Maria Reuter

Maria Reuter specjalista ds.
marketingu,
reklama.pl

Temat: 10 LOGOprzykazań

Poddaję pod Waszą ocenę i krytykę - tekst użyteczny czy zbyteczny: http://www.reklama.pl/news/10-logoprzykazan,176 ??
Grzegorz Tabor

Grzegorz Tabor Student, Akademia
Górniczo-Hutnicza
im. Stanisława
Staszi...

Temat: 10 LOGOprzykazań

Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.

konto usunięte

Temat: 10 LOGOprzykazań

Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.


no rewelacja, ubawiłem się nieźle...
Ewa Gillner

Ewa Gillner ParkIdea Coworking
/ Design Studio 5

Temat: 10 LOGOprzykazań

Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.

co?

konto usunięte

Temat: 10 LOGOprzykazań

Ewa Gillner:
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.

co?

no co, magenta jest opatentowana przez Deutsche Telekom (http://goo.gl/DjeDY) a licencja na nią jest baaardzo droga - wiadomo, strefa ojro :D

Albo może Grzegorz ma tą tańszą wersję Photoshopa, wersja fullcolor (4+4) kosztuje dużo więcej...Piotr Lewandowski edytował(a) ten post dnia 02.06.11 o godzinie 17:31

konto usunięte

Temat: 10 LOGOprzykazań

Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.

Wiem, ze chlopaki juz zdarli lacha, ale musze... WTF?!? ;D
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: 10 LOGOprzykazań

Nie chce sie pastwic, ale mniej wiecej co drugi pkt nieco mija sie z sednem.
Antek Korzeniowski

Antek Korzeniowski Branding Designer

Temat: 10 LOGOprzykazań

Piotr Lewandowski:
Ewa Gillner:
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.

co?
>
Albo może Grzegorz ma tą tańszą wersję Photoshopa, wersja fullcolor (4+4) kosztuje dużo więcej...
No ręce opadają jak się czyta takie komentarze... Co próbujecie udowodnić? Że druk jedno lub dwukolorowy jest DROŻSZY od full'a?

@Andrzej Kostuś: na stronie macie zatokę sztuki, która jest znakiem dwukolorowym. Nie podaliście użytych pantonów tylko CMYK - czy przez to mam rozumieć, że cała papeteria będzie drukowana z 4 zamiast z 2 kolorów?

konto usunięte

Temat: 10 LOGOprzykazań

Antku, nagrodą główną było 200 brutto zł + bon 39,99 do empiku. Stać ich :)

konto usunięte

Temat: 10 LOGOprzykazań

Yyy, ja mam wrażenie, że przez trochę "po polskiemu" sformułowaną wypowiedź Grześka parę osób odczytało, że ilość kolorów wpływa na cenę ZNAKU, a nie DRUKU :]

konto usunięte

Temat: 10 LOGOprzykazań

Antek Korzeniowski:
@Andrzej Kostuś: na stronie macie zatokę sztuki, która jest znakiem dwukolorowym. Nie podaliście użytych pantonów tylko CMYK - czy przez to mam rozumieć, że cała papeteria będzie drukowana z 4 zamiast z 2 kolorów?

Hahahaha... tak to jest jak się czyta tekst wielości szpilek na kilko calowym monitorku. Zrozumiałem, że cena logo powinna wzrosnąć jeżeli się projektuje w większej ilości kolorów :D Ominęło mnie, ze chodzi o koszty druku tylko i wyłącznie :D:D:D

Jasne, że masz rację.
A w "Zatoce" Pantony będą jak uzupełnimy brandbooka, bo trochę na szybko niektóre rzeczy musiały powstać i teraz jest dopiero czas, żeby je poprawić :DAndrzej Kostuś edytował(a) ten post dnia 03.06.11 o godzinie 08:13
Maciej S.

Maciej S. Projektuję, buduję i
remontuję marki.

Temat: 10 LOGOprzykazań

raczej zbyteczny niż użyteczny, dla mnie to porady w stylu "jak projektujesz logo to projektuj tak, żeby logo było dobre, bo dobre logo jest lepsze niż złe", punkty 4 i 7 o tym, żeby szkicować albo projektować w czerni to też żadne odkrycie. Tak jak w przykazaniach kościelnych, 10 punkt to przeciągnięcie 9, a 8 to jeszcze większy banał...
Grzegorz Tabor

Grzegorz Tabor Student, Akademia
Górniczo-Hutnicza
im. Stanisława
Staszi...

Temat: 10 LOGOprzykazań

Widze ze sie nie zrozumielismy. Oczywiscie ze ilość kolorów nie wpływa na cenę projektu logotypu. Natomiast jest istotna różnica w kosztach druku pomiędzy logiem jedno czy dwu kolorowym a fullcolor (cmyk), i o to mi chodziło. Poza tym druk to nie tylko papier i nie na każdym materiale da się drukować z cmyka, czasami trzeba odseparować każdy kolor i drukować go osobno. Więc w takich przypadkach koszta są proporcjonalnie wysokie do ilości kolorów.
Andrzej T.:
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.


no rewelacja, ubawiłem się nieźle...

Andrzejku dla ciebie specjalne wyjaśnienie bo użyłem skrótu myślowego w mojej wypowiedzi. Cena druku różni się w zakresie od 1 do 4 kolorów czyli do pełnego wykorzystania cmyka, przy 4,5,6 czy 200 kolorach różnic już nie ma. No oczywiście w pewnych przypadkach jeszcze może zaistnieć konieczność położenia apli pod logiem ale pewnie tego już nie ogarniesz. :)



Wyślij zaproszenie do