Temat: Ogłoszenia, perełki takie no :))
Ok, faktycznie masz racje.
W takim razie już tylko tematycznie, prawdziwa perła :)
Dostaję maila, dnia 21.10.2008 o treści:
Specjalista:"Witam, W załączeniu przesyłam brief opisujący zarówno wykonanie layoutu, jak i szczegóły "nazwa firmy". W RAMACH LAYOUTU będziemy chcieli RÓWNIEŻ zmienić LOGOTYP.Chciałabym poinformować, że pilnie poszukujemy wykonawcy projektu layoutu (realizacja projektu do 30.10.2008). Jeżeli jest Pan ZAINTERESOWANY, proszę o przesłanie GOTOWEGO PROJEKTU lub też o kontakt w celu umówienia spotkania. Pozdrawiam serdecznie"
>
no niby jeszcze takie nic wielkiego, 9 dni na stworzenie i zatwierdzenie rebrandingu wraz z nowym ci i logotypem. Wszedłem na stronę ww firmy i okazało się, że nie posiadają żadnej grafiki. logotypu etc, wiec trudno tu mówić o zmianie czegoś co nie istnieje, w załączniku doc znajdował się "logotyp" który składał się z 10 słów o łącznej liczbie 80 znaków.
Cóż myślę sobie że już mnie nie zaskoczą więc spojrzałem do "briefu":
Zadanie 1: wykonanie projektu layoutu insertu do prasy
Opis: insert do w formie rozkładanej mapy. Format docelowy po rozłożeniu 1000 x 700 mm, format po złożeniu 250 x długość 175 mm. Drukowane dwustronnie. Full kolor. Bez lakieru. Insert do mediów zagranicznych: Kapital, Der Spiegel, Le Point, Sunday Times, Kommersant. 6 pism, w każdym insert będzie w języku danego kraju
Składanie:
1. I okładka po złożeniu (zobaczy ją czytelnik gazety wyjmując insert) – patrz – lewa strona awersu, okładka to 2 część od góry (ma logotyp projektu)
2. IV okładka po złożeniu – patrz – lewa strona awersu (3 część od góry)
3. Składanie – 4 łamy wzdłuż dłuższego boku i 4 łamy wzdłuż krótszego boku, po złożeniu mamy pasek o szerokości 700 mm i długości 250 mm – dzielimy go na 4 części, w środku jest I i IV okładka, góra i dół składają się do środka, w efekcie po złożeniu mamy format szerokość 250 x długość 175 mm
Treść:
Awers:
Okładka
I okładka –logotyp, obok logotypy patronów honorowych z danego rynku, poniżej zdjęcie i nazwa „Mapa Europejskiego Biznesu 2008-2009”
IV okładka - logotypy - Patroni Honorowi, Partnerzy – każdy partner/patron prezentuje logo i poniżej 2 zdania opisu
Pole nad I okładką – informacje tekstowe – i z prawej strony w wyraźnym, wyeksponowanym miejscu ma znaleźć się przesłanie / propozycja dla danego rynku
Pole poniżej IV okładki – z prawej strony - Partnerzy medialni
Mapa Biznesu
* art biznes, czytelnik po rozłożeniu insertu ma zauważyć, że chodzi o biznes, o niestandardowe i nowoczesne ujęcie propozycji biznesowych, awers ma przede wszystkim zainteresować (nawet zachwycić)
* platforma do prezentacji logotypów firm, uczestniczących w projekcie, sortowanych wg kilku branż (żywność, przemysł, usługi dla firm, budownictwo, meble, kosmetyki i farmaceutyki) itd.)
* Rekomendowana estetyka – nawiązanie do form graficznych serwisów biznesowych, lokalizatorów internetowych. Ważne jest wprowadzenie pewnych oznaczeń ikonograficznych, wyraźnie nawiązujących do estetyki internetowej.
* DYNAMICZNA GRAFIKA
* Docelowo mapy europejskiego biznesu mają prowadzić do stworzenia społeczności biznesowej, w dalszej perspektywie będącej podstawą tworzącego się serwisu internetowego b2b
* ma to być ekskluzywna mapa biznesu do powieszenia na ścianę, połączenie elementów kojarzonych z biznesem z elementami kartografii i internetu ,
Rewers
Rewers to miejsce na oferty produktów i usług firm z awersu. Spełnia funkcje komunikacyjne – ma szybko prezentować kim jest i co robi dana firma. Można go porównać z tablicą informacyjną prezentującą najbardziej nowoczesne firmy i ich produkty. Dlatego np. informacje o firmach muszą być oddzielone jedna od drugiej – ważna jest nazwa firmy i strona WWW – początek i koniec informacji o danej firmie. Czytelnik musi od razu zauważyć, że każda firma ma mu coś do zaoferowania. Skład – raczej gazetowy, jasne tło, bardzo duże wyraźne zdjęcia.
Z prawej strony rewersu (na odwrocie okładki z awersu) miejsce na informacje (pasek taki jak okładka z awersu) – na górze logo , poniżej logotypy partnerów i patronów, poniżej kalendarz targów (tabela z miesiącami i branżami)
Ludzie biznesu
* Tytuł strefy – LUDZIE BIZNESU
* W pierwszych insertach będzie to wąski pasek, możliwe również zarezerwowanie np. lewego górnego rogu rewersu
* Jest to strefa na górze rewersu, prestiżowa prezentacja zdjęć najważniejszych ludzi biznesu – np. szef Izby Polsko Niemieckiej, pani Henryka Bochniarz, prezesi dużych firm
* Zdjęcie i obok kilka słów od danego prezesa
* miejsce wyłącznie dla prezesów – dlatego znajduje się na górze rewersu
Firmy i oferty
* Tytuł strefy - FIRMY I OFERTY
* Strefa pod Ludźmi biznesu
* Prezentacja firm i produktów / propozycji biznesowych na dany rynek. W załączonym formularzu prezentujemy informacje jakie mają przesyłać firmy.
* Układ branżowy, wewnątrz branż alfabetyczny, branże główne (6 branż z awersu) i później podbranże np. żywność – wędliny, żywność – mrożonki
* Trzeba wyraźnie odznaczyć prezentację poszczególnych firm, wyraźna nazwa i strona WWW kończąca informację o firmie.
* Przy każdej firmie będą podane następujące informacje: „kim jesteśmy” „nasza propozycja”, „język kontaktu” -powinny zostać wyróżnione (bold?) bo od razu naprowadzają czytelnika na najważniejsze części informacji o firmie
INFORMACJE O PROJEKCIE
"nazwa firmy" to infrastruktura do rozwoju relacji biznesowych. Jest kompleksową i komplementarną koncepcją rozwoju firm na rynkach zagranicznych ze szczególnym uwzględnieniem elementu rozpoznawalności firm i organizacji sprzedaży na rynkach zagranicznych.
Odpowiedź na potrzeby firm
Istotnym problemem na rynkach zagranicznych jest nadmiar firm i produktów. Wiąże się tym bardzo duża konkurencja. To co oferujemy firmom jest preselekcją firm i ludzi biznesu. Na Mapie Europejskiego Biznesu pokazujemy firmy aktywne i nowoczesne. Tworzymy z nich przekaz informacyjny jasno wskazujący klientom biznesowym, kim warto się zainteresować, z kim nawiązać kontakt.
Do naszego projektu zgłaszają się przede wszystkim firmy otwarte na współpracę, szukające wiedzy i możliwości rozwoju. Na rozwój firmy składa się m.in. rozpoznawalność, komunikacja, dotarcie do klienta, preselekcja producentów, wykonawców czy kooperantów, wybór rekomendowanych podmiotów. Właśnie te potrzeby tworzą istotę i wyznaczają kierunek tworzenia systemu "nazwa firmy".
Gromadzimy tych, którzy zdają sobie sprawę, że w latach 90. był czas na tworzenie struktury, na uczenie się zasad rynkowych, na tradycyjny marketing i budowę pozycji w kraju. Lata obecne to już jednak inne zasady i aby nie zostać w tyle trzeba się dostosować. To marketing międzynarodowy, to elastyczność produkcji, to myślenie kompleksowe i komplementarne.
Liczy się aktywność
W "nazwa firmy" mamy więc producentów z kilku branż, firmy średnie i duże, często mamy zapytania od firm bardzo małych. Ale łączy je jedna cecha – aktywność i nastawienie na rozwój. To są podmioty, które chcą zrozumieć dany rynek, dostosować się do niego i czerpać z tego zysk. Nie oczekują, że to rynek dostosuje się do nich…
Duże firmy szukają u nas wsparcia rozpoznawalności firmy i jej produktów, odpowiada im niestandardowa forma. Poprzez
"nazwa firmy" wspierają również swoje przedstawicielstwa handlowe.
Małe i średnie firmy wybierają w
"nazwa firmy" wsparcie i organizację sprzedaży.
Branże
Do
"nazwa firmy" najczęściej zgłaszają się branże:
branża przemysłowa m.in. automatyka, maszyny, konstrukcje stalowe (np. Condix, Polimex Mostostal), narzędzia
branża spożywcza: mrożonki (Fritar), mięso i wędliny (Prime Food, Aves), nabiał (Mlekovita), dodatki żywnościowe, słodycze
meble (np. Lubuska Fabryka Mebli, Swarzędz), drewno, okna i drzwi
usługi dla biznesu (np. drukarnie)
firmy informatyczne (np. Webservice)
transport i logistyka
kosmetyki i farmaceutyki (np. Oceanic, Gemi, Ziaja)
odzież (np. Gaia)
Wielość branż z pozoru może być problemem. Wychodzimy jednak z założenia, że biznes przypomina naczynia połączone lub sieć. Żadna firma nie działa w próżni, podobnie jak w próżni nie funkcjonuje żadna branża. Producent mebli potrzebuje okuć i transportu, właściciel hotelu szuka mebli i cateringu, brokerzy szukają nowych produktów, dystrybutorzy coraz lepszych dostawców. Rekomendujemy za granicą najciekawsze firmy – producentów i usługodawców i to jest nasz główny przekaz.
Co oferujemy firmom?
Każda firma wchodząca do Business Billboard otrzymuje szereg narzędzi, które mają za zadanie wspomóc jej działania na rynkach zagranicznych. Stworzyliśmy niebanalną formę po to, aby zaskoczyć odbiorców, dlatego firmy będą zaprezentowane m. in. na prestiżowej Mapie Europejskiego Biznesu. Wybraliśmy 6 europejskich tytułów prasowych o profilu społeczno-gospodarczym. Wybierając je kierowaliśmy się tym, kto najczęściej po nie sięga i czy dany tytuł dociera do wpływowych osób, które potem w pracy podejmują decyzję co i od kogo kupować. Nie liczyła się więc branża, ale poziom rynkowy danego tytułu. Kolejnym wyznacznikiem były rynki gromadzące najwięcej potencjalnych inwestorów lub te, które są czy też będą w przyszłości interesującym rynkiem zbytu.
W efekcie Mapa Europejskiego Biznesu pojawi się w :
Rumunii –
Bułgarii –
Niemczech, Austrii i Szwajcarii –
Rosji –
Francji –
Wlk. Brytanii –
Firmy mogą zaprezentować się na wszystkich 8 rynkach pierwszej edycji
"nazwa firmy" lub na rynkach wybranych np. tylko na rumuńskim i bułgarskim, na niemieckim lub rosyjskim.
Wybraliśmy format, którego trudno nie zauważyć – 1000 mm na 700 mm. Ma być złożony trzykrotnie, tak, aby był jak najbardziej zbliżony do mapy. Po rozłożeniu na jednej stronie (na awersie) będą kontury Europy, na które zostaną nałożone „wizualizacje”, czyli opisy, przekazy informacyjne i reklamowe firm. Wokół, tak jak w tradycyjnej mapie, będzie podziałka (linie lokalizujące położenie danej firmy na mapie biznesowej). Na rewersie Mapy Europejskiego Biznesu chcemy „zindywidualizować” firmy – nakłaniamy je, aby obok informacji biznesowych (co produkują lub jakich kooperantów poszukują, a może szukają inwestora) zaprezentowały konkretnych ludzi biznesu, nawet z 1-2 zdaniami o tym czym się interesują lub co osiągnęli. W ten sposób firma staje się bliższa lub ciekawsza dla osoby przeglądającej Mapę. Rewers będzie wiec zawierał około 100 zdjęć dyrektorów eksportu, marketingu lub prezesów. Będzie mapą liderów - dyrektorów eksportu i ludzi biznesu.
Firma to konkretni, dlaczego więc ich nie zaprezentować? Rewers zawsze będzie w języku danego kraju, czyli w Rumunii po rumuńsku, w Bułgarii po bułgarsku itd.
Reasumując – prezentacja 100-180 firm na jednej Mapie Europejskiego Biznesu, wraz z pokazaniem biznesmenów i specjalistów, z którymi klient będzie rozmawiał plus nakład 1 miliona egz. z dotarciem od razu do ośmiu rynków jest formą prestiżową i dającą pewność zaskoczenia rynku. Zmieniamy konteksty – firmy polskie prezentujemy od razu na kilku rynkach, w najlepszych mediach, prezentujemy je jako europejskie, nowoczesne i otwarte na współpracę. Jako firmy, które nie obawiają się konkurencji lub kooperacji.
Ale to nie wszystko. Skoro firma współpracująca z nami poprzez dodatek wydawniczy – Mapę Europejskiego Biznesu - dotarła już do osób podejmujących decyzje. Powinna jeszcze bardzo precyzyjnie poinformować swoich potencjalnych odbiorców i klientów. Dlatego oferujemy 3-4 krotny e-mailing do firm wybranych z bazy ok. 200 tys. firm z powyższych 8 rynków, zatrudniających powyżej 20 osób.
Czasem jednak najlepiej spotkać się z klientem, nic przecież nie zastąpi zwykłej rozmowy, dlatego za kilka miesięcy (styczeń/luty 2009r) ukoronowaniem systemu
"nazwa firmy" będzie Forum Liderów Biznesu, czyli zorganizowane w Warszawie spotkanie ze specjalnie zaproszonymi firmami z rynków objętych projektem. Dla firm tworzących pierwszą edycję BBEU zaprosimy wskazanych przez nich klientów bądź firmy Europy do których chcą dotrzeć .
Istotą
"nazwa firmy" będzie Extranet B2B czyli tworzony serwis społecznościowy przeznaczony dla firm z różnych rynków. Funkcjonujący w kilku językach (główny język to angielski) i zawierający szereg narzędzi umożliwiających m.in. rekomendację i ocenę firmy i jej produktów, skanujący pozycję firmy na danym rynku, zawierający bazę wiedzy, system transakcyjny. Premiera serwisu za ok. 3-4 miesiące.
Patroni honorowi projektu Dodatku Wydawniczego
"nazwa firmy":
PKPP Lewiatan, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo Handlowa (AHK), Polsko Rosyjska Izba Przemysłowo Handlowa, SAR, Polska Izba Przemysłu Targowego oraz Polska Izba Przemysłowo Handlowa we Francji.
Nawiązaliśmy również bliską współpracę z Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji w krajach objętych projektem (Wydziały w Bukareszcie, Moskwie, Kolonii, Londynie)
Zamiast podsumowania
Rynek jest nasycony produktami i firmami. Aby wejść ze swoim produktem potrzeba wielu działań, potrzeba strategii, ciągłej aktywności i interakcji.
"nazwa firmy" łączy sprzedających i kupujących. Opiera się na: rekomendacjach, działaniach o szerokim zasięgu, działaniach bezpośrednich i na koncepcji spotkań handlowych.
"nazwa firmy" to:
system wsparcia firm w ich działaniach na rynkach zagranicznych
to promocja i organizacja sprzedaży na rynkach zagranicznych
informacja z kim na danym rynku warto współpracować, na kogo zwrócić uwagę szukając dostawców, kooperantów, odbiorców
pozycjonowanie polskich firm jako europejskich, profesjonalnych i otwartych na współpracę
Zadanie 2: wykonanie projektu logotypu
* logotyp ma być częścią powyższego layoutu i powinien korespondować z nim pod względem graficznym i estetycznym
* Usługi "nazwa firmy" to: dodatek wydawniczy "nazwa firmy" (powyższy insert), e-mailingi, Forum Liderów Biznesu, Trading (pośrednictwo handlowe) i serwis społeczności owy B2B – robocza nazwa Ekstranet. Każda z usług będzie odzwierciedlona w Ekstranecie i jednocześnie ich zadaniem jest budowanie społeczności i zainteresowania Ekstranetem. Poza tym Ekstranet jest rodzajem medium kontaktowego, miejscem centralnym, skupiającym i inicjującym wszystkie usługi B2B.
* ważnym określeniem jest „BUDOWANIE RELACJI” – stąd nasz nacisk na komunikatywność i odniesienia internetowe
* możliwe jest całkowite przeprojektowanie istniejącego logotypu "nazwa firmy" (typografia, kolorystyka)
* proponujemy dwa rozwiązania:
o wprowadzenie hasła podstawowego – "nazwa firmy" (element stały w logotypie) i dopełnianie go kolejnymi hasłami opisującymi działalność firmy – np. Trading, Spotkania biznesowe, Ekstranet, Infrastruktura Rozwoju Relacji Biznesowych, E-mailingi,
o logotyp prosty – hasło podstawowe "nazwa firmy" ale już bez elementów dopełniających – można dodać wyraźniejszą ikonografikę i później używać w ramach potrzeb tylko element graficzny
* wprowadzenie elementu graficznego/ikonograficznego, który może pojawiać się np. w zakładkach w Internecie lub nawet samodzielnie (za jakis czas)
* odwołanie do nowoczesnych technologii komunikacji gospodarczej oraz haseł dopełniających, wymienionych w pkt. 1
* Celem zmiany loga jest wyznaczenie kierunku do opracowania całej identyfikacji wizualnej firmy i projektu.
Termin realizacji zadania 1 – 30.x.2008
Termin realizacji zadania 2 – 30.x.2008
cóż, ostatnim gwoździem do trumny był taki dodatek, kwestionariusz dla ewentualnego zainteresowanego dołączony do ww mapy, wogóle nie ujęty w rozliczeniu, czyli chyba tez za friko.
Akurat tego dnia nie miałem już zbędnych projektów map biznesowych z zaznaczeniem 100-180 firm, wraz z dużymi zdjęciami i krótkim opisem w 6 językach. Ale jeśli będzie ktoś zainteresowany dam namiary, czasu wszak sporo jeszcze zostało.
Krzysztof Matys edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 20:32