Temat: Rusza południowy oddział CHI Polska!
Cześć!
Chciałem przypomnieć Wam o naszej
społeczności i zaprosić na najbliższe spotkanie poświęcone tematowi
Storytellingu.
PRELEGENCI:
Katarzyna Biegus, psycholog, trener, coach i mediator |
http://wdrodzedosiebie.pl
Agnieszka Starzyńska, Senior copywriter w agencji Hand Made, wykładowca na kierunku "Marketing w sieci" AGH
Magdalena Cielecka, producentka gier przygodowych w studiu Artifex Mundi, doktorantka Instytutu Sztuk Audiowizualnych UJ, autorka cyklu felietonów „Anatomia Gier” na
gram.pl
Tomasz Wiech, fotograf, w latach 2004–2010 związany z „Gazetą Wyborczą”, Stypendysta Ministerstwa KiDN oraz Narodowego Centrum Kultury, laureat World Press Photo 2009, autor książki „Polska. W poszukiwaniu diamentów” |
http://tomaszwiech.com
OPIS SPOTKANIA:
Storytelling - to pojęcie w ostatnich latach zrobiło karierę w świecie User Experience. Czy za popularnością w dyskusjach branżowych i wystąpieniach konferencyjnych, kryje się jednak wartość praktyczna?
Jakie jest znaczenie storytellingu w pracy projektanta? Czy za tym pojęciem kryje zestaw metod, narzędzi, środków przekazu, które pomagają nam osiągnąć konkretne rezultaty?
Samo pojęcie jest nieco rozmyte, jednak istnieje powszechne przekonanie, że narracja, opowieść jest jedną z najskuteczniejszych form komunikacji. Pozwala przyciągnąć i zatrzymać uwagę, wzbudzić emocje, a przez to zaangażować odbiorcę i poprawić zapamiętanie przekazu.
Jako projektanci często nie mamy właściwego przygotowania i wiedzy na temat budowania narracji, jednak sztuka opowiadania od dawna jest wykorzystywana i doskonalona w innych obszarach kreacji - w sztuce (m.in. film, teatr), dziennikarstwie, copywritingu, tworzeniu gier czy fotografice. Zaproszeni goście opowiedzą o swoich doświadczeniach w tworzeniu narracji w kilku z tych obszarów. Wcześniej jednak posłuchamy o tym, dlaczego historie, opowieści mają dla nas tak duże znaczenie i potrafią bardzo silnie na nas wpływać.
Choć podstawowym medium większości z nas jest właśnie Internet, nie jest to jedyny obszar pracy specjalistów UX. O user experience musimy coraz częściej zadbać w różnych kanałach, w których firma komunikuje się z klientami, użytkownikami produktów lub usług. Ponadto dziedziny takie jak service design, design thinking, product design czy quantified-self wynoszą User Experience daleko od biurka komputerowego. Choć medium i nasze tworzywo twórcze możne znacznie się różnić w wielu przypadkach to jednak wiele zasad komunikacji pozostaje jednakowo ważnych.
GDZIE?
Google for Entrepreneurs in Krakow, Rynek Główny 12
Mapa Google:
http://goo.gl/maps/eoSrS
KIEDY?
Czwartek, 27.02.2014, godz. 19:00 - 22:00
STRONA WYDARZENIA:
https://www.facebook.com/events/1393047324293771/