Michał Śliwicki

Michał Śliwicki VB.NET/T-SQL/CR,
wdrożenieniowiec
systemów ERP

Temat: Formatowanie raportu

Witam,
mam problem z formatowaniem raportu w Crystal Reports. Chciałbym aby nagłówek strony drukował się tylko na pierwszej stronie, detale jeżeli się nie zmieszczą na jednej stronie to ma być ich dalszy ciąg na drugiej stronie (ale tylko elementy z nagłówkiem od opisu tych elementów - w tej chwili jest tak, że jeżeli elementy się zmieszczą na pierwszej stronie to na drugiej stronie jest pusta strona ze stopką), stopka raportu ma się drukować tylko na ostatniej stronie u dołu strony. Aha żeby było śmieszniej wydruk jest w orientacji poziomej. Kombinowałem już na wszystkie sposoby, w sekcjach nagłówka ustawiłem warunek w suppress (pagenumber > 1), w stopce ustawiłem w suppress (pagenumber < totalpagecount). Problem dotyczy wydruku faktury sprzedaży w systemie Comarch ERP XL (może ktoś skojarzy o co mi chodzi ;-))
Marcin S.

Marcin S. Programista, trener
i konsultant w
zakresie .NET/.NET
Cor...

Temat: Formatowanie raportu

Nie kojarzę - wrzuć jakiś szkic.
Michał Śliwicki

Michał Śliwicki VB.NET/T-SQL/CR,
wdrożenieniowiec
systemów ERP

Temat: Formatowanie raportu

Czy to ma być szkic samego wydruku jak to ma wyglądać?
Marcin S.

Marcin S. Programista, trener
i konsultant w
zakresie .NET/.NET
Cor...

Temat: Formatowanie raportu

Tak. Wrzuć obecny wygląd raportu i zaznaczać co chcesz uzyskać, albo narysuj szkic raportu w jakimś programie lub na kartce :) Będzie łatwiej tobie pomóc.
Michał Śliwicki

Michał Śliwicki VB.NET/T-SQL/CR,
wdrożenieniowiec
systemów ERP

Temat: Formatowanie raportu

Legenda do rysunków:

1. Ngłówek a (Page Header a)
2. Ngłówek b (Page Header b)
3. Ngłówek c (Page Header c)
4. Ngłówek d (Page Header d)
5. Detale a (Details a)
6. Detale b (Details b)
7. Stopka raportu a (Report Footer a)
8. Stopka raportu b (Report Footer b)

Opiszę jak chcę aby to wyglądało:
- Pozycje 1,2,3,4 powinny znajdować się tylko na pierwszej stronie
- Pozycja 5 to detale widać że zmieściły się na pierwszej stronie, ale na kolejnej już ich nie ma a stopki poniżej się już nie zmieszczą (czy można ograniczyć ilość linii rekordów w detalach?). Jak widać na stronie 2 przeszła pozycja 4 chociaż detali nie ma (tak też ma nie być - ma się tylko pojawić w momencie kiedy są detale a i detale b).
- Pozycja 6 to podkreślenie każdej linii pozycji 5.
- Pozycja 7 powinna znaleźć się pod pozycją 6 (zawsze)
- Pozycja 8 powinna znaleźć się tylko na ostatniej stronie wydruku.

link do strony 1: https://drive.google.com/file/d/0BxhRteft2ZaFY2MxbTJIVm...
link do strony 2: https://drive.google.com/file/d/0BxhRteft2ZaFSkllSHpPdU...
Jadwiga Nowak

Jadwiga Nowak Programista Baz
Danych/Analityk

Temat: Formatowanie raportu

Niepotrzebnie robisz sekcję 6, czyli Detale B. Linię, którą tam umieściłeś przenieś do sekcji A i daj jej właściwość „Move to bottom of section when Printing”. Przeniesie się ładnie na koniec sekcji detali w przypadku gdy w detalach a jest więcej danych niż jeden wiersz.
Jeżeli pozycja 7 powinna znaleźć się pod pozycją 6 zawsze (czyli pod każdą linią z detali) to znaczy, że musisz pozycję 7 przenieść też do sekcji detali (do tego wykorzystaj Detale B).
Z twojego opisu nie wynika, czy drukujesz zawsze tylko jedną fakturę podając jej numer czy drukujesz wiele faktur. Jeśli wiele faktur to konstrukcja musi być inna całego raportu.
Trzeba wtedy wprowadzić sekcję grupowania danych po fakturze i w stopce tej sekcji użyć opcji „New Page After”tej.
Ze stopki raportu wtedy trzeba się całkowicie przenieść do stopki grupy.

PS. Załączonych pdf nie mogłam niestety obejrzeć – tylko takie małe ikonki widzę, może inni widzą.
Michał Śliwicki

Michał Śliwicki VB.NET/T-SQL/CR,
wdrożenieniowiec
systemów ERP

Temat: Formatowanie raportu

Dzięki za cenne wskazówki, przetestuję. Jeżeli chodzi o pozycję 7 to źle to z interpretowałem. Jest to sekcja, która ma się pojawić zawsze po ostatnim detalu (jest to podsumowanie dokumentu dotyczące sposobu płatności,tabelki z VAT-em). Drukowana jest zawsze jedna faktura. Zmieniłem metodę udostępniania plików, może teraz będzie coś widoczne.Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.02.14 o godzinie 16:04
Jadwiga Nowak

Jadwiga Nowak Programista Baz
Danych/Analityk

Temat: Formatowanie raportu

Tak właśnie mi się wydawało, że z tą pozycją 7 jest coś nie tak.
Ja bym doradzała zrobienie grupy dla FakturaID, bez względu na to czy masz drukować jedną fakturę czy wiele. Dzięki tej grupie będziesz panował nad tymi danymi jak trzeba. Ta linia z sekcji 7 właśnie powinna znaleźć się stopce grupy FakturaID i zasadniczo wszystko co ma być wydrukowane dla faktury pod jej detalami nich jest w tej właśnie sekcji a bardziej w jej klonach (a, b, c itd.). Stopkę raportu wykorzystuj raczej w raportach w których coś listujesz a potem musisz to np. podsumować.
Tej grupy oczywiście nie musisz robić, twój wybór, i w takiej sytuacji linia z sekcji 7 idzie do pierwszego klonu stopki raportu.
Powodzenia.

Następna dyskusja:

Kolorowanie (formatowanie) ...




Wyślij zaproszenie do