Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: Nakładki ... :)

Witam Was,

tym razem temat nie biznesowy ale zdecydowanie bardziej techniczny. No może trochę biznesowy :) ale o tym troche dalej.

Jak popatrzymy sobie na duże firmy, w szczegolnosci takie ktore maja wiele systemów informatycznych (w telekomunikacji w szczególności :) to zauważymy fakt, że koszty i czas ich integracji jest dość duży. To jedno ...

Żeby nie było że to tylko techniczne zagadnienie to teraz aspekt biznesowy. Biznes jest bardzo żywy, zakres zmian w szczególnosci związanych z warstwą prezentacji jest bardzo duży a do tego dochodzi jeszcze element związany z tym, że ilu mamy różnych typów użytkowników, tyle mamy procesów i tyle mamy wyobrażeń o tym co i jak chcą widzieć. Typowy przykład: co innego i w inny sposób woli widzieć pracownik odpowiedzialny za realizację procesu usuwania usterek a co innego osoba odpowiedzialna za np. obsługę informacyjną klienta. W tym momencie w szczególności w przypadku dużych firm pierwszym krokiem jest próba dostosowania systemów CRM'owych pod kątem każdego typu użytkownika i procesu. Raz jest to trudniej raz jest to łatwiej (przynajmniej na tyle ile znam więszkość systemów CRM typu Siebel, Peoplesoft, Microsoft CRM etc). Natomiast jeśli dojdzie do tego fakt, że w międzyczasie firma musi wprowadzać kluczowe zmiany w tych systemach to po prostu na te mniejsze nie ma czasu i możliwości.

Wszystko kończy się tym, ze zaczynają powstawać aplikacje zrobione przez biznes :) ... który jest średnio zadowolony z wydajności i produktywności IT :) ...

Dlatego też powoli część firm (a niektóre już dość od dawna) zaczyna na swoje systemy dziedzinowe (CRM, Biling, Systemy Paszportyzacji etc np. w branży telekomunikacyjnej) zaczyna budować FrontEndy które zasilają się danymi z systemów dziedzinowych. I tak np. w branży telekomunikacyjnej pracownik salonu potrzebuje:
a) dostępu do danych klienta (CRM)
b) dostępu do danych bilingowych (Biling)
c) dostępu do zasobów w magazynach (ERP) etc.
Inaczej wyglądają wymagania dla pracownika obsługi technicznej.

I tutaj integrowanie na siłe wszystkich systemów z systemem CRM'owym po prostu przestaje mieć sens.

Napiszcie trochę o waszych doświadczeniach w tym zakresie i co ogólnie myślicie o temacie. Z rozwiązań technicznych które osobiście znam a które realizują te założenia to:
- Jacada http://www.jacada.com/
- Microsoft Customer Framework http://www.microsoft.com/poland/hosting/solutions/ccf....
- i pewnym sensie Oracle Data Hubs (ale to juz co innego dla mnie chociaż podobne założenia biznesowe.

Mam nadzieję, że ten wątek będzie dla Was interesujący. Mogę tylko dodać, że powoli zaczynamy robić takie rozwiązania :) (na razie tylko dla sprzedaży ale dla Call Center chciałbym je zacząć przygotowywać w przyszłym roku).

Pozdrawiam
Remi

Ps. Za dwa tygodnie ruszymy z następnym też bardzo ciekawym tematem :) ... mianowicie "Customer Realtime Marketing" :)
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: Nakładki ... :)

Jezu ... ale cicho ... przez tydzien nikt nie zainteresowal sie tematem? :) ... no coz, myslalem ze temacik bedzie ciekawy.

konto usunięte

Temat: Nakładki ... :)

Wszyscy czekaja dwa tygodnie. Czyli 14 dni od pierwszego postu. Daje 30 listopada. Jutro.
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: Nakładki ... :)

Bartosz Z.:
Wszyscy czekaja dwa tygodnie. Czyli 14 dni od pierwszego postu. Daje 30 listopada. Jutro.

Ok bede czekal :) ... z drugiej strony martwi mnie to bo posrednio oznacza to ze rzeczywiscie niewiele osob rozumie po co i dlaczego mowimy wogole o CRM'ie :(
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: Nakładki ... :)

szczerze powiedziawszy, to pierwszy raz sie spotykam z agregacja calych systemow i mimowolnie kojarzy mi sie to z takim BizTalkiem, ale dla laczenia calych... nie wiem jak to nazwac... "koncepcji"? zamiast tylko obiektow biznesowych.
Pewnie gdybym pracowal nad jakimis wiekszymi wdrozeniami to pewnie bym sie na to natknal, albo sam wymyslil :P
Tymczasem, bez zenady przyznaje, ze jestem "czeski" w tym temacie ;]

p.s. Remi, moze zmien temat posta na jakis bardziej "chwytliwy" - moze rebiata nie wie o co chodzi i dlatego nie zaglada?Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 01.12.07 o godzinie 00:07

Następna dyskusja:

Nakładki na guziki




Wyślij zaproszenie do