Kamil Kaniuk

Kamil Kaniuk Founder at
GoDealla.pl, Project
Manager at
MerixStudio.com

Temat: Ocena użyteczności serwisu (z naciskiem na Contunuous...

Cześć,

Zapewne cześć z was już o słyszała o zakupach grupowych. Chciałbym was prosić o konstruktywną krytykę (także liczę na cenne wskazówki :) serwisu-agregatora promocji GoDealla (czyta się prawie jak Godzilla):

URL: http://GoDealla.pl

Celem aplikacji jest gromadzenie wszystkich zniżek z kilkudziesięciu portali zakupów grupowych w jednym miejscu w czytelnej i łatwej do przeglądania formie. Dodatkową wartość stanowią filtry i opcje sortowania, które ułatwiają odnajdywanie ciekawych okazji z danego miasta.

Rynek jest bardzo dynamiczny i sam serwis mocno rozwijany i ciągle optymalizowany.

Chciałbym poznać waszą opinię dot. nawigowania i poruszania się po serwisie. Szczególnie zależy mi na widoczności nowo wprowadzonej opcji "doczytywania ofert/Continuous Scrolling" (http://ui-patterns.com/patterns/ContinuousScrolling) - szczególnie w konfrontacji z Tabami kategorii ofert (np. po przejściu do kategorii Restauracje i kawiarnie, czy oczekujecie aby doczytać oferty tylko z tej kategorii czy wszystkie pozostałe?),

wszelkie komentarze i "wrażenia" mile widziane,

pozdrawiam,Kamil Kaniuk edytował(a) ten post dnia 09.05.11 o godzinie 23:01
Adam Pawliczek

Adam Pawliczek Usability expert, UX
designer,
Interaction
specialist

Temat: Ocena użyteczności serwisu (z naciskiem na Contunuous...

Taki szybki rzut okiem:

Ogólnie serwis jest czytelny, chociaż cały top jest zbyt niebieski. slogan "Wszystkie oferty..." zlewa się z tłem, a wyświetlanie elementów z miasta nie wygląda jak formularz i jest mało czytelne - ja bym bardziej uwidocznił możliwość zmiany miasta. Poza tym może wyszukiwanie po województwie? Albo kilka miast? No i wywalił fejsbukowy licznik bo zajmuje miejsce a ... mnie obchodzi ile macie pustych kliknięć ;)
Wybór kategorii (taby): do usunięcia rozwijanie poziome! Najeżdżam na serduszko bo nie wiem co to za kategoria (chyba oferty matrymonialne), kiedy się rozwinie wiem że to nie to czego szukam, lecę więc kursorem w prawo na piłkę aby rozwinąć kolejne pozycje i poczytać jakie to ciekawe kategorie serwis mi oferuje. Niestety, gdy już jestem nad piłą serduszko się zwija, ikonki przesuwają a mój kursor już nie jest nad piłką tylko nad nutką, która się w tym momencie rozwija - chwila ale ja chciałem rozwinąć piłkę! I chociaż w rozwiniętej zawartości nie ma nic ciekawego oprócz opisu (a przydałoby się np. ilość ofert) to takie zachowanie mnie denerwuje :P
Ostatnie element to wygląd listy ofert: za duże zdjęcia, nieczytelny opis (brak krótkiego tytułu oferty, zamiast tego jest długi tekst który muszę przeczytać), niepotrzebne ikonki do zbierania pokemonów (można je wywalić na bok aby się tak nie rzucały), zamiast tego bardziej uwidocznić tytuł, czas do końca i cenę! No i bezsensowne jest powiększenie zdjęcia - po najechaniu zamiast zdjęcia lepiej byłoby wrzucić więcej szczegółów oferty (tekst) aby nie musieć wchodzić w każdą ofertę - dzięki temu wszystkie informacje dostaniemy już ze strony głównej. Ja bym tą listę ofert przerobił aby były bardziej kompaktowe, oferty zajmowały mniej miejsca a przez to byłoby ich więcej na widoku.
Doczytywania ofert nie zauważyłem - więc chyba działa poprawnie ;)
Adam Pietrasiewicz

Adam Pietrasiewicz Półliterat, Audytor
dostępności

Temat: Ocena użyteczności serwisu (z naciskiem na Contunuous...

Adam Pawliczek:
Taki szybki rzut okiem:

Ogólnie serwis jest czytelny,

Czytelny, lecz niedostępny dla osób posługujących się klawiaturą. Ponadto zdublowane linki (graficzne i tekstowe) prowadzą do tych samych destynacji, co powoduje zamieszanie dla osób niewidomych i utrudnia im nawigację.

To tak na pierwszy rzut oka.

konto usunięte

Temat: Ocena użyteczności serwisu (z naciskiem na Contunuous...

Przycisk Lubie z FB działa tylko w jedną stronę.

Tak jak pisał Pan Adam wkurzające są te ikonki kategorii. Masz dużo miejsca zrób zakładki ikona /nazwa kategorii (liczba ofert).

Slogan Wszystkie ..... zamienić "oferty " na zakupy grupowe i zmienić to na tekst wtedy dostajesz dodatkowe frazy na pozycjonowanie.

Istotnym elementem promocji zakupów grupowych jest:
Koszt kuponu, % zniżki. Dodaj te elementy do strony. Sortowanie, wyszukiwanie po takich elementach.

Co druga oferta inny odcień tła, tak aby je rozgraniczyć, albo dodać kolory dla kategorii.

Nie wiadomo co oznacza ikonka z liczba po lewej stronie.
Klikam dostosuj i szukam przycisku zwiń bądź [x], aby schować ten panel.
Kamil Kaniuk

Kamil Kaniuk Founder at
GoDealla.pl, Project
Manager at
MerixStudio.com

Temat: Ocena użyteczności serwisu (z naciskiem na Contunuous...

Adam Pietrasiewicz:
Adam Pawliczek:
Taki szybki rzut okiem:

Ogólnie serwis jest czytelny,

Czytelny, lecz niedostępny dla osób posługujących się klawiaturą. Ponadto zdublowane linki (graficzne i tekstowe) prowadzą do tych samych destynacji, co powoduje zamieszanie dla osób niewidomych i utrudnia im nawigację.

To tak na pierwszy rzut oka.

Dzięki, obsługę klawiatury poprawimy niebawem. Jeśli chodzi o zdublowane linki (pewnie masz na myśli buttony "szczegóły" okazji) to niestety nic nie poradzę... taka specyfika serwisu - do każdej z ofert jest przypisany ten sam rodzaj buttona.
Kamil Kaniuk

Kamil Kaniuk Founder at
GoDealla.pl, Project
Manager at
MerixStudio.com

Temat: Ocena użyteczności serwisu (z naciskiem na Contunuous...

Adam Pawliczek:
Taki szybki rzut okiem:

Ogólnie serwis jest czytelny, chociaż cały top jest zbyt niebieski. slogan "Wszystkie oferty..." zlewa się z tłem, a wyświetlanie elementów z miasta nie wygląda jak formularz i jest mało czytelne - ja bym bardziej uwidocznił możliwość zmiany miasta. Poza tym może wyszukiwanie po województwie? Albo kilka miast? No i wywalił fejsbukowy licznik bo zajmuje miejsce a ... mnie obchodzi ile macie pustych kliknięć ;)
Wybór kategorii (taby): do usunięcia rozwijanie poziome! Najeżdżam na serduszko bo nie wiem co to za kategoria (chyba oferty matrymonialne), kiedy się rozwinie wiem że to nie to czego szukam, lecę więc kursorem w prawo na piłkę aby rozwinąć kolejne pozycje i poczytać jakie to ciekawe kategorie serwis mi oferuje. Niestety, gdy już jestem nad piłą serduszko się zwija, ikonki przesuwają a mój kursor już nie jest nad piłką tylko nad nutką, która się w tym momencie rozwija - chwila ale ja chciałem rozwinąć piłkę! I chociaż w rozwiniętej zawartości nie ma nic ciekawego oprócz opisu (a przydałoby się np. ilość ofert) to takie zachowanie mnie denerwuje :P
Ostatnie element to wygląd listy ofert: za duże zdjęcia, nieczytelny opis (brak krótkiego tytułu oferty, zamiast tego jest długi tekst który muszę przeczytać), niepotrzebne ikonki do zbierania pokemonów (można je wywalić na bok aby się tak nie rzucały), zamiast tego bardziej uwidocznić tytuł, czas do końca i cenę! No i bezsensowne jest powiększenie zdjęcia - po najechaniu zamiast zdjęcia lepiej byłoby wrzucić więcej szczegółów oferty (tekst) aby nie musieć wchodzić w każdą ofertę - dzięki temu wszystkie informacje dostaniemy już ze strony głównej. Ja bym tą listę ofert przerobił aby były bardziej kompaktowe, oferty zajmowały mniej miejsca a przez to byłoby ich więcej na widoku.
Doczytywania ofert nie zauważyłem - więc chyba działa poprawnie ;)

dzięki za solidną porcję komentarze :), podoba mi się sugestia dodania ilości ofert w kategoriach, przemyślę to. Mam już pomysł jak poprawić problem z rozsuwanymi tabami kategorii.

Co do zastąpienia zooma zdjęć tekstem nie ma sensu, ponieważ obok jest już to pod linkami "ważne/warunki" i "pokaż na mapie" - te dwa szybkie linki pełnią rolę "szybkiej analizy okazji" bez potrzeby wchodzenia na stronę oferty.

Jest już opcja jak to mówisz "kompaktowego" widoku ofert, można je wyświetlić w tzw. gridzie zamiast listy - wtedy widać ich więcej na jednym ekranie.

'Fejsbukowy licznik' robi out lada dzień :),

dzięki jeszcze raz za komentarz
Kamil Kaniuk

Kamil Kaniuk Founder at
GoDealla.pl, Project
Manager at
MerixStudio.com

Temat: Ocena użyteczności serwisu (z naciskiem na Contunuous...

Piotr Biegun:
Istotnym elementem promocji zakupów grupowych jest:
Koszt kuponu, % zniżki. Dodaj te elementy do strony. Sortowanie, wyszukiwanie po takich elementach.

tak, dyskusje były ostre na ten temat - większość serwisów grupowych dodaje koszt/rabat/cena-po-zniżce... my się celowo wyłamaliśmy, ponieważ uważam, że taka sama w sobie informacja bez odniesienia do tytułu (przedmiotu) okazji jest bezwartościowa. Użytkownik tak czy inaczej musi przczytać tytuł promocji a wtedy już będzie wiedział ile wynosi rabat i cena przed/po
Co druga oferta inny odcień tła, tak aby je rozgraniczyć, albo dodać kolory dla kategorii.

hmmm, eksperymentowaliśmy z kolorami kategorii wcześniej, nie wygląda za dobrze.

Zebra brzmi lepiej, się zobaczy :)
Nie wiadomo co oznacza ikonka z liczba po lewej stronie.

naprawdę nie wpadłeś na to, że to liczba porządkowa :))?
Klikam dostosuj i szukam przycisku zwiń bądź [x], aby schować ten panel.

fajne, dodaliśmy ikonkę zwiń/rozwiń :)
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Ocena użyteczności serwisu (z naciskiem na Contunuous...

Mnie osobiście razi ramka (tym bardziej, że jest _blank) - nie mogę przewinąć oferty klawiaturą...

Dotychczas korzystałem ze snupera, ale się przesiądę bo tutaj wszystko jest czytelniej, lepiej, szybciej, a poza tym znalazłem dla siebie 2 oferty :)

Na samym dole są logotypy firm... nie można ich upchnąć gdzie indziej?
I tak co jeszcze... zmieńcie statystyki bo mi się ładują i ładują i załadować nie mogą (na FF na 2 komputerach):) - Polecam od siebie GetClicky - szybsze i dokładniejsze co najważniejsze na żywo (Więcej o nich dałem na forum)Adam Maciejczyk edytował(a) ten post dnia 21.05.11 o godzinie 00:45



Wyślij zaproszenie do