Temat: Wyśrodkowana strona
Iga Mościchowska:
Ja spotkałam się z badaniami, z których wychodziło, że treści na bokach strony są mniej zauważane, niż te na środku.
Powinnaś zatem spotkać badania z których wynika, iż także treści na bokach strony z gazety, na bokach ekranu telewizora i ekranu kinowego, a także plakatu, ulotki itp. są mniej zauważalne, niż te na środku każdego z tych nośników...
Nie ma takich badań.
A jesli znasz takie - jestem przekonany, iż obarczone są błędem - albo metodologicznym albo interpretacyjnym.
Byłyby bowiem sprzeczne z wiedzą nt. psychologii i fizjologii percepcji.
Ta z kolei wiedza, osobom dbającym o usability, pozwala tak komponować zawartość strony, (szerzej - powierzchni niosącej jakikolwiek komunikat), by to, co jest ważne (użyteczne, lub - wprost - o co chce się przekazać) dotarło do odbiorcy w pierwszej kolejności - "na pierwszy rzut oka"
Z punktu widzenia użyteczności lokalizacja istotnych treści na środku strony nie jest optymalna. Czasem bywa skuteczna, ale to nie znaczy - najlepsza.