Temat: Microsoft CRM
Witam,
Integracja z MS Exchange to żaden problem, ponieważ jest on preferowanym serwerem pocztowym, jest to jeden z kroków instalacji.
MS CRM w wersji 4.0 pozwala na integrację z dowolną wersją MS Exchange (2000, 2003, 2007) również w wersji 64bitowej.
Jeśli chodzi o Sharepoint integracja również nie stanowi większego problemu, ponieważ CRM jest webservicem i doskonale integruję się z innymi webserwisami (zarówno sharpoint jak i inną stroną www).
Aplikacja Biztalk Server 2006 jest dedykowanym rozwiązaniem integracyjnym dla systemu MS CRM. W chwili obecnej jest dostępny adapter dla wersji MS CRM 3.0, niedługo ma pojawić się adapter do wersji 4.0. Adapter pozwala na wymianę informacji z systemami zewnętrznymi. Integracja wymaga znajomości BizTalka.
SDK zawiera dokumentacje pozwalającą na dokonanie wszelkich modyfikacji w systemie. Jakość opisu pozostawia jednak wiele do życzenia, nie jest to wiedza bardzo przystępna.
Wsparcie konsultantów jest praktycznie niezbędne jeśli mówimy o poważnym wdrożeniu, a tym bardziej o integracji z innymi aplikacjami i systemami. Z doświadczenia wynika że konieczne jest przeprowadzenie dokładnej analizy wymaganej funkcjonalności i sposobu jej odwzorowania. Reszta pracy może być wykonana przez dział IT pod warunkiem, że ma specjalistów z dziedzin: administracji środowiskiem serwerowym (do instalacji oprogramowania i ustalenia zabezpieczeń), programistę (ze znajomością .NET, JavaScript, T-SQL) oraz osobę ze znajomością systemów integracyjnych (BizTalk Server). Tutaj nie obejdzie się bez szkolenia przynajmniej w zakresie administracji i customizacji w/w systemów. Dobrze byłoby przeszkolić również użytkowników kluczowych już na etapie analizy.
Teoretycznie system jest w pełni skalowalny. W praktyce zależy to od sprzętu na jakim stoją serwery oraz konfiguracji środowiska. MS CRM w wersji 4.0 Enterprise pozwala na rozdzielanie poszczególnych usług na różne maszyny (farmy serwerów).
pozdrawiam