Wojciech
Chojnacki
User experience vs
marketing
Temat: Wyśrodkowana strona
Grzegorz Rusiecki:
Iga Mościchowska:
Ja spotkałam się z badaniami, z których wychodziło, że treści na bokach strony są mniej zauważane, niż te na środku.
Jakie to badania? Bo na razie to brzmi jak jakieś dziwne i nieuzasadnione generalizowanie.
Przecież to zależy od wielu, wielu.... bardzo wielu czynników...
http://tinyurl.com/3rxkh6
http://tinyurl.com/42hf7s
http://tinyurl.com/44vn56
Z tego, co sam zaobserwowałem, oboje macie po trochu rację.
Podczas nawigacji po serwisie, ludzie w pierwszej chwili po załadowaniu stron generalnie patrzą w centralną część ekranu (przy czym są to pierwsze, często krótkie fiksacje). Iga ma więc w pewnym sensie rację - centrum jest bardziej prawdopodobnym miejscem pierwszego kontaktu, stąd można powiedzieć, że jeśli umieścimy tam odpowiednio wyróżnioną ważną w interakcji informację to mamy większą szansę na dotarcie do odbiorcy.
Podkreślam tu jednak słowa "w pierwszej chwili po załadowaniu strony". Moment później wzrok często wędruje już gdzie indziej. Gdzie? To już właśnie zależy od wielu czynników związanych z serwisem i daną interakcją. To pokazują linki, które podał Grzegorz - zauważmy, że niemal z pewnością obejmują one czas większy niż np. 5 sekund. Mają więc rację również wszyscy Ci, którzy stwierdzili, że "to zależy".
P.S. Korzystając z okazji witam wszystkich jako dotychczasowy czytelnik grupy.