konto usunięte
Temat: organizacja pracy w firmach reklamowych - jak?
Witam. Być może moje pytanie wyda się niektórym śmieszne, ale jestem ciekawa jak wygląda Wasza organizacja pracy.Mój mąż prowadzi firmę (agencja reklamy + drukarnia). Przyznam szczerze, że system pracy mocno kuleje, tzn. nie ma jasnych i przejrzystych procedur, nie ma wewnętrznego CRMu ani nic takiego, dużo spraw załatwia się na telefon. Podejrzewam, że tak to właśnie wygląda w większości mniejszych firm (a może się mylę?).
Chciałabym wiedzieć jak to wygląda gdzie indziej. Macie swoje CRM'y? W jaki sposób jest kontrolowany przepływ zamówień? Czy specyfika tej pracy umożliwia stworzenie jakiś procedur?
U nas wygląda to w ten sposób, że przykładowo dzwoni klient (najczęściej zna już grafika, który go obsługuje), z nim robi ustalenia, grafik wycenia mu zlecenie, zamawia materiały, następnie grafik zawiadamia drukarnię że będzie takie a takie zlecenie, bywa, że w międzyczasie wskoczy do drukarni jakaś pilna robota, o której grafik nie usłyszał i przesuwa się termin odbioru o dzień dwa, generalnie jak patrzę na to z boku to wydaje mi się, że nie tak to powinno wyglądać..
Chcieliśmy metodą małych kroczków wprowadzić raportowanie drogą mailową - co spływa, ile i na kiedy, ale już się nam burzą, że to bez sensu bo w ciągu dnia harmonogram pracy się zmienia kilka razy.. W efekcie panuje jakieś takie ogólne niedoinformowanie. Jak z tym walczyć..?