Robert
Drózd
WebAudit / Świat
Czytników
Temat: Skrajnie nieużyteczne serwisy, których jednak używamy
Jednym z koronnych argumentów za inwestycją w "web usability" jest ten, że jeśli serwis jest nieużyteczny, to ludzie pójdą gdzie indziej. Ano czasami iść gdzie nie mają, szczególnie gdy dla danego serwisu nie ma w praktyce konkurencji.Ciekaw jestem czy macie takie serwisy, które powodują waszą skrajną irytację, a jednak z nich korzystacie.
Oto moja pierwsza trójka:
1. Podaj.net
Przykład naprawdę skrajny. Aby obejrzeć nowe książki w jednej tylko kategorii muszę zrobić tyle kliknięć, że w końcu zrobiłem sobie zakładki. Zawsze jak tam wracam, to błądzę po przepastnych menu za listą swoich transakcji. Gdy mam coś zrobić poważniejszego, zaciskam zęby i powtarzam z góry żeby się nie denerwować.
Dlaczego korzystam: bo to najlepsze jak dotąd miejsce wymiany książek i parę fajnych pozycji już zdobyłem.
2. Blip.pl
Serwis w stanie permanentnej bety, z której chyba się nie wydobędzie. GG Network najwyraźniej nie może znaleźć modelu, który pozwoli Blipowi wyjść z parutysięcznej niszy, w której tkwi od roku. Nadal brak wyszukiwarki. Wejście do archiwum wymaga obejrzenia jeszcze raz zawartości kokpitu, stronicowanie tegoż archiwum oczywiście na górze, a nie tam gdzie mam kursor po przejrzeniu każdej ze stron (podpowiedź: na dole). Brak podstawowych zabezpieczeń np. przed podwójnym wysłaniem wpisu.
Dobrym pomysłem jest porządne API, które doprowadziło do powstania dziesiątek różnych narzędzi, ale czy to ma sens, statystyki śledzić w jednym miejscu, tagi w drugim, korzystać z wyszukiwarki w trzecim... (już nie, bo autor blipscan.pl zrobił bardzo niemiłego psikusa).
Dlaczego korzystam: bo znalazło się tam trochę znajomych, no i dyskusje przypisane do tagów wciągają.
3. Intercity.pl
Serwis z menu niedostępnym pod telefonem komórkowym, bo po co. Bieżących promocji nie znajdę pod etykietą "promocje", a "oferty specjalne". Wyszukiwarka z uporem maniaka zakłada, że jeśli wyszukuję w serwisie po godzinie 20., to koniecznie chcę jechać o 21.
Dlaczego korzystam: bo wielu innych źródeł wiedzy na temat oferty PKP Intercity nie ma.