Temat: Jak zacząć grafika 2d.

Witam jak zacząć z tworzeniem grafiki 2d w programach photoshop , illustrator,indesign. Chciał bym w przyszłości iść na studia w tym kierunku a potem pracować jako grafik i towrzyć np reklamy na bilboardy,plakaty,ulotki,jak i również web design itp.Jak nabyć umiejętności ,materiały do nauki itp.Czy na tych programach na studiach tez pracują jak tak to pod jakim kontem się uczyć aby mieć szanse potem na studiach,pracy itp.Talent do grafiki ,rysunków mam co odkryłem w szkole przez przypadek bawiąc się grafiką na lekcjach multimedii gdzie pracowaliśmy na corelu,gimpie itp i proste rzeczy robione były amatorsko jak to w szkole moje projekty pomysłowością się wyróżniały na lekcjach pośród innych i nauczyciel sam powiedział abym w to wszedł. Liczę na porady. Programy bede kupował w pakiecie creative cloud bo zniszke jako uczeń mam 60% wiec do nauki programy będą.Teraz tylko mnie nakierujcie co i jak aby to sensownie było.
Piotr Ż.

Piotr Ż. Director of UX EMEA

Temat: Jak zacząć grafika 2d.

Kornel G.:
>w szkole moje projekty pomysłowością się wyróżniały na
lekcjach pośród innych i nauczyciel sam powiedział abym w to wszedł.

zacznijmy od podstaw...

a)chcesz uczyć się grafiki? .. b)czy zostać operatorem corela czy photoshopa...

skoro a - idz na studia...
jeżeli b - skończ jakiś kurs.. albo jeszcze lepiej staż w agencji

Pamiętaj.. różnica między grafikiem a grafikiem komputerowym jest mniej więcej taka sama jak pomiędzy malarzem a malarzem pokojowym...

zatem nauka grafiki to nauka podstaw kompozycji.. typografii itd... obsługi programów nauczysz się w domu/po lekcjach... bo one są tylko narzędziami.. tak jak pędzel czy kredki...

będziesz znał zasady projektowania... znowu potrzebny staż przy prawdziwej produkcji...
a i jeszcze drobnostka.. operatorów programów bez talentu i wiedzy jest na pęczki... [takich co to kupili komputer, maja Corela i udają grafików] a co za tym idzie. mizernie zarabiają ...

zatem rób coś na najwyższym poziomie.. z dobrą podstawą teoretyczną [większość dostępna w sieci.. darmo lub tanio] i dasz radę :)

powodzeniaTen post został edytowany przez Autora dnia 12.02.14 o godzinie 18:45

Temat: Jak zacząć grafika 2d.

Ok właśnie chce zacząć od podstaw zdecydowanie chce się uczyć grafiki komputerowej jak ja to określiłem.nie chce zostać osobą tez która opanuje pakiet adobe creative cloud i już będzie kimś owszem coś tam będę umiał ale to na średnim poziomie.Ja chce sztukę łączyć z technologią czyli projektować,tworzyć ciekawe rzeczy które potem będą mogły być wykorzystane w dtp jak i web designie. Wiec od czego wiec będę musiał zacząć biorąc pod uwagę ze za 2 lata nie całe będę szedł na studia i chciałbym się na ta grafikę ukierunkować??

Temat: Jak zacząć grafika 2d.

Moze się podszkolić w rysnuku itp jakieś kursy zapisac sie itp co radzicie??Może jakies książki polecacie??Ten post został edytowany przez Autora dnia 12.02.14 o godzinie 21:28

konto usunięte

Temat: Jak zacząć grafika 2d.

Zacznij od nauki a z czasem sam sobie odpowiesz na te pytania.
Zuzanna Kowalska

Zuzanna Kowalska Grafik animator

Temat: Jak zacząć grafika 2d.

Jeśli chcesz iść na studia graficzne to powinieneś się nauczyć rysunku odręcznego i malarstwa, bo teczka to podstawa, żeby się dostać. Najlepiej jest tak na prawdę znaleźć jakąś szkołę/nauczyciela, co przygotowuje właśnie pod kątem studiów. A z książek to poszukaj sobie Anatomii dla artystów, albo nawet Rysunek dla bystrzaków, myślę, że to może być dobre na początek.
Dominik K.

Dominik K. designer & developer

Temat: Jak zacząć grafika 2d.

Kornel G.:
Moze się podszkolić w rysnuku itp jakieś kursy zapisac sie itp co radzicie??Może jakies książki polecacie??

Są różne kolorowe wydawnictwa dot. klasycznych technik malarstwa, rysunku, grafiki itd. One są fajne, ale dadzą Tobie wiedzę teoretyczną i jako wsparcie praktycznych zajęć, na które warto się zapisać. Mnóstwo ludzi po studiach artystycznych dorabia sobie prowadząc kursy przygotowujące na studia. Jeżeli faktycznie przyjdzie Tobie do głowy taki pomysł jest to warunek konieczny by taki kurs podjąć. Dzięki niemu m.in. osiągniesz poziom do tzw. teczki, o której przedmówczyni wspomniała. To takie ręczne, klasyczne portfolio z zakresu malarstwa i rysunku na ogół, które jest elementem potrzebnym do egzaminów wstępnych na studiach. Taki kurs warto też zrobić by się przekonać czy to jest to.

Wielu ludzi, którzy utwierdzają, że ich radosne twórczości i grafiki komputerowe się wyróżniały, rozczarowuje się już nieraz na konsultacjach i selekcjach wspomnianych teczek. Studia artystyczne to elitarna edukacja mająca na celu wyselekcjonować talenty nadające się do dalszej edukacji wyższej, wyboru pracowni itd.. Tu zachodzą czyste relacje mistrz - uczeń i są bardzo indywidualne, a nie nauczyciel i banda uczniaków w klasie. Jest to okres pięć lat, gdzie dla wielu będzie to najlepszy okres swobody w twórczości, pod kątem wyboru ścieżki rozwoju stylu, własnego sposobu ekspresji, a jednocześnie długa droga uczenia się przyjmowania krytyki. Po studiach już tak lekko nie będzie. Minie nawet kilka lat po szkole jak ockniesz się ze stanu zwykłego najemnika graficznego i zaczniesz pracować dopiero na to by móc stawiać własne warunki.

Dla ludzi chcących to robić czysto komercyjnie prawdopodobnie w większości przypadków studia nie są potrzebne, wystarczy staż w agencji jak Piotr wcześniej wspomniał i chęć rozwoju dalej w hierarchii agencji i to nie jednej. Rzadkością już dziś jest praca w działach kreacji w jednej agencji dłużej niż 1,5 roku. Przynajmniej na początku przygody w tej branży.Ten post został edytowany przez Autora dnia 13.02.14 o godzinie 00:50



Wyślij zaproszenie do