Przemysław N.

Przemysław N. łączę świat IT z
jeszcze trudniejszym
światem zwykłych
lu...

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Łukasz Kamionka:
Możesz podać przykłady? Moim zdaniem tego typu sytuacje to przypadki marginalne. Myślę, że w tej klasie rozwiązań, o których rozmawiamy, zarówno partnerzy jak i Klienci dysponują
narzędziami, które pozwalają na dostosowanie rozwiązania pod względem funkcjonalnym i biznesowym.

Nie znam na tyle tych dużych systemów, by podać konkrety ale z doświadczenia z innymi systemami wiem, że nigdy nie jest tak, aby nawet w najlepiej dopracowanym systemie nie znaleźć jakiegoś buga, niespójności lub niewygodnej funkcjonalności. Chyba żaden system, któy nie jest systemem dedykowanym, nie jest w stanie zapewnić pełnej i dowolnej możliwości parametryzacji na etapie wdrożenia lub usunięcia wszystkich problemów wdrożeniowo. Czasem interwencja autora jest niezbędna - a im "autor" większą firmą jest, tym ciężej coś wyegzekwować w rozsądnym czasie.

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

.Tomasz Holisz edytował(a) ten post dnia 22.05.09 o godzinie 21:18
Przemysław N.

Przemysław N. łączę świat IT z
jeszcze trudniejszym
światem zwykłych
lu...

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Tomasz Holisz:
Nie wiele więcej niż mozna wyczytać w internecie. Studiując rozmawiałem też z firmą wdrażającą u siebie CRM i po prezentacjach Simple został w pierwszej trójce. Firma ta stawiała duzy nacisk na elastyczność i cenę systemu.
Jeśli pracujesz na tym systemie bardzo chętnie dowiedziałbym sie o nim czegoś więcej gdyż zawsze głoc praktyka znaczy więcej niż prezentacje i suche informacje na papierze.

No znam go dość dobrze :)
Gdybyś miał pytania to zapraszam.

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Maciej Artur Jankowski:
Konkludujac: Pojecie "Najlepszy CRM" zalezy przede wszystkim od firmy, ktora wdraza to oprogramowanie.
Tak mi sie jeszcze mimochodem przypomnialo dlaczego taksowkarze tak czesto jezdza mercedesami - chociaz drozszy, to jednak wychodzi taniej.
Remi: Nic nowego sie nie rodzi, zamykamy temat?
dobre podsumowanie...
każde wdrożenie można położyć, jeśli się źle do tego podejdzie.

nie ma najlepszego narzędzia CRM na świecie. Każdy będzie najlepszy dla danej firmy, jeśli zostanie dobrany odpowiednio do potrzeb.

narzekają na peoplesofta, a ja byłem zadowolony z tego systemu ponieważ spełniał moje potrzeby. Siebel jest w/g mnie najlepszy, ale to jest czysto teoretyczne stwierdzenie. Widziałem świetnie przeprowadzone wdrożenie Siebla w SKY Italia, spełniające potrzeby.

Ktokolwiek, wymieniając jakiekolwiek narzędzie CRM, dopisze, że spełnia ono jego potrzeby, będzie to dla niego najlepszy CRM na świecie. Mam nadzieję, że wszyscy będą tak pisać.

pozdrawiam
rafalRafał Kamiński edytował(a) ten post dnia 02.06.08 o godzinie 12:56
Jacek Adam Piotrowski

Jacek Adam Piotrowski Business Development
Manager &
Engineering (ICT)
Services...

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

A słyszeliście coś o ENOVA wraz z modułem CRM? Pracuje na tym i o ile do funkcjonalności nie mam tak wiele zarzutów, o tyle jeśli chodzi o przyjazny interfejs to pozostawia wiele do życzenia. Jestem na etapie jego rozpracowywania i stąd moje pytanie o doświadczenie w jego obsłudze. Z góry dziękuje za wszelkie informacje.

Pozdrawiam.
Bogusław Nowak

Bogusław Nowak Dyrektor ds.
Sprzedaży

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Najlepszy CRM? Może być taki, który ma 3,7 mln użytkowników na świecie, czyli 10x wiecej niż pozostali łacznie? Pracuje na tym systemie na co dzień... SIEBEL. Polecam. Ponadto update, Microsoft CRM...
Raczej skupiałbym uwagę na producentach CRM, którzy tworzą je od zawsze. CRM to również pewna filozofia i nie jest tak, że producent ERP nagle postanowi zrobić moduł CRM i mamy dobry CRM.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Nie raz miewam wrażenie, że najlepszy CRM to porostu dobrze wdrożony system obiegu dokumentów współpracujący z systemem do zarządzania projektami ....

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Jarek Żeliński:
Nie raz miewam wrażenie, że najlepszy CRM to porostu dobrze wdrożony system obiegu dokumentów współpracujący z systemem do zarządzania projektami ....

Ja myślę, że taka sytuacja może być wynikiem źle przeprowadzonego wrażenia lub po prostu potrzeb.

Nie sądzę by np. dotproject był w stanie zastąpić CRM.

Wedlug mnie planowanie pracy i współpraca pracowników w CRM jest sprawą ważną jednak najważniejsze są agregowane dane i podsumowania, które managerom, marketingowcom i handlowcom dostarczaja istotnych inforacji o skuteczności ofert, zwrocie z inwestycji w projekty marketingowe. Myślę, że dane dostarczane przez CRM w postaci kolorowych wykresów ilustrujących to co się dzeiej w firmie, dziale czy u konkretnego pracownika to prawi najważniejsza korzyść z wdrożenia. Oczywiście ważniejszy jest tylko wpływ aplikacji CRM na sposob funkcjonowania przedsiębiorstwa w obszarze kontaktów z klientami... usprawnienie obslugi, przekazywanie spraw, śledzenie historii klienta, przydatne informacje dla handlowców, śledzenie eventów w życiu klientów itp. itd.

Moim zdaniem nawet świetnie wdrożony system obiegu dokumentów zintegrowany z systemem do zarządzania projektami nie da takich możliwości jak CRM
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Dawid G.:
Jarek Żeliński:
Nie raz miewam wrażenie, że najlepszy CRM to porostu dobrze wdrożony system obiegu dokumentów współpracujący z systemem do zarządzania projektami ....

Ja myślę, że taka sytuacja może być wynikiem źle przeprowadzonego wrażenia lub po prostu potrzeb.

Czy ktoś tu mógłby więc kilka takich potrzeb wypisać?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Dawid G.:
Moim zdaniem nawet świetnie wdrożony system obiegu dokumentów zintegrowany z systemem do zarządzania projektami nie da takich możliwości jak CRM

jakich na przykład?

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Jarek Żeliński:

jakich na przykład?

Po pierwsze:

- kwestie analityczne - systemy raportowania, obliczanie skuteczności ofert, automatyzacja analizy danych sprzedażowych (nie chodzi tylko o przychód i jego strukturę) i przedsprzedażowych...

- kwestie behawioralne - zorientowanie firmy na klienta, chodzi o cały pakiet zachowań do jakich zmusza procedura przy pracy z klientem i z cremem - obowiązek sporzadzania notatek ze spotkań, zbieranie danych o klientach i ich późniejsze wykorzystanie przez zespoły sprzedażowe... rozumiem, że inne systemy też mają możliwość robienia notatek i agregowania dancyh... ale po co korzystać z półśrodków jeżeli mamy dostępne zoptymalizowane pod tym kątem gotowe narzędzie w postaci CRM,

- klient - przy systemach CRM w centrum uwagi jest klient jako organizacja i klient jako pracownik organizacji. Systemy do zarządzania projektami w centrum zainteresowań użytkownika stawiają projekt... chyba, że każdego klienta potraktujemy jako osbny projekt... taka polityka może się sprawdzić w przypadku gdy firma ma "nieduży" portfel klientów i każdy jest traktowany wyjątkowo indywidualnie.

- automatyzacja - automatyzacja sprzedaży, tworzenia ofert, szablony mailowe, integracja z systemami pocztowymi i newsletterami, automatyzacja agragacji danych itp.

Oczywiście wszystko co powiedziałem można podwarzyć twierdzeniem, że równie doskonale w tej roli sprawdza się Excel (znam przypadek gdzie firma, która zatrudnia 500 osób poza systemem księgowym ma tylko Excela, oczywiście został wdrożony (zainstalowany) ERP ale wszyscy jakoś tak nie moga się na niego przesiąść) ale nie sadzę by taka rozmowa stała się konstruktywną, bo niestety muszę się zgodzić z twierdzeniem, że najlepszym CRM byłby Excel i szybki FTP.
Jarek Żeliński:

Czy ktoś tu mógłby więc kilka takich potrzeb wypisać?

Troszkę źle mnie Pan zrozumiał, jeżeli mówimy o potrzebach to bardziej miałem na myśli preferencje firmy.

Jednakże starając się na predce odpowiedzieć na tak postawione pytanie do głowy przychodzi mi np:

- integracja z systemem pocztowym (nie jestem asem jeśli chodzi o systemy do zarządzania projektami ale one chyba nie wspierają newsletterow, autoresponderow, korespondencji masowej, szablonów maili, szablonow ofert)
- integracja z systemami teleinformatycznymi takimi jak np. asterisk,

- idąc tym tropem wspomnę też o produktach (ofercie firmy), które w systemach CRM mają swoje miejsce (np. vTiger ma moduł magazynu) a przeważająca większośc ma dodatkowe możliwości dotyczące szykowania ofert w oparciu o bazę produktów. Jest to duże ułatwienie w momencie gdy niezbędna jest wymiana danych między CRM a systemem magazynowym i księgowym wtedy nasz CRM wzbogacamy specjalnie dla działów handlowych o możliwośc wystawiania faktur

- raportowanie spotkań, historia spotkań, historia aktywności pracownika (ile telefonów wykonał, ile maili napisał itp),

PozdrawiamDawid G. edytował(a) ten post dnia 27.04.09 o godzinie 23:19
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Ladny post! Dzieki!
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

wydaje mi się, że jeżeli ktoś mi powie jakich informacji (raportów) potrzebuje to można wyspecyfikować to jakie dane o zdarzeniach należny rejestrować by te potrzeby (informacyjne) zaspokoić, więc nie ma znaczenia czy system nazywa się CRM, wystarczy obsłużyć obieg informacji i rejestrować potrzebne dane; to jakie raporty będą możliwe nie zależy od tego czy system nazywa się CRM a od tego jakie dane rejestrujemy....
Grzegorz K.

Grzegorz K. Angular, JavaScript,
Frontend, UI

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Jarek Żeliński:
wydaje mi się, że jeżeli ktoś mi powie jakich informacji (raportów) potrzebuje to można wyspecyfikować to jakie dane o zdarzeniach należny rejestrować by te potrzeby (informacyjne)

Owszem.
wystarczy obsłużyć obieg informacji i rejestrować potrzebne dane;

Nie wystarczy, bo system to nie tylko raporty. Powiem więcej, raporty to tylko dodatek, jest jeszcze cały szereg innych działań. Chociażby z zakresu operacyjnego, gdzie nie tylko ten ktoś widzi informacje o jakich Ci powiedział, ale również takie, których świadom jeszcze nie jest :).

Wracając do meritum, zgadzam się z tym, że:
nie ma znaczenia czy system nazywa się CRM,

bo w świadomości klientów często kuleje ten termin.

Pozdrawiam
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Grzegorz Koronowski:
Nie wystarczy, bo system to nie tylko raporty. Powiem więcej, raporty to tylko dodatek, jest jeszcze cały szereg innych działań. Chociażby z zakresu operacyjnego, gdzie nie tylko ten ktoś widzi informacje o jakich Ci powiedział, ale również takie, których świadom jeszcze nie jest :).


komputer to tylko mielenie danych nic więcej nie potrafi.... więc ?
Grzegorz K.

Grzegorz K. Angular, JavaScript,
Frontend, UI

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Jarek Żeliński:
Grzegorz Koronowski:
Nie wystarczy, bo system to nie tylko raporty. Powiem więcej, raporty to tylko dodatek, jest jeszcze cały szereg innych działań. Chociażby z zakresu operacyjnego, gdzie nie tylko ten ktoś widzi informacje o jakich Ci powiedział, ale również takie, których świadom jeszcze nie jest :).


komputer to tylko mielenie danych nic więcej nie potrafi.... więc ?

Więc chodzi o to, żeby je mielił lepiej niż gorzej.

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Jarek Żeliński:
Nie raz miewam wrażenie, że najlepszy CRM to porostu dobrze wdrożony system obiegu dokumentów współpracujący z systemem do zarządzania projektami ....

Panie Jarku trochę odwróce Pańskie "pytanie" - a skąd takie przekonanie ?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Mirosław Kozłowski:
Jarek Żeliński:
Nie raz miewam wrażenie, że najlepszy CRM to porostu dobrze wdrożony system obiegu dokumentów współpracujący z systemem do zarządzania projektami ....

Panie Jarku trochę odwróce Pańskie "pytanie" - a skąd takie przekonanie ?

Bo wymagania na systemy CRM jakie miałem okazje widzieć składały się w 100% z zapisów:
- obsługuje ... i tu jakiś dokument lub proces
- pozwala na wykonanie zestawienia .... i tu jakiś raport

jakieś inne wymagania?

bo w systemach ERP,HR itp. pojawiają się już algorytmy typu "musi liczyć .... zgodnie z ..." (wynagrodzenie, koszt transportu, stan magazynu, itp...)

Zapytam: co w CRM (tych programach tak nazywanych) nie jest procesem obsługi dokumentu lub zdarzenia albo raportem?

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Teoretycznie nic ale powracając do poprzedniej wypowiedzi:

Proces<>Projekt

system do obsługi dokumentów<>Baza Wiedzy o kliencie

idąc dalej

dokument<>informacja "miękka"

obsługa zdarzenia<>workflow

SFA<>ERP

itd...
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Mirosław Kozłowski:
Teoretycznie nic ale powracając do poprzedniej wypowiedzi:

czyli jednak nic

Proces<>Projekt

Projekt to praca kierownika projektu (a kompetencji nie komputeryzujemy) oraz obieg dokumentów projektowych czyli proces z terminami

system do obsługi dokumentów<>Baza Wiedzy o kliencie

każdy system obsługi dokumentów ma także ich repozytorium z bogatymi możliwościami przeszukiwania i pełnotekstowego i po metadanych, nie znam lepszej bazy wiedzy
idąc dalej

dokument<>informacja "miękka"

tu poproszę o wyjaśnienie pojęcia "informacja miękka"

obsługa zdarzenia<>workflow

a to skąd? workflow to właśnie zdarzenia i czynności, są nawet całe metodyki modelowania procesów zorientowane na zdarzenia.

>
SFA<>ERP

co to SFA?

czyli gdzie ta różnica pomiędzy CRM a procesami?

Następna dyskusja:

Raport na temat rynku CRM w...




Wyślij zaproszenie do