Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...
Jarek Żeliński:
jakich na przykład?
Po pierwsze:
- kwestie analityczne - systemy raportowania, obliczanie skuteczności ofert, automatyzacja analizy danych sprzedażowych (nie chodzi tylko o przychód i jego strukturę) i przedsprzedażowych...
- kwestie behawioralne - zorientowanie firmy na klienta, chodzi o cały pakiet zachowań do jakich zmusza procedura przy pracy z klientem i z cremem - obowiązek sporzadzania notatek ze spotkań, zbieranie danych o klientach i ich późniejsze wykorzystanie przez zespoły sprzedażowe... rozumiem, że inne systemy też mają możliwość robienia notatek i agregowania dancyh... ale po co korzystać z półśrodków jeżeli mamy dostępne zoptymalizowane pod tym kątem gotowe narzędzie w postaci CRM,
- klient - przy systemach CRM w centrum uwagi jest klient jako organizacja i klient jako pracownik organizacji. Systemy do zarządzania projektami w centrum zainteresowań użytkownika stawiają projekt... chyba, że każdego klienta potraktujemy jako osbny projekt... taka polityka może się sprawdzić w przypadku gdy firma ma "nieduży" portfel klientów i każdy jest traktowany wyjątkowo indywidualnie.
- automatyzacja - automatyzacja sprzedaży, tworzenia ofert, szablony mailowe, integracja z systemami pocztowymi i newsletterami, automatyzacja agragacji danych itp.
Oczywiście wszystko co powiedziałem można podwarzyć twierdzeniem, że równie doskonale w tej roli sprawdza się Excel (znam przypadek gdzie firma, która zatrudnia 500 osób poza systemem księgowym ma tylko Excela, oczywiście został wdrożony (zainstalowany) ERP ale wszyscy jakoś tak nie moga się na niego przesiąść) ale nie sadzę by taka rozmowa stała się konstruktywną, bo niestety muszę się zgodzić z twierdzeniem, że najlepszym CRM byłby Excel i szybki FTP.
Jarek Żeliński:
Czy ktoś tu mógłby więc kilka takich potrzeb wypisać?
Troszkę źle mnie Pan zrozumiał, jeżeli mówimy o potrzebach to bardziej miałem na myśli preferencje firmy.
Jednakże starając się na predce odpowiedzieć na tak postawione pytanie do głowy przychodzi mi np:
- integracja z systemem pocztowym (nie jestem asem jeśli chodzi o systemy do zarządzania projektami ale one chyba nie wspierają newsletterow, autoresponderow, korespondencji masowej, szablonów maili, szablonow ofert)
- integracja z systemami teleinformatycznymi takimi jak np. asterisk,
- idąc tym tropem wspomnę też o produktach (ofercie firmy), które w systemach CRM mają swoje miejsce (np. vTiger ma moduł magazynu) a przeważająca większośc ma dodatkowe możliwości dotyczące szykowania ofert w oparciu o bazę produktów. Jest to duże ułatwienie w momencie gdy niezbędna jest wymiana danych między CRM a systemem magazynowym i księgowym wtedy nasz CRM wzbogacamy specjalnie dla działów handlowych o możliwośc wystawiania faktur
- raportowanie spotkań, historia spotkań, historia aktywności pracownika (ile telefonów wykonał, ile maili napisał itp),
Pozdrawiam
Dawid G. edytował(a) ten post dnia 27.04.09 o godzinie 23:19