konto usunięte

Temat: "Reguła rzutu oka". Zauważyliście?

Literatura dotycząca reklamy powołuje się często na "regułę rzutu oka" (albo "1/3"), twierdzącą że ponoć wzrok pada najczęściej na górną prawą część strony. Wklejam cytat:

Zgodnie z wynikami przeprowadzonych badań najbardziej prawdopodobne jest, że oko czytelnika przesunie się tylko po prawym górnym rogu strony. Prawdopodobieństwo, że zostanie zauważone coś, co umieszczono w lewym dolnym rogu, jest minimalne.

Uwaga: nie dokopałem się nigdy do źródła; poszczególne publikacje powołują się tylko na "wyniki przeprowadzonych badań".

W związku z tym kieruję pytanie do osób mających do czynienia z eyetrackingiem itp metodami. Czy zauważyliście, czy możecie potwierdzić tego typu zjawisko?
Piotr Ż.

Piotr Ż. Director of UX EMEA

Temat: "Reguła rzutu oka". Zauważyliście?

Tak, możemy dla osób praworecznych

konto usunięte

Temat: "Reguła rzutu oka". Zauważyliście?

Zastanawia mnie, czy to dotyczy pustego ekranu / białej kartki (rozumiem, że w reklamie prasowej czytelnik rzuca okiem na górę odwracanej właśnie strony, bo spodziewa się tam kluczowych informacji), czy też występuje jako "dryf" nawet przy wyraźnej kompozycji.



Wyślij zaproszenie do