Maria
Reuter
specjalista ds.
marketingu,
reklama.pl
Grzegorz
Tabor
Student, Akademia
Górniczo-Hutnicza
im. Stanisława
Staszi...
Temat: 10 LOGOprzykazań
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.konto usunięte
Temat: 10 LOGOprzykazań
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.
no rewelacja, ubawiłem się nieźle...
Ewa
Gillner
ParkIdea Coworking
/ Design Studio 5
Temat: 10 LOGOprzykazań
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.
co?
konto usunięte
Temat: 10 LOGOprzykazań
Ewa Gillner:
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.
co?
no co, magenta jest opatentowana przez Deutsche Telekom (http://goo.gl/DjeDY) a licencja na nią jest baaardzo droga - wiadomo, strefa ojro :D
Albo może Grzegorz ma tą tańszą wersję Photoshopa, wersja fullcolor (4+4) kosztuje dużo więcej...Piotr Lewandowski edytował(a) ten post dnia 02.06.11 o godzinie 17:31
konto usunięte
Temat: 10 LOGOprzykazań
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.
Wiem, ze chlopaki juz zdarli lacha, ale musze... WTF?!? ;D
Helena Ebert brand design
Temat: 10 LOGOprzykazań
Nie chce sie pastwic, ale mniej wiecej co drugi pkt nieco mija sie z sednem.Antek Korzeniowski Branding Designer
Temat: 10 LOGOprzykazań
Piotr Lewandowski:>
Ewa Gillner:
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.
co?
Albo może Grzegorz ma tą tańszą wersję Photoshopa, wersja fullcolor (4+4) kosztuje dużo więcej...No ręce opadają jak się czyta takie komentarze... Co próbujecie udowodnić? Że druk jedno lub dwukolorowy jest DROŻSZY od full'a?
@Andrzej Kostuś: na stronie macie zatokę sztuki, która jest znakiem dwukolorowym. Nie podaliście użytych pantonów tylko CMYK - czy przez to mam rozumieć, że cała papeteria będzie drukowana z 4 zamiast z 2 kolorów?
konto usunięte
Temat: 10 LOGOprzykazań
Antku, nagrodą główną było 200 brutto zł + bon 39,99 do empiku. Stać ich :)konto usunięte
Temat: 10 LOGOprzykazań
Yyy, ja mam wrażenie, że przez trochę "po polskiemu" sformułowaną wypowiedź Grześka parę osób odczytało, że ilość kolorów wpływa na cenę ZNAKU, a nie DRUKU :]konto usunięte
Temat: 10 LOGOprzykazań
Antek Korzeniowski:
@Andrzej Kostuś: na stronie macie zatokę sztuki, która jest znakiem dwukolorowym. Nie podaliście użytych pantonów tylko CMYK - czy przez to mam rozumieć, że cała papeteria będzie drukowana z 4 zamiast z 2 kolorów?
Hahahaha... tak to jest jak się czyta tekst wielości szpilek na kilko calowym monitorku. Zrozumiałem, że cena logo powinna wzrosnąć jeżeli się projektuje w większej ilości kolorów :D Ominęło mnie, ze chodzi o koszty druku tylko i wyłącznie :D:D:D
Jasne, że masz rację.
A w "Zatoce" Pantony będą jak uzupełnimy brandbooka, bo trochę na szybko niektóre rzeczy musiały powstać i teraz jest dopiero czas, żeby je poprawić :DAndrzej Kostuś edytował(a) ten post dnia 03.06.11 o godzinie 08:13
Maciej
S.
Projektuję, buduję i
remontuję marki.
Temat: 10 LOGOprzykazań
raczej zbyteczny niż użyteczny, dla mnie to porady w stylu "jak projektujesz logo to projektuj tak, żeby logo było dobre, bo dobre logo jest lepsze niż złe", punkty 4 i 7 o tym, żeby szkicować albo projektować w czerni to też żadne odkrycie. Tak jak w przykazaniach kościelnych, 10 punkt to przeciągnięcie 9, a 8 to jeszcze większy banał...
Grzegorz
Tabor
Student, Akademia
Górniczo-Hutnicza
im. Stanisława
Staszi...
Temat: 10 LOGOprzykazań
Widze ze sie nie zrozumielismy. Oczywiscie ze ilość kolorów nie wpływa na cenę projektu logotypu. Natomiast jest istotna różnica w kosztach druku pomiędzy logiem jedno czy dwu kolorowym a fullcolor (cmyk), i o to mi chodziło. Poza tym druk to nie tylko papier i nie na każdym materiale da się drukować z cmyka, czasami trzeba odseparować każdy kolor i drukować go osobno. Więc w takich przypadkach koszta są proporcjonalnie wysokie do ilości kolorów.Andrzej T.:
Grzegorz Tabor:
Rady zapewne cenne ale brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy, mianowicie trzeba przewidzieć również koszty obsługi loga. Jeżeli logo ma być wykorzystywane na wizytówkach, plakatach czy innych drukowanych rzeczach to każdy dodatkowy kolor znacznie zwiększa koszty.
no rewelacja, ubawiłem się nieźle...
Andrzejku dla ciebie specjalne wyjaśnienie bo użyłem skrótu myślowego w mojej wypowiedzi. Cena druku różni się w zakresie od 1 do 4 kolorów czyli do pełnego wykorzystania cmyka, przy 4,5,6 czy 200 kolorach różnic już nie ma. No oczywiście w pewnych przypadkach jeszcze może zaistnieć konieczność położenia apli pod logiem ale pewnie tego już nie ogarniesz. :)