konto usunięte

Temat: Microsoft CRM

Witam wszystkich :)

Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii o Microsoft CRM, trochę już przejrzałem dokumentacji i prezentacji oraz rozszerzeń firm trzecich, ale
- czy w miarę łatwo go zintegrować z MS Exchange, SharePoint i BizTalk?
- na ile czy można przebudować istniejące moduły dla swoich potrzeb i dodawać nowe za pomocą dostarczanego SDK?
- na ile potrzebne jest wsparcie konsultantów przy rozbudowie systemu?
- jak wygląda wydajność, dla powiedzmy 500 użytkowników?

pozdrawiam
edi
Marcin Chmielewski

Marcin Chmielewski
Konsultant/Programis
t, B3System S.A.

Temat: Microsoft CRM

Witam,
Integracja z MS Exchange to żaden problem, ponieważ jest on preferowanym serwerem pocztowym, jest to jeden z kroków instalacji.
MS CRM w wersji 4.0 pozwala na integrację z dowolną wersją MS Exchange (2000, 2003, 2007) również w wersji 64bitowej.

Jeśli chodzi o Sharepoint integracja również nie stanowi większego problemu, ponieważ CRM jest webservicem i doskonale integruję się z innymi webserwisami (zarówno sharpoint jak i inną stroną www).

Aplikacja Biztalk Server 2006 jest dedykowanym rozwiązaniem integracyjnym dla systemu MS CRM. W chwili obecnej jest dostępny adapter dla wersji MS CRM 3.0, niedługo ma pojawić się adapter do wersji 4.0. Adapter pozwala na wymianę informacji z systemami zewnętrznymi. Integracja wymaga znajomości BizTalka.

SDK zawiera dokumentacje pozwalającą na dokonanie wszelkich modyfikacji w systemie. Jakość opisu pozostawia jednak wiele do życzenia, nie jest to wiedza bardzo przystępna.

Wsparcie konsultantów jest praktycznie niezbędne jeśli mówimy o poważnym wdrożeniu, a tym bardziej o integracji z innymi aplikacjami i systemami. Z doświadczenia wynika że konieczne jest przeprowadzenie dokładnej analizy wymaganej funkcjonalności i sposobu jej odwzorowania. Reszta pracy może być wykonana przez dział IT pod warunkiem, że ma specjalistów z dziedzin: administracji środowiskiem serwerowym (do instalacji oprogramowania i ustalenia zabezpieczeń), programistę (ze znajomością .NET, JavaScript, T-SQL) oraz osobę ze znajomością systemów integracyjnych (BizTalk Server). Tutaj nie obejdzie się bez szkolenia przynajmniej w zakresie administracji i customizacji w/w systemów. Dobrze byłoby przeszkolić również użytkowników kluczowych już na etapie analizy.

Teoretycznie system jest w pełni skalowalny. W praktyce zależy to od sprzętu na jakim stoją serwery oraz konfiguracji środowiska. MS CRM w wersji 4.0 Enterprise pozwala na rozdzielanie poszczególnych usług na różne maszyny (farmy serwerów).

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Microsoft CRM

Wielkie dzięki za odpowiedź, takiej się właściwie spodziewałem. :)

pozdr. edi
Marcin Kwaśniewicz

Marcin Kwaśniewicz project manager, Aba
Holding SP. z o.o.

Temat: Microsoft CRM

jeżeli chodzi o rozwiązania dla banków w oparciu o MS CRM słyszałem że Qumak-Sekom z Krakowa jest w tym najlepszy!!
Marcin Kwieciński

Marcin Kwieciński Konsultant
Produktywności.
Autor projektu
"Ogarnij Chaos"

Temat: Microsoft CRM

Kolega Marcin już praktycznie odpowiedział wyczerpująco.

Dodam tylko w kwestii rozbudowy, że wraz z wersją 4.0, MS CRM stał się bardzo elastyczną w rozbudowie platformą. Obecnie istnieje możliwość stworzenia praktycznie dowolnej struktury bazy danych oraz na jej fundamenicie zbudowania dodolnej logiki biznesowej.

Jeżeli istniałaby konieczność uszczegółowienia - daj znać.
Mariusz Augustyniak

Mariusz Augustyniak Kierownik projektów,
Zapraszam do
kontaktu na LinkedIn

Temat: Microsoft CRM

Witam,
wdrozylismy Microsoft CRM 3.0 dla ponad 600 uzytkownikow w kilkunastu krajach bez wiekszych problemow z wydajnoscia.
V4 to jeszcze wydajniejsza platforma, ale nie zapomnij o dobrym sprzecie ;)

Pozdrowienia
Mariusz
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: Microsoft CRM

WOO-HOO! Czmielu - ostro wygarnales! :D
Chyba zaczne Cie polecac moim ulubionym headhunterkom ;]

pozdrowienia z mojej artystycznej dzielni ;-)
MaciejMaciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 02.02.08 o godzinie 03:37
Marcin Chmielewski

Marcin Chmielewski
Konsultant/Programis
t, B3System S.A.

Temat: Microsoft CRM

Staram się :)
Słowa uznania należą się Popkowi, który brał czynny udział w tworzeniu tego posta.

pozdrawiam i odezwij się koniecznie jak wrócisz

Następna dyskusja:

MIcrosoft Dynamics CRM




Wyślij zaproszenie do