Marcin Nowak Handel B2B
Temat: Jak kupować na Taobao
Taobao – chińskie Allegro CRIChiny mogą się pochwalić nie tylko największą na świecie
liczbą mieszkańców, ale też największą liczbą obywateli
świata wirtualnego. Użytkowników globalnej sieci jest w Chinach
ponad 350 milionów, czyli więcej niż mieszkańców większości
państw świata, w tym Stanów Zjednoczonych, Indonezji czy Rosji.
Nic zatem dziwnego, że związane z internetem i oferowane przez
internet usługi są w Chinach bardzo rozwinięte. Tzw. e-biznes
(czyli biznes elektroniczny) ma tu ogromny rynek, który w dodatku
dynamicznie się rozszerza. Chińscy internauci korzystają
oczywiście także z najbardziej znanych globalnych serwisów, ale
największą popularnością cieszą się serwisy rodzime.
Nikt w Polsce raczej nie słyszał o „Kaixin Wang", ale w Chinach
to najpopularniejszy serwis społecznościowy. Nazwa „Dangdang"
też brzmi dla Europejczyków obco. Tutaj każdy internauta wie, że
chodzi o największą w Chinach księgarnię internetową. Ogromną
popularnością cieszy się też „Taobao". Nazwę tę można
przetłumaczyć w przybliżeniu jako „poszukiwanie skarbów".
Kryje się pod nią największy w Chinach i całym regionie
Azji-Pacyfiku serwis aukcyjny, przypominający polskie Allegro.
Portal Taobao powstał w roku 2003 jako inwestycja serwisu Alibaba
– znanego portalu służącego firmom do poszukiwań dostawców
najróżniejszych produktów. W ciągu kilku lat Taobao stało się
prawdziwą potęgą. Na koniec roku 2008 miało prawie 100 milionów
zarejestrowanych użytkowników, a łączna wartość dokonanych w
tym serwisie w 2008 roku transakcji sięgnęła 100 miliardów
juanów, czyli około 14,5 miliarda dolarów amerykańskich. Tym
samym Taobao opanowało aż 80% chińskiego rynku zakupów
dokonywanych przez internet.
Na stronach Taobao oferowane jest niemal wszystko, co można sobie
wyobrazić: samochody, meble, ubrania, sprzęt elektroniczny,
książki i płyty – wymieniać by można bez końca. Handlują tu
nie tylko indywidualni użytkownicy, ale także wiele firm
szukających efektywnych kanałów dostępu do klientów.
Kiedy w roku 1999 przeprowadzono w Pekinie, Szanghaju i Kantonie
eksperyment mający sprawdzić, jak poradzą sobie zamknięci w
szklanych pokojach ludzie dysponujący tylko pieniędzmi i dostępem
do internetu, okazało się, że wystawiono ich na ciężką
próbę. Eksperyment trwał 72 godziny – były to dla jego
uczestników 3 bardzo trudne doby. Wtedy jednak nie było Taobao.
Dziś mogliby za pośrednictwem tego serwisu zaopatrzyć się we
wszystko, co byłoby im potrzebne.
Serwis dysponuje własnym systemem płatności internetowych, które
ułatwiać mają zawieranie transakcji między sprzedającymi a
kupującymi. Powstał on w roku 2004 i stał się wkrótce tak
popularny, że płatności dokonywane za jego pośrednictwem
akceptuje dziś wiele chińskich sklepów internetowych, nie tylko
macierzysty serwis Taobao. Każdego dnia system ten obsługuje ponad
2 miliony transakcji.
Podobnie jak inne internetowe serwisy akucyjne działające na
całym świecie, Taobao jest znakomitą platformą do podjęcia i
rozwijania indywidualnej działalności gospodarczej. Ponad 300
tysięcy osób prowadzi w ramach tego serwisu swoje małe sklepy
internetowe, które stanowią ich jedyne lub podstawowe źródło
utrzymania.
Rozwój Taobao radykalnie zmienił codzienne przyzwyczajenia wielu
Chińczyków, zwłaszcza młodych i nieźle zarabiających
„białych kołnierzyków" z wielkich miast. Po pracy często nie
mają już ochoty chodzić po sklepach, żeby zrobić zakupy.
Kupują więc na Taobao – wielkim wirtualnym targowisku, po
którym codziennie „kręci się" tylu ludzi, ilu w tzw. „realu"
odwiedza 600 dużych centrów handlowych.
W roku 2007 kupili oni na Taobao m.in. 90 milionów opakowań
kosmetyków, 73 miliony kart z doładowaniem do telefonów
komórkowych, 60 milionów sztuk odzieży, 14 milionów zabawek, 8
milionów sztuk sprzętu AGD, tyle samo bukietów kwiatów, a nawet
3,6 miliona woreczków mleka w proszku.
Jak widać, Taobao to nie tylko platforma dla pasjonatów i
kolekcjonerów polujących na prawdziwe „skarby". To po prostu
gigantyczny sklep, w którym prawie każdy zaopatrzyć się może w
prawie wszystko. Nie będzie chyba przesadą stwierdzenie, że
Taobao to okręt flagowy chińskiego handlu elektronicznego.
http://polish.cri.cn/581/2010/03/03/162s98410.htm
------------------------------------------------------------
Jak kupować na Taobao
Taobao.com
http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Fta...
jest największym na świecie serwisem B2C.
Teraz możesz realizować zakupy bezpiecznie z Taobao:
- prześlij link z produktem,
- otrzymasz wycenę całkowitą produktu z wysyłką,
- sprawdź i potwierdź prawidłowość produktu,
- opłać przesyłkę,
- odbierz przesyłkę od kuriera.
Więcej: moqchina@gmail.com
Podobne: http://Taobao.Dropshipper.pl
http://Taobao.com.pl
http://Taobao.4e-com.com
http://Aliexpress.4e-com.com
http://Aladyns.com i inne