Temat: Zoho CRM

Czy ktoś może korzystał z Zoho CRM? Co o nim sądzicie? Szukam CRMa dla niewielkiej firmy handlowej i zastanawiam się właśnie nad tym rozwiązaniem.

Temat: Zoho CRM

Ten CRM jest dostępny w modelu on-demand (hostowany), nie jestem pewny czy na pewno Ci o to chodzi.
Uważam że sugarcrm spełni twoje oczekiwania.

Pozdrawiam
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Zoho CRM

Antoni Dutkiewicz:
Czy ktoś może korzystał z Zoho CRM? Co o nim sądzicie? Szukam CRMa dla niewielkiej firmy handlowej i zastanawiam się właśnie nad tym rozwiązaniem.

Też się nad tym zastanawiałem i nie byłem w stanie wymyślić żadnego przypadku w którym stosowanie narzędzi biznesowych zoho miałoby sens.

Sam pomysł jest nawet fajny, ale
1) koszt jest zbyt wysoki dla malych firm (w sensie - po co placic jak mozna miec to samo lokalnie za darmo)
2) funkcjonalnosc zbyt mala dla duzych
3) dane sa na zewnatrz firmy, wiec teoretycznie mniej bezpieczne. Praktycznie zapewne bez roznicy
4) uzaleznienie od infrastruktury zoho (cos padnie - nie ma dostepu do danych), od infrastruktury dostawcy neteu, etc
.i tak dalej i tak dalej

Ale jesli ktos ma na ten temat inne zdanie to chetnie je poznam :)

Temat: Zoho CRM

Właśnie najbardziej podoba mi się fakt, że dostęp do CRM-a jest przez Internet. Dzięki temu handlowcy będą mogli na bieżąco wprowadzać zamówienia od klientów - wystarczy laptop z dostępem do Internetu. Do tego odchodzi kwestia instalowania software'u itp. itd.

Chodziło mi bardziej o funkcjonalność Zoho. Nie mam porównania z innymi aplikacjami tego typu dlatego jestem ciekaw czy ktoś może go zestawić z innym softem od strony praktycznego użytkownia. Na pierwszy rzut oka wygląda sensownie, choć jest - przynajmniej dla mnie - bardzo skomplikowany.

konto usunięte

Temat: Zoho CRM

Ja już ten temat przerabiałem i chyba wszystkie CRM przetestowałem.
Sugarcrm jest zbyt skomplikowany jak dla małej firmy i zupełnie nie dostosowany na polski rynek (faktury itp.)

Z wszystkich CRM jakie przerobiłem najbardziej jestem zadowolony z http://www.epesibim.com/ - jest polski język do wyboru przy instalce.

Praktycznie od razu można przystąpić do pracy.
Zarządzanie firmami, projektami, terminarz i inne rzeczy.
Brakuje jedynie faktur, ale to nie problem.

Instalujesz na swoim serwerze i masz go za darmo online.Mariusz Mikołajek edytował(a) ten post dnia 11.02.09 o godzinie 06:03

Temat: Zoho CRM

Może rzeczywiście tuż po instalacji sugar wygląda na skomplikowany ale wystarczy wejść do administracji i powyłączać niewykorzystywane moduły.

Moim zdaniem problem jest w dostępnych spolszczeniach interfejsu, opisy modułów są po prostu mylące, co utrudnia zrozumienie filozofii tego sytemu.

Sugar również jest dostępny w modelu on-demand.

Temat: Zoho CRM

W http://epesibim.com podoba mi się bardzo, że jest przejrzysty i nieskomplikowany. Martwi mnie tylko administracja. Dopiero zaczynamy i nie mamy na razie informatyka na etacie. Czy instalacja jest skomplikowana? Czy często pojawiają się błędy aplikacji (w wersji demonstracyjnej online w każdym wpisie były błędy bazy danych bodajże)?

Sugar wydaje mi się bardzo fajnym wyjściem "na później", stąd inne pytanie: czy eksport danych z jednej aplikacji do innej jest możliwy w jakiś miarę automatyczny sposób? Np. z epesibim do sugar, albo z zoho crm do którejś z tych aplikacji?

Pojawia się też problem bezpieczeństwa: o ile nie boję się o to w przypadku Zoho, to jeśli miałbym stawiać aplikację na własnym serwerze to nie warto oszczędzać na administratorze, w efekcie przypuszczam, że może mnie to wyjść znacznie drożej niż kilkanaście dolarów miesięcznie za Zoho. Czy się mylę?
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Zoho CRM

Antoni Dutkiewicz:
Sugar wydaje mi się bardzo fajnym wyjściem "na później", stąd inne pytanie: czy eksport danych z jednej aplikacji do innej jest możliwy w jakiś miarę automatyczny sposób? Np. z epesibim do sugar, albo z zoho crm do którejś z tych aplikacji?

Z praktyki zawodowej wynika, ze automatycznie to raczej nie, ale nie znam tych aplikacji wiec pewnosci nie mam. Dane jako takie zawsze sie da przeniesc, tylko trzeba na to poswiecic troche czasu. Bywa tak, ze szybciej jest je po prostu recznie przeklepac. :)
Pojawia się też problem bezpieczeństwa: o ile nie boję się o to w przypadku Zoho, to jeśli miałbym stawiać aplikację na własnym serwerze to nie warto oszczędzać na administratorze, w efekcie przypuszczam, że może mnie to wyjść znacznie drożej niż kilkanaście dolarów miesięcznie za Zoho. Czy się mylę?

I tak i nie - wydaje mi sie, ze takie Zoho jest bezpieczniejsze glownie dlatego, ze znikasz w tlumie uzytkownikow i sa raczej male szanse ze ktos sie wlamie akurat na twoje konto, a nawet jesli sie wlamie to ze bedzie potrafil znalezione informacje wykorzystac (bo skasowac to zawsze mozna..).
Jesli nie macie informatyka plusem bedzie raczej to, ze nie zostaniecie pozbawieni dostepu do systemu z powodu jakiegos bledu aplikacji ktorego nie bedziecie potrafili naprawic.

konto usunięte

Temat: Zoho CRM

A ja pracuje na ACT! cie by Sage i bardzo sobie chwalę :)
Wojciech Zieliński

Wojciech Zieliński IT
Project/Programme/Pe
ople Manager
(PRINCE2
Practicioner...

Temat: Zoho CRM

Paweł Soból:
Ten CRM jest dostępny w modelu on-demand (hostowany), nie jestem pewny czy na pewno Ci o to chodzi.
Uważam że sugarcrm spełni twoje oczekiwania.

To się nazywa pewność siebie - przedmówca NIE POWIEDZIAŁ KOMPLETNIE NIC na temat jego wymagań - ale p. Paweł już wie, że Zoho jest nie dla niego - ale przypadkiem Sugar spełni oczekiwania. Brawo...

A na poważnie - ja np. uważam, że Zoho jest b. dobre dla małej, startującej firmy. A dlaczego - no cóż - może to zabrzmi pokrętnie - ale dlatego, że jest słabo zintegrowany. Zoho w moim postrzeganiu to raczej zestaw narzędzi, aniżeli gotowy CRM. I małe, początkujące firmy właśnie czegoś takiego potrzebują. Ponieważ mają dostęp do narzędzi, które pozwolą im na zdefiniowanie swojej polityki CRM, którą później (w ramach rozwoju) będą mogły sobie wdrożyć wykorzystując bardziej zaawansowane narzędzia (zintegrowane rozwiązania CRM).

Temat: Zoho CRM

Właśnie z takiego założenia wychodzę. Niepokoi mnie tylko sytuacja, w której - daj boże:) - firma rozwinie się na tyle, że będzie potrzebować bardziej rozbudowanego narzędzia (integrującego bazy danych kilku sklepów internetowych, hurtowni internetowej, program magazynowy, program do obsługi klientów, zamówień, fakturowania itp.). Czy może lepiej od razu iść w kierunku software'u, który docelowo byłby w stanie obsłużyć taki system? Który da się mocno rozbudować.

Byłbym też niezwykle wdzięczny za ewentualne uwagi praktyczne odnośnie samego Zoho - testuję go "na sucho" od jakiegoś czasu, ale jako laik nie jestem w stanie ocenić, czy aplikacja sprawdzi się na dłuższą metę.

Faktycznie nie powiedziałem czego konkretnie potrzebuje. Na tym etapie działalności chciałbym:
a) gromadzić dane klientów (zapisy korespondencji, rozmów, spotkań, dotychczasowych zamówień, przyznanych upustów, przypisywanie im pracownika/przedstawiciela handlowego)
b) gromadzić bazę produktów, przypisywać je do konkretnych klientów
c) prowadzić mailing do konkretnych klientów (np. w zależności od tego jakie przypisano im produkty)
d) możliwość wprowadzania zamówień - przypisane klientowi na konkretne produkty. Idealnie by było, gdyby CRM posiadał elementy aplikacji magazynowej - posiadał stany magazynu, albo też pozwalał na prostą integrację z takim softem
e) mile widziana byłaby możliwość wystawiania faktur pro forma w formie pdf-ów oraz zwykłych faktur bezpośrednio z programu.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Zoho CRM

Eksport danych z Zoho:

http://zohocrm.wiki.zoho.com/Export-CRM-Data.html

Import oczywiscie zaleznie od aplikacji na jaka chcialbys sie przesiasc, ale jesli aplikacja bedzie akceptowac pliki csv, to nie powinno byc problemu.

Samo Zoho potrafi importowac dane z kilku zrodel (np przed chwila sprawdzilem import danych z gmaila, dwie sekundy i zrobione :))

[EDIT] ciekawostka : "For the data backup, it will be $10 per instance." Przyjrzyj sie lepiej dokladnie za co tam jeszcze trzeba doplacac.Bartosz Ślepowroński edytował(a) ten post dnia 11.02.09 o godzinie 12:29
Wojciech Zieliński

Wojciech Zieliński IT
Project/Programme/Pe
ople Manager
(PRINCE2
Practicioner...

Temat: Zoho CRM

Na tym poziomie dokładności Zoho nie znam... Prowadzę firmę, która sprzedaje CRMy dużo bardziej rozbudowane i budowane "na miarę" - w tym również na zasadzie "przyrostowej" - tj. zaczynamy od prostego rozwiązania, aby później je rozwijać i rozbudowywać w ramach pojawiania się kolejnych wymagań.

Jeśli chodzi jednak o Twoje pytanie dotyczące jak lepiej podejść do rozwiązania - według mnie to zależy od kilku elementów:
1. Na jakim etapie rozwoju organizacyjnego jest Twoja firma. Czy macie już określone pewne procedury działania, standardy obsługi itp. czy też będziecie je dopiero tworzyć ? A jeśli będziecie tworzyć - czy chcecie to robić sami, czy też chcecie skorzystać z doświadczeń np. firm wdrażających CRM (posiadających kompetencje na zasadzie "jak to się normalnie robi" zdobyte na innych tego rodzaju projektach).
2. Jak wygląda budżet na taki system - i to w ujęciu zarówno budżetu wdrożeniowego, jak i późniejszego utrzymania. To pomoże w odpowiedzi, czy system powinien być u Was, czy rozwiązanie "hosted". Podkreślam tutaj podejście do PEŁNYCH KOSZTÓW POSIADANIA - czyli uwzględnienie utrzymania.
3. Czy macie już sprecyzowane w jaki sposób (w którą stronę) i w jakim czasie chcecie rozwijać swoje rozwiązanie ? Pytanie to jest istotne z uwagi na fakt, że Zoho, będąc rozwiązaniem masowym może być trudne (jeśli w ogóle nie niemożliwe) do rozwoju. Innymi słowy - odpowiedź na to pytanie pozwoli Wam na określenie, czy potrzebujecie rozwiązania "masowego" (jak Zoho, Sugar czy inne) czy raczej dedykowanego.

To co ja mogę zaproponować "z mojego podwórka" to system pisany "na miarę" na zasadzie przyrostowej (czyli długotrwała współpraca) oferowany w modelu licencyjnym (instalacja u Was). Jeśli byłby Pan zainteresowany - zapraszam na PRV (nie chcę tutaj rzucać więcej marketingu, aby nie zostać "zjedzonym" :) )
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: Zoho CRM

Antoni Dutkiewicz:
Czy ktoś może korzystał z Zoho CRM? Co o nim sądzicie? Szukam CRMa dla niewielkiej firmy handlowej i zastanawiam się właśnie nad tym rozwiązaniem.

A ja spytam konkretnie: Czy bardzo Ci sie spieszy?
Bo jesli mozesz poczekac do kwietnia, to usiadziemy i pomoge Ci wybrac i wdrozyc system CRM.

Ta grupa to swietny poczatek, zerknij na temat "Ktory CRM jest najlepszy" - zwlaszcza polecam zwrocic uwage na rodzaj odpowiedzi - jest tam silna grupa ktory mowi "Wybierz system ..." oraz rownie silna grupa, ktora pyta: "Tak naprawde, to do czego potrzebujesz ..."
To jest temat na dwa, trzy spotkania i troche pomyslenia co ma najwiekszy sens (bo nie zawsze to, ze system jest darmowy oznacza, ze "nie kosztuje")

Polecam sie w kwietniu,
Maciej
Sylwester Piwko

Sylwester Piwko PERFORMANCE
MARKETING

Temat: Zoho CRM

Używam Zoho Mail od kilku miesięcy. Jestem już po hotmail i gmail.

Co myślicie o Zoho Mail jakie wg. Was ma wady?



Wyślij zaproszenie do