Temat: grafik w marketingu

Często Wam się zdarza że klient chce ulotkę jakiegoś swojego produktu ale sam nie bardzo wie jaki tekst i generalnie jakie elementy na ulotce umieścić?.. i Wy musicie zaprojektować wygląd ulotki ale jeszcze nakierować klienta jaki tekst jest potrzebny. A potem jeszcze do tego dochodzi korekta tekstu bo nie pasuje do ulotki reklamowej.

Mnie się w mojej firmie bardzo często zdarza, że osoby z marketingu chcą ulotkę, dają teksty zlepione z różnych opisów gdzieśtam znalezionych w wordach czy prezentacjach, a ja muszę je dopasowywać do konkretnego zastosowania.

Czy taka jest rola grafika?

Temat: grafik w marketingu

przed oddaniem tekstu do grafika musi on być sprawdzony przez korektora. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że grafik wymyśla tekst, robi korektę plus do tego projektuje.

To chyba zależy od firmy - jak duża jest i czy ma rozbudowany dział kreacji/marketingu.
Zdarza się też tak, że w marketingu pracują osoby z przypadku - np. wcześniej pracowały w innych działach firmy i teraz je rzucono tam w ramach "awansu" :)

Osobiście spotkałam się z sytuacją, kiedy to dyrektor działu wymyślał tekst do ulotki, bo on był najbardziej odpowiednią osobą w firmie, to znaczy miał największą wiedzę na temat danej usługi.Rita K. edytował(a) ten post dnia 09.07.12 o godzinie 14:49

Temat: grafik w marketingu

W dużej firmie - rzeczywiście tak to powinno wyglądać. Ale w małych firemkach.... żona szefa robi księgowość, szef jeździ po klientach a w biurze sekretarka odbiera telefony i zleca grafikowi zrobienie ulotki albo sama robi w wordzie.

I wtedy grafik jest i grafikiem i copywriterem i marketingowcem i jeszcze kilkoma osobami jednocześnie.
Bierzecie takie zlecenia? Bo to przecież od razu widać z jaką materią ma się do czynienia.

konto usunięte

Temat: grafik w marketingu

Jeśli uważasz, że podołasz to po prostu odpowiednio sobie policz za dodatkową pracę.
Dominik K.

Dominik K. designer & developer

Temat: grafik w marketingu

Grzegorz Pokrzydowski:
Czy taka jest rola grafika?

Nie

Oczywiście może zasugerować i coś polepszyć w tej materii jako humanista, bo w końcu ma maturę, ale trzeba jasno postawić sprawę, że marketingowcy jak sama nazwa wskazuję są od wynajdywania sposobu promocji, która ma odnieść sukces w sprzedaży. Resztę trafnie opisali przedmówcy.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: grafik w marketingu

Grzegorz Pokrzydowski:
Często Wam się zdarza że klient chce ulotkę jakiegoś swojego produktu ale sam nie bardzo wie jaki tekst i generalnie jakie elementy na ulotce umieścić?.. i Wy musicie zaprojektować wygląd ulotki ale jeszcze nakierować klienta jaki tekst jest potrzebny. A potem jeszcze do tego dochodzi korekta tekstu bo nie pasuje do ulotki reklamowej.

Mnie się w mojej firmie bardzo często zdarza, że osoby z marketingu chcą ulotkę, dają teksty zlepione z różnych opisów gdzieśtam znalezionych w wordach czy prezentacjach, a ja muszę je dopasowywać do konkretnego zastosowania.

Czy taka jest rola grafika?

Kasuj bez litości - tyle :)
Piotr Ż.

Piotr Ż. Director of UX EMEA

Temat: grafik w marketingu

Czy taka jest rola grafika?

NIE :) ale jak przedmówcy napisali w małych firemkach tak to właśnie wyglada...

Jedna rada - robienie samemu korekty do druku nader często baaaardzo dużo kosztuje naiwnego grafika który się na to zgodził...

Serio zrób sobie wilka pieczątkę z rubryczkami sprawdził i zatwierdził do druku data, podpis ... Idziesz do klienta i jak twierdzi ze ok to mach mu koło nosa taki wielki stępelek i niech podpisze... Działa jako mobilizacja do czytania tekstów i dupochron...

Szanowny pan zatwierdził ... Szanowny pan płaci z zwalony druk...

Jednak jak klient normalniejszy to albo go kasuje za profesjonalna korektę (która robi profesjonalista) albo sam odpowiada za to co zatwierdził (żeby nie było... Nie to co wysłał w jakimś wordoidzie czy Excellu)
Mirosław Rutkowski

Mirosław Rutkowski freelancer -
fotograf, autor
książek, albumów,
DTP, PR, s...

Temat: grafik w marketingu

Są sytuacje, kiedy produkt czy wydarzenie opisywane w ulotce folderze lub reklamie przygotowywanej do mediów stworzył ktoś, kto nie bardzo potrafi pisać. A zarazem oczekuje, że całość po wydrukowaniu (opublikowaniu) przyniesie nadzwyczajne skutki reklamowe (promocyjne). Staram się taktownie pomagać i w tworzeniu tekstu, i w doborze grafiki, i w korekcie. Ważne, żeby klienta nie urazić wytykając mu dyletanctwo (często o wymiarze kosmicznym) jednocześnie dając mu poczucie, że trafił w dobre ręce. W praktyce różnie bywa, zdarza się, że klient chce tkwić w błędach i mu z tym dobrze. Kasuję wtedy za wykonaną pracę, ale się pod nią nie podpisuję.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: grafik w marketingu

To jest praca dla copywritera.
Nie musisz i nie jest to w obrębie twoich kompetencji (jeśli uważasz, że jest to pewnie będą to kompetencje wymuszone).
Proponuj firmie zaangażowanie copy.
Proste rozwiązanie.
W trosce o jakość.

Następna dyskusja:

Grafik komputerowy a niepel...




Wyślij zaproszenie do