Rafał Kobyliński

Rafał Kobyliński Business View
Trusted
Photographers,
360world.pl

Temat: Zagraniczny CEM czy nasz krajowy?

Witam wszystkich.
Proszę o podpowiedź w wyborze. Przeglądałem różne systemy rozpoczynając od darmowych które mogę umieścić na własnym serwerze. Mówię tu o SugarCRM i vTiger.
Mimo że są darmowe z możliwością rozszerzenia nie trafiły do mnie.
Poszukiwania rozpocząłem w płatnych rozwiązaniach i najbardziej trafiłem na SalesForce, Zoho CRM i Firmao.
Po drodze był jeszcze miniCRM - ciekawy projekt jak ktoś wymaga prostoty polecam :)

SalesForce - Odpadł jak dla mnie zbyt przepotężne narzędzie i jednak wolałbym polski język.

Zostały mi dwa narzędzia Zoho CRM i Firmao
Jak ktoś z was używa lub zna te oba narzędzia proszę o podpowiedź oczywiście nie zależy mi na darmowej wersji a na dobrym rozwiązaniu.
Zależy mi tak naprawdę na tym abym mógł komunikować się z poziomu CRM poprzez mail. Dodatkowo abym mógł przechowywać pewne dokumenty online, nie wymagam abym to znajdowało się na serwerach Zoho CRM lub Firmao, może być to na dropboxie, Google dysku czy gdziekolwiek. Ważne abym z poziomy CRM miał do nich dostęp.
I istotną rzeczą jest dla mnie taki mechanizm jak cron. Dokładnie chodzi o to że system CRM z automatu wysyłałby informację do klienta. Nawet jeżeli zdarzenie jest cykliczne i powtarza się raz w miesiącu to chciałbym aby taką informację system sam z siebie mógł wysłać.

Który CRM polecicie może jakiś inny którego nie znam.
Z góry dzięki za odpowiedź
Kacper Brzeski

Kacper Brzeski Test Engineer

Temat: Zagraniczny CEM czy nasz krajowy?

Witam serdecznie,
poczułem się wywołany do tablicy więc może odpowiedzią na Pana pytanie niech będzie fakt, że firma Game Technologies, tworząca DICE+ (elektroniczną kostkę do gry, polski przebój ostatniego CeBIT) również używała Zoho lecz zdecydowała się przejść nasz system. Posiadamy klienta email, możliwość przechowywania plików na naszych serwerach jak i linków do nich na Google i Dropboxie, zaś powiadamianie klientów będzie zrealizowane w następnej wersji.
Piotr Gorski

Piotr Gorski Manager PwC -
Microsoft Dynamics
365 (CRM)

Temat: Zagraniczny CEM czy nasz krajowy?

Witam,

Może hostowany Microsoft Dynamics CRM z darmowym Sharepoint Foundation do plików?

Pozdrawiam,
Rafał Kobyliński

Rafał Kobyliński Business View
Trusted
Photographers,
360world.pl

Temat: Zagraniczny CEM czy nasz krajowy?

Piotr z całym szacunkiem dla firmy Microsoft.
Podejście tej firmy do klienta spowodowała to że nie używam ich produktów od blisko 9 a może 10 lat.
Decyzja z tamtych lat o odejściu od produktów Microsoft-u spowodowała że poznałem inne rozwiązania i zdecydowanie lepiej wspierane.

Decyzja o dostawcy usług nie jest krótkotrwałą decyzją, dlatego przeglądam sieć porównuje i analizuję za i przeciw.

Wymieniłem z Panem Kacprem parę maili. Z całości rozmowy wyłania się pozytywny obraz projektu. Nie oznacza to jednak że projekt jest wolny od wad.
Dla mnie projekt Firmao jest ok. dla moich potrzeb w zupełności wystarcza a nawet parę rozwiązań wybiegają w przyszłość. Co najlepsze projekt mnie nie ogranicza i nie uzależnia jak robi to Microsoft.

Międzyczasie dzwoniła do mnie Pani z SalesForce., to co przedstawiła wygląda świetnie. Czar prysł kiedy usłyszałem cenę.

Dlatego podjąłem decyzję rozpoczęcia współpracy z Firmao. o czym Pan Kacper został poinformowany. Mam nadzieję że współpraca będzie się układać długo i dobrze.
Piotr Gorski

Piotr Gorski Manager PwC -
Microsoft Dynamics
365 (CRM)

Temat: Zagraniczny CEM czy nasz krajowy?

Rafał, cieszę się, że znalazłeś to czego szukałeś. Muszę się przyjrzeć produktowi Firmao CRM, warto znać tak chwaloną konkurencję.

Co do Microsoft, no cóż... różnie bywało. Sam mam wiele uwag co do wielu produktów tej firmy. Dynamics CRM też ma wady, pisałem o nich na tym forum. Niemniej 9 lat to kupa czasu. Obecny Microsoft to nie ten sam co 9 lat temu.;)

Życzę udanego wdrożenia.Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.01.14 o godzinie 23:38
Rafał Kobyliński

Rafał Kobyliński Business View
Trusted
Photographers,
360world.pl

Temat: Zagraniczny CEM czy nasz krajowy?

Piotr G.:
Niemniej 9 lat to kupa czasu. Obecny Microsoft to nie ten sam co 9 lat temu.;)

Zgadza się kupa czasu. Tak nie ta sama firma, bardziej uzależnia klientów od siebie.

Jedyną zmianą którą zauważyłem na plus jest zakończenie wsparcia dla systemu XP co pociągnęło za sobą nie wspieranie starszych IE.

Poza tą zmianą wiele im brakuje do konkurencji.

Następna dyskusja:

ITCube CRM - czy ktokolwiek...




Wyślij zaproszenie do