Temat: Webcast - emocje w eCommerce

Nagrałem pierwszego webcasta. Jest trema ale kilka osób widziało i mówiło aby puszczać dalej. Mam świadomość, że wiele rzeczy następnym razem zrobię lepiej ale.. wydaje mi się to dobrym sposobem na dzielenie się wiedzą i będę dalej próbował :)

Pierwszy webcast dotyczy emocji w eCommerce.
http://ideacto.pl/webcast-1

Zapraszam do obejrzenia w wolnej chwili

konto usunięte

Temat: Webcast - emocje w eCommerce

Tomku, fajna rzecz. Wzbudza mój uśmiech, bo kilka dni temu ktoś padł pomysł zrobienia czegoś podobnego :)

konto usunięte

Temat: Webcast - emocje w eCommerce

Idea ok, ale wiele bym zmienił w wykonaniu. Warto pogadać z radiowcami - pewnie sporo doradzą. Może dodaj jakąś dynamiczną muzykę w tle (zabije przerwy między słowami), z pewnością wypowiedzi możesz przygotować lepiej (dykcja, wymowa, płynność, budowanie emocji u słuchającego). Dźwięk możesz robić kawałkami i potem go połączyć aby nabrał dynamiki. Masz tam przykład sklepów, można poprosić o 20 sek. wypowiedzi osoby z tego serwisu - byłoby super.

Jak dla mnie - za mało istotnych treści. Prezentacyjne plansze muszą być takie nudne i tak długo wyświetlane? Nieczytelne obrazki, sztampowe fotki, rebusy językowe + angielski pomieszany z polskim. W sumie wizja wypada źle. Wizja powinna żyć, powinno być widać jak coś wybierasz w sklepie, coś się pokazuje, jakiś zoom na istotne elementy, etc...

Teraz co do mowy... Hmm, wolałbym to mieć napisane. W minutę ogarnąłbym wszystko, wybrał interesujące mnie zdania, nie musiałbym czekać 21 minut (nie zobaczyłem wszystkiego, cztery razy próbowałem, ale w końcu rozłączałem - nawet wiedząc, że recenzuję nie miałem siły dotrwać do końca).

Wolałbym to w postaci strony WWW (tekst + obrazki obok). W ten sposób byłoby to użyteczniejsze i bardziej dostępne. Chyba, że prezentacja będzie dynamiczna, a treści unikatowe, ważne, odkrywcze. Wtedy będę siedział i oglądał.

Jeszcze raz odpalam:-)) Ok, widziałem całość, sumienie mam czyste:-))

Temat: Webcast - emocje w eCommerce

Dzieki Darku za konkretny feedback! Zupelnie inaczej mowi sie do publicznosci a zupelnie inaczej do monitora. Sztuka jest trudna i duzo trzeba sie nauczyc aby to bylo interesujace. Takie wlasnie uwagi jak twoje sa bardzo potrzebne.

Byc moze lepszym wyjsciem byloby robienie takich przekazow live i wtedy mozna by tez rozmawiac na chat czy czyms takim o tym co sie dzieje. Wtedy moim zdaniem byloby ciekawiej, jak uwazasz?

Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Webcast - emocje w eCommerce

Tomasz Karwatka:
Byc moze lepszym wyjsciem byloby robienie takich przekazow live i wtedy mozna by tez rozmawiac na chat czy czyms takim o tym co

Na żywo nie bardzo... Długo by pewnie trwało, aby się opłacało, tzn. zebrałaby się odpowiednia widownia, zostało to rozreklamowane, itc. Zakładając, że łącza masz dobre aby to puścić na świat do wielu osób jednocześnie. Bo gadanie do kilku osób jest średnio pasjonujące.

Ja bym to zostawił w postaci filmików, ale bardzo treściwych, 5 minutowych góra... Jakiś konkretny przekaz albo studium przypadku, wszystko co zbędne wylatuje. Wtedy w miarę szybko mogę zobaczyć to co chcę, bez długiego czekania na koniec.

I jak już masz solidną fonię i mocny tekst, dodajesz do tego obrazki (z dobrą synchronizacją do dźwięku), ale niech to będzie wykorzystanie wideo, czyli niemal stały ruch. Nawet statyczne tabele można powiększyć lub przesunąć aby nabrało dynamiki (jak to się robi ze zdjęciami w prezentacji). Wideo ma zwykle marną jakość, więc trzeba powiększać przekaz do dużych czcionek aby było czytelne, więc ten ruch można wykorzystać fajnie.

Ale nie da się tego sklecić bez solidnej pracy. Przynajmniej na początku aby wypracować styl przygotowania takich prezentacji.

Nie jest to proste, bo jednak wideo wymaga innego podejścia, bardziej show niż statycznego pokazu jak z rzutnika. Bo jeżeli ma to być tylko mowa + statyczne obrazki, wtedy powstaje fotocast, czyli coś jak moje prezentacje:
http://dariusz.majgier.pl/slideshows.php

Czyli mp3 + slajdy - też możesz iść tą drogą, jest łatwiej, plansze nie są wideowe więc stają są bardzo czytelne, do opracowania masz tylko wypowiedzi:-) Te fotki też można poruszać, powiększać, etc. Tylko nie lubię tego robić ze zdjęciami, wolę je widzieć stale.
Magdalena Faszczewska

Magdalena Faszczewska Principal UX
Designer at ABB

Temat: Webcast - emocje w eCommerce

Ja uważam, że świetne jest to rozwiązanie
http://www.iasummit.org/proceedings/2008/how_to_be_a_u...
Bez problemu możesz wrócić do dowolnego slajdu. Idealne do prezentacji z fonią.
Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Webcast - emocje w eCommerce

Widzę, że duże wrażenie zrobił na Tobie ten webinar:

http://www.elasticpath.com/events/personas/.

ps. Polecam ten blog. Na prawdę masa przydatnej w ecommerce wiedzy.

Temat: Webcast - emocje w eCommerce

Tak, dziewczeta i chlopaki z ElasticPath robia maja duzo ciekawych spostrzezen i robia b. dobre webinary. Czytam i polecam!



Wyślij zaproszenie do