konto usunięte

Temat: od czego zacząć?

ja bym zasugerowała zajrzeć do pozycji: "artystyczne projektowanie stron internetowych"

:)
Mikołaj S.

Mikołaj S. grafik / Kosma
Studio

Temat: od czego zacząć?

nie mogłem się powstrzymać:

http://studiokxx.com/

od tego pana można się wiele nauczyć
Elżbieta  Krassowska-Modli nger

Elżbieta
Krassowska-Modli
nger
grafik komputerowy,
Miesięcznik Teatr,
Frisco.pl

Temat: od czego zacząć?

Ale genialna strona :))
Najbardziej podoba mi się zaproszenie ślubne. Takie proste, wyważone ... jest tam wszystko czego potrzeba i naprawdę nie wiem czy czegokolwiek brakuje, chyba już nic bym nie umiała dodać.;) Takich projektantów więcej nam trzeba!!

Mikołaj Skuza:
nie mogłem się powstrzymać:

http://studiokxx.com/

od tego pana można się wiele nauczyćElżbieta Krassowska-Modlinger edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 15:35

konto usunięte

Temat: od czego zacząć?

Mikołaj Skuza:
nie rozumiem co ma umiejętność rysowania do tego co się tworzy na komputerze, wystarczy mieć wyczucie proporcji, kolorów, perspektywy, kompozycji... i tyle :D:D:D

Spróbuj coś narysować/zaprojektować w kompie, a później to samo zrób na kartce - na zasadzie jasnych i ciemnych prostych figur geometrycznych markujących ułożenie i proporcje elementów - potem spojrzyj sobie na kartkę i zobaczysz o ile więcej widać. NIestety ekran baaardzo ogranicza
Pozdrawiam :)
Mikołaj S.

Mikołaj S. grafik / Kosma
Studio

Temat: od czego zacząć?

pewnie że tak :) zgadza się...
tylko kolega chciał stronki robić :)

konto usunięte

Temat: od czego zacząć?

Mikołaj Skuza:
pewnie że tak :) zgadza się...
tylko kolega chciał stronki robić :)

No i??
A tam już proporcje/zależności/układ elementów nie odgrywają żadnej roli? Co mi po dobrym kodzie jak projekt będzie syf i się na stronce nie odnajdę??
Mikołaj S.

Mikołaj S. grafik / Kosma
Studio

Temat: od czego zacząć?

oczywiście że to wszystko ma znaczenie, tylko chodziło mi bardziej o to, że nie trzeba chwytać za ołówek żeby poznać podstawy projektowania. mogę znać złoty podział nigdy nie wykreślając go na kartce.
Magdalena Kaźmierczak

Magdalena Kaźmierczak Graphic Designer,
UI/UX Designer

Temat: od czego zacząć?

ale czesto jest tak ze w glowie wiemy i widzimy wszystko tylko jakos tak ta nasza reka nie bardzo potrafi to przelozyc na papier/monitor

znac nie znaczy potrafic zrealizowacMagdalena Tustanowska edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 15:18
Mikołaj S.

Mikołaj S. grafik / Kosma
Studio

Temat: od czego zacząć?

wtedy nie możemy się zająć grafiką :)
Krzysztof F.

Krzysztof F. "Zbyt mało wiem by
być
niekompetentnym."

Temat: od czego zacząć?

Ja tam mam nawet problemy z narysowaniem prostej kreski na kartce .. a co dopiero z rysowaniem odręcznym ogólnie. Ale też nie jestem ilustratorem :))
Mikołaj S.

Mikołaj S. grafik / Kosma
Studio

Temat: od czego zacząć?

no właśnie, a projekty masz całkiem niezłe ;)
Krzysztof F.

Krzysztof F. "Zbyt mało wiem by
być
niekompetentnym."

Temat: od czego zacząć?

Mikołaj Skuza:
no właśnie, a projekty masz całkiem niezłe ;)

Dobrze, że nie złe :)

konto usunięte

Temat: od czego zacząć?

Łukasz K.:
talent to 5 % , reszta to ciezka praca.... :) widzialem ludzi nie potrafiacych rysowac, ktorzy po 5 latach calkiem znosne rysunki robili :P

Ja bym powiedziała, że talent to 50%, kreatywność i wyobraźnia 40%, a praca 10%... żeby być DOBRYM grafikiem. Ile to ja już gniotów widziałam autorstwa takich, co w małym palcu mają indesigna, a ich layouty to totalna kaszana, bo przez to, że nie mają wyczucia estetyki to i światłem źle operują i fonty źle dobierają i zdjęcia wstawiają nie tam gdzie trzeba. Czy to, że posiadają wiedzę techniczną na temat zwiększania interlinii, używania glifów, czy ustawiania obrysu dla zdjęć ma tu jakiekolwiek znaczenie? Można się nauczyć programu, ale z talentem się człowiek rodzi lub nie.Karolina Przesmycka edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 18:28
Elżbieta  Krassowska-Modli nger

Elżbieta
Krassowska-Modli
nger
grafik komputerowy,
Miesięcznik Teatr,
Frisco.pl

Temat: od czego zacząć?

Tymi procentami możnaby się bawić, ale myślę, że wystarczy trochę wyobraźni, sporo umiejetności, wyczucia .... sporo samokrytyki i ogromna chęć do ustawicznego dokształcania się. Zgadzam się z Łukaszem, że pracowitość, a mówiąc inaczej pasja w tym zawodzie jest nie bez znaczenia.
Wiecie co przez lata mnie powala na łopatki?
Logo Orlenu - prostota dwóch kresek i kropki, a przy tym wyrazistość tej grafiki jest niesamowita - ktos kto projektował to logo według mnie ma właśnie talent

mozna być Karolina Przesmycka:
Łukasz K.:
talent to 5 % , reszta to ciezka praca.... :) widzialem ludzi nie potrafiacych rysowac, ktorzy po 5 latach calkiem znosne rysunki robili :P

Ja bym powiedziała, że talent to 50%, kreatywność i wyobraźnia 40%, a praca 10%... żeby być DOBRYM grafikiem. Ile to ja już gniotów widziałam autorstwa takich, co w małym palcu mają indesigna, a ich layouty to totalna kaszana, bo przez to, że nie mają wyczucia estetyki to i światłem źle operują i fonty źle dobierają i zdjęcia wstawiają nie tam gdzie trzeba. Czy to, że posiadają wiedzę techniczną na temat zwiększania interlinii, używania glifów, czy ustawiania obrysu dla zdjęć ma tu jakiekolwiek znaczenie? Można się nauczyć programu, ale z talentem się człowiek rodzi lub nie.Elżbieta Krassowska-Modlinger edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 19:43
Kuba W.

Kuba W. Homelogic.pl

Temat: od czego zacząć?

Mikołaj Skuza:
nie mogłem się powstrzymać:

http://studiokxx.com/

od tego pana można się wiele nauczyć

Panowie bracia D. przeginali już w podstawówce i ukończyli poznańskie ASP z wyróżnieniami i stypendiami, w międzyczasie siedząc w Hiszpanii w ramach wymiany wybitnych jednostek. Każdy kontakt z nimi wpędza mnie w głęboki kompleks, co się tyczy również cen jakie sobie liczą ;)

Dobry, taki naprawdę konkretny design = porządny, klasyczny warsztat i dużo talentu.

A co do logo Orlenu, to jest to chyba najdroższe logo w historii polskiej reklamy. Za to siano kilka agencji mogłoby robić pompki i przysiady przez kilkanaście lat...Kuba W. edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 21:53
Stanisław K.

Stanisław K. jack of all trades

Temat: od czego zacząć?

OK. nie było postu :]
http://www.domaradzki.com.pl/Stanisław Kowalski edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 22:25
Mikołaj S.

Mikołaj S. grafik / Kosma
Studio

Temat: od czego zacząć?

Kuba W.:
Mikołaj Skuza:
nie mogłem się powstrzymać:

http://studiokxx.com/

od tego pana można się wiele nauczyć

Panowie bracia D. przeginali już w podstawówce i ukończyli poznańskie ASP z wyróżnieniami i stypendiami, w międzyczasie siedząc w Hiszpanii w ramach wymiany wybitnych jednostek. Każdy kontakt z nimi wpędza mnie w głęboki kompleks, co się tyczy również cen jakie sobie liczą ;)

Dobry, taki naprawdę konkretny design = porządny, klasyczny warsztat i dużo talentu.
[/edited]

dlatego nie mogłem się powstrzymać ;) ;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: od czego zacząć?

Kuba W.:
A co do logo Orlenu, to jest to chyba najdroższe logo w historii polskiej reklamy. Za to siano kilka agencji mogłoby robić pompki i przysiady przez kilkanaście lat...
Gdyby to była prawda, że za samo logo, to powinni już te pompki robić :)
A co do logo Orlenu, to jest to chyba najdroższe logo w historii polskiej reklamy.
Reklamy??

konto usunięte

Temat: od czego zacząć?

Magdalena Tustanowska:
ale czesto jest tak ze w glowie wiemy i widzimy wszystko tylko jakos tak ta nasza reka nie bardzo potrafi to przelozyc na papier/monitor

znac nie znaczy potrafic zrealizowacMagdalena Tustanowska edytował(a) ten post dnia 21.01.09 o godzinie 15:18


dokładnie opisałaś mój problem... :D

Temat: od czego zacząć?

Jesli to ma być projektowanie stricte do www, w zakresie interfejsów - zacznij od tego dokładnie.
Analiza siatki, kolor, kompozycja, typografia.
Powielaj na swoje potrzeby cudze schematy - byle do swojej szuflady - w ten sposób złapiesz po drodze specyfikę projektowanie na display.

Przyda się oględna przynajmniej znajomość tego, co w tle: html-e, css-y, języki skryptowe, czym się różni projektowanie na potrzeby cmsów i statyczne, projektowanie dla flasha - to wszystko ma swoje odrębne potrzeby.

Nie chwal się pierwszymi projektami, bo Cię zjedzą - znajdź sobie jakiegoś "mentora", który będzie miał cierpliwość i Cię konstruktywnie opieprzy.

I tyle :)Jacek Opaluch edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 03:43

Następna dyskusja:

DTP - od czego zacząć?




Wyślij zaproszenie do