Temat: Główne czynniki określające jakie urządzenie wybrać
Zebrałem wszystkie dodałem kilka swoich i mamy podsumowanie :)
- Format urządzenia - A4/A3
- Kolor czy czarne
- obciążalność miesięczna - ile będzie na oko drukowane
- drukowanie dwustronne do określonej gramatury
- co będzie drukowane (jak grafika to obowiązkowo PostSript, minimum PCL, jesli tekst to moze byc GDI)
- na jakich nośnikach (wiadomo - jeśli grube to to musi być sprzęt który temu sprosta: najlepiej laser jednoprzebiegowy, płaskie prowadzenie + obsługa duzej gramatury, jeśli cienkie papierki lub nietypowe folie czy naklejki to laser odpada)
- jeśli zastosowania nietypowe to dobieramy sprzęt do nośnika laser, atrament, żel, termotransfer, termosublimacyjna, mydełkowa, igłowa, wierszowa itd)
- w jakich ilościach i z jakim pokryciem (aby odpowiednio skalkulować koszty)
- z jakiego systemu (jesli inne niz WIN/MAC to obowiązkowo PCL)
- jeśli z dosa czy laser zamiast igłówki to z emulacją IBM/Epson z portem LPT
- jakie wymagania wobec niezawodności lub lokalizacja klienta - jeśli duże to gwarancją on-site z 24h czasem naprawy
- jakie sprzęty są juz w firmie - często klienci są przywiązani do określonych marek, lub chcą zostać przy tych samych materiałach eksploatacyjnych
- możliwość rozbudowy o dodatkowe akcesoria (podajniki, finiszery)
- umowa serwisowa - stałe koszty druku niezaleznie od pokrycia
- w przypadku MFP : skanowanie sieciowe (kolorowe czy mono), faksowanie, faksowanie sieciowe, autoryzacja użytkowników (hasła lub karty dostępu), automatyczny podajnik dokumentów (jednostronny, dwustronny, jedno- czy dwuprzebiegowy)
- wydruki poufne, drukowanie z pen drive'a, skanowanie do pendrive'a, dysk twardy
- kontrola kosztów wydruków - software'owy kaganiec na pracowników ;]
- kalkulacja kosztów (wielkości tonerów, koszty wymiany bębnów, fuserów, pasów) - wiadomo zakup do dopiero początek kosztów drukowania, i że im tańsza drukarka tym droższa, wiec warto czasem dopytać czy klient nie chce wydac 3 razy wiecej aby docelowo wydac 10 razy mniej ;)
- ilość miejsca jakie klient może wygospodarować na sprzęt
- środowisko w jakim będzie pracować drukarka (czyste biuro, zimny magazyn, zapylona hala itd.)
Marcin Monarcha edytował(a) ten post dnia 12.12.08 o godzinie 12:35