Agnieszka Moryson Górska

Agnieszka Moryson Górska Specjalista ds.
sprzedaży systemów
IT

Temat: DMS w bs4 intranet

DMS (elektroniczny obieg dokumentów)

Moduł DMS służy do zarządzania elektronicznym obiegiem wszelkich spraw i dokumentów pojawiających się w firmie. W programie rejestruje się nowy dokument wypełniając odpowiednio skonfigurowany formularz – tzw. e-dokument. W programie może być zdefiniowanych wiele typów e-dokumentów.

Głównym celem modułu jest zarządzanie dokumentami kosztowymi i innymi w celu ich opisywania, zatwierdzania i podpinania pod kontrahentów, zlecenia, projekty itp. Rejestrowane e-dokumenty mogą zawierać skan dokumentu papierowego, kwoty, terminy płatności, powiązanie produktu, kontrahenta z bazy CRM, itp.

Sprawy w postaci e-dokumentu mogą znajdować się na różnych etapach obsługi. Mogą one przechodzić przez szereg skonfigurowanych etapów obsługi, w których poszczególni użytkownicy muszą uzupełniać określone pola np.:
kwalifikować zawartość dokumentu (np. rodzaj kosztów, kojarzyć z poszczególnymi kontrahentami, transakcjami),
akceptować lub odrzucać jego zawartość.

Konfigurując DMS określa się m. in.:
zmienne admina, gdzie określamy pulę wszystkich dostępnych pól formularzy (nazwy pól, warianty do wyboru); dla poszczególnych pól określa się ich szerokość, wyróżnienie i kolejność wyświetlania;
typy e-dokumentów (w celu podstawowego podziału, np. dokumenty przychodzące, wychodzące) wraz z przyporządkowaniem do nich pól – każdy typ może mieć inne pola opisowe;
etapy zatwierdzania dla każdego typu dokumentu;
reguły uprawnień obowiązujące każdy etap dokumentu; określają one którzy użytkownicy mają dostęp do e-dokumentu na danym etapie z opcją doprecyzowania dostępu do podglądu/edycji poszczególnych pól formularza;
reguły przejść obowiązujące każdy etap e-dokumentu; określają co ma wykonać program przy zapisywaniu zmian w e-dokumencie, zależnie od jego zawartości.

W celu otrzymania szczegółowych informacji : http://www.bs4.pl