konto usunięte

Temat: Wdrożenie CRM - nastawienie zespołu handlowego, jaką...

Witam wszystkich,
Jakie macie doświadczenie w kwestii wdrożeń systemów CRM w swoich firmach. Chodzi mi aspekt związany z podejściem zespołu handlowego do tego procesu.

Zazwyczaj handlowcy sceptycznie przyjmują informację o nowym narzędziu pracy. Mają obawy, że przysporzy im ono nowych obowiązków i niewiele wpłynie na ich wyniki sprzedaży. Kolejna obawa to zwiększona kontrola aktywności i efektywności ich pracy.

Którą metodę wdrożenia wybrać:
1. wdrożyć system - przeszkolić zespół - rozpocząć pracę w systemie
2. zaangażować zespół w proces wdrożenia - przeszkolenie - próbne uruchomienie - ponowne konsultacje - finalne uruchomienie
3. jakieś inne propozycje...?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Wdrożenie CRM - nastawienie zespołu handlowego, jaką...

to zależy co było powodem
- jeżeli brak CRM to zupełny brak nadzoru nad rzeszą handlowców to będzie opór
- jeżeli brak CRM to chaos w dokumentach to jest szansa, że handlowcy się ucieszą i pomogą

najczęściej jednak w firmach mamy sytuacje pierwszą... dlatego przed wdrożeniem jakiegokolwiek CRM należy zrozumieć problem, rozwiązać go (np. tak uzależnić premie dla handlowców, by ich wysokość zależała np. od terminowości i rzetelności raportowania) by CRM stał się pożądanym a nie znienawidzonym narzędziem. I teraz dopiero ma sens jego szukanie i wdrażanie bo TERAZ DOPIERO ZNAMY WYMAGANIA.

konto usunięte

Temat: Wdrożenie CRM - nastawienie zespołu handlowego, jaką...

Załóżmy hipotetycznie taką sytuację:
- firma dobrze prosperuje, tendencja raczej wzrostowa
- handlowcy mają bardzo dużo swobody, jedyny miernik ich pracy to obrót
- brak rejonizacji, każdy handluje gdzie chce
- brak szefa zespołu handlowego
- mają pojawić się nowe osoby w zespole, stąd koncepcja zmian w dziale handlowym i pomysł wdrożenia CRMa

Jakieś pomysły na w miare bezkonfliktowe wdrożenie?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Wdrożenie CRM - nastawienie zespołu handlowego, jaką...

Bartłomiej Walczak:
Załóżmy hipotetycznie taką sytuację:
- firma dobrze prosperuje, tendencja raczej wzrostowa
- handlowcy mają bardzo dużo swobody, jedyny miernik ich pracy to obrót
- brak rejonizacji, każdy handluje gdzie chce
- brak szefa zespołu handlowego
- mają pojawić się nowe osoby w zespole, stąd koncepcja zmian w dziale handlowym i pomysł wdrożenia CRMa

Jakieś pomysły na w miare bezkonfliktowe wdrożenie?

najpierw zorganizowanie ich pracy potem szukanie CRM.... czyli chyba się powtórzyłem... nie liczył bym, że jakiekolwiek narzędzie po zakupie zadziała jak aspiryna i wyleczy chorobę, ..
Magdalena Ziębińska

Magdalena Ziębińska COO, eVolpe
Consulting Group

Temat: Wdrożenie CRM - nastawienie zespołu handlowego, jaką...

Jarek Żeliński:
najpierw zorganizowanie ich pracy potem szukanie CRM.... czyli chyba się powtórzyłem... nie liczył bym, że jakiekolwiek narzędzie po zakupie zadziała jak aspiryna i wyleczy chorobę, ..

Witam serdecznie,

sam proces wdrożenia CRM (nie mylić z tylko i wyłącznie procesem zakupienia oprogramowania) jest często idealną okazją do wspólnej burzy mózgów i reorganizacji pracy.

Pozdrawiam,
MZ



Wyślij zaproszenie do