Temat: soft do przeróbki rgb na cmyk
Piotrze! Mechanizm separacji barwnej oparty o profile ICC da dokładnie ten sam efekt w InDesignie, Illustratorze, Acrobacie i Photoshopie. To jest właściwie ta sama biblioteka! ;-)
Efekt uzyskany w Quarku czy CorelDraw przy prawidłowych ustawieniach separacji powinien być niemal identyczny.
Konwersja obrazu RGB na CMYK nie używa jako przestrzeni pośredniej RGB lecz LAB.
Wolę mieć jeden źródłowy obrazek RGB który będę mógł swobodnie użyć na wielu podłożach drukarskich i do publikacji elektronicznych niż kilka (do kilkudziesięciu) wariantów CMYK-owych do różnych zastosowań.
Konwersja odbywa się tylko przy zapisie plików wyjściowych (PDF/X, PS) dzięki czemu tracę najmniej jakości obrazu.
Wartości uzyskanego koloru CMYK dla różnych profili powinny być różne. Ważniejsze jest bowiem uzyskanie najbliższych kolorystycznie efektów po wydrukowaniu.
Dam Ci przykład.
Jedna fotka CMYK (z reklamy) została wydrukowana np. w Cosmopolitan i w Fakcie. Poprzez te same wartości CMYK drastyczna różnica kolorystyczna jest bardzo widoczna. Gdybyś miał dwie fotki z CMYK-ami dla konkretnego podłoża i techniki druku rozbieżność byłaby minimalna.
Program DTP dokonuje konwersji kolorystycznej w locie. Choćby dla symulacji na ekranie wyglądu finalnego po wydrukowaniu.