konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Dziwne i nie wiem dlaczego InDesign tak się zachowuje.
Jest sobie książka.
Na stronie mam wrzucony plik illustratora. Wewnątrz jest bitmapa (psd z inteligentnymi obiektami), w sklali szarości, na tym kilka warstw krzywych. Wszystko w grayscale.
Przy druku z Indyka preflight Acrobata wskazuje więcej niż jedną płytę.

Teraz:

rozbicie pliku Illustratora na dwa odrębne pliki:
jeden z bitmapą, drugi z krzywymi i nałożenie ich razem na siebie w Indesignie, wynik jest ten sam,

ALE:

Jeżeli drukuję tylko pliki z bitmapami - pliki drukują się poprawnie do skali szarości
Jeżeli drukuję tylko pliki z wektorami - również drukują się one poprawnie do skali szarości.

Problem powstaje w wypadku nałożenia na siebie tych dwóch plików - tła i krzywych - wtedy druk rozbarwia się do czterech płyt.

Co z tym fantem zrobić?
Uciekłem się do sposobu i zamiast plików *.ai podstawiłem zapisane z Illustratora pdfy. Jednakże wynikowy pdf jest ponad dwukrotnie większy.

Nie wystawiam plików do zerknięcia, bo cholernie ciężkie są :D

Ktoś zna takie przypadki? Że dopiero nałożenie na siebie plików (w trybie normal, ale z przeźroczystościami) powoduje rozbarwienie do czterech płyt?

Pozdrawiam
Paweł

Edit:
Zapisanie pojedynczego pliku zawierającego bitmapę i wektory jako pdf i wrzucenie jego do InDesigna nie rozwiązuje problemu.
Problem z szarością znika dopiero przy rozbiciu pliku podstawowego na dwa i nałożeniu na siebie w Indesignie dwóch niezależnych pdfów - jednego z bitmapą a drugiego z krzywymiPaweł Uniejewski edytował(a) ten post dnia 23.10.10 o godzinie 08:25

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Wychodzi na to, że przy druku przeźroczystości nałożonych na bitmapę InDesign rozbarwia szarość na cztery płyty.
Jak to obejść?
Damian M.

Damian M. Repro Department
Manager

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

W prawdzie z indykiem nie mam nic wspólnego ale....sprawdź czy do pliku ilustratora nie jest podpięty jakiś profil :)
Wiem że podobne historie dzieją się gdy w illustratorze linkujesz kolejny plik *.ai

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Sprawdzasz w Acrobacie Pro i masz CMYK? On CMYK pokazuje nawet jak masz plik z 2 kolorów Pantone -> CMYK + te 2 twoje kolory.Zrób sobie separację i zobacz czy tam rzeczywiście coś masz na CMY.Anna P. edytował(a) ten post dnia 23.10.10 o godzinie 09:56

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Możemy to rozciągnąć także na inne aplikacje:
http://www.goldenline.pl/forum/2008784/ograniczenia-mo...

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Anna P.:
Sprawdzasz w Acrobacie Pro i masz CMYK? On CMYK pokazuje nawet jak masz plik z 2 kolorów Pantone -> CMYK + te 2 twoje kolory.Zrób sobie separację i zobacz czy tam rzeczywiście coś masz na CMY.Anna P. edytował(a) ten post dnia 23.10.10 o godzinie 09:56

Nie, to nie tak.
Preflight Acrobata pokazuje, że plik generuje cztery klisze.
I nie ważne, że płyty CMY są tak na prawdę puste. InDesign prawdopodobnie rozbarwia plik w druku na cztery płyty - CMY o nasyceniu 0% i czarną płytę, na której znajdują się wszystkie informacje.
Nie ważne, że płyty są puste - drukarnia odrzuci.

PS - Zbyszku - odnośnie do naszej ostatniej rozmowy na priv - sytuacja dotyczyła innych plików, ale pomógł druk poprzez postscript i distilliera. Z tymi ustawieniami, które widziałeś. :)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Co ciekawe - poprzez nałożenie dwóch pdfów udało mi się uzyskać wydruk tylko kanału czarnego tylko 1 raz.
Po wprowadzeniu poprawek wydruk wyszedł znów na czterech płytach.

Wyjście które na pewno się sprawdzi to rasteryzacja plików, ale te 600 dpi dla tekstów 7 pkt na szarym różnicowanym tle, to raczej nie jest dobre rozwiązanie?

Jakieś inne opcje?
Konwersja na skalę szarości w Acrobacie nie zdaje egzaminu.
Próbowałem w Preflighcie wszystkich kombinacji opcji: spłaszcz warstwy, spłaszcz przeźroczystość, konwertuj na pdfX/1a, konwertuj na skalę szarości.

Wynik ostateczny: "dokument generuje więcej niż jedną kliszę".Paweł Uniejewski edytował(a) ten post dnia 23.10.10 o godzinie 10:40

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Paweł Uniejewski:
Nie, to nie tak.
Preflight Acrobata pokazuje, że plik generuje cztery klisze.
I nie ważne, że płyty CMY są tak na prawdę puste. InDesign prawdopodobnie rozbarwia plik w druku na cztery płyty - CMY o nasyceniu 0% i czarną płytę, na której znajdują się wszystkie informacje.
Nie ważne, że płyty są puste - drukarnia odrzuci.

Nie bardzo rozumiem, wiadomo że Acrobat to podgląd. Pracuję na progamie który ignoruje puste kanały i zostawia te, na których coś jest. W tym wypadku został by mi tylko czarny. Drukarnię można poprosić o naświetlenie jednej płyty i nie widzę w tym przeszkody. To tak na szybko... Jeszcze się zastanowię nad resztą twojej wypowiedzi.

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Anna P.:
Paweł Uniejewski:
Nie, to nie tak.
Preflight Acrobata pokazuje, że plik generuje cztery klisze.
I nie ważne, że płyty CMY są tak na prawdę puste. InDesign prawdopodobnie rozbarwia plik w druku na cztery płyty - CMY o nasyceniu 0% i czarną płytę, na której znajdują się wszystkie informacje.
Nie ważne, że płyty są puste - drukarnia odrzuci.

Nie bardzo rozumiem, wiadomo że Acrobat to podgląd. Pracuję na progamie który ignoruje puste kanały i zostawia te, na których coś jest. W tym wypadku został by mi tylko czarny. Drukarnię można poprosić o naświetlenie jednej płyty i nie widzę w tym przeszkody. To tak na szybko... Jeszcze się zastanowię nad resztą twojej wypowiedzi.

Acrobat to podgląd, wiadomo. Ale Preflight pokazuje dane bez względu na to jak wygląda plik w Acrobacie.
To jest kompozytowy CMYK, tak więc nie pokazuje podgląd całości, a nie separowane klisze.
Co do proszenia drukarni... no nie, nie da rady. Jestem małym żuczkiem i nie mam nic do gadania ;D. Mam dostarczyć plik w jednym kanale.

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

haha ok to zrób separowany i usuń 3 strony pdfa zbędne, które zostaną wygenerowane :-)))

/sorki mam wredne poczucie humoru i postanawiam się kiedyś poprawić/

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Anna P.:
haha ok to zrób separowany i usuń 3 strony pdfa zbędne, które zostaną wygenerowane :-)))

/sorki mam wredne poczucie humoru i postanawiam się kiedyś poprawić/
Ha ha ha ha... ;p

Ok - próbuję właśnie pogodzić druk tylko czarnego wyciągu (plik separowany)
z zgodnością z ograniczeniami pdfX/1A - który to woła mi, że znalazł niedozwolony kolor (Black Plate) i anuluje pracę.

BTW - 150 lpi/2400 powinno być wystarczające dla papieru książkowego o średniej jakości (niestety nie mam w tym względzie danych)

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Ja bym pobawił się w detektywa i szukał jakiegoś wrednego niewidocznego obiektu, który nie jest "szary". Może jakiś biały z przezroczystością czy cuś gdzieś się schował.. hmm. Musiałbyś wystawić plik gdzieś, łatwiej byloby..

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Adrian S.:
Ja bym pobawił się w detektywa i szukał jakiegoś wrednego niewidocznego obiektu, który nie jest "szary". Może jakiś biały z przezroczystością czy cuś gdzieś się schował.. hmm. Musiałbyś wystawić plik gdzieś, łatwiej byloby..

Nie, to nie to - sprawdzone organoleptycznie.
Przeprowadziłem test w InDesignie.
Na dole bitmapa w skali szarości
na górze plik Illustratora z trzema obiektami w skali szarości z różnym stopniem krycia X<50%, nakładających się na siebie.
Wydruk z InDesigna - preflight wskazuje że dokument generuje więcej niż jedną kliszę.
Ergo - jeżeli masz nakładające się przeźroczystości w zalinkowanym pliku, gdzie jedyny kolor to np Black, to i tak druk z InDesigna da Ci rozbarwienie do czterech płyt, z których CMY będą puste, a jedynie w kanale Black będą informacje.

Edit:
PS. Dodatkowo skonwertowałem wszystkie obiekty w pliku *ai do skali szarości.Paweł Uniejewski edytował(a) ten post dnia 23.10.10 o godzinie 20:59

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Paweł Uniejewski:
Nie, to nie to - sprawdzone organoleptycznie.
Przeprowadziłem test w InDesignie.
Na dole bitmapa w skali szarości
na górze plik Illustratora z trzema obiektami w skali szarości z różnym stopniem krycia X<50%, nakładających się na siebie.
> Wydruk z InDesigna - preflight wskazuje że dokument generuje
więcej niż jedną kliszę.
Ergo - jeżeli masz nakładające się przeźroczystości w zalinkowanym pliku, gdzie jedyny kolor to np Black, to i tak druk z InDesigna da Ci rozbarwienie do czterech płyt, z których CMY będą puste, a jedynie w kanale Black będą informacje.

Jedno pytanie, może głupie.
A gdybyś zamiast skali szarości użył plików w CMYK ale tylko z zawartością czarnego kanału? Może InD by nie "głupiał" bo nie zachodziłaby konwersja?

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Paweł Uniejewski:
Wychodzi na to, że przy druku przeźroczystości nałożonych na bitmapę InDesign rozbarwia szarość na cztery płyty.

Nie rozbarwia na cztery płyty tylko zapisuje w przestrzeni CMYK regionowaną bitmapę. InDesign nie obsługuje Greyscale więc Flattener musi działać na CMYK. Preflight Acrobata widzi tylko informację, że dany region bitmapy (spłaszczona przeźroczystość) zapisany jest w modelu CMYK, jednakże wykorzystany jest jedynie kanał Black...

Zrób sobie test o którym pisał Andrzej (niestety przyniesie rezultat zupełnie inny od zamierzonego ;). Wtedy zobaczysz, że mimo tego iż bitmapa składa się jedynie z kanału czarnego, Preflight Acrobata rozpozna ją jako przestrzeń CMYK nie Greyscale! To akurat jest logiczne, nie logiczne jest natomiast brak obsługi Greyscale w ID!

A metod na obejście jest mnóstwo! Zapraszam na PRIV...Grzegorz Nowak edytował(a) ten post dnia 24.10.10 o godzinie 17:42

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Anna P.:
Nie bardzo rozumiem, wiadomo że Acrobat to podgląd. Pracuję na progamie który ignoruje puste kanały i zostawia te, na których coś jest. W tym wypadku został by mi tylko czarny. Drukarnię można poprosić o naświetlenie jednej płyty i nie widzę w tym przeszkody.

Tylko, że wtedy albo całość w CMYK (kanał Black) albo całość w Grayscale. Nie może być sytuacji, że jedna część obrazu zapisana jest jako Grayscale a druga jako kanał Black modelu CMYK ;(

konto usunięte

Temat: Problemy z szarością w druku (cross DTP.InDesign)

Grzegorz Nowak:
Tylko, że wtedy albo całość w CMYK (kanał Black) albo całość w Grayscale. Nie może być sytuacji, że jedna część obrazu zapisana jest jako Grayscale a druga jako kanał Black modelu CMYK ;(

ja tam mam dystans - lekki żart z drukarni - ale skutecznie by ich załatwił, nieprawdaż

Następna dyskusja:

Przygotowanie do druku - In...




Wyślij zaproszenie do