Andrzej
Sadowski
Dyrektor Marketingu,
Boto Opony
Daniel
Porębski
Project Manager /
Konsultant Biznesowy
Temat: Syllabus CRM
Polecam kontakt w tej sprawie z naszym prezesem - Michałem Lipieckim. Doświadczenie na temat CRM zdobywał już w latach '90-tych w USA, poza tym jest doktorantem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i ma na koncie kilka artykułów w tematyce CRM, a że się na tym zna świadczy chociażby Złoty Bit dla najlepszego systemu CRM w 2010 roku, jaki otrzymał nas system bs4 Intranet.
Maciej Artur
Jankowski
Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie
Temat: Syllabus CRM
chodziło mi po głowie zmontowanie ebooka z najlepszymi praktykami i odrobiną wstępu. Ale jeśli chodzi o samą tematykę CRM... to co tu pisać? Na dobrą sprawę nikt nie wie o co w tych systemach chodzi, ani po co są, ani jakie są z nich korzyści. Każdy wdraża jak potrafi, a rezultaty i tak są najczęściej nieprzewidywalne. Pojęcie tego czym jest CRM ewoluuje razem z narzędziami CRM i wcale nie widać, żeby się zawężało i konkretyzowało. Wręcz przeciwnie. Wniosek może być taki, że nie wiadomo co to jest ;-)
Mateusz
Kurleto
Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku
Temat: Syllabus CRM
Należy zacząć od tego, że CRM to praktyka, procesy, działania, decyzje, obserwacje, interakcje = RELACJE a nie jakikolwiek system.Należy wskazać, że te wszystkie aspekty, które składają się na CRM można wspierać różnymi narzędziami - zbierania, współdzielenia i zarządzania informacją (tzw. CRM operacyjny), analizowania, raportowania (CRM analityczny) oraz automatyzacji (systemy automatyzujące procesy z obszaru CRM).
Należy wskazać, że narzędzia te są od siebie zależne, ale ich sposób użycia wynika ze strategii firmy a nie listy funkcjonalności oprogramowania.
Należy wskazać, że to wiedza i praktyka zarządzania jest głównym źródłem przewagi konkurencyjnej i wykazać wnioski z tego płynące (skoro zarządzamy naszym najdroższym aktywem w najważniejszym dla firmy obszarze - relacji z klientem - czy stać nas na powtarzanie działań konkurencji = taką samą pracę w takim samym programie).
Należy wykazać metodykę wdrażania systemów wspierających CRM, która prowadzi do rzetelnego wsparcia celów organizacji - a więc PODKREŚLIĆ potrzebę ANALIZY WYMAGAŃ (nie mylić z analizą przedwdrożeniową wykonywaną przez dostawców gotowego oprogramowania). Należy powiedzieć o Modelowaniu Procesów i Analizie Procesowej oraz o Analizie Obiektowej i Modelowaniu Obiektowym.
Należy wskazać główne źródła ryzyka i metody mitygacji.
Należy wykazać różnicę między rzetelną analizą GAP/FIT a sprzedażą tzw. "kastomizacji".
Należy mówić o ROI, NPV.
Należy mówić o TCO.
Należy mówić o ryzyku.
Należy mówić o roli w realizacji strategii firmy.
należy mówić o KPI - wymiernych i zgodnych z celami i strategią.
Nade wszystko należy mówić o LUDZIACH i RELACJACH między nimi. Między firmą a klientami. Między pracownikami firmy. Między dostawcami. Między działami. Między szefostwem a podwładnymi. Dziś w jakimś aspekcie każdy jest czyimś klientem i każdy komuś świadczy usługi.
Proponuję dyskusję z Jarkiem Żelińskim, z Rafałem Jaroszem, z Marcinem Sawickim. Sam też mam trochę na ten temat do powiedzenia - od strony wykonawczej.Mateusz Kurleto edytował(a) ten post dnia 27.10.11 o godzinie 18:17
Podobne tematy
-
CRM » Koszt wdrożenia CRM -
-
CRM » CRM do Agencji Reklamowej -
-
CRM » CRM spełniający moje wymagania -
-
CRM » System CRM do obsługi klienta -
-
CRM » CRM/CLM predictive analytics -
-
CRM » Jak by według was wyglądał idealny crm? -
-
CRM » Szukam Partnerów do sieci sprzedaży CRM -
-
CRM » potrzebujemy konsultanta Dynamics CRM -
-
CRM » Nie wiesz który CRM wybrać? Szukasz porady? ZAJRZYJ TUTAJ -
-
CRM » walidacja numerów telefonów w CRM -
Następna dyskusja: