Łukasz
B.
internet, marketing,
e-commerce
konto usunięte
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Bardzo podoba mi się jak odmieniliście stronę! Wielki plus :)Na liście produktów w danej kategorii ilościowej (np. http://www.dobrawizytowka.pl/wizytowki-500sztuk.html ), po kliknięciu kup teraz wyskakuje okno modalne (lightbox), które nie ma X umożliwiającego zamknięcie - wiem, że kliknięcie na zewnątrz w celu wyłączenia jest dość intuicyjne dla internautów, ale mimo wszystko dodałbym X lub przycisk "anuluj". Dodatkowo IMO albo przycisk "dalej" powinien być domyślnie oznaczony jako nieaktywny, albo jedna z opcji powinna być domyślnie wybrana.
Moja druga uwaga tyczy się tej samej listy produktów - uważam, że skoro na stronie głównej nazwa i opis są linkiem, to na tej liście tym bardziej powinny nimi być.Wojciech Urbański edytował(a) ten post dnia 01.04.11 o godzinie 15:43
Marcin
Czyżowski
user experience
designer
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Ja bym się zastanowił nad kolejnością kroków w formularzu zamówienia. Jako użytkownik wolałbym najpierw ustalić wygląd mojej wizytówki (nie wiem czy mam uploadować własną, czy może mi ją zaprojektujecie, a może będzie tam jakiś kreator, itd.), a następnie podać wszystkie potrzebne dane. Obecnie muszę podawać informacje o mnie nie wiedząc nawet czy mogę przygotować wizytówka tak jak chcę.Być może dyskutowaliście już nad tym i podjęliście decyzję o takim układzie świadomie. Niemniej moglibyście zrobić testy A/B i sprawdzić, która kolejność da wam większą konwersję.
Ale poza tym bardzo fajna i ładna realizacja. Może nawet skorzystam z waszej usługi niedługo:)
Adam
Pietrasiewicz
Półliterat, Audytor
dostępności
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Niestety, jeśli chodzi o dostępność, sprawa jest dramatyczna.
Dominik Aleksander
Paszkiewicz
projektant www /
specjalista od
dostępności stron
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Adamie, a Ty jak zwykle lakoniczny :)Np. strony nie można obsłużyć z klawiatury.
Rozumiem ficzery w js / css,
ale dałoby się to zrobić bardziej dostępnie.
Łukasz
B.
internet, marketing,
e-commerce
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Adam Pietrasiewicz:
Niestety, jeśli chodzi o dostępność, sprawa jest dramatyczna.
a coś więcej? w czym ten dramatyzm się przejawia?
Adam
Pietrasiewicz
Półliterat, Audytor
dostępności
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Tak jak wspomniał Dominik, zacznij od próby przejścia strony bez użycia myszy.konto usunięte
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Z ciekawości zapytam: dlaczego na stronie głównej wyższy priorytet możliwość wybory liczby wizytówek, a dopiero później rodzaj? Robiliście jakieś badania, analizy z których taki scenariusz użycia Wam "wyszedł"?pozdrawiam,
grzegorz
http://palona.pl
Tomasz
Smykowski
Agencja Social Media
Websoul
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Hej,Nie jestem ekspertem od usability, ale pozwoliłem sobie rzucić okiem na stronę i kilka uwag podaję, co mi osobiście przeszkadzało w korzystaniu ze strony:
1. Uwaga skupia się na tych różowych boksach. Fajnie, ale one nie niosą żadnej treści poza pakietami wizytówek. Może przydałoby się umieścić tam jakąś Waszą przewagę nad konkurencją?
2. Zamiast liczby sztuk które można zamówić w tych boksach bym umieścił ile oszczędza się zamawiajac więcej wizytówek. Tej informacji w ogóle brakuje przy pakietach. Przecież ludzie nie będą sobie tego samemu przeliczać.
3. Rozmiary wizytówek - prosi się o wizualizację albo zdjęcia przykładów.
4. Pakiet 100 wizytówek - great, ale jeżeli to najważniejsza rzecz to niestety nie przykuwa jako pierwsza uwagi. Tj. zdjęcia przykuwają, ale na tym koniec. Jakoś bardziej bym to podkreślił, albo zmniejszył jaskrawość tych boksów z p.1
5. Klikam w kreatorze zamawiania "Własny". Pojawia się przycisk podawania pliku równie niemiło jak twarz sprzedawczyni w PRLowskim barze. Jakiś opis? Jaki plik podać? Instrukcje? Bo teraz wygląda to tak jakbyście nie chcieli zęby ktoś zamawiał z własnym projektem. No dobra - moze nie chcecie, ale nie trzeba być niemiłym :)
6. Są płatności online, jest pięknie., reszta kreatora ok.
7. Brakuje mi jeszcze jakiejś instrukcji jak będzie wyglądać proces tworzenia projektu przez Was, a teraz strona jest tak zaprojektowana, że w procesie zamawiania pakietu tego nie ma i mogę się zastanawiać mocno czy chcę kupić kota w worku. Moglibyście jakoś przekonywać jeszcze do zakupu w trakcie jego realizacji.
A tak to świetny pomysł. Znam przynajmniej kilka osób które zainteresuje, sam może nawet skorzystam? Kto wie.
No i oczywiście nie traktujcie tego jako wykładni bo ze mnie nie jest pro od usability, pzdr.
Adam Jakub
Maciejczyk
newPR :: Grupa AG
ESSEKER
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Jako że ostatnio tylko tym się zajmuje więc ode mnie:Zapewne 90% klientów to firmy więc po co pytać czy chcą fakturę
Kod Pocztowy i Miasto w Jednym Polu zwiększa konwersje (testowane na 2 portalach turystycznych)
Powiększcie Pola do wpisywania danych, Przy wpisaniu długiego adresu czy nazwy firmy można przeoczyć jakiś błąd, literówkę
Kurier potrzebuje telefonu, ale pole nie wymagane...
Jedna Płatność DotPay - najlepiej przekierowanie odrazu i mail na skrzynkę z informacją o zamówieniu
Strona leży też po stronie SEO, ale to już na PW - 100zł gratis na optymalizacje strony www bez zobowiązań :)
Łukasz
B.
internet, marketing,
e-commerce
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Grzegorz Rusiecki:
Z ciekawości zapytam: dlaczego na stronie głównej wyższy priorytet możliwość wybory liczby wizytówek, a dopiero później rodzaj? Robiliście jakieś badania, analizy z których taki scenariusz użycia Wam "wyszedł"?
Takie scenariusz obraliśmy z doświadczenia zdobytego w czasie obsługi klienta. (więcej zapytań trafiało do nas typu "potrzebuje x szt. wizytówek", a nie "potrzebuję x rodzaju wizytówek").
Jednak wyniki z google analytics wskazują odwrotnie :).
konto usunięte
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Adam Maciejczyk:
Kod Pocztowy i Miasto w Jednym Polu zwiększa konwersje (testowane na 2 portalach turystycznych)
Coś więcej możesz powiedzieć na ten temat?
W jednym polu tzn.: miasto, kod, czy jakoś inaczej?
W jakich formularzach wykorzystujesz to pole? Dane do zakupu czy jakaś rejestracja?
Adam Jakub
Maciejczyk
newPR :: Grupa AG
ESSEKER
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
W Polu do rezerwacjiZróbcie pole: Kod Pocztowy i Miejscowość, sprawdźcie jak to zadziała :)
Poza tym do takich badań polecam: http://visualwebsiteoptimizer.comAdam Maciejczyk edytował(a) ten post dnia 06.04.11 o godzinie 10:08
Przemyslaw
Czak
Prezes Zarządu
71media S.A.
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
jeśli nikt się nie obrazi to ja bym prosił o podobne uwagi dla http://e-tekst.plDzięki:)
Adam Jakub
Maciejczyk
newPR :: Grupa AG
ESSEKER
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
trzeba mieć naprawdę niezły wzrok żeby to przeczytać :)
Przydałaby się optymalizacja pod SEO, drobne poprawki by się przydały :)Adam Maciejczyk edytował(a) ten post dnia 06.04.11 o godzinie 19:26
konto usunięte
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
1. Na chromie mam nie ostry tekst na różowych buttonach.2. e-teksty czyli co księgarnia czy sprzedaż e-booków? Przydałoby się dać jakieś info co to jest już na pierwszej stronie. Gdy masz znany portal można trochę to schować, ale gdy jest coś małego musisz przyciągać na pierwszej stronie i informować userów co mogą na tej stronie zrobić.
Przemyslaw
Czak
Prezes Zarządu
71media S.A.
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Dziękuje za informacje. Co do nieczytelności główki mamy mały konflikt wewnetrzny ale zasadniczo chcemy usunąc te twarze i zwiększyc czytelność...ad.1Co do chrome to u nas działa:)
ad.2 Pytanie zasadne - jest info na banerze fioletowym, tylko uruchomiliśmy konkursy i teraz baner jest na zmiane z banerem konkursowym, fakt zaciemnia ale liczymy że konkurs to dodatkowa zachęta warta promowania.
"Przydałaby się optymalizacja pod SEO, drobne poprawki by się przydały" - jakieś konkrety?
chętnie poznamy inne uwagi, dzięki:)
Adam Jakub
Maciejczyk
newPR :: Grupa AG
ESSEKER
Temat: Potrzebne porady dotyczące usability nowej storny
Przemyslaw C.:
"Przydałaby się optymalizacja pod SEO, drobne poprawki by się przydały" - jakieś konkrety?
Napisz na PW - dam GG do naszego SEO Specjalisty :)
Podobne tematy
-
Dostępność i Użyteczność » Accessibility i Usability -
-
Dostępność i Użyteczność » UCD bez usability -
-
Dostępność i Użyteczność » World Usability Day w Trójmieście -
-
Dostępność i Użyteczność » World Usability Tour - Szczecin -
-
Dostępność i Użyteczność » Usability w pakiecie. Co o tym sądzicie? -
-
Dostępność i Użyteczność » Zapraszamy do wspoltworzenia Kurs Usability 3 -
-
Dostępność i Użyteczność » Szkolenia Usability -
-
Dostępność i Użyteczność » Polećcie książkę o mierzeniu usability -
-
Dostępność i Użyteczność » Szukam speca od Usability -
-
Dostępność i Użyteczność » Szkolenia Usability - próbna lekcja -
Następna dyskusja: