Anna Maria S.

Anna Maria S. Operator DTP

Temat: Wycena kalendarzy

Jakiś czas temu otrzymałam poniższe zapytanie:

"Jaka byłaby cena za przygotowanie do druku kalendarza, format A7 lub zbliżony do 70 mm x 100 mm. Wydruk będzie dwustronny na papierze A4. Każdy dzień roboczy na osobnej stronie, sb i nd razem na 1 stronie. Projekt może być mój lub Państwa z uwzględnieniem małej indywidualizacji kalendarza lub bez niej. Jaki byłby koszt z Państwa projektem?"

Nic z tego nie wyszło, gdyż nie miałam pojęcia jak to wycenić, także raczej nie zrobiłam profesjonalnego wrażenia. :) Czy mozecie pomóc mi na przyszłość, jak kalkulować koszt takiej pracy?

konto usunięte

Temat: Wycena kalendarzy

Polecam firmę Edica z Poznania. Mistrzostwo świata w projektowaniu wszelkiego rodzaju kalendarzy. Ich specjalistka z tej dziedziny (Martyna Bańkowska) jest po prostu genialna. Wielojęzyczność kalendarzy czy personalizacja to norma, ale zapanowanie nad astrologią czy świętami religijnymi lub państwowymi wymaga takiego doświadczenia jak jej.
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Wycena kalendarzy

Zbyszku nie bardzo rozumiem co to ma wspólnego z tematem?

Aniu, myślę, że aby móc cokolwiek napisać trzeba by zobaczyć jak odpisałaś na tego typu ofertę, bo tak na sucho nie wiem w czym leży problem.

konto usunięte

Temat: Wycena kalendarzy

@Łukasz! Zasadą jest, że jeśli nie wiesz jak wycenić, to zapytaj kogoś kto się w tym specjalizuje. Tu nie chodzi o zabieranie Annie zlecenia na projekt a o pomoc jej. Dla niej to szansa na poznanie technologii a przy okazji dobrej drukarni ze świetną introligatornią. Najlepsze agencje reklamowe współpracują z Edicą i biorą pod uwagę doświadczenie i specjalizację tej firmy.

Dla przykładu grafik świetnie zaprojektuje kartę kalendarza ale nie weźmie pod uwagę korekty wielkości marginesów przy zmianie rodzaju papieru przez zleceniodawcę, albo nie bierze pod uwagę ilości danych "personalizowanych".
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Wycena kalendarzy

Czyli, że ta osoba napisze Ani jak pisać oferty i zdradzi Jej swoje wszystkie chwyty marketingowe?
Co do technologii - to zależy jaki grafik? Ale OK czekam spokojnie jak się temat rozwinie.

konto usunięte

Temat: Wycena kalendarzy

Łukaszu dyskutujesz ze mną czy na temat?!

Jeśli przygotowujesz np. teczkę reklamową to wystarczy zadzwonić do drukarni by się dowiedzieć o wykrojniku, znaczeniu miejsc klejenia, bigowana, lakierowania, potrzebnych naddatkach na bigowanie i cenie druku przy określonym nakładzie i rodzaju papieru. Nikt Cię nie będzie uczył jak masz sprzedać swój projekt tylko jakie są wymagania i możliwości techniczne.

Kiedyś pracowałem w drukarni i z przyjemnością informowałem klientów o takich sprawach. Ja dostawałem lepiej przygotowane materiały a klient wiedział, że zostaną dobrze wydrukowane.

To samo dotyczy kalendarzy. Jak zrobię projekt, to skonsultuję to z drukarnią i wyjdzie, że mogę personalizować każdą stronę dla każdego odbiorcy kalendarza w cenie X lub pewien zakres stron w cenie Y. Albo, że zmiana formatu o 0,5 cm spowoduje, że cena spadnie albo łatwiej będzie oprawiać.
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Wycena kalendarzy

Zbyszku, czasem na forum się dyskutuje, żeby poznać kogoś myśli, problemy, a czasem nieczyste zagrywki. Akurat z Tobą nie mam zamiaru, bo widać gołym okiem, że masz niesamowitą wiedzę na każdy temat, dlatego nie śmiałbym :)

Dobrze by było jakby się wypowiedziała sama zainteresowana i tyle.

konto usunięte

Temat: Wycena kalendarzy

Łukasz M.:
Zbyszku, czasem na forum się dyskutuje, żeby poznać kogoś myśli, problemy, a czasem nieczyste zagrywki. Akurat z Tobą nie mam zamiaru, bo widać gołym okiem, że masz niesamowitą wiedzę na każdy temat, dlatego nie śmiałbym :)
Twoje uwagi nie odnoszą się do tematyki grupy. Możliwe, że pomyliłeś DTP z jakimś problemem w psychologii. Jeśli będziesz miał ochotę wypowiadać się na temat przygotowania i druku publikacji to zapraszam tutaj, a jak na temat poznawania myśli lub nieczystych zagrywek, to niestety musisz szukać odpowiedniego forum dalej.
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Wycena kalendarzy

Tak jest, zrobię jak każesz.Łukasz M. edytował(a) ten post dnia 19.08.10 o godzinie 13:31

konto usunięte

Temat: Wycena kalendarzy

Łukasz M.:
Tak jest, zrobię jak każesz.
- Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu... Więc dlatego, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było. Tylko aplauz i zaakceptowanie.
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Wycena kalendarzy

Dalej nie wiem do czego pijesz.

Po pierwsze na początku zadałem kilka pytań Ani, a Ty dalej piszesz i piszesz co nie jest do końca eleganckie i bardzo szczerze wątpię, żeby chciało się Jej dzięki temu tu zaglądać.

Co do problemu to mimo, że jesteśmy w grupie DTP to także tej grupy dotyczy pisanie ofert, czyli kontakt z klientem, czyli to o co pytałem i na co wskazuje także zadany temat. Innymi słowy swoją wiedzę mniejszą lub większą także trzeba potrafić ubrać w słowa i wyrazić na papierze, w e-mailu etc. Czasem ludzie wiedząc za dużo lub za mało nie potrafią tego dobrze zrównoważyć i klient czytając ofertę czuje się zasypany niepotrzebnymi (wg niego informacjami), albo nie zrozumiałymi lub jest ich za mało. Nie da się na sucho przełożyć tego co pisze każda drukarnia do oferty dla klienta, zwłaszcza, że często każda z nich używa swojej nomenklatury. Taka w tym psychologia wielka.

Cenię sobie sensowną krytykę i mam w sobie na tyle pokory by dać dojść do głosu innym, nawet jeżeli nie wszystko co piszą ma dla mnie sens, jak w Twoim przypadku Zbyszku.

konto usunięte

Temat: Wycena kalendarzy

Dla Twojej informacji to jest cytat z filmu "Rejs". Przywołałem go dla rozluźnienia a nie żeby się kogokolwiek o cokolwiek czepiać.
http://www.youtube.com/watch?v=S4LYzqaoP9Y

Pisanie ofert powinno dotyczyć produktu który się zna i można o nim cokolwiek opowiedzieć. Nie tylko podać cenę i rozmiar ale i rozpoznać realne potrzeby (np. ilościowe) i możliwości (np. finansowe) klienta.

Gdybym był grafikiem to poprosiłbym o spotkanie z handlowcem firmy która takie kalendarze produkuje i dowiedziałbym się jakie kalendaria mają w ofercie, jakie zakresy cenowe, jak i gdzie umieszczana jest personalizacja. Do tego poznałbym zakresy cenowe przy określonych nakładach i terminy realizacji. To są informacje które umożliwiły by mi przygotowanie oferty.Zbyszek C. edytował(a) ten post dnia 20.08.10 o godzinie 15:51
Anna Maria S.

Anna Maria S. Operator DTP

Temat: Wycena kalendarzy

Nie sadziłam, że moje pytanie wywoła tyle emocji, w dodatku nie do końca chyba związanych z tematem. Tak czy inaczej, dziękuję za zaangażowanie.
Pani od oferty odpisałam całkiem szczerze, że nigdy kalendarzy nie robiłam. Nie widzę problemu w podjęciu takiego zlecenia, natomiast nie wiem, jak je wycenić i zasugerowałam, by ona przedstawiła akceptowalną cenę. Oczywiście była to odpowiedź zupełnie nieprofesjonalna (ale przynajmniej zgodna z prawdą), a pani się już nie odezwała. Także sprawa nie jest aktualna, pytałam, żeby wiedzieć na przyszłość, jak się do takich pytań ustosunkować.
Zajmuję się składem i łamaniem tekstów, tutaj wycenę przygotowuję na podstawie ilości znaków w książce, którą mam opracować plus obecności tabelek, ilustracji itp. Kalendarze byłyby nowym wyzwaniem, ale pomijając ten fakt, ciekawa byłam jak w ogóle można taką pracę wycenić.

konto usunięte

Temat: Wycena kalendarzy

Anna Maria S.:
Słuchaj Zbyszka, dobrze mówi ;)

Skontaktuj się z kilkoma takimi firmami, porównać oferty, poproś o udostępnienie próbek, dodaj marżę i przedstaw klientowi

Następna dyskusja:

FrameMaker (nie PageMaker -...




Wyślij zaproszenie do