Krzysztof Piwowar

Krzysztof Piwowar UX Consultant &
Owner @ Magnetise -
looking for new
busin...

Temat: Wartość rynku Usability w Polsce i Europie

Wojciech Surma:
Krzysztofie, dziękuję za odpowiedź i linki.

Mimo tego, o czym wspominała Iga powtórzę część swojego pytania, rozumiem, że przeprowadzając badania agencje dobierają indywidualnie metodologię do oczekiwanych efektów badań.
To, co najbardziej mnie zastanawia to wykorzystanie narzędzi (w praktyce), które już wymieniałem i które są ogólnodostępne w internecie, tz. czy płacąc za przeprowadzenie badań agencji otrzymuję analizę na podstawie narzędzi (aplikacji, programów), które mogę samemu wykupić i użyć, czy też każda (lub większość) agencji posiada własną metodologię, własne aplikacje do badań, lub wykorzystuje te, które nie są tak ogólnodostępne?

Wojtku, sam dostęp do narzędzi i ich użycie to nie wszystko. Jakby to powiedzieć:
"You are missing the point".

Cała rzecz tkwi w interpretacji wyników i rekomendacji działań. Wspomniane narzędzia nie dają ci instrukcji co należy poprawić, zmienić, przebudować, w jaki sposób i dlaczego. Do tego celu jest potrzebna osoba, która jest w stanie te rzeczy ci dostarczyć. Jeśli sam masz taką wiedzę - super. Możesz działać! Jednak jeśli nie, rekomendując działania na podstawie wyników możesz zrobić sobie/komuś kuku. Chyba, że masz możliwość eksperymentowania - wtedy rób to :)