Piotr Marcinkowski

Piotr Marcinkowski Dyrektor Marketingu

Temat: Porónanie CRM-ów

Witam,

Chciałbym mieć porównanie kilku wiodących CRM-ów aby lepiej je rozumieć nie musząc przechodzić przez kilkutygodniowy proces prezentacji, konsultacji kilku producentów / integratorów. Zależy mi na czasie i konkretnych informacjach.
Na pierwszy ogień wytypowałem sobie:
MS Dynamic CRM
IFS CRM
UPDATE.CRM
SAP CRM
ORACLE Siebel CRM

Interesują mnie funkcjonalności, koszty, czasochłonność wdrożenia, możliwości adaptacyjne/modyfikacyjne;
Może znacie jakieś fajne zestawienia, porównywarki, analizy ?
Krzysztof N.

Krzysztof N. CEO. Aplikacje
internetowe i
mobilne. Symfony,
Zend.

Temat: Porónanie CRM-ów

Piotr M.:
Chciałbym mieć porównanie kilku wiodących CRM-ów aby lepiej je rozumieć nie musząc przechodzić przez kilkutygodniowy proces prezentacji, konsultacji kilku producentów / integratorów. Zależy mi na czasie i konkretnych informacjach.
Na pierwszy ogień wytypowałem sobie:
MS Dynamic CRM
IFS CRM
UPDATE.CRM
SAP CRM
ORACLE Siebel CRM

Interesują mnie funkcjonalności, koszty, czasochłonność wdrożenia, możliwości adaptacyjne/modyfikacyjne;
Może znacie jakieś fajne zestawienia, porównywarki, analizy ?
Myślę, że jednoznacznej i konkretnej odpowiedzi nie otrzymasz. Możesz natomiast przeglądnąć wątki na tym forum i wyciągnąć wnioski, zebrać do tzw. kupy różne wypowiedzi. Świetnie byłoby gdybyś napisał o tym na swoim blogu lub stworzył dokument i podzielił się nim ze światem :]
Jacek Sałacki

Jacek Sałacki analityk
biznesowy/project
manager

Temat: Porónanie CRM-ów

Piotr M.:
Witam,

Chciałbym mieć porównanie kilku wiodących CRM-ów ....

Sparafrazuję to pytanie:
"
Witam,
chciałbym mieć porównanie kilku wiodących modeli samochodów aby je lepiej zrozumieć, nie musząc przechodzić przez kilkutygodniowy proces testów, przeglądania katalogów rozmów z delarami. Zależy mi na konkretnej odpowiedzi. Wybrałem:
Porsche 911
Passata kombi
Solarisa Urbino
Scanię R-series
i kopalnianą wywrotkę wielkoskalową

który będzie najlepszy?
"

A już bardziej serio - to tak się nie da.
Ja bym proponował jednak:
1. przeanalizować JAKIE funkcjonalności są potrzebne, jak system ma być wykorzystywany.
2. Później zweryfikować w jaki sposób działają poszczególne CRMy i jak realizują to co wyszło z punktu pierwszego
3. Porozmawianie z dostawcami na temat ofert w kontekście wyników punktu pierwszego
4. Wybrać

tak lekko licząc od 3 tygodni do 3 miesięcy roboty.
Piotr Marcinkowski

Piotr Marcinkowski Dyrektor Marketingu

Temat: Porónanie CRM-ów

Jacek S.:
tak lekko licząc od 3 tygodni do 3 miesięcy roboty.

W twoim przypadku samochodowym łatwo i przyjemnie odpowiedzieć na twoje potrzeby - kwestia dnia - A tu nic dodać nic ująć 3 miesiące roboty.
Dziwi mnie jedynie brak uproszczonych mechanizmów odsiewania niepotrzebnych systemów... Każdy trzeba sprawdzić, spotkać porozmawiać - generalnie przy takich spotkaniach wychodzi że wszystko da się zrobić itd itd

Nie pomagacie mi :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.08.14 o godzinie 13:10
Jacek Sałacki

Jacek Sałacki analityk
biznesowy/project
manager

Temat: Porónanie CRM-ów

Piotr M.:
Jacek S.:
tak lekko licząc od 3 tygodni do 3 miesięcy roboty.

W twoim przypadku samochodowym łatwo i przyjemnie odpowiedzieć na twoje potrzeby - kwestia dnia - A tu nic dodać nic ująć 3 miesiące roboty.

O właśnie - dotarłeś do kluczowego pojęcia "twoje potrzeby".

Zadałeś pytanie "jaki samochód jest najlepszy" nie określając DO CZEGO chcesz go użyć:

Marketing? Sprzedąż? Obsługa serwisowa? windykacja? integracja z Callcenter? z webem? Klient selfservisowy? Klient przypisany do sprzedawcy/obsługi/działu/? Jaka struktura sprzedaży? Sprzedajesz dobra standardowe czy dostosowywane do klienta? Stały katalog produktów czy zmienny? a w ogóle - usługi? produkty fizyczne? produkty cyfrowe? Sprzedaż jednorazowa czy abonament? Integracja z systemami produkcyjnymi? Jak tak to w którą stronę - pobieranie informacji czy zasilanie też? Proces obsługi/sprzedaży/cokolwiek chcesz wspierać jest sformalizowany czy ad-hoc? Ilu użytkowników? Jacy użytkownicy? Jaka struktura uprawnień, jakie właścicielstwo danych? Jakie wymagania dt. bezpieczeństwa? itd, itp

Mój przykład był tak posunięty do ekstremum aby wskazać, że naiwna jest prośba o wskazanie "najlepszego" rozwiązania.bez definiowania po co i na co to ma być. Do tego - tak czy inaczej wymaga to masy pracy która po prostu kosztuje więc możesz:
a) poświęcić własny czas na analizę (czas też kosztuje) ale część roboty już masz odwalone w moim pierwszym akapicie - zacznij sobie odpowiadać na te pytania
b) zapłacić komuś za taką pracę
c) rzucić monetą i wylosować CRMa - odpowiedź będziesz miał od razu, efekt będzie takiej jakości jak wybieranie bez przemyślenia
Dziwi mnie jedynie brak uproszczonych mechanizmów odsiewania niepotrzebnych systemów...

Na podstawie czego ma się to odsianie zrobić?
Każdy trzeba sprawdzić, spotkać porozmawiać - generalnie przy takich spotkaniach wychodzi że wszystko da się zrobić itd itd

Jak nie wiesz o co pytać...
Piotr Marcinkowski

Piotr Marcinkowski Dyrektor Marketingu

Temat: Porónanie CRM-ów

Potrzeby, obszary, funkcjonalności mam zdefiniowane, wiem także co robimy i dla kogo - wiem doskonale o co pytać i w jaki sposób aby dobrać system do potrzeb mojej organizacji. Chciałbym mieć jakieś narzędzia które pozwolą mi na szybsze podejmowanie decyzji, szybsze odsianie produktów, które nie będą się nadawały.

Nie zakładam wyboru CRM-u z jakiejś zewnętrznej analizy czy porównania - nie było to moim celem - chodzi mi o odsianie zbędnych programów i poznanie głównych przewag produktów topowych.
Twoje rady nie są zbyt ciekawe i nic niestety nie wnoszą. Doskonale zdaję sobie sprawę, że wybór CRM i jego wdrożenie to coś więcej niż analiza paru programów...
Marek Kardel

Marek Kardel Postęp to
przewracanie się do
przodu!

Temat: Porónanie CRM-ów

warto zrobić darmową analizę opłacalności

Czy zakup i wdrożenie CRM będzie opłacalne dla Twojej firmy?
https://optimasales.pl/kalkulator-oplacalnosci-wdrozeni...

Temat: Porónanie CRM-ów

Wszystko zależy do czego ma służyć u mnie sprawdza się Sugester

Funkcjonalność, połączenie z fakturownia....

Aczkolwiek często dobrze jest zastanowić się nad dedykowanym crm. Dobrze jest skontaktować sie z firmą It center. Powinni dostarczyć odpowiednie dedykowane rozwiązania
https://itcenter.pl/oferta/integracja-systemow-informat...

Daje do nich kontakt

Temat: Porónanie CRM-ów

Moja firma korzysta z oprogramowania Firmao CRM i szczerze mogę polecić go każdemu. Bardzo intuicyjny i pomocny system. teraz mają 14 dni testowania za darmo, na prawdę warto! http://firmao.pl/ds tutaj link do ich strony

Następna dyskusja:

Koszt wdrożenia CRM




Wyślij zaproszenie do