Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Konkursy, itp. - czyli co zrobić by (faktycznie) zarobić
Na grupie tej i innych związanych z grafiką w Sieci, często pojawia się temat radosnych Klientów, którzy początkowo wypytując o współpracę graficzną, czy sugerując, że "szukali właśnie nas", nie raczą później nawet odpowiedzieć na nasze zapytania, wyceny, projekty, itp.Oczywiście zakładając, że częstokroć mamy do czynienia z ludźmi szukajacymi jedynie "złotego strzału, czyli grafika, który za 100 zł zrobi witrynę", moje pytanie brzmi - jakie informacje czy też pytania zadane Klientowi w Waszym przekonaniu są w stanie wykluczyć ten typ Klientów, podobnież w temacie konkursów do których jesteśmy zapraszani - jakie informacje organizator powinien nam przekazać, a o jakie pytać, by wykluczyć udział w czymś co z góry nie ma sensu.
Dwie dygresje.
Po pierwsze nie różnicuję agencja czy freelancer. Wszyscy wykonujemy naszą pracę, staramy się być specjalistami w dziedzinie i każdego z nas interesuje pewne bezpieczeństwo procedur, umów, ustaleń.
Po wtóre nie oceniam z założenia konkursów, czy też nazwijmy to przetargów negatywnie - bywa, że po drugiej stronie stoi ciekawy Klient i trudno jest na wstępie już negować samą ideę - o ile tylko daje ona szansę na faktyczny deal, nie zaś zebranie kilkudziesięciu projektów ot tak.
Zasugeruję kilka wstępnych pytań:
- Informacja od organizatora, ile firm/osób zaprosił do konkursu
- Dokładny brief, najlepiej opisujący również harmonogram postępowania
- Stałość kontaktu - szybkość i adekwatność odpowiedzi do zapytań
- Przedstawienie założonego budżetu konkursu
- Informacja o kryteriach wyboru konkretnego wykonawcy
Co jeszcze?
Pozdrawiam