Wojciech A.

Wojciech A. "sie umie, sie ma"
:)

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Łukasz Łącki:
z kolei Pan Adryańczyk chyba chciał zaznaczyć, że traktowanie inwalidy jako świętą krowę jest krzywdzące gdyż jest to niewątpliwe indywidualizowanie grupy w raczej negatywnym sensie
perly przed wieprze, lukasz ;)

konto usunięte

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

ekhem... wracajac do topicu. Dzisiaj dostalem takie ogloszonko:

We need someone to make some quick and easy graphics.
You need to make graphics like the attached file.
It needs a home page like in the attachment, a example of a static page, content page. Mouse over colour suggestions.
When finished the graphics needs to be copied and the colours changed. The graphics needs 2 colour options.
The budget is 100 pln Netto. And it needs to be finished this week.
If you have time please email us back for more information.
^^a w zalaczniku byl zrzut ekranu tego layoutu. Mysle, ze pochodzil z template monster.

konto usunięte

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Uuu panie Prokop nie bądź Pan taki nerwowy,
chyba niechcący wywołałam burzę, nie miałam takiego zamiaru ;-))

Na początek to może wyjaśnię dlaczego zamieściłam
ogłoszenie jako tzw "perełkę"

Dla mnie to tak jakby ktoś napisał "poszukuję grafika
z zapaleniem watroby i zadnego innego" śmieszą mnie takie
ogłoszenia. Mam chyba do tego prawo? Wszak nie śmieję się
z inwalidów tylko z samego ogłoszenia bo to czysty wyzysk moim zdaniem.

I nie chodzi tu wcale o to że jakiś pracodawca
kocha chorych tylko np. dostaję kase za to że zatrudni inwalidę.
Poza tym ile osób może odpowiedzieć na takie ogłoszenie,
miałam na myśli to że dyskwalifikuję ono już na starcie "zdrowych" grafików :-)

I o nic więcej Panie Prokop tu nie chodzi nawet gdybyś szukał na
upartego podwójnego dna.

I co jest tu się o co pieklić i bić pianę? Dla mnie inwalida czy nie nie ma żadnej różnicy. Trochę dystansu do siebie i swojej chgoroby życzę.

Aha, jeśli uraziłam kogoś jeszcze to przepraszam nie miałam takiego zamiaru.
Jarek M.

Jarek M. POP (Pan Od
Pudełek), czasem i
inne...

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Wojciech A.:
ja sie smieje z inwalidow jak z kazdego innego.. to ty ich stawiasz nizej od siebie..


A tak z ciekawosci.
Z jakich to szczegolnych cech inwalidy sie kolego smiejesz ?
I jakie sytuacje Cie bawia ? Z osobami niepelnosprawnymi* oczywiscie.

* zamiennie mozna uzywac: "skladak", "defekt", "ebe ebe", i innych ciekawych
Wojciech A.

Wojciech A. "sie umie, sie ma"
:)

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Jarek Maciejewski:
I jakie sytuacje Cie bawia ? Z osobami niepelnosprawnymi* oczywiscie.
z rzeczywistych sytuacji jeszcze nic mi sie nie zdarzylo, 'kolego'.. ale dowcipy o inwalidach smiesza mnie tak samo jak inne [dobre - bardzo, slabe - w ogole]..

slyszalem za to wiele historii, ktore byly zupelnie niesmieszne, niezaleznie od tego komu by sie mialy przydarzyc..

Jarek Maciejewski:
* zamiennie mozna uzywac: "skladak", "defekt", "ebe ebe", i innych ciekawych
spoko. nie znalem ale postaram sie przyswoic.. ;)

a potem pojde 'na miasto' pokazywac palcem i sie nasmiewac, bo najwidoczniej tak to rozumiesz..
Krzysztof Matys

Krzysztof Matys Pixelartysta,
grafika i animacje
komputerowe

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

A wracając do tematu :) bo tak trochę offtopic było to mam coś dla lubiących wyzwania fizyczne i nie tylko:
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Jesteś człowiekiem akcji, marzysz o realizacji wielkich rzeczy, których sukces w znacznej mierze zależałby od Ciebie. Masz zmysł plastyczny i zdolności manualne, a własnoręcznie wykonana praca daje Tobie wielką satysfakcję. Jeśli presja czasu Ciebie motywuje, to nie pozwól aby Twoje miejsce zajął ktoś inny.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Będziesz:

* projektował i wykonywał aranżacje graficzne stoisk targowych
* projektował i opracowywał logotypy, materiały do druku wielkoformatowego oraz 3D

Wymagać od Ciebie będziemy:

* zmysłu kompozycyjnego
* wiedzy z zakresu koloru
* dobrej znajomości programów Adobe Photoshop i Corel Draw
* umiejętności aplikacji folii samoprzylepnej i podobnych materiałów
* umiejętności obsługi plotera
* gotowości zarówno do pracy komputerowej jak i fizycznej

Mile nas zaskoczysz jeśli:

* masz doświadczenie w branży wystawienniczej najlepiej poparte referencjami
* masz wykształcenie plastyczne
* posiadasz prawo jazdy
* znasz język angielski na poziomie średnio zaawansowanym

Zapewnimy Tobie:

* różnorodny zakres działań
* stabilne zatrudnienie - umowę o pracę
* motywujące profity finansowe wprost proporcjonalne do zaangażowania
* dofinansowanie prywatnej opieki medycznej
* doskonalenie językowe

Nic dodać nic ująć po prostu człowiek orkiestra
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Jarek Maciejewski:
Z jakich to szczegolnych cech inwalidy sie kolego smiejesz ?

Moze sie smiac np z jego kiepskiej fryzury, co w tym dziwnego?
Krzysztof Matys

Krzysztof Matys Pixelartysta,
grafika i animacje
komputerowe

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Adrian S:
Jarek Maciejewski:
Z jakich to szczegolnych cech inwalidy sie kolego smiejesz ?

Moze sie smiac np z jego kiepskiej fryzury, co w tym dziwnego?

Inwalidztwo to bardzo śliski temat, przypadkowo możesz śmiać się z kogoś bo ma zła fryzurę a tak naprawdę ktoś ma np zniekształconą czaszkę po wypadku, lub tylko tak może się uczesać jedyną protezą którą porusza. Pewnych rzeczy nie widać na pierwszy rzut oka, ktoś kto nie obcuje na codzień z osobami w różnym stopniu niepełnosprawnymi nie będzie miał o pewnych rzeczach pojęcia. Trudno oceniać w takich warunkach sytuacje, dla jednych kompletna abstrakcją będzie zdobycie roboty za np 16 tyś zl/miesiąc a dla innych samodzielne zaparzenie sobie kawy, pomimo że poziom intelektualny tych dwóch grup będzie taki sam.
Wiec radze zakończyć temat.Krzysztof Matys edytował(a) ten post dnia 25.10.08 o godzinie 22:31
Ewa Szymańska

Ewa Szymańska grafik komputerowy

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Ojej myślę, że koleżanka nie chciała nic złego powiedzieć o inwalidach ani ich obrażać, a jedynie wyraziła swój pogląd, w ramach którego poczuła się odrzucona na dzień dobry jako starający się o pracę, ponieważ nie posiada grupy inwalidzkiej. I ja ją rozumiem. Oczywiście wiadomo, że ludzie niepełnosprawni ruchowo mają trudniej w życiu, i należą im się pewne udogodnienia i pomoc w tym zakresie ale w czasach, kiedy z pracą było naprawdę kiepsko i jako taka w dodatku z dobrą pensją i w stabilnej firmie stała się luskusem takie ogłoszenia irytowały. Nie ze złości na osoby niepełnosprawne, ale udogodnienia dla pracodawców zatrudniających inwalidów sprawiały, że osoby zdrowe czuły się dyskryminowane ze względu na swoja pełnosprawność i tym samym przynależność do określonej "droższej" gruby podatkowej. I tym samym miały trudniejszą sytuację n arynku pracy. Nie dotyczyło to zresztą tylko grup inwalidzkich, można też było poczuć gorzki żal, że się nie jest np. świeżo upieczonym absolwentem z 5 letnim stażem.....
Krzysztof Matys

Krzysztof Matys Pixelartysta,
grafika i animacje
komputerowe

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Wydaje mi się że takie "żale" były głownie generowane poprzez załatwianie sobie pokątnie zaświadczeń inwalidzkich przez osoby całkiem zdrowe, co za tym idzie nabywania przywilejów związanych z przynależnością do tej grupy ludzi, dodatkowe udogodnienia dla pracodawców chyba przechyliły szale goryczy. Osobiście podczas mojej kilkuletniej pracy ani mnie ani żadnemu z moich znajomych nie przytrafiło się "przechwycenie" aplikowanego stanowiska, przez osobę niepełnosprawną, tudzież inwalidę.
Błagam skończmy w końcu ten "offtopic".

konto usunięte

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Ewa Szymańska:
Ojej myślę, że koleżanka nie chciała nic złego powiedzieć o inwalidach ani ich obrażać, a jedynie wyraziła swój pogląd, w ramach którego poczuła się odrzucona na dzień dobry jako starający się o pracę, ponieważ nie posiada grupy inwalidzkiej.

Śmieszne jest tutaj to, że kryterium przyjęcia na specjalistyczne stanowisko jest coś zupełnie innego niż wiedza i doświadczenie.
Przypomina mi to sytuację z ogłoszeniami na "agentów ochrony", gdzie warunkiem przyjęcia jest posiadanie I lub II grupy inwalidzkiej. To jest śmieszne. To jest chore. Sytuacja, pracodawca, który takie warunki stawia. Nie fakt inwalidztwa, czy osoba niepelnosprawna ruchowo. Nikt się tutaj z inwalidów nie śmiał, tylko z pracodawcy, który żądał by osoba aplikująca inwalidą była.
Tyle z mojej strony :)Paweł Uniejewski edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 01:50
Krzysztof Matys

Krzysztof Matys Pixelartysta,
grafika i animacje
komputerowe

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Paweł Uniejewski:
Śmieszne jest tutaj to, że kryterium przyjęcia na specjalistyczne stanowisko jest coś zupełnie innego niż wiedza

Kolejny odkopujący trupa... Pokaż mi firmę np marketingową która zatrudnia wybitnych specjalistów tylko z grupą inwalidzką. Jakoś jeszcze takiej nie spotkałem. Nie rozumiem skąd ludzie biorą takie durne wnioski. Pracowałem już z wieloma niepełnosprawnymi, często sprawdzają się lepiej na pewnych stanowiskach niż inni sprawni, np niesłyszącym nie przeszkadza aż tak praca w hałasie. Mam świadomość że ludzie z grupą inwalidzką to nie pieprzeni idioci i raczej nie będą się pchać na stanowiska na którym pomimo braku słuchu będą musieli codziennie rozmawiać z przypadkowymi interesantami. Wydaje mi się też że nie w gestii pracodawcy leży zatrudnianie kogoś po to tylko żeby miał grupę inwalidzką a w pracy nie był w ogóle przydatny.
Wszyscy trąbią o przywilejach dla tej grupy a z drugiej strony na zdrowy rozum biorąc nawet te udogodnienia nie zwrócą tym ludziom zdrowia. Nawet Jeśli ustalono by po 100 000 euro dla każdego z urwaną nogą, (statystycznie takich Kowlalskich poszkodowanych w wypadkach samochodowych rocznie będzie nawet sporo), to i tak nie miał bym nic przeciwko temu, trzeba być jakimś powalonym niedorozwojem żeby rozpatrywać żal za pieniądze które przejdą komuś przed nosem z powodu tego ze nie jest inwalida. Zastanawialiście się czy może fajnie by było odjąć sobie rękę albo nogę bo mieli byście lepsze chody u pracodawców. Ile mogła by to kosztować twoja prawa ręka? 100 -200 tyś, przecież na pewno by wam to pomogło w życiu, wg ZUSu czasem są to uszczerbki na zdrowiu nietrwałe. Wobec tego te przywileje to jakiś nonsens, faktycznie zlikwidujmy je...

Wracając do żali, myślę że cały problem leży po stronie pracodawców a nie samych inwalidów. Przeglądając takie ogłoszenia często wnioskowałem że chciano zatrudnić na aplikowane stanowiska osoby najzupełniej zdrowe ale z dodatkową ulgą w postaci pokątnie uzyskanej grupy inwalidzkiej. Z własnego doświadczenia wiem, że sporo było takich przypadków chociażby z powodu ucieczek przed wojskiem (bo okazało się nagle że wariatów to tak potem nie bardzo chcą zatrudniać). Istniało na to spore przyzwolenie społeczne i pobłażanie, trzeba było być debilem żeby nie zauważyć że za kilka lat może spowodować to jakieś anomalia.Krzysztof Matys edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 08:40
Krzysztof Matys

Krzysztof Matys Pixelartysta,
grafika i animacje
komputerowe

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Ok, faktycznie masz racje.

W takim razie już tylko tematycznie, prawdziwa perła :)

Dostaję maila, dnia 21.10.2008 o treści:
Specjalista:"Witam, W załączeniu przesyłam brief opisujący zarówno wykonanie layoutu, jak i szczegóły "nazwa firmy". W RAMACH LAYOUTU będziemy chcieli RÓWNIEŻ zmienić LOGOTYP.Chciałabym poinformować, że pilnie poszukujemy wykonawcy projektu layoutu (realizacja projektu do 30.10.2008). Jeżeli jest Pan ZAINTERESOWANY, proszę o przesłanie GOTOWEGO PROJEKTU lub też o kontakt w celu umówienia spotkania. Pozdrawiam serdecznie"
>
no niby jeszcze takie nic wielkiego, 9 dni na stworzenie i zatwierdzenie rebrandingu wraz z nowym ci i logotypem. Wszedłem na stronę ww firmy i okazało się, że nie posiadają żadnej grafiki. logotypu etc, wiec trudno tu mówić o zmianie czegoś co nie istnieje, w załączniku doc znajdował się "logotyp" który składał się z 10 słów o łącznej liczbie 80 znaków.
Cóż myślę sobie że już mnie nie zaskoczą więc spojrzałem do "briefu":
Zadanie 1: wykonanie projektu layoutu insertu do prasy
Opis: insert do w formie rozkładanej mapy. Format docelowy po rozłożeniu 1000 x 700 mm, format po złożeniu 250 x długość 175 mm. Drukowane dwustronnie. Full kolor. Bez lakieru. Insert do mediów zagranicznych: Kapital, Der Spiegel, Le Point, Sunday Times, Kommersant. 6 pism, w każdym insert będzie w języku danego kraju

Składanie:
1. I okładka po złożeniu (zobaczy ją czytelnik gazety wyjmując insert) – patrz – lewa strona awersu, okładka to 2 część od góry (ma logotyp projektu)
2. IV okładka po złożeniu – patrz – lewa strona awersu (3 część od góry)
3. Składanie – 4 łamy wzdłuż dłuższego boku i 4 łamy wzdłuż krótszego boku, po złożeniu mamy pasek o szerokości 700 mm i długości 250 mm – dzielimy go na 4 części, w środku jest I i IV okładka, góra i dół składają się do środka, w efekcie po złożeniu mamy format szerokość 250 x długość 175 mm

Treść:
Awers:

Okładka

I okładka –logotyp, obok logotypy patronów honorowych z danego rynku, poniżej zdjęcie i nazwa „Mapa Europejskiego Biznesu 2008-2009”

IV okładka - logotypy - Patroni Honorowi, Partnerzy – każdy partner/patron prezentuje logo i poniżej 2 zdania opisu

Pole nad I okładką – informacje tekstowe – i z prawej strony w wyraźnym, wyeksponowanym miejscu ma znaleźć się przesłanie / propozycja dla danego rynku

Pole poniżej IV okładki – z prawej strony - Partnerzy medialni

Mapa Biznesu

* art biznes, czytelnik po rozłożeniu insertu ma zauważyć, że chodzi o biznes, o niestandardowe i nowoczesne ujęcie propozycji biznesowych, awers ma przede wszystkim zainteresować (nawet zachwycić)
* platforma do prezentacji logotypów firm, uczestniczących w projekcie, sortowanych wg kilku branż (żywność, przemysł, usługi dla firm, budownictwo, meble, kosmetyki i farmaceutyki) itd.)
* Rekomendowana estetyka – nawiązanie do form graficznych serwisów biznesowych, lokalizatorów internetowych. Ważne jest wprowadzenie pewnych oznaczeń ikonograficznych, wyraźnie nawiązujących do estetyki internetowej.
* DYNAMICZNA GRAFIKA
* Docelowo mapy europejskiego biznesu mają prowadzić do stworzenia społeczności biznesowej, w dalszej perspektywie będącej podstawą tworzącego się serwisu internetowego b2b
* ma to być ekskluzywna mapa biznesu do powieszenia na ścianę, połączenie elementów kojarzonych z biznesem z elementami kartografii i internetu ,




Rewers

Rewers to miejsce na oferty produktów i usług firm z awersu. Spełnia funkcje komunikacyjne – ma szybko prezentować kim jest i co robi dana firma. Można go porównać z tablicą informacyjną prezentującą najbardziej nowoczesne firmy i ich produkty. Dlatego np. informacje o firmach muszą być oddzielone jedna od drugiej – ważna jest nazwa firmy i strona WWW – początek i koniec informacji o danej firmie. Czytelnik musi od razu zauważyć, że każda firma ma mu coś do zaoferowania. Skład – raczej gazetowy, jasne tło, bardzo duże wyraźne zdjęcia.

Z prawej strony rewersu (na odwrocie okładki z awersu) miejsce na informacje (pasek taki jak okładka z awersu) – na górze logo , poniżej logotypy partnerów i patronów, poniżej kalendarz targów (tabela z miesiącami i branżami)

Ludzie biznesu

* Tytuł strefy – LUDZIE BIZNESU
* W pierwszych insertach będzie to wąski pasek, możliwe również zarezerwowanie np. lewego górnego rogu rewersu
* Jest to strefa na górze rewersu, prestiżowa prezentacja zdjęć najważniejszych ludzi biznesu – np. szef Izby Polsko Niemieckiej, pani Henryka Bochniarz, prezesi dużych firm
* Zdjęcie i obok kilka słów od danego prezesa
* miejsce wyłącznie dla prezesów – dlatego znajduje się na górze rewersu



Firmy i oferty

* Tytuł strefy - FIRMY I OFERTY
* Strefa pod Ludźmi biznesu
* Prezentacja firm i produktów / propozycji biznesowych na dany rynek. W załączonym formularzu prezentujemy informacje jakie mają przesyłać firmy.
* Układ branżowy, wewnątrz branż alfabetyczny, branże główne (6 branż z awersu) i później podbranże np. żywność – wędliny, żywność – mrożonki
* Trzeba wyraźnie odznaczyć prezentację poszczególnych firm, wyraźna nazwa i strona WWW kończąca informację o firmie.
* Przy każdej firmie będą podane następujące informacje: „kim jesteśmy” „nasza propozycja”, „język kontaktu” -powinny zostać wyróżnione (bold?) bo od razu naprowadzają czytelnika na najważniejsze części informacji o firmie





INFORMACJE O PROJEKCIE


"nazwa firmy" to infrastruktura do rozwoju relacji biznesowych. Jest kompleksową i komplementarną koncepcją rozwoju firm na rynkach zagranicznych ze szczególnym uwzględnieniem elementu rozpoznawalności firm i organizacji sprzedaży na rynkach zagranicznych.

Odpowiedź na potrzeby firm

Istotnym problemem na rynkach zagranicznych jest nadmiar firm i produktów. Wiąże się tym bardzo duża konkurencja. To co oferujemy firmom jest preselekcją firm i ludzi biznesu. Na Mapie Europejskiego Biznesu pokazujemy firmy aktywne i nowoczesne. Tworzymy z nich przekaz informacyjny jasno wskazujący klientom biznesowym, kim warto się zainteresować, z kim nawiązać kontakt.

Do naszego projektu zgłaszają się przede wszystkim firmy otwarte na współpracę, szukające wiedzy i możliwości rozwoju. Na rozwój firmy składa się m.in. rozpoznawalność, komunikacja, dotarcie do klienta, preselekcja producentów, wykonawców czy kooperantów, wybór rekomendowanych podmiotów. Właśnie te potrzeby tworzą istotę i wyznaczają kierunek tworzenia systemu "nazwa firmy".

Gromadzimy tych, którzy zdają sobie sprawę, że w latach 90. był czas na tworzenie struktury, na uczenie się zasad rynkowych, na tradycyjny marketing i budowę pozycji w kraju. Lata obecne to już jednak inne zasady i aby nie zostać w tyle trzeba się dostosować. To marketing międzynarodowy, to elastyczność produkcji, to myślenie kompleksowe i komplementarne.

Liczy się aktywność

W "nazwa firmy" mamy więc producentów z kilku branż, firmy średnie i duże, często mamy zapytania od firm bardzo małych. Ale łączy je jedna cecha – aktywność i nastawienie na rozwój. To są podmioty, które chcą zrozumieć dany rynek, dostosować się do niego i czerpać z tego zysk. Nie oczekują, że to rynek dostosuje się do nich…

Duże firmy szukają u nas wsparcia rozpoznawalności firmy i jej produktów, odpowiada im niestandardowa forma. Poprzez
"nazwa firmy" wspierają również swoje przedstawicielstwa handlowe.

Małe i średnie firmy wybierają w
"nazwa firmy" wsparcie i organizację sprzedaży.

Branże

Do
"nazwa firmy" najczęściej zgłaszają się branże:

branża przemysłowa m.in. automatyka, maszyny, konstrukcje stalowe (np. Condix, Polimex Mostostal), narzędzia

branża spożywcza: mrożonki (Fritar), mięso i wędliny (Prime Food, Aves), nabiał (Mlekovita), dodatki żywnościowe, słodycze

meble (np. Lubuska Fabryka Mebli, Swarzędz), drewno, okna i drzwi

usługi dla biznesu (np. drukarnie)

firmy informatyczne (np. Webservice)

transport i logistyka

kosmetyki i farmaceutyki (np. Oceanic, Gemi, Ziaja)

odzież (np. Gaia)

Wielość branż z pozoru może być problemem. Wychodzimy jednak z założenia, że biznes przypomina naczynia połączone lub sieć. Żadna firma nie działa w próżni, podobnie jak w próżni nie funkcjonuje żadna branża. Producent mebli potrzebuje okuć i transportu, właściciel hotelu szuka mebli i cateringu, brokerzy szukają nowych produktów, dystrybutorzy coraz lepszych dostawców. Rekomendujemy za granicą najciekawsze firmy – producentów i usługodawców i to jest nasz główny przekaz.

Co oferujemy firmom?

Każda firma wchodząca do Business Billboard otrzymuje szereg narzędzi, które mają za zadanie wspomóc jej działania na rynkach zagranicznych. Stworzyliśmy niebanalną formę po to, aby zaskoczyć odbiorców, dlatego firmy będą zaprezentowane m. in. na prestiżowej Mapie Europejskiego Biznesu. Wybraliśmy 6 europejskich tytułów prasowych o profilu społeczno-gospodarczym. Wybierając je kierowaliśmy się tym, kto najczęściej po nie sięga i czy dany tytuł dociera do wpływowych osób, które potem w pracy podejmują decyzję co i od kogo kupować. Nie liczyła się więc branża, ale poziom rynkowy danego tytułu. Kolejnym wyznacznikiem były rynki gromadzące najwięcej potencjalnych inwestorów lub te, które są czy też będą w przyszłości interesującym rynkiem zbytu.

W efekcie Mapa Europejskiego Biznesu pojawi się w :

Rumunii –

Bułgarii –

Niemczech, Austrii i Szwajcarii –

Rosji –

Francji –

Wlk. Brytanii –

Firmy mogą zaprezentować się na wszystkich 8 rynkach pierwszej edycji
"nazwa firmy" lub na rynkach wybranych np. tylko na rumuńskim i bułgarskim, na niemieckim lub rosyjskim.

Wybraliśmy format, którego trudno nie zauważyć – 1000 mm na 700 mm. Ma być złożony trzykrotnie, tak, aby był jak najbardziej zbliżony do mapy. Po rozłożeniu na jednej stronie (na awersie) będą kontury Europy, na które zostaną nałożone „wizualizacje”, czyli opisy, przekazy informacyjne i reklamowe firm. Wokół, tak jak w tradycyjnej mapie, będzie podziałka (linie lokalizujące położenie danej firmy na mapie biznesowej). Na rewersie Mapy Europejskiego Biznesu chcemy „zindywidualizować” firmy – nakłaniamy je, aby obok informacji biznesowych (co produkują lub jakich kooperantów poszukują, a może szukają inwestora) zaprezentowały konkretnych ludzi biznesu, nawet z 1-2 zdaniami o tym czym się interesują lub co osiągnęli. W ten sposób firma staje się bliższa lub ciekawsza dla osoby przeglądającej Mapę. Rewers będzie wiec zawierał około 100 zdjęć dyrektorów eksportu, marketingu lub prezesów. Będzie mapą liderów - dyrektorów eksportu i ludzi biznesu.

Firma to konkretni, dlaczego więc ich nie zaprezentować? Rewers zawsze będzie w języku danego kraju, czyli w Rumunii po rumuńsku, w Bułgarii po bułgarsku itd.

Reasumując – prezentacja 100-180 firm na jednej Mapie Europejskiego Biznesu, wraz z pokazaniem biznesmenów i specjalistów, z którymi klient będzie rozmawiał plus nakład 1 miliona egz. z dotarciem od razu do ośmiu rynków jest formą prestiżową i dającą pewność zaskoczenia rynku. Zmieniamy konteksty – firmy polskie prezentujemy od razu na kilku rynkach, w najlepszych mediach, prezentujemy je jako europejskie, nowoczesne i otwarte na współpracę. Jako firmy, które nie obawiają się konkurencji lub kooperacji.

Ale to nie wszystko. Skoro firma współpracująca z nami poprzez dodatek wydawniczy – Mapę Europejskiego Biznesu - dotarła już do osób podejmujących decyzje. Powinna jeszcze bardzo precyzyjnie poinformować swoich potencjalnych odbiorców i klientów. Dlatego oferujemy 3-4 krotny e-mailing do firm wybranych z bazy ok. 200 tys. firm z powyższych 8 rynków, zatrudniających powyżej 20 osób.

Czasem jednak najlepiej spotkać się z klientem, nic przecież nie zastąpi zwykłej rozmowy, dlatego za kilka miesięcy (styczeń/luty 2009r) ukoronowaniem systemu
"nazwa firmy" będzie Forum Liderów Biznesu, czyli zorganizowane w Warszawie spotkanie ze specjalnie zaproszonymi firmami z rynków objętych projektem. Dla firm tworzących pierwszą edycję BBEU zaprosimy wskazanych przez nich klientów bądź firmy Europy do których chcą dotrzeć .

Istotą
"nazwa firmy" będzie Extranet B2B czyli tworzony serwis społecznościowy przeznaczony dla firm z różnych rynków. Funkcjonujący w kilku językach (główny język to angielski) i zawierający szereg narzędzi umożliwiających m.in. rekomendację i ocenę firmy i jej produktów, skanujący pozycję firmy na danym rynku, zawierający bazę wiedzy, system transakcyjny. Premiera serwisu za ok. 3-4 miesiące.

Patroni honorowi projektu Dodatku Wydawniczego
"nazwa firmy":

PKPP Lewiatan, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo Handlowa (AHK), Polsko Rosyjska Izba Przemysłowo Handlowa, SAR, Polska Izba Przemysłu Targowego oraz Polska Izba Przemysłowo Handlowa we Francji.

Nawiązaliśmy również bliską współpracę z Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji w krajach objętych projektem (Wydziały w Bukareszcie, Moskwie, Kolonii, Londynie)

Zamiast podsumowania

Rynek jest nasycony produktami i firmami. Aby wejść ze swoim produktem potrzeba wielu działań, potrzeba strategii, ciągłej aktywności i interakcji.

"nazwa firmy" łączy sprzedających i kupujących. Opiera się na: rekomendacjach, działaniach o szerokim zasięgu, działaniach bezpośrednich i na koncepcji spotkań handlowych.

"nazwa firmy" to:

system wsparcia firm w ich działaniach na rynkach zagranicznych

to promocja i organizacja sprzedaży na rynkach zagranicznych

informacja z kim na danym rynku warto współpracować, na kogo zwrócić uwagę szukając dostawców, kooperantów, odbiorców

pozycjonowanie polskich firm jako europejskich, profesjonalnych i otwartych na współpracę

Zadanie 2: wykonanie projektu logotypu

* logotyp ma być częścią powyższego layoutu i powinien korespondować z nim pod względem graficznym i estetycznym
* Usługi "nazwa firmy" to: dodatek wydawniczy "nazwa firmy" (powyższy insert), e-mailingi, Forum Liderów Biznesu, Trading (pośrednictwo handlowe) i serwis społeczności owy B2B – robocza nazwa Ekstranet. Każda z usług będzie odzwierciedlona w Ekstranecie i jednocześnie ich zadaniem jest budowanie społeczności i zainteresowania Ekstranetem. Poza tym Ekstranet jest rodzajem medium kontaktowego, miejscem centralnym, skupiającym i inicjującym wszystkie usługi B2B.
* ważnym określeniem jest „BUDOWANIE RELACJI” – stąd nasz nacisk na komunikatywność i odniesienia internetowe
* możliwe jest całkowite przeprojektowanie istniejącego logotypu "nazwa firmy" (typografia, kolorystyka)
* proponujemy dwa rozwiązania:
o wprowadzenie hasła podstawowego – "nazwa firmy" (element stały w logotypie) i dopełnianie go kolejnymi hasłami opisującymi działalność firmy – np. Trading, Spotkania biznesowe, Ekstranet, Infrastruktura Rozwoju Relacji Biznesowych, E-mailingi,
o logotyp prosty – hasło podstawowe "nazwa firmy" ale już bez elementów dopełniających – można dodać wyraźniejszą ikonografikę i później używać w ramach potrzeb tylko element graficzny
* wprowadzenie elementu graficznego/ikonograficznego, który może pojawiać się np. w zakładkach w Internecie lub nawet samodzielnie (za jakis czas)
* odwołanie do nowoczesnych technologii komunikacji gospodarczej oraz haseł dopełniających, wymienionych w pkt. 1
* Celem zmiany loga jest wyznaczenie kierunku do opracowania całej identyfikacji wizualnej firmy i projektu.



Termin realizacji zadania 1 – 30.x.2008
Termin realizacji zadania 2 – 30.x.2008


cóż, ostatnim gwoździem do trumny był taki dodatek, kwestionariusz dla ewentualnego zainteresowanego dołączony do ww mapy, wogóle nie ujęty w rozliczeniu, czyli chyba tez za friko.
Akurat tego dnia nie miałem już zbędnych projektów map biznesowych z zaznaczeniem 100-180 firm, wraz z dużymi zdjęciami i krótkim opisem w 6 językach. Ale jeśli będzie ktoś zainteresowany dam namiary, czasu wszak sporo jeszcze zostało.Krzysztof Matys edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 20:32

konto usunięte

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

uffff, przebrnąłem przez ten projekt, toż to prawdziwy diament
miałem okazję wiele różnorakich produktów (insertów i innych takich) przygotować, ale ten to masakra jakaś :)

jednak szacunek należy się autorowi maila - stworzyć takiego potworka łatwo nie jestMarek K. edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 22:16
Piotr Stanek

Piotr Stanek Programista PHP /
JS developer

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

pewnie cena tego cacka nie miała przekraczać hmm 500 zł ...
Ewa Szymańska

Ewa Szymańska grafik komputerowy

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Piotr Stanek:
pewnie cena tego cacka nie miała przekraczać hmm 500 zł ...
Brutto.

konto usunięte

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Krzysztof Matys:
A wracając do tematu :) bo tak trochę offtopic było to mam coś dla lubiących wyzwania fizyczne i nie tylko:
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Jesteś człowiekiem akcji, marzysz o realizacji wielkich rzeczy, których sukces w znacznej mierze zależałby od Ciebie. Masz zmysł plastyczny i zdolności manualne, a własnoręcznie wykonana praca daje Tobie wielką satysfakcję. Jeśli presja czasu Ciebie motywuje, to nie pozwól aby Twoje miejsce zajął ktoś inny.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Będziesz:

* projektował i wykonywał aranżacje graficzne stoisk targowych
* projektował i opracowywał logotypy, materiały do druku wielkoformatowego oraz 3D

Wymagać od Ciebie będziemy:

* zmysłu kompozycyjnego
* wiedzy z zakresu koloru
* dobrej znajomości programów Adobe Photoshop i Corel Draw
* umiejętności aplikacji folii samoprzylepnej i podobnych materiałów
* umiejętności obsługi plotera
* gotowości zarówno do pracy komputerowej jak i fizycznej

Mile nas zaskoczysz jeśli:

* masz doświadczenie w branży wystawienniczej najlepiej poparte referencjami
* masz wykształcenie plastyczne
* posiadasz prawo jazdy
* znasz język angielski na poziomie średnio zaawansowanym

Zapewnimy Tobie:

* różnorodny zakres działań
* stabilne zatrudnienie - umowę o pracę
* motywujące profity finansowe wprost proporcjonalne do zaangażowania
* dofinansowanie prywatnej opieki medycznej
* doskonalenie językowe

Nic dodać nic ująć po prostu człowiek orkiestra

Oj kolego nie śmiej się, bo prócz tego 3d i wykształcenia plastycznego (uważam, że to mało istotne, ale cóż) to wszystkie parametry spełniam :) Ot pracowało się tu i tam :dPrzemek Czarnecki edytował(a) ten post dnia 27.10.08 o godzinie 21:16
Krzysztof Matys

Krzysztof Matys Pixelartysta,
grafika i animacje
komputerowe

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

Piotr Stanek:
pewnie cena tego cacka nie miała przekraczać hmm 500 zł ...

Wysłałem zapytanie jaki przewidują na to budżet i w jakim stanie jest reszta materiałów, niestety po dziś dzień nie dostałem żadnej odpowiedzi. Jejku, jak dobrze że nie posłałem im od razu gotowego projektu. ech, dynamiczna grafika, fotosy, ekskluzywny wygląd, już widzę jak jakiś niemiecki szef korporacji szuka małego skrawka na ścianie obok swoich hebanowych mebli na wysoki połysk. Miejsca, aby powiesić tam mapę 100x70 cm wyciągniętą z gazety z min zdjęciami bułgarskich i rumuńskich prezesów... Że też ktoś ma takie pomysły...Krzysztof Matys edytował(a) ten post dnia 27.10.08 o godzinie 22:30
Mirosław Pączkowski

Mirosław Pączkowski Lighting/Rendering
Artist

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

:) aż mi się lepiej zrobiło jak przeczytałem tego briefa

a najlepsze jest "awers ma przede wszystkim zainteresować (nawet zachwycić)"
Mirosław Pączkowski

Mirosław Pączkowski Lighting/Rendering
Artist

Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))

A ja z kolei przedstawiam perełkę ale w dobrym (chyba) tego słowa znaczeniu, mniejsza o precyzję w określeniu tematu prac, ale jedno określenie mnie urzekło:

Cyt.
"Opis zlecenia:
Wymagania:

- bezgraniczna tolerancja we wszystkich tematach

- zdolność tworzenia filmów animowanych w technologii dowolnej (aczkolwiek znajomość programów 3D może być atutem)

- portfolio wlasnych animacji, bez znaczenia czy są to prace prywatne czy komercyjne

- zaangażowanie, solidność i inne podobne oczywistości o których niewypada nie napisać

Zapewniamy:

- udziały (umowa) w spółce tworzącej interesujący i nowatorski projekt społeczny

- dobrą zabawę

- wspaniałą atmosferę pracy pełną cynizmu i nonszalancji

Praca polegałaby na tworzeniu raz na 2 tygodnie 2-minutowej animacji wg. gotowego scenariusza i storyboardow.

Ze względów czysto komunikacyjnych i praktycznych szukamy osoby z Warszawy lub bardzo bliskich okolic."

Zwróćcie uwagę na "wspaniałą atmosferę pracy pełną cynizmu i nonszalancji"

Chyba uderzę :)Mirosław Pączkowski edytował(a) ten post dnia 28.10.08 o godzinie 12:56



Wyślij zaproszenie do