Dorota H.

Dorota H. Credit Risk and
Accountant
Specialist

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

Witam!

Poszukuję konkretnych, rzeczowych materiałów do pracy magisterskiej o CRM. Niestety biblioteki politechniki i uniwersytetu są zaopatrzone zaledwie w kilka standardowych pozycji.
Może ktoś poleci opracowanie, podręcznik z zakresu CRM (od strony zarządzania i marketingu), z którym warto się zapoznać.
Bardzo proszę o kontakt.

Pozdrawiam :)
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

ja sie uczylem CRM "w biegu", "na zywca" i "bez znieczulenia" ;-)
moze zatrudnij konsultanta ;]

konto usunięte

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

Całkiem sporo dokumentacji PeopleSoft CRM znajduje się pod adresem
http://www.oracle.com/applications/peoplesoft/crm/ent/...
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

okej, na powazniej - poszukaj googlem np.:
innoveer white papers - publikujemy sporo materialow typu "lanie wody" - do pracy magisterskiej jak ulal,
polecam poszukac tez "case studies" o ile mozesz z nich korzystac jako zrodel.
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

Dorota Domańska:
Witam!

Poszukuję konkretnych, rzeczowych materiałów do pracy magisterskiej o CRM. Niestety biblioteki politechniki i uniwersytetu są zaopatrzone zaledwie w kilka standardowych pozycji.
Może ktoś poleci opracowanie, podręcznik z zakresu CRM (od strony zarządzania i marketingu), z którym warto się zapoznać.
Bardzo proszę o kontakt.

Pozdrawiam :)

Dorota, przeczytaj prace Don Peppers'a i Marthy Rogers. Ja swoja prace magisterska na temat: "CRM - Tworzenie relacji 1:1 pomiędzy firmą a klientem" pisałem w dużym stopniu na podstawie tych materiałów. Naprawdę polecam, książki typowo biznesowe. BTW, nie czytaj tylko proszę podręczników IT opisujących aplikacje CRM bo z tego nic nie wynika.

Po przeczytaniu mozesz skorzystac z tego co napisal Maciek czyli przypadkow jak zalozenia biznesowe i strategie wspomaga sie za pomoca narzedzi IT (case studies i white papers).

Stronek na temat temat jest mnostwo (google sie klania). Z lepszych polecam:
http://1to1.com
http://crmforum.com
http://crmguru.com

Pozdrawiam
Remi
Dorota H.

Dorota H. Credit Risk and
Accountant
Specialist

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

Witam Was wszystkich bardzo serdecznie!

Dziękuję za udzielone wsparcie, zaraz wybieram się do bibliotek i Empiku, może coś się znajdzie jeszcze :)

Pozdrawiam i miłego dnia życzę :)
Dorota Domańska

konto usunięte

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

Ja do mojej pracy SYSTEMY ZARZĄDZANIA RELACJAMI Z KLIENTAMI.
Na przykładzie Toruń-Pacific Cereal Partners Poland Sp. z o.o. z literatury korzystalem z:
• Mazur, D. Mazur, Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie, MADAR, Zabrze 2001
• S. Łobejko, Systemy informatyczne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie, SGH, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2004
• A. Mazur, K. Jaworska, D. Mazur, CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, MADAR, Zabrze 2001
• Jill Dyche, CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002
• K. Storbacka, J. R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001
• W. Rogowski, Rachunek efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
• E. Frąckiewicz, E. Rudawska, Analiza informacji o klientach jako podstawa procesu zarządzania relacjami z klientem, Marketing i rynek, 7/2005
• A. Laskowska-Rutkowska, CRM- koncepcja, technologia, wdrożenie, Gospodarka materiałowa i logistyka, 10/2003
i
http://crm-abc.pl
http://cio.cxo.pl
http://infovide.pl
http://gazeta-it.pl
http://crmexpert.pl
http://crm.pl
http://modernmarketing.pl
http://statsoft.pl
http://pmrpublications.com
http://sap.com.pl

Z teoretycznych ksiazek polecam ksiazki Panstwa Mazur. Zwiezle, fajnie napisane i chyba najlepsze z tych ktore znalazlem
W razie potrzeby pomocy pisz na priv.
Paweł F.

Paweł F. Trener Windykacji

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

Buchnowska D., CRM – strategia i technologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006

Dembińska – Cyran I, Hołub – Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2004.

Stachowicz – Stanuch A., Stanuch M., CRM. Przewodnik dla wdrażających, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2007.

Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2004.

Todman Ch., Projektowanie hurtowni danych. Zarządzanie kontaktami z klientami CRM, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2003.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

Droga Doroto,
w ramach odpracowania naszych porad chcialbym, zebys podzielila sie Twoja lista materialow i opisala, z ktorych z nich najlepiej sie Tobie korzystalo ;]
pozdrawiam,
Maciej

konto usunięte

Temat: materiały do pracy magisterskiej o CRM...

Do listy polecanych publikacji dorzucam kolejną, mojego autorstwa.

CRM. Strategia. System. Zarządzanie zmianą. Jak uniknąć błędów i odnieść sukces wdrożenia.

Więcej informacji na stronie Wydawnictwa Wolters Kluwer:

http://www.e-oficyna.com.pl/x_C_Sz2__PD_40125090__PND_...

Skrócony opis:

Myślisz o wdrożeniu CRM lub szukasz sposobów na poprawę stopy zwrotu z tej inwestycji? Oczekujesz praktycznych wskazówek:

•od czego zacząć wprowadzanie CRM?
•jak budować zespół wdrożeniowy?
•w jaki sposób określić cele, wymagania i źródła zysków?
•czego unikać w umowach z dostawcami oprogramowania CRM?
Książka odpowiada na pytania zadawane przez praktyków biznesu: od prezesów, menadżerów projektu i menadżerów funkcyjnych, aż po specjalistów z dziedziny marketingu i obsługi klienta zajmujących się oceną, wprowadzaniem i korzystaniem ze zmian, które niesie ze sobą CRM, Publikacja stanowi również nowatorskie spojrzenie na CRM w perspektywie strategicznego nurtu zarządzania, marketingu partnerskiego, teorii firm i przewagi konkurencyjnej. Jest zatem także pozycją o charakterze naukowym, przeznaczoną dla wykładowców i studentów wyższych uczelni ekonomicznych.

Cennym walorem pracy jest umiejętne połączenie warstwy naukowo-badawczej z aspektami praktycznymi. Ujęcie teoretyczne poszerza perspektywę, nadaje szerszy kontekst poruszanym zagadnieniom, przez co są one przedstawione w sposób kompleksowy i bez nadmiernych uproszczeń. Jednocześnie autor głęboko sięga do swoich doświadczeń w zakresie opisywanej problematyki i konsekwentnie doprowadza naukowe rozważania do pragmatycznych zaleceń.

Prof, dr hab. Andrzej Kaleta,
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Następna dyskusja:

Literatura CRM / materialy ...




Wyślij zaproszenie do