konto usunięte

Temat: www.malina.net.pl

kochani, planuję kilka zmian na mojej stronie i zbieram uwagi:)

http://malina.net.pl

będę dźwięczna za wszelkie uwagi:))
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: www.malina.net.pl

tak postawione pytanie ma tyle sensu, co "kochani, mam tu pomieszczenie, w ktorym byl skladzik, plauje je przerobic i czekam na uwagi".
:)

konto usunięte

Temat: www.malina.net.pl

Ała, zgadzam sie z przemówczynią. matko co to jest, przepraszam za szczerość, ale te strone trzeba postawic od nowa i to bez dwóch zdan. fajne firmy, ciekawe prace (nie doczekalam do konca, bo logika tej strony kazała mi iśc sobie z niej), ale warto to poukladać zgodnie z zasadami. w skrócie dac do zrobienia projekt komus kto nie jedna realizację zgodnie z web usabilty zrobil.
oczywiście mozna te layout potem zbadac, ale mysle, ze pieniadze dla ciebie beda duze (firmy sie 5 razy zastanawiają zanim na badanie wydadzą), wiec mozesz to skonsultować u ludzi ktorzy sie na tym znają. duzo tu takich. ale najpierw zlec nowy projekt. wtedy ocenimy.
powodzenia

Temat: www.malina.net.pl

Witajcie :)
fajne firmy, ciekawe prace (nie doczekalam do konca, bo logika tej strony kazała mi iśc sobie z niej),

Akurat logiki tej stronie specjalnie bym nie odmawiał - największym problemem jest gradacja informacji.
wiec mozesz to skonsultować u ludzi ktorzy sie na tym znają. duzo tu takich. ale najpierw zlec nowy projekt. wtedy ocenimy.
powodzenia

Pewnie warto by było oceniać już w trakcie tworzenia projektu, mniejsze koszty zmian;)

Pozdr.Radek Kozłowski edytował(a) ten post dnia 08.05.09 o godzinie 10:24

konto usunięte

Temat: www.malina.net.pl

Radek Kozłowski:
wiec mozesz to skonsultować u ludzi ktorzy sie na tym znają. duzo tu takich. ale najpierw zlec nowy projekt. wtedy ocenimy.
powodzenia

Pewnie warto by było oceniać już w trakcie tworzenia projektu, mniejsze koszty zmian;)

ano właśnie, skąd te "przypływy szczerości" to osobiście nie rozumiem. Diagnoza problemów obecnym stanie pod kątem nowego projektu nie jest zbrodnią - powiedziałbym raczej, że to dobry pomysł... Jeżeli ktoś chciałby stawiać się w roli eksperta - vide "wtedy ocenimy" - proponowałbym ograniczyć tę agresywną szczerość ;]
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: www.malina.net.pl

eryk orłowski:

Diagnoza problemów obecnym stanie pod kątem nowego projektu nie jest zbrodnią - powiedziałbym raczej, że to dobry pomysł...

oczywiscie, ale skoro wlascicielka strony pyta o sugestie przerobek, to najpierw moze powinna sama powiedziec, czego od tej strony chce? czy tylko poukladac inaczej to co jest? czy w ogole przerobic, a jesli tak, to w jaki sposob ta strona ma na nia pracowac? innymi slowy: skladzik przerobic na kuchnie czy salon? bo w zaleznosci od przeznaczenia obecnosc zlewozmywaka moze byc atutem albo czy czyms do wyeliminowania, nie? :)

konto usunięte

Temat: www.malina.net.pl

Ania P.:
eryk orłowski:

Diagnoza problemów obecnym stanie pod kątem nowego projektu nie jest zbrodnią - powiedziałbym raczej, że to dobry pomysł...

oczywiscie, ale skoro wlascicielka strony pyta o sugestie przerobek, to najpierw moze powinna sama powiedziec, czego od tej strony chce? czy tylko poukladac inaczej to co jest? czy w ogole przerobic, a jesli tak, to w jaki sposob ta strona ma na nia pracowac? innymi slowy: skladzik przerobic na kuchnie czy salon? bo w zaleznosci od przeznaczenia obecnosc zlewozmywaka moze byc atutem albo czy czyms do wyeliminowania, nie? :)
hehe, teoretycznie trafna uwaga
ale co, jeśli powiem, że jestem otwarta na propozycję i ze składziku chętnie zrobię i salon i jadalnię, pod warunkiem, że pomysł będzie dobry?

generalnie każdy widzi co to jest: portfolio

jestem otwarta na kierunek zmian:))
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: www.malina.net.pl

MALINA W.:
generalnie każdy widzi co to jest: portfolio

no tak, ale nawet portfolia "pracuja" na rozne sposoby - czy klientow naganiaja Ci glownei agenci, inni klienci czy wyszukiwarka na ten przyklad?

Nie wydaje mi sie rozsadne wstawianie kilku slajdow z tej samej kampanii obok siebie na glownej stronie (tam byli tacy ludzie z pomaranczowymi dodatkami, po co ich tylu?)

Temat: www.malina.net.pl

ja bym przede wszystkim zmieniła grafikę na ciekawszą, zmieniła formatowanie tekstu bo np. nazwy kategorii na głównej moim zdaniem są teraz bardzo nieestetyczne.

Poza tym na główną dałabym tylko wybrane realizacje a dla reszty stworzyła oddzielna podstronę np. właśnie "realizacje" i wprowadziła jakieś podmenu z kategoriami bo wszystko na jednej podstronie to tak "naćkane" jest i mało przejrzyste.

Klientów przerzuciłabym nad stopkę w poziomie wtedy.
Co prawda teraz na głównej byliby daleko na dole ale jeśli podzielić prace kategoriami na oddzielne podstrony to wtedy byłoby ok.

No i teraz Ci klienci niepotrzebnie wydłużają pozostałe podstrony gdzie treści jest mało i dalej tylko biała plama.

A logotypy klientów fajnie by wyglądały gdyby po najechaniu myszka zmieniały się na kolorowe.

I jeszcze cv i cennik trochę mało przejrzyste są.
Przydałyby się jakieś kolorowe wyróżnienia tekstu.

I ogólnie wprowadziłabym jeszcze jakiś inny kolor który by się odcinał od tej zieleni...zakładając oczywiście że zostajemy przy tej kolorystyce na nowej stronie, bo teraz troszkę mdło jest na podstronach (wyłączając z tego główną bo tam jest aż za kolorowo teraz :) )

To tak na szybko :)

konto usunięte

Temat: www.malina.net.pl

Karolina Goździewicz:
ja bym przede wszystkim zmieniła grafikę na ciekawszą, zmieniła formatowanie tekstu bo np. nazwy kategorii na głównej moim zdaniem są teraz bardzo nieestetyczne.

Poza tym na główną dałabym tylko wybrane realizacje a dla reszty stworzyła oddzielna podstronę np. właśnie "realizacje" i wprowadziła jakieś podmenu z kategoriami bo wszystko na jednej podstronie to tak "naćkane" jest i mało przejrzyste.

Klientów przerzuciłabym nad stopkę w poziomie wtedy.
Co prawda teraz na głównej byliby daleko na dole ale jeśli podzielić prace kategoriami na oddzielne podstrony to wtedy byłoby ok.

No i teraz Ci klienci niepotrzebnie wydłużają pozostałe podstrony gdzie treści jest mało i dalej tylko biała plama.

A logotypy klientów fajnie by wyglądały gdyby po najechaniu myszka zmieniały się na kolorowe.

I jeszcze cv i cennik trochę mało przejrzyste są.
Przydałyby się jakieś kolorowe wyróżnienia tekstu.

I ogólnie wprowadziłabym jeszcze jakiś inny kolor który by się odcinał od tej zieleni...zakładając oczywiście że zostajemy przy tej kolorystyce na nowej stronie, bo teraz troszkę mdło jest na podstronach (wyłączając z tego główną bo tam jest aż za kolorowo teraz :) )

To tak na szybko :)
dziękuję pięknie:)))))))))

Temat: www.malina.net.pl

MALINA W.:
Karolina Goździewicz:
ja bym przede wszystkim zmieniła grafikę na ciekawszą, zmieniła formatowanie tekstu bo np. nazwy kategorii na głównej moim zdaniem są teraz bardzo nieestetyczne.

Poza tym na główną dałabym tylko wybrane realizacje a dla reszty stworzyła oddzielna podstronę np. właśnie "realizacje" i wprowadziła jakieś podmenu z kategoriami bo wszystko na jednej podstronie to tak "naćkane" jest i mało przejrzyste.

Klientów przerzuciłabym nad stopkę w poziomie wtedy.
Co prawda teraz na głównej byliby daleko na dole ale jeśli podzielić prace kategoriami na oddzielne podstrony to wtedy byłoby ok.

No i teraz Ci klienci niepotrzebnie wydłużają pozostałe podstrony gdzie treści jest mało i dalej tylko biała plama.

A logotypy klientów fajnie by wyglądały gdyby po najechaniu myszka zmieniały się na kolorowe.

I jeszcze cv i cennik trochę mało przejrzyste są.
Przydałyby się jakieś kolorowe wyróżnienia tekstu.

I ogólnie wprowadziłabym jeszcze jakiś inny kolor który by się odcinał od tej zieleni...zakładając oczywiście że zostajemy przy tej kolorystyce na nowej stronie, bo teraz troszkę mdło jest na podstronach (wyłączając z tego główną bo tam jest aż za kolorowo teraz :) )

To tak na szybko :)
dziękuję pięknie:)))))))))


pięknie proszę :)
mam nadzieję że niedługo pokażesz "nową odsłonę" bo już jestem ciekawa :P

konto usunięte

Temat: www.malina.net.pl

Karolina Goździewicz:
MALINA W.:
Karolina Goździewicz:
ja bym przede wszystkim zmieniła grafikę na ciekawszą, zmieniła formatowanie tekstu bo np. nazwy kategorii na głównej moim zdaniem są teraz bardzo nieestetyczne.

Poza tym na główną dałabym tylko wybrane realizacje a dla reszty stworzyła oddzielna podstronę np. właśnie "realizacje" i wprowadziła jakieś podmenu z kategoriami bo wszystko na jednej podstronie to tak "naćkane" jest i mało przejrzyste.

Klientów przerzuciłabym nad stopkę w poziomie wtedy.
Co prawda teraz na głównej byliby daleko na dole ale jeśli podzielić prace kategoriami na oddzielne podstrony to wtedy byłoby ok.

No i teraz Ci klienci niepotrzebnie wydłużają pozostałe podstrony gdzie treści jest mało i dalej tylko biała plama.

A logotypy klientów fajnie by wyglądały gdyby po najechaniu myszka zmieniały się na kolorowe.

I jeszcze cv i cennik trochę mało przejrzyste są.
Przydałyby się jakieś kolorowe wyróżnienia tekstu.

I ogólnie wprowadziłabym jeszcze jakiś inny kolor który by się odcinał od tej zieleni...zakładając oczywiście że zostajemy przy tej kolorystyce na nowej stronie, bo teraz troszkę mdło jest na podstronach (wyłączając z tego główną bo tam jest aż za kolorowo teraz :) )

To tak na szybko :)
dziękuję pięknie:)))))))))


pięknie proszę :)
mam nadzieję że niedługo pokażesz "nową odsłonę" bo już jestem ciekawa :P
nowa odsłona już się robi:))
pokażę:)
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: www.malina.net.pl

(zupelnie grupowo nietematycznie): Copywriter, redaktor, pracuje slowem (poza glowa;). Przypomnialo mi sie zdanie Mallarme'a, ktory powiedzial podobno Edgarowi Degas, ze poezje tworza slowa, a nie idee, tak jak pigment tworzy obraz. Pomyslalam sobie po wejsciu na Twoja strone, ze bardziej teraz przypomina portfolio graficzne. Wiec: wiecej slowa, wiecej typografii, mniej obrazkow.
Oskar Jędrzej Szymczyk

Oskar Jędrzej Szymczyk ux designer,
lecturer

Temat: www.malina.net.pl

Ja bym to tak zrobił:

1. Na głównej kilka słów o Tobie, czym się zajmujesz itp.
2. Kategoria "O Mnie" w sumie nie potrzebna - patrz pkt.1 :)
3. Klienci, jak już było wspomniane, poziomo nad stopkę.
4. Kategoria "Portfolio" z podkategoriami, w których to dopiero prezentujesz swój dorobek (strzelam że klient zainteresowany spotem radiowym, nie jest zainteresowany mailingiem - chociaż jedno nie musi też wykluczac drugiego - ale to już sama chyba wiesz z czym zwracają się do Ciebie klienci, mniejsza o to). Każdą pradukcję warto by opisać w 2-3 zdaniach typu: spot wideo dla firmy XX, promujący "to i tamto" ; mailing "czekoladowych przekąsek" na zlecenie firmy XYZ - jako copywriter coś zapewne wymyślisz :)
5. Wideo w WM - ZŁO!!! - zastosuj flash playera, b.t.w zdecyduj się albo zamieszczasz materiały na własnej stronie, albo dajesz linki do youtuba
6. Lightboxa wypadało by spolszczyć (Image XX of YY, close, next, prev) + background rozjaśnić o jakieś 10%, zastanów sie też czy może nie lepiej
7. Curriculum Vitae - czy to w ogóle jest potrzebne ? ... dodaj w kontakcie link do GL ;)
8. "Oferta Współpracy" - zostaw samo "Oferta" (b.t.w zwiększ czcionkę we wszystkich tekstach - jest za mała i męcząca), wywalić "cennik" i jego zawartość dodać do ofert, oczywiście w jakiś sensowny sposób, czyli np.: "Przyjmuję zlecenia na: hasła reklamowe - cena od XX netto" jeszcze jak by to jakoś fajnie stylistycznie ubrać wyglądało by całkiem nieźle. Swoją drogą po co pliki w .doc, sam .pdf wystarczy, i nie na górze strony, tylko na dole.
9. Ogólnie górne menu, w kolejności: "Strona główna" (patrz pkt.1 i 2) ; "Portfolio" (pkt.4,5,6) ; "Oferta" (pkt.8) ; "Kontakt"
10. Strona z kontaktem "trochę" tam namieszane - Imię i nazwisko w jednej linijce; adres (czy to w ogóle potrzebne? swoją drogą czemu kod jest w jednej linijce z ulicą, a miasto osobno?); szerszy formularz kontaktowy
11. dodać/uzupełnić - "alt" do obrazków , "title" do linków ; ogólnie troche z SEO podziałać, chociażby pokataloguj na początek
12. Teraz się przyczepię - po co w tekstach te uśmieszki ":)" - albo prowadzisz blog dla koleżanek, albo przedstawisz potencjalnym (biznesowym) klientom swoje portfolio. Prodesjonalizm przede wszystkim.
13 Domena - wszystkie ciekawe z "malina" są zajęte, ale zastanawiałaś sie może nad wasowska.com ? Chyba że używasz typowo "Malina" to wtedy odpada.

Temat: www.malina.net.pl

Pozwólcie, że (również bardzo na szybko) się odniosę:]

Karolina Goździewicz:
Poza tym na główną dałabym tylko wybrane realizacje a dla reszty stworzyła oddzielna podstronę np. właśnie "realizacje" i wprowadziła jakieś podmenu z kategoriami bo wszystko na jednej podstronie to tak "naćkane" jest i mało przejrzyste.

Zgadzam się z tym. Realizacje to jedna z rzeczy, które obowiązkowo zostawiłbym na stronie głónej, natomiast w okrojonej formie z łatwą możliwością przeskoczenia do dedykowanej podstrony "Realizacje".

Proponuję sposób prezentacji na głównej:

spoty video [] [] [] >
hasła i nazwy [] [] [] >
teksty [] [] [] >
itd.
(oczywiście odpowiednio wyrównane)

Prezentowałoby się to zwięźlej (obecnie dużo miejsca zajmują poziome belki z nazwami kategorii!). Na głównej stronie tylko trzy wybrane (najatrakcyjniejsze:) realizacje - zwizualizowane tylko najciekawsze ich elementy. Całość pojedynczej realizacji (z opisem założeń i techniki wykonania) byłaby na podstronie "Realizacje". Na głównej tylko zajawki.
Obecnie masz na głównej pełne screeny, które są zupełnie nieczytelne bez powiększenia i w sumie niewiele wnoszą poza rozpraszaniem wzroku i marginalizowaniem listy klientów, ale o tym za chwilę.
Klientów przerzuciłabym nad stopkę w poziomie wtedy.
Co prawda teraz na głównej byliby daleko na dole ale jeśli podzielić prace kategoriami na oddzielne podstrony to wtedy byłoby ok.

Poprawcie mnie, bo nie znam założeń projektu, ale wydawałoby mi się, że logotypy klientów to coś, czym szczególnie warto się pochwalić (może nawet bardziej niż same realizacje?) Dodatkowo więc wyeksponowałbym to na głównej, absolutnie nie degradując do poziomu stopki. :)
Obecnie logotypy (czarno-białe) zupełnie giną w pobliżu rozdmuchanych realizacji.
Jak dla mnie w grę wchodzi wręcz podział
- 35% panelu - klienci (w siatce np, 4x4)
- 65% panelu - realizacje (w formie zaproponowanej powyżej)
No i teraz Ci klienci niepotrzebnie wydłużają pozostałe podstrony gdzie treści jest mało i dalej tylko biała plama.

w formie siatki 4x4 nie będą wydłużać. A, uważam, jest się czym chwalić!
A logotypy klientów fajnie by wyglądały gdyby po najechaniu myszka zmieniały się na kolorowe.

Od razu warto by były kolorowe :)
I jeszcze cv i cennik trochę mało przejrzyste są.
Przydałyby się jakieś kolorowe wyróżnienia tekstu.

Ja bym zasugerował jakieś układ tabelaryczny - jestem fanem tegoż.
To tak na szybko :)

Ja również, bardzo subiektywnie. Dzięki za burzę pomysłów. Pozdrowienia i powodzeniaRadek Kozłowski edytował(a) ten post dnia 12.05.09 o godzinie 22:47

konto usunięte

Temat: www.malina.net.pl

panowie, stukrotne dzięki za czas, jaki poświęciliście analizie i wnioskom z niej

zaskoczyliście mnie tak wnikliwym podejściem do mojej strony:))

jeśli na stronie przez najbliższy miesiąc nic się nie zmieni, to proszę, nie miejcie wrażenia, że staraliście się na darmo, doba samotnych matek jest naprawdę krótsza:))

wszystkie uwagi skrupulatnie analizuję i w przeciągu kilku tygodni powstanie (mam nadzieję) super mega wypasiona strona copywritera freelancera:))

DZIĘKI RAZ JESZCZE!!!!!!!!!!!!!!

oczywiście, tym postem nie chcę zamknąć dyskusji, jeśli komuś jeszcze przyjdzie coś do głowy - będę wdzięczna:)))

Następna dyskusja:

www.malina.net.pl




Wyślij zaproszenie do