Temat: Nazewnictwo stanowiska GRAFIK czy nie GRAFIK
"znam wielu którzy myślą szacunek to
nie wszystko przez logikę niezbyt bystrą hańbią swoje nazwisko"
Jan zgadzam się z Tobą w 101%, ale to i tak nic
nie zmieni. Branża w której pracujemy jest jedną z najgorszych pod względem, różnic w cenie, bo tylko tutaj:
Logo od 10 zł do + 300 000 zł
WWW od 50 zł do + 1 000 000 zł
itd itd
nigdzie
nie ma takich różnic cenowych.
Ale wiecie co? To się zmienia, idzie do przodu, ewoluuje, klienci powoli widzą różnice w jakości. Wkurwiamy się na grafików/firemki psujące rynek, ale
nie ma się co przejmować, bo jaki klient taki wykonawca. Najważniejsza sprawa to wybrać odpowiednią grupę docelową i do nich uderzać, bo NIGDY
nie sprzedaż logo za 10k, Pani Janinie z warzywniaka.
Wszystkie te "super" firemki "najkreatywniejsze, najlepsze, najpiękniejsze, NAJTAŃSZE" mają grupę docelową: WSZYSCY, czyli kto sie nawinie dla tego zapierdalamy... Tego sie
nie zmieni, tak jest wa każdej branży.
Kwestia najważniejsza to zdobyć takich klientów którzy uszanują dorobek zawodowy, jakość projektów, doświadczenie...
Nie szukajcie ich na ulicy bo
nie znajdziecie.
Zbierajcie listy referencyjne i bron boże
nie przedstawiajcie swojej oferty jako NAJLEPSZEJ, NAJDOSKONALSZEJ, każdy z nas ma jakaś unikalną cechę która sprawi ze klient wyda u Was więcej kasy - może to być np doskonała jakość obsługi klienta, doradztwo i masa innych rzeczy.
Łukasz Dach edytował(a) ten post dnia 06.11.09 o godzinie 20:45