Michał Ż.

Michał Ż. IT Manager

Temat: Stereotypy i uprzedzenia: DZIAŁ IT VS UŻYTKOWNICY

Witam wszystkich forumowiczów.
Aktualnie przygotowuję prezentację na temat pracy działu IT do pokazania użytkownikom w naszej firmie. Celem prezentacji jest poprawa komunikacji i wzajemnych stosunków pomiędzy działem IT, a resztą pracowników w firmie, obalenie typowych stereotypów, wymiana negatywnych i pozytywnych doświadczeń - wszystko poparte przykładami z życia wziętymi :)
W związku z tym chciałbym poznać wasze doświadczenia dotyczące tego tematu, zarówno ze strony działu IT jak i ze strony użytkownika końcowego. Proszę o wpisanie anegdot dotyczących kontaktów informatyka z innymi, stereotypów z
którymi walczycie, wpadek, nieporozumień - generalnie wszystkiego co dotyczy tematu: informatyk kontra reszta społeczeństwa.

Dla rozkręcenia tematu podam od siebie kilka przykładów zachowań z którymi ja się zetknąłem:
1. Dzwoni panienka i zgłasza BIG problem, który musi być zrobiony "od ręki" bo inaczej świat się zawali. Mówię: "OK - zapodaj na helpdesk i kolega z działu IT tym się zajmie". Odpowiedź: "A nie wiesz co jak tak to sama sobie już to zrobię".
2. Częsty tekst po wezwaniu do awarii: "Jak przyszedłeś jesteś to już działa".
3. Z cyklu tekst irytujący: "zrób to za mnie bo ty zrobisz to szybciej", "samo się zrobiło"
4. Dzwoni użytkownik z prośbą o wytłumaczenie pewnej kwestii. Pytam czy nie dostał notatki wysłanej z rana do wszystkich z dokładną instrukcją i słyszę: "Nie chciało mi się czytać, ty przez telefon streścisz mi szybciej".
Łukasz T.

Łukasz T. administrator
systemów, Grupa
Interia.pl

Temat: Stereotypy i uprzedzenia: DZIAŁ IT VS UŻYTKOWNICY

Pokaż im IT Crawd :)
Wszystko się samo wyjaśni

Temat: Stereotypy i uprzedzenia: DZIAŁ IT VS UŻYTKOWNICY

1.Wytłumaczenie użytkownikom że to że dla nich problem jest ważny nie znaczy że jest najważniejszą rzeczą którą aktualnie robi dział IT ergo nie dostanie priorytetu dlatego że głośno krzyczy ;].
2.Nauka działu IT jak w ładny sposób tłumaczyć userom RTFM
3.Nauczyć userków że im więcej powiedzą nt. problemu i okoliczności w którym wystąpił tym szybciej/lepiej zostanie on zażegnany

Następna dyskusja:

Stereotypy i uprzedzenia: D...




Wyślij zaproszenie do