Temat: Nazewnictwo stanowiska GRAFIK czy nie GRAFIK
Jan D.:
dajcie już spokój,nie ma się o co kłócić
mnie tylko wkurwia to że często trzeba sobie prawie odejmować od gęby żeby coś tam kupić a później ni huhu nie da się tego wytłumaczyć bo łebki jadą za grosze.
wygląda na to że lepiej iść na bódówke ,odwalić 8 h ,napić się falaszke z majstrem, wynieść kilka wiader farby i z 10 paczek kafelek,wiziąć wypłatę i leżeć do góry kołami przez weekend ,grzebiąc w nosie i oglądając pornusy
Jan, masz opisaną dokładną grupę docelową swoją? Masz stworzony profil swojego idealnego klienta? To wydaje się takie bez sensowne, ale dzięki takim prostym działaniom wiesz komu możesz sprzedać swoje usługi.
Zadaj sobie pytania:
Nie: Co sprzedać?
Tylko: Jak mogę rozwiązywać problemy innych ludzi?
Nie: Co sprzedawać, aby osiągnąć maksymalnie duże zyski?
Tylko: Kogo stać na to, co będę oferował?
Nie: Co zrobić, aby klienci wybierali właśnie moje produkty?
Tylko: W jakiej niszy mógłbym stać się ekspertem?
Ciekawy artykuł:
W obliczu narastającej konkurencji firmy usługowe, które osiągają sukcesy rynkowe, podobnie jak przedsiębiorstwa sprzedające produkty muszą zrozumieć w jaki sposób klienci podejmują decyzję zakupu usługi i oceniają jej jakość oraz w jaki sposób firma powinna przedstawić ofertę, aby była konkurencyjna w stosunku do innych ofert istniejących na rynku.
Należy pamiętać również o tym, że klient zarówno indywidualny jak i instytucjonalny ocenia jakość usług pod względem jej właściwości wynikających z doświadczenia np. usługi restauracyjne mogą być rozpoznane jedynie w trakcie konsumpcji, natomiast usługi świadczone przez wyspecjalizowanych profesjonalistów, takie jak diagnozy, czy usługi medyczne posiadają cechy zaufania lub właściwości, których konsument nie będzie w stanie ocenić nawet po dokonaniu zakupu lub konsumpcji. Wynikającą stąd niepewność co do jakości usług klienci ograniczają korzystając z osobistych źródeł informacji (znajomi, liderzy opinii).
Ocenianie danej usługi dokonuje się przez porównanie własnych oczekiwań klienta co do usługi z bieżącymi doświadczeniami, jakie nabywca usługi ma w tym zakresie. Na oczekiwania klientów mają duży wpływ: przekaz ustny, potrzeby osobiste , poprzednie doświadczenia oraz działania promocyjne, podczas gdy bieżące doświadczenia uzależnione są od sposobu dostarczania usługi przez organizację. Jakość usług oceniane są na poniższych wymiarach:
Wiarygodność: zdolność do świadczenia usługi dokładnie i niezawodnie. - Czy mój dostawca dokładnie wypełnia moje instrukcje dotyczące kupna bądź sprzedaży?
Materialność: jakość używanych sprzętów, środków komunikacyjnych, personel . - Czy miesięczny raport jest zrozumiały?
Reagowanie: chęć pomagania klientom i szybkiego świadczenia usługi . - Czy mój dostawca jest gotowy do udzielenia odpowiedzi na moje pytania?
Gwarancja: wiedza i uprzejmość pracowników i ich zdolność do wzbudzania wiary i zaufania. - Czy moja usługa zostanie zrealizowana dokładnie tak, jak mi na tym zależy?
Empatia: dbałość o klienta, uwaga mu poświęcana. - Czy mój dostawca wie czego od niego oczekuję? Czy potrafi określić moje cele finansowe?
Jeżeli ocena produktu, lub usługi wypada pozytywnie, zostaje podjęta decyzja o zakupie. Z reguły decyzję o zakupie przypadku klienta instytucjonalnego samodzielnie podejmuje dział zaopatrzenia. Jeżeli zamawia ponownie regularnie otrzymywany produkt lub usługę wybierając ją z listy zaakceptowanych przedsiębiorstw to mówimy o prostym zakupie. Jeżeli zamawiany produkt pozostaje taki sam, jedynie jego cechy techniczne ulegają modyfikacji to mamy do czynienia ze zmodyfikowanym zakupie ponownym. Jeżeli dana organizacja występuje w roli osoby nabywającej produkt lub usługę po raz pierwszy to mamy do czynienia z nowym zakupem. Ten typ sytuacji zakupu wiąże się ze zwiększonym ryzykiem decyzji. W zależności od tego, z jaka sytuacja zakupowa dotyczy konkretnych klientów, należy dołożyć starań, aby zapewnić klientowi wszelkich koniecznych informacji, co ułatwi mu podjęcie decyzji o zakupie.
Polecam jeszcze ten artykuł:
http://beck.nf.pl/Artykul/7460/Co-kupuje-Klient/klient...Łukasz Dach edytował(a) ten post dnia 06.11.09 o godzinie 13:56