Rafał Nowak PIDI.pl
Temat: Otwieranie stron w nowym oknie, użyteczność, biznes
Witam!W ramach startu pewnego drobnego bloga rozwinęła się dyskusja, czy stosować atrybut target na stronach internetowych. Ja stwierdziłem, że raczej nie, że to niepotrzebny bałagan, a z kolei mój dysputant z doświadczeniami w pisaniu tekstów dla portali utrzymuje, że to powszechna praktyka i pozwala "utrzymać" użytkowników na stronie.
Znalazłem wiele informacji o tym, że użytkownicy gubią się przy otwarciu nowego okna, ale to głównie artykuły z lat 1999-2005. Może coś się od tego czasu zmieniło?
O ile się porozglądałem, większość portali otwiera linki zewnętrzne w nowych oknach. W większości przeglądarkach takie linki otwierają się nie w oknach, ale w zakładkach. Może to jest zachowanie, którego użytkownik już teraz (w dobie zakładkowych przeglądarek) oczekuje? Sam otwieram zawsze mnóstwo zakładek, wiem, że wiele osób tak już robi (acz więcej niż intuicja i pobieżna obserwacja tego nie potwierdzają).
Inną sprawą jest to, czy takie zachowanie rzeczywiście "utrzymuje" użytkownika na stronie. Istnieją jakieś badania lub artykuły podważające bądź potwierdzające tą tezę? Czy to tylko ludowa mądrość, która każe myśleć, że póki użytkownik nie zamknie strony to jest "nasz"?