Temat: Opinia na temat nowego portalu muzycznego.
Nie przyglądając się specjalnie treści i merytoryce, na pierwszy rzut oka:
1. Zmień czcionkę na bezszeryfową, czyta się ją o 30% szybciej niż czcionkę szeryfową.
2. Przy mojej rozdzielczości (1440x900) tło jakoś dziwnie ucieka, proponuję je wycentrować.
3. Nie wiem jakie są założenia portalu, ale moim zdaniem promowanie sondy na pierwszej stronie, gdzie niżej są o wiele ciekawsze rzeczy nie jest najlepszym pomysłem.
4. W menu głównym zgrupowałbym jakoś zakładki z muzyka i oddzielił od innych, będzie wygodniej się poruszać.
5. Na wielu podstronach prawa boczna kolumna jest wyższa od kolumny z treścią. To zniechęca do całego portalu, bo użytkownik myśli, że nie macie tutaj co pisać.
6. Nazwa kompletnie nietrafiona, to chyba powinien być pierwszy punkt. Ta nazwa nijak nie zapada w pamięć. Po trafieniu na tą stron ę użytkownik już na nią nie wróci, bo zwyczajnie nie będzie pamiętał adresu.
7. Odnośniki powinny być bardziej przyjazne, index.php?id=80 prowadzący do muzyki pop kompletnie do mnie nie przemawia, jakbym zobaczył /pop to bym był bardziej usatysfakcjonowany (myślę że Google również).
8. Podlinkuj logo do strony głównej, kliknięcie w logo jest pierwszym odruchem użytkownika gdy chce przejść do strony głównej.
9. Zachęć mnie jakoś do przystąpienia do newslettera, bo póki co nie wiem po co chcesz mojego maila, boję się, że jak zostawię go na tej stronie to będę dostawał spam. (Dlaczego sam muszę usunąć napis "adres mailowy", jestem leniwy).
10. Ikona rss ... taki bajer ? Może warto ją podlinkować do kanału rss.
11. Zlinkuj tytuły i obrazki do zajawek z treścią, ludzie nie chcą szukać linku "zobacz szczegóły", jeśli zobaczą jakiś ciekawy tytuł to po prostu chcą w niego kliknąć.
12. Po jaką cholerę stopka redakcyjna jest taka wielka ? Architekci informacji mają zboczenie, że na każdej stronie chcą w topie wpisywać o czym ta strona jest (jedno-dwa zdania). O rozwiązaniu, żeby dawać opis strony w stopce jeszcze nie słyszałem.
Ogólnie podsumowując proponuję zacząć poprawki portalu w takiej kolejności:
1. Opracowanie koncepcji portalu oraz jego "przesłania". Ustalenie na co chcemy postawić, czym zachęcić użytkowników. Co jest podstawą tej strony.
2. Zbudowanie architektury informacji tej strony, bez tego ani rusz, bo jak na razie to jest to zlepek informacji bez ładu i składu.
3. Dopiero tutaj wziąć się za pracę fizyczną.