Robert Drózd

Robert Drózd WebAudit / Świat
Czytników

Temat: Skrajnie nieużyteczne serwisy, których jednak używamy

Jednym z koronnych argumentów za inwestycją w "web usability" jest ten, że jeśli serwis jest nieużyteczny, to ludzie pójdą gdzie indziej. Ano czasami iść gdzie nie mają, szczególnie gdy dla danego serwisu nie ma w praktyce konkurencji.

Ciekaw jestem czy macie takie serwisy, które powodują waszą skrajną irytację, a jednak z nich korzystacie.

Oto moja pierwsza trójka:

1. Podaj.net

Przykład naprawdę skrajny. Aby obejrzeć nowe książki w jednej tylko kategorii muszę zrobić tyle kliknięć, że w końcu zrobiłem sobie zakładki. Zawsze jak tam wracam, to błądzę po przepastnych menu za listą swoich transakcji. Gdy mam coś zrobić poważniejszego, zaciskam zęby i powtarzam z góry żeby się nie denerwować.

Dlaczego korzystam: bo to najlepsze jak dotąd miejsce wymiany książek i parę fajnych pozycji już zdobyłem.

2. Blip.pl

Serwis w stanie permanentnej bety, z której chyba się nie wydobędzie. GG Network najwyraźniej nie może znaleźć modelu, który pozwoli Blipowi wyjść z parutysięcznej niszy, w której tkwi od roku. Nadal brak wyszukiwarki. Wejście do archiwum wymaga obejrzenia jeszcze raz zawartości kokpitu, stronicowanie tegoż archiwum oczywiście na górze, a nie tam gdzie mam kursor po przejrzeniu każdej ze stron (podpowiedź: na dole). Brak podstawowych zabezpieczeń np. przed podwójnym wysłaniem wpisu.

Dobrym pomysłem jest porządne API, które doprowadziło do powstania dziesiątek różnych narzędzi, ale czy to ma sens, statystyki śledzić w jednym miejscu, tagi w drugim, korzystać z wyszukiwarki w trzecim... (już nie, bo autor blipscan.pl zrobił bardzo niemiłego psikusa).

Dlaczego korzystam: bo znalazło się tam trochę znajomych, no i dyskusje przypisane do tagów wciągają.

3. Intercity.pl

Serwis z menu niedostępnym pod telefonem komórkowym, bo po co. Bieżących promocji nie znajdę pod etykietą "promocje", a "oferty specjalne". Wyszukiwarka z uporem maniaka zakłada, że jeśli wyszukuję w serwisie po godzinie 20., to koniecznie chcę jechać o 21.

Dlaczego korzystam: bo wielu innych źródeł wiedzy na temat oferty PKP Intercity nie ma.
Marcin Szuba

Marcin Szuba User Experience
Specialist

Temat: Skrajnie nieużyteczne serwisy, których jednak używamy

Proponuję serwis ZTM Warszawa.
Szczególnie "przyjazne" jest ich wyszukiwarka połączeń.
http://www.ztm.waw.pl/wyszuk.php

Na szczęście jest alternatywa autobuser.pl z której korzystam i polecam.
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: Skrajnie nieużyteczne serwisy, których jednak używamy

http://mpk.krakow.pl

- Rozjezdza się chyba we wszystkim poza IE.

- wyszukiwarka (ogólna) nie wyszukuje podstawowej informacji - tj. rozkładu jazdy

- 4 menu (+ submenu)

nie chce się pisać....

Następna dyskusja:

Serwisy plotkarskie a lokal...




Wyślij zaproszenie do