Mirosław Kozłowski Analityk IT
Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...
Dalej będę się upierał że projekt to nie proces...Ciężko uruchamiać projekt dla każdego klienta chyba że ma się niewielu ale znaczących kontrahentów, a każdy nowy kontrahent wiąże się z potrzebą uruchomienia projektu ponieważ dana branża posiada taką specyfikę, choć nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Automatyzacja pewnych procesów i możliwość ich raportowania na każdym
etapie to też nie jest element projektu.
informacja miękka - np. klient jest drażliwy jeśli zaproponujemy mu towary z niższej półki, klienta denerwuje mass-mailing wysyłany dwa razy w tygodniu. Klienta interesują np. evenety organizowane przez firmę ale nie promocję. Klient nie odbiera i nie życzy sobie telefonów przed godziną np. 11. itd. Dobra i błyskawiczna możliwość
sięgania do tych informacji oraz ich gromadzenia. To raczej trudno dopasować do bazy dokumentów, lub do projektów.
"czyli gdzie ta różnica pomiędzy CRM a procesami?"
CRM- w sensie aplikacji nazwał bym raczej pewnym zbiorem dedykowanych rozwiązań ale na pewno nie aplikacją do prowadzenia projektów powiązaną z bazą dokumentów.
SFA->www.google.pl :)Mirosław Kozłowski edytował(a) ten post dnia 18.05.09 o godzinie 10:50