Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Jacek K.:
Chciałbym troszeczkę stanąć w obronie Remigiusza, po "fali delikatnych ataków na CRM w TP S.A.". Ja również pracuję w korporacji (7500 pracowników) i zajmuję się CRM'em. Mnie również irytują pewne sytuacje dot. strategii obsługi klienta (oraz założenia kampanii sprzedażowych), które tak na prawdę mnie bezpośrednio nie dotyczą. Wcześniej pracowałem też w małej firmie i rozumiem, że osobom zajmującym się CRM w mniejszych firmach łatwo jest wytykać palcami i pokazywać błędy dużym korporacjom. Niestety najczęściej te osoby nie zdają sobie sprawy jak ogromna jest biurokracja w korporacjach, jak długo trwają projekty, których założenia są tak na prawdę proste. Często 90% czasu projektu zajmuje opiniowanie i przekonywanie innych jednostek organizacji, sprawy formalne, przygotowanie samych danych (czy Data Martów), a wdrażane narzędzie nie jest nawet dobrze zbadane, firmy wdrażające narzędzie nie chcą współpracować, a efekt takiego projektu za miliony, to zwykły bubel. Niestety pojedynczy człowiek niewiele może... Myślę, że warto mieć to na uwadze, zanim się wskaże kogoś palcem.

Łatwiej jest dyskutować o samych rozwiązaniach, o wdrożeniach, ale ja do przykrych i irytujących sytuacji w dużych firmach podchodzę troszkę z przymrużeniem oka. Oczywiście, kiedy to ja jestem klientem, walczę o swoje i również u mnie pozostaje niesmak, ale wiem, że tak na prawdę winny nie istnieje... Nie da się zrobić dobrego CRM'a w TP S.A.. Ta firma jest po prostu za duża.

Pozdrawiam,

Jacek Komasiński

Dokladnie tak ... na pewno to wymaga dojrzenia organizacji i zrozumienia ze system to tylko i wylacznie narzedzie :) a nie sukces sam w sobie :)
Andrzej Biesiekirski

Andrzej Biesiekirski Wyciskamy 100% z
Microsoftu: Obieg
faktury, wniosku
urlop...

Temat: szukam CRMa

Remi,
ale pojechałeś po bandzie :)

siedzę sobie rano, zaglądam na GL, grupa CRM, patrzę, ciekawy wątek, który przeradza się w walkę Remi kontra reszta świata.
Miło Cię znowu zobaczyć :)

Mam olbrzymią prośbę do p. Wojtka, autora całego wątku: Czy mógłbyś się podzielić z nami informacją zwrotną z tego, co oglądałeś, jak się podobało, jak pasowało i jak kształtowało cenowo?
Pozdrawiam,
AB
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: szukam CRMa

Moi drodzy,
Wspaniala dyskusja!

Remi, przeczytalem Twoje boje i bardzo mi sie spodobala kultura wypowiedzi oraz Twoja wiedza z zakresu CRM.
Mianowalem Cie moderatorem grupy,
gratulacje :-)

Przyznaje Ci duzo racji, mnie tez troche dziwi, ze rozwiazania CRM proponuja tu handlowcy a nie konsultanci, bo wyglada to tak: "kup to", "nie, nie kupuj tamtego, kup to", etc. zamiast napisac dlaczego wlasnie ich produkt jest lepszy (i niech nie boja sie przyznac w czym gorszy - pamietajmy, zeby byc obiektywnym chociaz na tym jednym forum :P

Doceniam konkretne, rzeczowe wypowiedzi na temat i nieco poza (zeby sie nie ograniczac ;-)
zrobiliscie kawal dobrej roboty.

P.S. z tego co wiem, mimo, ze "blekitna linia" dziala jak dziala, to jednak wdrozenie w TPSA jest duzym sukcesem i sporo celow biznesowych udalo sie zrealizowac.

p.p.s. gdyby HRowcy czytali te fora to od razu wiedzieliby kogo rekrutowac ;-)Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 22.10.07 o godzinie 01:21

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

Witam,

czy to jednak nie jest tak, że TP SA osiągnęła zakładany cel, poprzez wdrożenie Błękitnej Linii. Przecież zlikwidowano X terenowych BOK-ów i przerzucono ciężar na kanał telefoniczny. I tu trudno nie zgodzi się z Remim, że do wdrożenia CRM'a w TP SA jeszcze daleka droga. Poprostu firma zdecydwała się na wycięcie X biur, kosztów ich utrzymania, etc i udostępnienia alternatywnego kanału.

Za każdą inwestycją musi stać rachunek ekonomiczny i pewnie w tym przypadku też tak było - ciekwae jak wygląda ROI dla tego projektu? CRM nie jest wyłączony z takiej oceny. Albo coś rokuje wzrost przychodów i/lub spadek kosztów, albo pozostaje projektem
na papierze.

P.S. śmieszne są porównania, słyszane również podczas prelekcji konferencyjnych, wdrożenia w TP SA do wdrożeń w "normalnej" wielkości firmach. Skala problemów, liczba klientów, etc. jest nieporównywalna.

Pozdrawiam,
RafałRafał Wrzeszcz edytował(a) ten post dnia 30.10.07 o godzinie 23:16
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: szukam CRMa

jesli chodzi o ROI to slyszalem, ze to bylo najbardziej oplacalne wdrozenie w Polsce :-)
Piotr Golczyk

Piotr Golczyk Marketing Management
Expert, founder at
MKTOUT

Temat: szukam CRMa

Wojciech Diduszko:
Okey i tete przegladałem. Sa nastawione na typowy handel. Oczywiscie CRM jest zbudowany modułowo. Ale to co miałbym wykorzystywac to 10% tych systemów. Resztę moga dorobić. Ale dorbianie na zamówienie kosztuje. A w tej chwili, po prostu, mnie nie stać. korzystam z offica i oulooka. I jakos dawałem radę. Ale mimo mojej małej firmy mam coraz wiecej klientów i ludzi do pracy i zaczynam sie gubić. Przez co narzekaja klienci i kólko sie zamyka. Może to nie typowego programu CRM szukam tylko moze jest program do zarządzania firmą i typowym trybem zadaniowym dla pracowników. Moze ktos sie z tym spotkał?

Witam,

Moim zdaniem do Twoich potrzeb - bardzo budżetowych rozwiązań, z możliwością przejścia na rozwiązania płatne - jest SugarCRM 5.0. Trzeba na niego jeszcze trochę poczekać, szczególnie zapewne na spolszczenie systemu, ale aktualna wersja CR jest bardzo obiecująca i w zupełności się sprawdza. Oprócz oczywistych cech programu zarządzającego handlem i kontaktami, całkiem nieźle sprawdza się w pracy grupowej.
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Maciej Artur Jankowski:
Moi drodzy,
Wspaniala dyskusja!

Remi, przeczytalem Twoje boje i bardzo mi sie spodobala kultura wypowiedzi oraz Twoja wiedza z zakresu CRM.
Mianowalem Cie moderatorem grupy,
gratulacje :-)

Przepraszam ze tak dlugo nie odpisywalem ale czasami praca pochlania za bardzo :) ... dzieki za mile slowa.

Przyznaje Ci duzo racji, mnie tez troche dziwi, ze rozwiazania CRM proponuja tu handlowcy a nie konsultanci, bo wyglada to tak: "kup to", "nie, nie kupuj tamtego, kup to", etc. zamiast napisac dlaczego wlasnie ich produkt jest lepszy (i niech nie boja sie przyznac w czym gorszy - pamietajmy, zeby byc obiektywnym chociaz na tym jednym forum :P

Tutaj jest rzeczywiscie ciezko. Wezmy pod uwage fakt ze jak pracujesz caly czas z jednym produktem to z definicji i z przyzwyczajenia czesto nie patrzy sie na produkty konkurencyjne i uwaza sie ze wlasny produkt jest najlepszy dla klienta. Dlatego ja ogolnie wole firmy ktore nie maja okreslonego celu na wdrozenie danego typu oprogramowania co bardziej na pomoc klientowi w osiagnieciu konkretnych celow biznesowych
Doceniam konkretne, rzeczowe wypowiedzi na temat i nieco poza (zeby sie nie ograniczac ;-)
zrobiliscie kawal dobrej roboty.

P.S. z tego co wiem, mimo, ze "blekitna linia" dziala jak dziala, to jednak wdrozenie w TPSA jest duzym sukcesem i sporo celow biznesowych udalo sie zrealizowac.

Jaki byl glowny to wiadomo :) ... i fakt udalo sie go zrealizowac ... co do reszty to dajcie troche czasu i moze cos sie uda wyklepac :)

Pozdrawiam
Remi
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Rafał Wrzeszcz:
Witam,

czy to jednak nie jest tak, że TP SA osiągnęła zakładany cel, poprzez wdrożenie Błękitnej Linii. Przecież zlikwidowano X terenowych BOK-ów i przerzucono ciężar na kanał telefoniczny. I tu trudno nie zgodzi się z Remim, że do wdrożenia CRM'a w TP SA jeszcze daleka droga. Poprostu firma zdecydwała się na wycięcie X biur, kosztów ich utrzymania, etc i udostępnienia alternatywnego kanału.

Za każdą inwestycją musi stać rachunek ekonomiczny i pewnie w tym przypadku też tak było - ciekwae jak wygląda ROI dla tego projektu? CRM nie jest wyłączony z takiej oceny. Albo coś rokuje wzrost przychodów i/lub spadek kosztów, albo pozostaje projektem
na papierze.

P.S. śmieszne są porównania, słyszane również podczas prelekcji konferencyjnych, wdrożenia w TP SA do wdrożeń w "normalnej" wielkości firmach. Skala problemów, liczba klientów, etc. jest nieporównywalna.

Pozdrawiam,
RafałRafał Wrzeszcz edytował(a) ten post dnia 30.10.07 o godzinie 23:16


Bingo Panowie ... dokladnie o to chodzilo ... drugim celem byla automatyzacja procesow szczegolnie zwiazanych z realizacja zamowien ale tutaj nie wszystko poszlo juz tak jak trzeba i wstyd przyznac do tej pory nie udalo sie tego poprawic. Czesto niestety nowe produkty sa wazniejsze, do tego dochodza projekty zwiazane z WLR i BSA i wyglada to jak wyglada.

Pozdrowionka
Remi

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

Wojciech Zieliński:
"zwróć się do mnie, postaram Ci sie pomóc".
Cześć, to do kogo mogę się zwrócić? Kto postara mi się pomóc? Czy potrzebuję CRMa? Bo notes i telefon nie wystarczają? Bo zamiast jednej osoby mają pracować trzy, bo zamiast 300 klientów mam obsłużyć 1000, bo już czasami zapominam czy to o umówionym spotkaniu, wizycie serwisowej, czy o tym, jaką ofertę miałem dla klienta przygotować /treść rozmowy telefonicznej lub osobistej niezapisana w porę/. Wskazówki: fajnie by było, jakby to pracowało na platformie Apple i nie kosztowało majątku, więcej niż 3000 USD na 3-stanowiskową licencję nie wydam, kupię raczej więcej notesów i ołówków. Nie nastawiam się na sprzedaż, tylko na serwis. Czyli podobno i tak sprzedaż, tylko nie towaru, a usług serwisowych i czasami pośrednictwo w handlu częściami zamiennymi. Dotychczasowe doświadczenie użytkowe - Goldmine i ITCube.
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Bartosz Z.:
Wojciech Zieliński:
"zwróć się do mnie, postaram Ci sie pomóc".
Cześć, to do kogo mogę się zwrócić? Kto postara mi się pomóc? Czy potrzebuję CRMa? Bo notes i telefon nie wystarczają? Bo zamiast jednej osoby mają pracować trzy, bo zamiast 300 klientów mam obsłużyć 1000, bo już czasami zapominam czy to o umówionym spotkaniu, wizycie serwisowej, czy o tym, jaką ofertę miałem dla klienta przygotować /treść rozmowy telefonicznej lub osobistej niezapisana w porę/. Wskazówki: fajnie by było, jakby to pracowało na platformie Apple i nie kosztowało majątku, więcej niż 3000 USD na 3-stanowiskową licencję nie wydam, kupię raczej więcej notesów i ołówków. Nie nastawiam się na sprzedaż, tylko na serwis. Czyli podobno i tak sprzedaż, tylko nie towaru, a usług serwisowych i czasami pośrednictwo w handlu częściami zamiennymi. Dotychczasowe doświadczenie użytkowe - Goldmine i ITCube.

Czego konkretnie biznesowo brakuje Ci w dotychczasowo uzywanych aplikacjach ze zastanawiasz sie nad zmiana? Patrzac na mozliwosci zarowno Goldmine i ITCube to przy tym co do tej pory napisales to ciezko jest jasno okreslic luki. Podaj prosze troche wiecej informacji.

Jesli chodzi o platforme to po prostu lepiej wybrac cos dostepne przez http to problem z Apple zniknie.

Pozdrawiam
Remi

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

Goldmine - nieprawidłowe kodowanie polskich znaków diakrytycznych (może wersja, której używam, jest stara ale tu nie mogę zaingerować, bo nie ja jestem nabywcą licencji a mój pracodawca). ITCube - przy kliencie pocztowym brak takich bajerów, których używam na co dzień, jak BCC (Below Carbon Copy - ukryte do wiadomości) albo Fwd (przekaż maila dalej). Obydwa nie mają powiązania z jakimkolwiek systemem finansowym, chyba że jest ono robione w trakcie wdrożenia. Chciałbym otworzyć działalność gospodarczą i wesprzeć jej działanie jakimś oprogramowaniem kolekcjonującym wszelkie kontakty i powiązane z nimi zdarzenia biznesowe od kontaktu telefonicznego przez mailowy do wizyty serwisowej i jej przebiegu, wystawienia faktury, odnotowania kiedy wpłynęła płatność (i czy w terminie czy po). Rozliczanie miesięczne faktur i podatki mogę na początku zlecić jakiejś firmie księgowej zewnętrznej. Pracuję na platformie apple, na takiej też świadczę usługi, nie chcę kupować peceta ani też instalować na swoim sprzęcie windowsa. Co jeszcze mam opowiedzieć?
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: szukam CRMa

Bartosz Z.:
Goldmine - nieprawidłowe kodowanie polskich znaków diakrytycznych (może wersja, której używam, jest stara ale tu nie mogę zaingerować, bo nie ja jestem nabywcą licencji a mój pracodawca). ITCube - przy kliencie pocztowym brak takich bajerów, których używam na co dzień, jak BCC (Below Carbon Copy - ukryte do wiadomości) albo Fwd (przekaż maila dalej). Obydwa nie mają powiązania z jakimkolwiek systemem finansowym, chyba że jest ono robione w trakcie wdrożenia. Chciałbym otworzyć działalność gospodarczą i wesprzeć jej działanie jakimś oprogramowaniem kolekcjonującym wszelkie kontakty i powiązane z nimi zdarzenia biznesowe od kontaktu telefonicznego przez mailowy do wizyty serwisowej i jej przebiegu, wystawienia faktury, odnotowania kiedy wpłynęła płatność (i czy w terminie czy po). Rozliczanie miesięczne faktur i podatki mogę na początku zlecić jakiejś firmie księgowej zewnętrznej. Pracuję na platformie apple, na takiej też świadczę usługi, nie chcę kupować peceta ani też instalować na swoim sprzęcie windowsa. Co jeszcze mam opowiedzieć?

Najpierw odpowiedziec sam na te pytania na ktore mozesz. Jesli Goldmine to stara wersja a Ci odpowiada to sprawdz u producenta czy w nowszej naprawiono juz ten problem.

IT Cube osobiscie nie znam wiec ciezko mi odpowiedziec czy da sie cos z tym tym zrobic ale bardziej zadalbym pytanie czy ta funkcjonalnosc jest krytyczna dla tej firmy czy jest to jak wspomniales "bajer". Jesli bajer to bez bajerow da sie dobrze funkcjonowac. Jesli to "must have" to juz nie to bajer. Nie znam dokladnych przypadkow po co wykorzystujesz te funkcje ale moze jakos inaczej ustawic proces abys tego nie potrzebowal? ... Czasami zamiast wymyslac dodatkowe funkcjonalnosci latwiej jest zmieniac oczekiwania badajac rzeczywiste potrzeby.

Tak ogolnie to troche duze wymagania jak na mala firme i w zalozeniu niskie koszty (pisze o powiazaniu z ksiegowoscia - dla ktorej tez nie wiem tak naprawde jakiej dokladnie funkcjonalnosci potrzebujesz).

Moja sugestia, zrob sobie wewnetrzny projekt doradczy:
- rozpisz sobie dokladnie procesy w Twojej nowej firmie
- zastanow sie czego naprawde oczekujesz i jakie masz zalozenia odnosnie swojego biznesu
- z tego wyjda Ci rzeczywiste potrzeby odnosnie funkcjonalnosci

Na razie w tym co piszesz jest troche chaosu wynikajacego z Twoich przyzwyczajen do istniejacych narzedzi oraz jak podejrzewam wielu pomyslow jak dokladnie Twoja firma ma dzialac. Sprobuj to uporzadkowac.

A to juz mozesz wyslac po paru firmach. Jesli kluczem jest wystawianie faktur to moze warto zaczac od tych firm gdzie produkty zwiazane z obsluga ksiegowosci sa rozbudowywane o narzedzia CRM'owe? Tak naprawde jest obecnie mnostwo portali gdzie oferowane jest oprogramowanie.

Pozdrawiam
Remi

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

Witam
Bartosz z tego co słyszałam ciężko bedzie Ci znaleźć rozwiązanie na Apple, postaram się dowiedzieć wśród znajomych odpiszę Ci na prv.
Pozdrawiam
Beata
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: szukam CRMa

Beato, forum jest od dzielenie sie informacjami, nie od tajenia ich.
Odpisz na forum chyba, ze to "tajne-lamane-przez-poufne"

pozdrawiam
Maciej

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

oczywiście, że nie jest tajne przez poufne;-)Macieju niektóre informacje są cenniejsze od innych
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: szukam CRMa

czy to dyplomatyczne stwierdzenie, ze nie napiszesz na forum?

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

na razie się droczę (kobiety tak mają)
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: szukam CRMa

a to przepraszam ;]

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

Monika Zielińska:
Witam,
Generalnie system CRM (Customer Relationship Manager)jest stworzony do zarządzania kontrahentami i skupia się przeważnie na narzędziach dot.tematu sprzedaży. Stąd może trudności w znalezieniu idealnego rozwiązania.
Zapraszam do odwiedzenia strony http://cobasolutions.com
Firma COBA Solutions stworzyła sytem CRM, który został ogłoszony przez Rzeczpospolitą"...za najciekawszy system dla małych i średnich przedsiębiorstw..."
Może Pan wykupić tylko moduły (m.in. tylko kalendarz), które Pana interesują i to w modelu ASP (co jest przyjaźniejsze cenowo).
Jeżeli jest Pan zainteresowany przetestowaniem lub otrzymaniem pełniejszych informacji zapraszam do kontaktu na prv

Pozdrawiam
Monika Zielińska


Pani Moniko, nie moge sie zgodzic.
System wspierajacy CRM oparty tylko na module Sales to nieporozumienie. Dla mnie system CRM, to filozofia podejścia do Klienta a nawet zarządzania organizacją. Wspierane procesy to: zarządzanie kontaktami (Contact Management), zarządzanie Klientami (Account Management), zarządzanie sprzedażą (Sales Management), wspomaganie sprzedaży (Field Force Automation, Sales Force Automation), zarządzanie możliwościami (Lead/Opportunity Management), zarządzanie czasem pracy (Time Management), serwis (Customer service), Call Center, Customer Interaction Center, telemarketing/telesprzedaży (Telemarketing/Telesales), marketingu, zarządzania partnerami (Partner Relationship Management), zarządzania wiedzą (Knowledge Management), e-business.

Do tego jeszcze potrzebna jest (ogolnie rzecz ujmujac):
- świadomosc
- chec i akceptacja zmiany
- zaangazowanie poczawszy od zarzadu do koncowego uzytkownika

pozdr
RRafał Kamiński edytował(a) ten post dnia 28.05.08 o godzinie 23:51

konto usunięte

Temat: szukam CRMa


Główne pytanie to: Jakiego typu masz obecnie problemy które chciałbyś rozwiązać i dlaczego? I tutaj potrzebowałbym osobiście trochę więcej informacji niż to co napisałeś na początku.

Troche martwi mnie to ze to forum jest wykorzystywane do reklamowania swoich narzedzi a tak nikt nie pyta sie dlaczego wogóle zacząłeś sie nad tym zastanawiać. Pozniej trudno sie dziwic ze ponad polowa wdrozen to porazki. O narzedziach mozna zaczac rozmawiac jak mamy dokladnie okreslone potrzeby i opisane procesy ktore maja byc wspierane. Nigdy na odwrot (co niestety praktykuje 90% firm w naszej branzy).
Remek,
i znowu sie zgadzam z Toba w 100%. Znam obecnie trzy przypadki, gdzie firmy zaczely od kupna narzedzia IT wspierajacego CRM, malo tego, sa przekonane, ze juz maja CRM!
Mnie martwi jeszcze jedno: "na klopoty Bednarski" czyli masz problem to "kup" CRM. Brak swiadomosci czym jest, do czego ma sluzyc, jak zaczac projekt CRM jest przerażający.
I jeszcze zwroce na jedna kwestie uwage. Zrealizowany "zloty trojkat" w projekcie CRM to niewatpliwy sukces, ale nie zapominajmy, ze analiza powdrozeniowa jest rowniez wazna jak przedwdrozeniowa.

RRafał Kamiński edytował(a) ten post dnia 28.05.08 o godzinie 23:53

Następna dyskusja:

Szukam CRMa z min 2 letnim ...




Wyślij zaproszenie do