konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

zapraszam do zapoznaniem się z systemem CRM firmy MADAR

http://madar.com.pl/programy/programy.htm?http&&&madar...
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Iwona Murawska:
zapraszam do zapoznaniem się z systemem CRM firmy MADAR

http://madar.com.pl/programy/programy.htm?http&&&madar...
zapraszam do posiadania odrobiny kultury i nie spamowania
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Jarek Żeliński:
Przyznam więc, że jeśli uznamy, że CRM to coś więcej niż tylko zarządzanie kontaktami, terminami, itp. to wpadamy w procesy które w CAŁEJ (zawsze wychodzą pza dział sprzedaży) firmie mają związek z obsługa klientów (zapytań, kontraktów, promocji itp.), np. SugarCRM "dogaduje się" (pracują chyba nadal nad integracją) z Alfresco itp. Wydaje mi się, ze najlepszy CRM to mniej czy bardzie dedykowany projekt w którym baza klientów itp, to obowiązkowy ale nie jedyny komponent.
Ja mam wrażenie, że coraz większą bolączką tych wszystkich wynalazków jest przerost formy nad treścią.

Firmy zwykle pracują dość schematycznie w obrębie procesów biznesowych. Próbowanie pisania systemu, który wspiera wszystkie możliwe scenariusze to narażanie klienta na zbędne koszty i komplikacje.

Osobiście jestem zwolennikiem prostych rozwiązań. Dla przykładu - jeśli firma wystawia FV każdą z pozycją o innej treści np "Realizacja umowy 332384/2009" "Usługi informatyczne" "Usługi consultingowe dla projektu optymalizacja procesów obsługi klienta" to wdrażanie systemu, który wymaga istnienia pozycji faktury w cenniku jest jakie?
No właśnie. Głupie. I naprawdę nie ma znaczenia jak genialne algorytmy analizują stany optymalne, jak ładne są wykresy rotacji towaru na magazynach, jak fajnie przekształcane jest zamówienie od klienta w zamówienie do dostawcy...
Potrzeba wystawić FV. Jedną pozycję do jednej faktury. Wpisać ją z palca. Takie przykłady można mnożyć, a nałożenie ich w ilości 20 sztuk na siebie daje jasny obraz:
Jeśli wdrażanie aplikacji wspierającej procesy CRM nie ogranicza się do wdrożenia jakiejś mutacji Kalendarza, Zadań, Przypomnień, Książki Adresowej i programu do maili - to warto, naprawdę warto konkretnie przedstawić procesy CRM firmom, które zamiast sprzedawać programowanie wdrażają technologie wspierające faktycznie istniejące procesy.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Ten nadmiar komplikacji o którym piszesz obserwuje permanentnie. Niedawno kolega opowiadał mi, że jak dostał wymagania to procesów było kilkadziesiąt a każdy miął po kilkadziesiąt kroków. Po zakończeniu wdrożenia i serii wersji, osiągnięto stan: procesów kilkanaście, kroków na proces kilka (!).

Pierwsza bolączka to zupełny brak panowania nad złożonością w takim projekcie, druga to próby wdrażania strategii "tani i tępy pracownik, mądre procedury, pełna kontrola". To się nie udaje a w każdym razie nie tanio. Większość wdrożeń CRM czy proces cokolwiek bądź jakie obserwuje obnaża często słabość średniej kadry menedżerskiej (niestety), wiele stawianych wymagań to nie raz kuriozalne pomysły.

Problem widzę tym, że większość dostawców oprogramowania nie radzi sobie z zalewem życzeń swojego klienta i zaczyna tonąć już w dniu rozpoczęcia projektu.

Zanim się coś wdroży, a wcześniej zapisze wymagania, należy ogarnąć firmę od strony organizacyjnej i zastanowić się jak osiągamy cele BEZ KOMPUTERÓW i CRMów!

Praktyka pokazuje, że wszelkie CRMy i większość procesowych systemów to połączenie kompetencji pracownika (musi je mieć) i zestawu narzędzi (można spotkać czasem w literaturze metodę projektowania systemów na bazie metafory "tools and materials") czyli dobre oprogramowanie daje odpowiednio dobrane narzędzia i zarządzanie danymi (dokuemntami, kontaktami itp.)
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Jarek Żeliński:
Ten nadmiar komplikacji o którym piszesz obserwuje permanentnie. Niedawno kolega opowiadał mi, że jak dostał wymagania to procesów było kilkadziesiąt a każdy miął po kilkadziesiąt kroków. Po zakończeniu wdrożenia i serii wersji, osiągnięto stan: procesów kilkanaście, kroków na proces kilka (!).
Bardziej skomplikowane procesy to można mapować na potrzeby sterowania linią produkcji samochodów, jeśli można ją programować BPMN-em.
Żaden normalny biznes nie ma tak rozbudowanej struktury procesowej.
Pierwsza bolączka to zupełny brak panowania nad złożonością w takim projekcie, druga to próby wdrażania strategii "tani i tępy pracownik, mądre procedury, pełna kontrola". To się nie udaje a w każdym razie nie tanio. Większość wdrożeń CRM czy proces cokolwiek bądź jakie obserwuje obnaża często słabość średniej kadry menedżerskiej (niestety), wiele stawianych wymagań to nie raz kuriozalne pomysły.
Większość wdrożeń systemów wspierających CRM, które obserwuję to instalacja współdzielonych list kontaktów i rejestracja zdarzeń z podziałem na target/lead/opportunity. W najlepszym wypadku.

Problem widzę tym, że większość dostawców oprogramowania nie radzi sobie z zalewem życzeń swojego klienta i zaczyna tonąć już w dniu rozpoczęcia projektu.
Bo jak się idzie do restauracji, to się nie staje nad kucharzem i nie mówi sypnij trochę mąki, trochę soli, szklankę wody, wbij jajko - jak nie masz to z proszku (...) wchodzisz i mówisz pierogi, z mięsem, podsmażane.
Zanim się coś wdroży, a wcześniej zapisze wymagania, należy ogarnąć firmę od strony organizacyjnej i zastanowić się jak osiągamy cele BEZ KOMPUTERÓW i CRMów!
Bez komputerów - zgoda. Bez CRMów - nie. Jestem absolutnym przeciwnikiem nazywania oprogramowania CRM-em. CRM to obszar procesów firmy które mają bezpośredni wpływ na jej relacje z klientem.
Notowanie w zszycie dat urodzin i wysyłanie kwiatów pocztą kwiatową przez sekretarkę to CRM. Często lepszy niż efekt pracy firmy po wdrożeniu systemu za 0,5mln.

Praktyka pokazuje, że wszelkie CRMy i większość procesowych systemów to połączenie kompetencji pracownika (musi je mieć) i zestawu narzędzi (można spotkać czasem w literaturze metodę projektowania systemów na bazie metafory "tools and materials") czyli dobre oprogramowanie daje odpowiednio dobrane narzędzia i zarządzanie danymi (dokuemntami, kontaktami itp.)
Jak dla mnie system wspierający CRM jest po to, żeby monitorowanie, planowanie i wykonywanie procesów związanych z relacją klient-firma utrzymać na satysfakcjonującym poziomie z 1/5 liczbą etatów zatrudnioną tylko i wyłącznie do tego celu w porównaniu do osiągnięcia tych samych efektów bez systemu.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Mateusz Kurleto:
Jak dla mnie system wspierający CRM jest po to, żeby monitorowanie, planowanie i wykonywanie procesów związanych z relacją klient-firma utrzymać na satysfakcjonującym poziomie z 1/5 liczbą etatów zatrudnioną tylko i wyłącznie do tego celu w porównaniu do osiągnięcia tych samych efektów bez systemu.

w sumie można tak podsumować :)

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Wg mnie najważniejsze żeby wszelkiej maści systemy były przede wszystkim łatwe w użyciu i dawały maksymalną ilość informacji przydatnych zarządzającym, managerom itd. Im więcej nieprzydatnych funkcji w systemie tym gorzej. Firmy prześcigają się w wymyślaniu opcji dostępnych w ich aplikacjach ale.. kto tego wszystkiego używa ? Doskonałym rozwiązaniem jest podział na moduły. Trzeba to się instaluje jak nie trzeba to nie. Wtedy w systemie mamy tylko niezbędne informacje z których korzystamy. Tak właśnie tworzymy nasz system http://BelisamaCRM.com . Modułowo. Jeśli czegoś nie potrzebujemy to tego nie instalujemy. Uważam też, że w dobie komputeryzacji bardzo ciężko prowadzi się firmę bez odpowiedniego zaplecza w postaci aplikacji wspomagających. Zaczynając od zarządzania relacjami z klientami kończąc na zarządzaniu projektami i kampaniami. Dobrze też mieć dopasowany system do swoich potrzeb. Jeśli to niemożliwe to znaleźć jak najbardziej zbliżony system do tego, co potrzebujemy, jak działamy, jakie mamy zasady, procedury itd. Mając taki system nie musimy pytać się 100 osób co się dzieje z projektem, kiedy kto ma urlop. Wszystko jest w systemie i jeśli tylko mamy odpowiedni poziom dostępu do danych, to wszystkie informacje mamy od ręki. Dlatego warto inwestować w systemy aby zaoszczędzić drogocenny czas. Polecam nasz system BelisamaCRM.
Adam Latocha

Adam Latocha To do sth good now
is better then sth
great, but later...

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Ludziska, więcej dystansu do samego siebie na tym forum. Każda myszka chwali swój ogonek. Producenci piszą o fajnych systemach, swoich. Jarek mówi o filozofii, bo jest doradcą, więc też trochę jakby sprzedaje, tylko że full proffesional. Kłopot z tym, że z tej grupy dyskusyjnej uciekli wszyscy.... KLIENCI :)
Życzę wszystkim i sobie wesołych świąt i tego, aby klienci nie kupowali CRM-ów za darmo, a wręcz przeciwnie, aby za nie płacili ciężkie pieniądze, odzwierciedlające korzyści, biznesowe jakie chcieliby uzyskać, bo jak się za coś płaci to się to coś szanuje i wówczas nawet znajdzie się czas i na filozofię CRM, czyli zrobienie tego o czym jarek pisze.

Do Siego Roku
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Adam Latocha:
Ludziska, więcej dystansu do samego siebie na tym forum. Każda myszka chwali swój ogonek. Producenci piszą o fajnych systemach, swoich. Jarek mówi o filozofii, bo jest doradcą, więc też trochę jakby sprzedaje, tylko że full proffesional.

Czyli każdy najwięcej o tym w czym ma doświadczenie, jedni w wymyślaniu i implementacji kolejnych wodotrysków inny w ich pacyfikowaniu ;)

Kłopot z tym, że z tej grupy dyskusyjnej uciekli wszyscy.... KLIENCI :)

obawiam się, że czytają tylko nic nie piszą...
Do Siego Roku

Ano :)

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Agnieszka Pokrzywińska:
Wg mnie najważniejsze żeby wszelkiej maści systemy były przede wszystkim łatwe w użyciu i dawały maksymalną ilość informacji przydatnych zarządzającym, managerom itd. Im więcej nieprzydatnych funkcji w systemie tym gorzej. Firmy prześcigają się w wymyślaniu opcji dostępnych w ich aplikacjach ale.. kto tego wszystkiego używa ? Doskonałym rozwiązaniem jest podział na moduły. Trzeba to się instaluje jak nie trzeba to nie. Wtedy w systemie mamy tylko niezbędne informacje z których korzystamy. Tak właśnie tworzymy nasz system http://BelisamaCRM.com . Modułowo. Jeśli czegoś nie potrzebujemy to tego nie instalujemy. Uważam też, że w dobie komputeryzacji bardzo ciężko prowadzi się firmę bez odpowiedniego zaplecza w postaci aplikacji wspomagających. Zaczynając od zarządzania relacjami z klientami kończąc na zarządzaniu projektami i kampaniami. Dobrze też mieć dopasowany system do swoich potrzeb. Jeśli to niemożliwe to znaleźć jak najbardziej zbliżony system do tego, co potrzebujemy, jak działamy, jakie mamy zasady, procedury itd. Mając taki system nie musimy pytać się 100 osób co się dzieje z projektem, kiedy kto ma urlop. Wszystko jest w systemie i jeśli tylko mamy odpowiedni poziom dostępu do danych, to wszystkie informacje mamy od ręki. Dlatego warto inwestować w systemy aby zaoszczędzić drogocenny czas. Polecam nasz system BelisamaCRM.


system prosty bez tzw. wodotrysków :-) i darmowy ale z reklamami jak widzę :-) no to rozumiem coś za coś tylko czas, któryś tam stycznia na pojawienie się to trochę późno bo znając życie firmy coś tam zmieniają z końcem roku by nowy rok rozpocząć z ładnym i dobrym programem :-)

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Adam Żerkowski:

system prosty bez tzw. wodotrysków :-) i darmowy ale z reklamami jak widzę :-) no to rozumiem coś za coś tylko czas, któryś tam stycznia na pojawienie się to trochę późno bo znając życie firmy coś tam zmieniają z końcem roku by nowy rok rozpocząć z ładnym i dobrym programem :-)

To co teraz jest jest dosyć proste, przez co bardzo łatwe w obsłudze. Opcja reklam będzie oczywiście do wyłączenia jednak nie będą to reklamy firm trzecich lecz nowych modułów w naszym systemie - takie są założenia. Przewidujemy bardziej zaawansowane moduły w naszym systemie takie jak księgowość (zarządzanie płatnościami, exporty do FK itd), zarządzanie projektami, zarządzanie urlopami (ten moduł będzie pewnie szybciej) i wiele innych. Niebawem zmienimy nasza stronę internetową http://belisama4crm.com - tam wszystko będzie na bieżąco.

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Adam Żerkowski:

system prosty bez tzw. wodotrysków :-) i darmowy ale z reklamami jak widzę :-) no to rozumiem coś za coś tylko czas, któryś tam stycznia na pojawienie się to trochę późno bo znając życie firmy coś tam zmieniają z końcem roku by nowy rok rozpocząć z ładnym i dobrym programem :-)

Co do czasu to postaramy się aby wszystko było gotowe na 2 stycznia :)
Jesteśmy na dobrej drodze - trwają testy.
Agnieszka Wojciechowska

Agnieszka Wojciechowska doradca finansowy,

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Ja polecam disqourse.com

Disqourse jest narzędziem komunikacyjnym dla przedsiębiorstw, podobnym do Facebooka. Można w nim udostępniać pliki, zadania i opinie dla, dla pracowników, klientów i partnerów.

Narzędzie posiada:
Przestrzeń Udostępniania plików - najszybszy i najprostszy sposób na wysyłanie i redagowanie plików biznesowych, jak również uzyskanie natychmiastowej opinii zwrotnej.
- dzielone obszary robocze - można zgromadzić wszystkich - wewnętrznych i zewnętrznych uczestników projektu w jednym miejscu. Zarządzać zadaniami, dzielić się opiniami i śledźić postęp.
Rejestracja za darmo! Zapraszam:)
Michał Kowal

Michał Kowal specjalista ds. IT

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

A jakie są Wasze opinie na temat ITCUBE CRM http://icsolutions.com.pl?

Jesteśmy zainteresowani ofertą tej firmy dla naszej średniej produkcyjno-usługowej firmy?

Doświadczenia, opinie na temat systemu CRM, współpracy z firmą?

Pozdrawiam i dziękuje z góry za odpowiedz
Agnieszka Ł.

Agnieszka Ł. EE/CIS Account
Manager CRM On
Demand, Oracle

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Sadze, ze slowo 'najlepszy' jest bardzo ogolne i subiektywne, bo co sie najlepiej sprawdzi zalezy od wymagan klienta. Jesli chodzi o latwosc uzytkowania i dostosowania do wymagan wspomnianego klienta, to polecam CRM OD firmy Oracle.Jest to rozwiazanie typu SAAS, wiec coraz bardziej popularne i uzywane przez firmy takie jak Bayer Healthcare, Siemens czy tez Kodak.

http://CRMONDEMAND.COM

Pozdrawiam,
Agnieszka

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Michał Kowal:
A jakie są Wasze opinie na temat ITCUBE CRM http://icsolutions.com.pl?

Jesteśmy zainteresowani ofertą tej firmy dla naszej średniej produkcyjno-usługowej firmy?

Doświadczenia, opinie na temat systemu CRM, współpracy z firmą?

Pozdrawiam i dziękuje z góry za odpowiedz

Generalnie system bardzo przyjazny posiadamy go od kilku lat - ale niedopuszczalny system aktualizacji. Współpraca z firmą do momentu zakupu OK ale później to szkoda gadać. Znam 3 firmy, które kupiły ten system i po roku z niego zrezygnowały. Ogólnie uważam, że sam system jest OK i ciężko by o konkurencję natomiast komunikacja z firmą i sposób działania to już osobny temat, który powoduje, że ciężko się współpracuje. Sam system aktualizacji - drogo, że aż zgroza. Jeśli nie zaaktualizujesz po roku to i tak będziesz musiał zapłacić za czas w którym nie korzystałeś z systemu. To tak jakbys miał system MS Office 2000 i postanowił teraz kupić system MS office 2010 to musiałbyś zapłacić za wszystkie wcześniejsze ( 2003, 2007 ) żeby mieć wersję 2010 :-). Firmie specjalnie nie zależy na utrzymaniu klienta tylko na pozyskaniu nowego. System jest rozbudowywany z myślą o dużych firmach dla małych i średnich firm zbyt dużo bajerów.
Podpytaj firmy, które mają ten system ... są na stronie ITCUBE ja to zrobiłem i utwierdziłem się w przekonaniu...Adam Żerkowski edytował(a) ten post dnia 04.02.11 o godzinie 11:50
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Mam zagadkę - co bardziej się opłaca w firmie mającej 5 mln obrotu?
1) Wdrożyć darmowy system CRM który podniesie obroty o 5%?
2) Wdrożyć dedykowane rozwiązanie, które podniesie średnią marżę z 10% do 15% i zwiększy obroty o 10%, skróci termin rozliczenia faktury z 45 do 30 dni i czas realizacji leadu z 60 do 45 dni? ale wdrożenie kosztuje 200 000 zł?
3) Kupić gotowy pakiet, który może cokolwiek zmieni a może nie ale kosztuje tylko 3999zł?Mateusz Kurleto edytował(a) ten post dnia 22.02.11 o godzinie 02:32
Jacek Maczuga

Jacek Maczuga Specjalista d/s
handlowych,

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Osobiście polecam Sales Partner CRM (http://www.salespartner.pl/) praca z tym programem to czysta zabawa i przyjemność ;)
Dodam również, że odkąd pojawił się w naszej firmie to od początku roku stworzyliśmy kopalnie wiedzy o naszych kontrahenta co dało nam dodatkowe punkty na rynku. Jacek Maczuga edytował(a) ten post dnia 05.03.11 o godzinie 11:45
Katarzyna M.

Katarzyna M. Sales & Marketing
Manager

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Miarą wartości aplikacji CRM są przede wszystkim opinie Użytkowników. Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu do firmy CRM'a warto zrobić rzetelny rekonesans, który bedzie uwzględniał również możliwości integracji CRM'ma z innymi programami.

Nie tylko wdrożeniowcy, ale również Użytkowicy zgodzą się z opinią, iż najefektywniej działać na jednolitym systemie (integracja CRM'a firmy X z np. programem Handlowym firmy Y jest nie tylko sprawą kłopotliwą, ale także generuje większe koszty).

Warto przemyśleć czy "tzw. pełna informacja o kontrahencie" ma ograniczać się jedynie do ewidencji rozmów/przesłanych wiadomości/tworzenia kampani/projektów sprzedażowych etc. czy również zawierać informacje o stanie płatności/zaległości kontrahenta itp. (a wtedy zintegrowany system, [czyli w uproszczeniu: CRM+inne moduły] staje się wydajny, a możliwości analiz wielowymiarowych większe)

Przykład dobrego CRM (i nie tylko): enova
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Katarzyna Mikołajczak:
Miarą wartości aplikacji CRM są przede wszystkim opinie Użytkowników. Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu do firmy CRM'a warto zrobić rzetelny rekonesans, który bedzie uwzględniał również możliwości integracji CRM'ma z innymi programami.
A ja myślałem, że miarą wartości CRM jest wycena zmiany KPI dla procesów, które aplikacja będzie wspierać.

Nie tylko wdrożeniowcy, ale również Użytkowicy zgodzą się z opinią, iż najefektywniej działać na jednolitym systemie (integracja CRM'a firmy X z np. programem Handlowym firmy Y jest nie tylko sprawą kłopotliwą, ale także generuje większe koszty).
Absolutnie się nie zgodzę. Nie widzę sensu skazywać firmy korzystającej z jakichś przyczyn z systemu F-K firmy X do korzystania także z ich rozwiązań w obszarze CRM.
Kompletnie inaczej pisze się systemy, których zadaniem jest dostarczenie maksymalnego webusability w ramach realizacji jednoznacznych, dobrze udokumentowanych i słabo zmiennych wymagań (określonych w ustawach) niż elastyczne oprogramowanie pozwalające wspierać procesy związane z budowaniem relacji z klientem i wprowadzać automatyzację poszczególnych ich elementów.

Warto przemyśleć czy "tzw. pełna informacja o kontrahencie" ma ograniczać się jedynie do ewidencji rozmów/przesłanych wiadomości/tworzenia kampani/projektów sprzedażowych etc. czy również zawierać informacje o stanie płatności/zaległości kontrahenta itp. (a wtedy zintegrowany system, [czyli w uproszczeniu: CRM+inne moduły] staje się wydajny, a możliwości analiz wielowymiarowych większe)
Ależ co ma piernik do wiatraka? To tylko bajka sprzedawców, że CRM dostarcza wielowymiarowe analizy. Chyba, że elementem wdrożenia jest uruchomienie frameworka BI i stworzenie w nim stosownych rozwiązań. Ponieważ jednak są to mocno rozdzielne kwestie nie widzę dlaczego BI miałoby korzystać z jednego a nie wielu źródeł danych do tworzenia kostek.

Przykład dobrego CRM (i nie tylko): enova
Co to jest dobry CRM? Moim zdaniem zupełnie inaczej buduje się relacje z klientem prowadząc hurtownię spożywczą, zupełnie inaczej prowadząc firmę produkującą przetwory owocowe, a jeszcze inaczej firmę transportującą żywność.
Wszystko w obszarze jednej branży, a procesy CRM kompletnie inne...
To dla kogo ta enova?(Ja nie neguję że to dobre rozwiązanie, nie znam więc nie oceniam)Mateusz Kurleto edytował(a) ten post dnia 18.03.11 o godzinie 16:21

Następna dyskusja:

Raport na temat rynku CRM w...




Wyślij zaproszenie do