konto usunięte
Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...
zapraszam do zapoznaniem się z systemem CRM firmy MADARhttp://madar.com.pl/programy/programy.htm?http&&&madar...
konto usunięte
Mateusz
Kurleto
Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku
Iwona Murawska:zapraszam do posiadania odrobiny kultury i nie spamowania
zapraszam do zapoznaniem się z systemem CRM firmy MADAR
http://madar.com.pl/programy/programy.htm?http&&&madar...
Mateusz
Kurleto
Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku
Jarek Żeliński:Ja mam wrażenie, że coraz większą bolączką tych wszystkich wynalazków jest przerost formy nad treścią.
Przyznam więc, że jeśli uznamy, że CRM to coś więcej niż tylko zarządzanie kontaktami, terminami, itp. to wpadamy w procesy które w CAŁEJ (zawsze wychodzą pza dział sprzedaży) firmie mają związek z obsługa klientów (zapytań, kontraktów, promocji itp.), np. SugarCRM "dogaduje się" (pracują chyba nadal nad integracją) z Alfresco itp. Wydaje mi się, ze najlepszy CRM to mniej czy bardzie dedykowany projekt w którym baza klientów itp, to obowiązkowy ale nie jedyny komponent.
Jarosław
Żeliński
Analityk i
Projektant Systemów
Mateusz
Kurleto
Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku
Jarek Żeliński:Bardziej skomplikowane procesy to można mapować na potrzeby sterowania linią produkcji samochodów, jeśli można ją programować BPMN-em.
Ten nadmiar komplikacji o którym piszesz obserwuje permanentnie. Niedawno kolega opowiadał mi, że jak dostał wymagania to procesów było kilkadziesiąt a każdy miął po kilkadziesiąt kroków. Po zakończeniu wdrożenia i serii wersji, osiągnięto stan: procesów kilkanaście, kroków na proces kilka (!).
Pierwsza bolączka to zupełny brak panowania nad złożonością w takim projekcie, druga to próby wdrażania strategii "tani i tępy pracownik, mądre procedury, pełna kontrola". To się nie udaje a w każdym razie nie tanio. Większość wdrożeń CRM czy proces cokolwiek bądź jakie obserwuje obnaża często słabość średniej kadry menedżerskiej (niestety), wiele stawianych wymagań to nie raz kuriozalne pomysły.Większość wdrożeń systemów wspierających CRM, które obserwuję to instalacja współdzielonych list kontaktów i rejestracja zdarzeń z podziałem na target/lead/opportunity. W najlepszym wypadku.
Bo jak się idzie do restauracji, to się nie staje nad kucharzem i nie mówi sypnij trochę mąki, trochę soli, szklankę wody, wbij jajko - jak nie masz to z proszku (...) wchodzisz i mówisz pierogi, z mięsem, podsmażane.
Problem widzę tym, że większość dostawców oprogramowania nie radzi sobie z zalewem życzeń swojego klienta i zaczyna tonąć już w dniu rozpoczęcia projektu.
Zanim się coś wdroży, a wcześniej zapisze wymagania, należy ogarnąć firmę od strony organizacyjnej i zastanowić się jak osiągamy cele BEZ KOMPUTERÓW i CRMów!Bez komputerów - zgoda. Bez CRMów - nie. Jestem absolutnym przeciwnikiem nazywania oprogramowania CRM-em. CRM to obszar procesów firmy które mają bezpośredni wpływ na jej relacje z klientem.
Jak dla mnie system wspierający CRM jest po to, żeby monitorowanie, planowanie i wykonywanie procesów związanych z relacją klient-firma utrzymać na satysfakcjonującym poziomie z 1/5 liczbą etatów zatrudnioną tylko i wyłącznie do tego celu w porównaniu do osiągnięcia tych samych efektów bez systemu.
Praktyka pokazuje, że wszelkie CRMy i większość procesowych systemów to połączenie kompetencji pracownika (musi je mieć) i zestawu narzędzi (można spotkać czasem w literaturze metodę projektowania systemów na bazie metafory "tools and materials") czyli dobre oprogramowanie daje odpowiednio dobrane narzędzia i zarządzanie danymi (dokuemntami, kontaktami itp.)
Jarosław
Żeliński
Analityk i
Projektant Systemów
Mateusz Kurleto:
Jak dla mnie system wspierający CRM jest po to, żeby monitorowanie, planowanie i wykonywanie procesów związanych z relacją klient-firma utrzymać na satysfakcjonującym poziomie z 1/5 liczbą etatów zatrudnioną tylko i wyłącznie do tego celu w porównaniu do osiągnięcia tych samych efektów bez systemu.
Agnieszka Pokrzywińska Optymistycznie:-)
Adam
Latocha
To do sth good now
is better then sth
great, but later...
Jarosław
Żeliński
Analityk i
Projektant Systemów
Adam Latocha:
Ludziska, więcej dystansu do samego siebie na tym forum. Każda myszka chwali swój ogonek. Producenci piszą o fajnych systemach, swoich. Jarek mówi o filozofii, bo jest doradcą, więc też trochę jakby sprzedaje, tylko że full proffesional.
Kłopot z tym, że z tej grupy dyskusyjnej uciekli wszyscy.... KLIENCI :)
Do Siego Roku
konto usunięte
Agnieszka Pokrzywińska:
Wg mnie najważniejsze żeby wszelkiej maści systemy były przede wszystkim łatwe w użyciu i dawały maksymalną ilość informacji przydatnych zarządzającym, managerom itd. Im więcej nieprzydatnych funkcji w systemie tym gorzej. Firmy prześcigają się w wymyślaniu opcji dostępnych w ich aplikacjach ale.. kto tego wszystkiego używa ? Doskonałym rozwiązaniem jest podział na moduły. Trzeba to się instaluje jak nie trzeba to nie. Wtedy w systemie mamy tylko niezbędne informacje z których korzystamy. Tak właśnie tworzymy nasz system http://BelisamaCRM.com . Modułowo. Jeśli czegoś nie potrzebujemy to tego nie instalujemy. Uważam też, że w dobie komputeryzacji bardzo ciężko prowadzi się firmę bez odpowiedniego zaplecza w postaci aplikacji wspomagających. Zaczynając od zarządzania relacjami z klientami kończąc na zarządzaniu projektami i kampaniami. Dobrze też mieć dopasowany system do swoich potrzeb. Jeśli to niemożliwe to znaleźć jak najbardziej zbliżony system do tego, co potrzebujemy, jak działamy, jakie mamy zasady, procedury itd. Mając taki system nie musimy pytać się 100 osób co się dzieje z projektem, kiedy kto ma urlop. Wszystko jest w systemie i jeśli tylko mamy odpowiedni poziom dostępu do danych, to wszystkie informacje mamy od ręki. Dlatego warto inwestować w systemy aby zaoszczędzić drogocenny czas. Polecam nasz system BelisamaCRM.
Agnieszka Pokrzywińska Optymistycznie:-)
Adam Żerkowski:
system prosty bez tzw. wodotrysków :-) i darmowy ale z reklamami jak widzę :-) no to rozumiem coś za coś tylko czas, któryś tam stycznia na pojawienie się to trochę późno bo znając życie firmy coś tam zmieniają z końcem roku by nowy rok rozpocząć z ładnym i dobrym programem :-)
Agnieszka Pokrzywińska Optymistycznie:-)
Adam Żerkowski:
system prosty bez tzw. wodotrysków :-) i darmowy ale z reklamami jak widzę :-) no to rozumiem coś za coś tylko czas, któryś tam stycznia na pojawienie się to trochę późno bo znając życie firmy coś tam zmieniają z końcem roku by nowy rok rozpocząć z ładnym i dobrym programem :-)
Agnieszka Wojciechowska doradca finansowy,
Michał Kowal specjalista ds. IT
Agnieszka
Ł.
EE/CIS Account
Manager CRM On
Demand, Oracle
konto usunięte
Michał Kowal:
A jakie są Wasze opinie na temat ITCUBE CRM http://icsolutions.com.pl?
Jesteśmy zainteresowani ofertą tej firmy dla naszej średniej produkcyjno-usługowej firmy?
Doświadczenia, opinie na temat systemu CRM, współpracy z firmą?
Pozdrawiam i dziękuje z góry za odpowiedz
Mateusz
Kurleto
Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku
Jacek
Maczuga
Specjalista d/s
handlowych,
Katarzyna
M.
Sales & Marketing
Manager
Mateusz
Kurleto
Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku
Katarzyna Mikołajczak:A ja myślałem, że miarą wartości CRM jest wycena zmiany KPI dla procesów, które aplikacja będzie wspierać.
Miarą wartości aplikacji CRM są przede wszystkim opinie Użytkowników. Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu do firmy CRM'a warto zrobić rzetelny rekonesans, który bedzie uwzględniał również możliwości integracji CRM'ma z innymi programami.
Absolutnie się nie zgodzę. Nie widzę sensu skazywać firmy korzystającej z jakichś przyczyn z systemu F-K firmy X do korzystania także z ich rozwiązań w obszarze CRM.
Nie tylko wdrożeniowcy, ale również Użytkowicy zgodzą się z opinią, iż najefektywniej działać na jednolitym systemie (integracja CRM'a firmy X z np. programem Handlowym firmy Y jest nie tylko sprawą kłopotliwą, ale także generuje większe koszty).
Ależ co ma piernik do wiatraka? To tylko bajka sprzedawców, że CRM dostarcza wielowymiarowe analizy. Chyba, że elementem wdrożenia jest uruchomienie frameworka BI i stworzenie w nim stosownych rozwiązań. Ponieważ jednak są to mocno rozdzielne kwestie nie widzę dlaczego BI miałoby korzystać z jednego a nie wielu źródeł danych do tworzenia kostek.
Warto przemyśleć czy "tzw. pełna informacja o kontrahencie" ma ograniczać się jedynie do ewidencji rozmów/przesłanych wiadomości/tworzenia kampani/projektów sprzedażowych etc. czy również zawierać informacje o stanie płatności/zaległości kontrahenta itp. (a wtedy zintegrowany system, [czyli w uproszczeniu: CRM+inne moduły] staje się wydajny, a możliwości analiz wielowymiarowych większe)
Co to jest dobry CRM? Moim zdaniem zupełnie inaczej buduje się relacje z klientem prowadząc hurtownię spożywczą, zupełnie inaczej prowadząc firmę produkującą przetwory owocowe, a jeszcze inaczej firmę transportującą żywność.
Przykład dobrego CRM (i nie tylko): enova
Następna dyskusja: