Igor Farafonow ux lead
Temat: Pytania odnośnie użyteczności
mam nadzieję, że nie kopiuję jakiegoś już istniejącego wątku...w trakcie prac nad użytecznością często pojawiają się różne pytania. Mam właśnie aktualne dla mnie dwa:
1. boks logowanie (szybkie logowanie) - co powinien zawierać? słyszałem gdzieś, że użytkownicy mylą pojęcia "loguj" / "rejestruj" - z tego co mi się wydaje pomyłek można uniknąć poprzez jasne wyrażenie buttona "loguj" i linka "rejestruj". Czy może całkowicie zrezygnować z linka "rejestruj" w tym miejscu (pozostawić tylko dla kluczowych miejsc)?
Czy warto tam też dać linka "zapomniałem hasło"? Czy też dopiero przy zwracaniu komunikatu zwrotnego przy błędnym logowaniu?
Na ile boks logowania powinien być widoczny (bo może mieć np. formę wizytówki, a może też po prostu dwóch pól i buttona)?
2. Podobne - powiedzmy, że jesteśmy na jakimś artykule. Czy boks z podobnymi umiejscawiać pod samym artykułem (co mi się wydaje bardziej intuicyjne - po przeczytaniu użytkownik przegląda podobne), czy też gdzieś po prawej stronie (często użytkownik nie czyta całego artykułu, tylko przegląda pobieżnie i idzie dalej / znika ;-)). Który sposób pokazywania jest bardziej skuteczny?
Z góry dziękuję za podpowiedzi,
IgorIgor Farafonow edytował(a) ten post dnia 19.11.08 o godzinie 11:06