konto usunięte

Temat: plus gsm

Patryk P.:
Maćku, czy ta strona była budowana od postaw czy była to bardziej rewolucja już istniejącej?

przebudowa. Miał być szybki lifting graficzny bez ruszania struktury. Wyszło trochę więcej :D
Patryk Pawlikowski

Patryk Pawlikowski Rób to co kochasz,
wtedy zrobisz to
dobrze!

Temat: plus gsm

eryk o.:

przebudowa. Miał być szybki lifting graficzny bez ruszania struktury. Wyszło trochę więcej :D

No właśnie tak się zastanawiałem... może jednak przydałby się świeży oddech czegoś zupełnie nowego

konto usunięte

Temat: plus gsm

Patryk P.:
eryk orłowski:

przebudowa. Miał być szybki lifting graficzny bez ruszania struktury. Wyszło trochę więcej :D

No właśnie tak się zastanawiałem... może jednak przydałby się świeży oddech czegoś zupełnie nowego

ależ to jest kompletnie co innego niż do tej pory. Nowa struktura i szablon nie ma nic wspólnego ze starym uporządkowaniem dokumentów. W tym rozumieniu to całkowita nowość.
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: plus gsm

IMO i tak jest tego wszystkiego za duzo - przeladowanie kompletne,
lifting za duzo nie pomoze chyba przy takim topornym serwisie
Piotr Bandyk

Piotr Bandyk E-commerce,
programowanie

Temat: plus gsm

Mnie drażni ten niebieski. Nie pasuje mi tam jak nie wiem co:). Po drugie wszystko jakieś ciasne, czcionki są za małe.

Strona stwarza wrażenie zresztą jak i poprzednia wersja - na starą.

konto usunięte

Temat: plus gsm

Patryk P.:
eryk orłowski:

przebudowa. Miał być szybki lifting graficzny bez ruszania struktury. Wyszło trochę więcej :D

No właśnie tak się zastanawiałem... może jednak przydałby się świeży oddech czegoś zupełnie nowego

Dokładnie - strona sprawia wrażenie .... niemodnej :( Osobiście mnie przytłacza.
Michał Smyk

Michał Smyk User experience, AI,
badania usability,
projektowanie

Temat: plus gsm

Ja z kolei nie lubię brązów w zestawieniu z różowym. ;)
No ale to kwestia gustu, więc nie ma co się zagłębiać.
Większość wybrała ten wariant z kilku zaproponowanych, a użytkownicy w kilku badaniach opinii również potwierdzili, że im się ten niebieski bardzo podoba.

Natomiast jeśli chodzi o pierwsze wrażenie przeładowania strony, to dosyć trudno jest uniknąć czegoś takiego na portalu tej rangi co Plus, bez wprowadzania rewolucji. A my mieliśmy konkretne zadanie - ulepszyć w pewnych ramach. Stąd 'portalowy' charakter serwisu, zamiast jakichś "trzech wielkich, prostych przycisków".

Jednakże są trzy rodzaje stron www - oczywista, nauczalna i zła. I chociaż nie zawsze możliwe jest, tak jak http://google.com, wejść w pierwszą kategorię, to Plus na równi (a nawet lepiej) z yahoo czy gazetą plasuje się w tej drugiej.
Mam na to świadectwa sporej liczby przebadanych osób, wśród których byli i tacy, co pragnęli mieć zdjęcie z siatkarkami na głównej, i tacy, co korzystali z internetu raz w tygodniu za pośrednictwem żony, a i tacy, co chcieli mieć wielki link "wersja strony dla kobiet" w prawym górnym rogu.

Pozdrawiam

Temat: plus gsm

Jeśli mogę "dwa słowa":

1) w kwestii kolorystycznej - Michał ma niewątpliwie rację: indywidualne upodobania kolorystyczne nie powinny odgrywać zasadniczej roli w projekcie. Ktoś nie lubi niebieskiego z zielonym, bądź samego niebieskiego, inny - również z przykładu - brązów z różowym.
Zaletą jednak aktualnej kolorystyki serwisu jest podbicie barw brandu Plusa.

Mnie raczej niepokoją inne rzeczy:

2) Menu ikoniczne zgrupowane na prawej kolumnie dziwnie się zachowuje. Po kliknięciu na wybrany element zastępuje je pozycja menu horyzontalnego w górnej nawigacji. Zaskakując zachowanie i niespodziewane... Do objęcia tylko dla rozgarniętych!

3) Wejdźmy do działu GRY. Okazuje się, że graficzna część nagłówka znajdująca się tuż pod nagłówkiem tekstowym jest klikalna. Skąd wiem? Bo wodzę kursorem myszki po ekranie. Skąd będą wiedzieli o tym użytkownicy? Nie wiem. Obawiam się, że nie będą wiedzieli.

4) Przejdźmy na stronę konkretnej gry. Tutaj, prócz obrazka z lewej strony oraz tytułu gry - tuż obok obrazka, po prawej - możemy sprawdzić na jakich aparatach telefonicznych gra działa. Strzałki sugerują przejście do następnej strony (może ew. coś się rozwinie...), ale nie spodziewałbym się, że linki będa typu #. W dodatku umiejscowienie listy tychże telefonów na dole strony danej gry komplikuje sprawę - link# nigdy nie przewija się tak, by wskazywać na telefony, bo są za nisko.

5) W końcu: bardzo dziwnie zachowują się ścieżki, pokazujące gdzie się znajduję w ramach całego serwisu. Wejdźmy do działu Konkursy i części Dla kinomana (wybieramy z menu z lewej strony).

Okazuje się, że mamy ścieżkę tuż pod menu głównym poziomym (na szaro) oraz na czerwonej belce pod nazwą poddziału "Dla kinomana". Ala ta druga de facto nie jest ścieżką dostępu - chociaż tak wygląda - tylko kolejnym menu - menu tego poddziału. Które to menu zresztą nie zachowuje się spójnie, bo jeśli tylko kliknąć w pierwszy lepszy element - Nagrody - to przechodzimy na osobną stronę zatytułowaną "Edukacja i wiedza", pozbawiona już nagłówka "Dla kinomana" i... ale zdaje się, że to bug, po czasem tak się dzieje, a czasem wyświetla normalnie stronę poddziału.

Inna sprawa, czy opłaca się mnożyć byty, jeśli na każdej podstronie poddziału "Dla kinomana" znajdują się raptem dwa zdania + czasem jakieś drop downy.

To tak na szybkiego.
Michał Smyk

Michał Smyk User experience, AI,
badania usability,
projektowanie

Temat: plus gsm

Marek K.:
Jeśli mogę "dwa słowa":
2) Menu ikoniczne zgrupowane na prawej kolumnie dziwnie się zachowuje. Po kliknięciu na wybrany element zastępuje je pozycja menu horyzontalnego w górnej nawigacji. Zaskakując zachowanie i niespodziewane... Do objęcia tylko dla rozgarniętych!

NBD - Na Badaniach Działało ;)
3) Wejdźmy do działu GRY. Okazuje się, że graficzna część nagłówka znajdująca się tuż pod nagłówkiem tekstowym jest klikalna. Skąd wiem? Bo wodzę kursorem myszki po ekranie. Skąd będą wiedzieli o tym użytkownicy? Nie wiem. Obawiam się, że nie będą wiedzieli.

To i tak powtórzenie z menu lewego. Poza tym w polu treści ludzie wodzą.
4) Przejdźmy na stronę konkretnej gry. Tutaj, prócz obrazka z lewej strony oraz tytułu gry - tuż obok obrazka, po prawej - możemy sprawdzić na jakich aparatach telefonicznych gra działa. Strzałki sugerują przejście do następnej strony (może ew. coś się rozwinie...), ale nie spodziewałbym się, że linki będa typu #. W dodatku umiejscowienie listy tychże telefonów na dole strony danej gry komplikuje sprawę - link# nigdy nie przewija się tak, by wskazywać na telefony, bo są za nisko.

Przyznaję rację - room for improvement ;)
5) (...) Które to menu zresztą nie zachowuje się spójnie, bo jeśli tylko kliknąć w pierwszy lepszy element - Nagrody - to przechodzimy na osobną stronę zatytułowaną "Edukacja i wiedza", pozbawiona już nagłówka "Dla kinomana" i... ale zdaje się, że to bug, po czasem tak się dzieje, a czasem wyświetla normalnie stronę poddziału.

Zdecydowanie bug, u mnie to się nie powtarza, otwiera się to, co powinno ;)

Podobieństwo menu w polu treści do ścieżki - przyznaję rację ;). Nie wiem na pewno, ale w planach jest Service pack 1 i takie rzeczy jak ta na pewno się tam znajdą.

Inna sprawa, czy opłaca się mnożyć byty, jeśli na każdej podstronie poddziału "Dla kinomana" znajdują się raptem dwa zdania + czasem jakieś drop downy.

To głównie dla użytkowników z ekranami 15 cali i 1024x768. Forma graficzna na tej stronie zajmuje sporo miejsca (ach, te wymagania biznesowe ;) ).

To tak na szybkiego.

Dzięki, dodam jeszcze 3 grosze, że menu skrótowe "Rozrywka i informacje" w prawej kolumnie na badaniach bardzo przyciągało uwagę użytkowników i niejednokrotnie się dziwiliśmy, że ta "prawa strona" potrafi tak przyciągnąć wzrok. Z tego menu na pewno jakieś "Peleny" Plusowi wpadną...

Pozdrawiam

Temat: plus gsm

Michał S.:
Dzięki, dodam jeszcze 3 grosze, że menu skrótowe "Rozrywka i informacje" w prawej kolumnie na badaniach bardzo przyciągało uwagę użytkowników i niejednokrotnie się dziwiliśmy, że ta "prawa strona" potrafi tak przyciągnąć wzrok.

Bo ta prawa strona ma takie właściwości przyciągania :)

Kto bada, a nie tylko czyta, ten to wie ;)

konto usunięte

Temat: plus gsm

Marek K.:
Bo ta prawa strona ma takie właściwości przyciągania :)

Kto bada, a nie tylko czyta, ten to wie ;)

zgadzam się z przedstawionym na Twoim blogu tokiem rozumowania, ale zastanowiło mnie zastosowanie drugiego spośród argumentów by Andrzej Sienkiewicz. Pomijając już, że Andrzej tak już ma, że lubi się nie zgadzać ;-), to chowanie menu poza ekranem w mniejszej rozdzielczości może być równie dobrze argumentem przeciw...

Temat: plus gsm

eryk o.:
zgadzam się z przedstawionym na Twoim blogu tokiem rozumowania,

mk: Cieszę się, bo mam wrażenie, że aktualnie usability jest trochę na zakręcie. Sporo mitów się uzbierało - zarówno ten wiązany z lewym menu, co z przewijaniem stron (znowu to a propos notki u Ciebie na blogu, czy także o linkowaniu logo do strony głównej).
eryk o.:
ale zastanowiło mnie zastosowanie drugiego spośród argumentów by Andrzej Sienkiewicz. Pomijając już, że Andrzej tak już ma, że lubi się nie zgadzać ;-), to chowanie menu poza ekranem w mniejszej rozdzielczości może być równie dobrze argumentem przeciw...

mk: Co do Andrzeja - nie jest tak źle, czasem się też zgodzi, trzeba tylko się nagadać.

Co do jego argumentu, który przytoczyłem i tego, że jest mieczem obosiecznym, co zauważyłeś. Chodzi o to, że użytkownicy generalnie browsują po contencie, nie po menu. Zatem układ taki obsługuje większość przypadków wyświetlania strony (przeładowywania jej). Do menu użytkownik przechodzi tylko w ramach dwu scenariuszy: 1) ok. co my tu jeszcze mamy?, 2) to nie tu, gdzie może to być?Marek Kasperski edytował(a) ten post dnia 09.08.07 o godzinie 19:13

Następna dyskusja:

Plus GSM - Usability Fail P...




Wyślij zaproszenie do