Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: jaki CRM dla małej firmy

nie wiem jaki to był CRM ale odradzam te, które wysyłają takie maile ;))),

Dzi\xEAki wdro\xBFeniu nowej strategii sprzeda\xBFy jeste\x9Cmy w stanie dostarczy\xE6 sprz\xEAt i akcesoria komputery, laptopy, monitory, drukarki, peryferia, skanery, foto, video, audio, sieci, serwery, artyku\xB3y biurowe, oprogramowanie, optyk\xEA, RTV i inne towary IT w najni\xBFszych cenach.
Robert Borowiecki

Robert Borowiecki Konsultant, dotacje
dla informatyki.

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Witam,

dla 3 osobowej firmy to używajcie sobie gmaila, google calendara i Wam wystarczy, po co kombinować bez potrzeby :)

Pozdrawiam
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Robert Borowiecki:
Witam,

dla 3 osobowej firmy to używajcie sobie gmaila, google calendara i Wam wystarczy, po co kombinować bez potrzeby :)

Pozdrawiam

problem w tym, że powyższego zlepku nie da się zrobić żadnego raportu...
Robert Borowiecki

Robert Borowiecki Konsultant, dotacje
dla informatyki.

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Witam,

no właśnie, im dalej w las tym okazuje się, że jednak wymagania nie są jednak takie małe, bo przydały by się i raporty i może wystawianie faktur, zamówień i robi się z tego konieczność wdrożenia pełnego systemu CRM i pozostaje szukanie opinii, blogów traktujących o temacie.
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Jarek Żeliński:
Robert Borowiecki:
Witam,

dla 3 osobowej firmy to używajcie sobie gmaila, google calendara i Wam wystarczy, po co kombinować bez potrzeby :)

Pozdrawiam

problem w tym, że powyższego zlepku nie da się zrobić żadnego raportu...
Da się
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Mateusz Kurleto:
Jarek Żeliński:
Robert Borowiecki:
Witam,

dla 3 osobowej firmy to używajcie sobie gmaila, google calendara i Wam wystarczy, po co kombinować bez potrzeby :)

Pozdrawiam

problem w tym, że powyższego zlepku nie da się zrobić żadnego raportu...
Da się

jak wyciągniesz dane o licznie ofert z niestrukturalnych maili pomieszanych z zamówieniami na pizze czy listami do żony???:)

być może sie da ale jakim kosztem ;)
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Jarek Żeliński:
Mateusz Kurleto:
Jarek Żeliński:
Robert Borowiecki:
Witam,

dla 3 osobowej firmy to używajcie sobie gmaila, google calendara i Wam wystarczy, po co kombinować bez potrzeby :)

Pozdrawiam

problem w tym, że powyższego zlepku nie da się zrobić żadnego raportu...
Da się

jak wyciągniesz dane o licznie ofert z niestrukturalnych maili pomieszanych z zamówieniami na pizze czy listami do żony???:)
Ale one wcale nie muszą być niestrukturalne - google apps daje naprawdę duże możliwości.
być może sie da ale jakim kosztem ;)
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Mateusz Kurleto:
Ale one wcale nie muszą być niestrukturalne - google apps daje naprawdę duże możliwości.

mało kto (prawie żadna firma) używa google do obsługi firmy....
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Jarek Żeliński:
Mateusz Kurleto:
Ale one wcale nie muszą być niestrukturalne - google apps daje naprawdę duże możliwości.

mało kto (prawie żadna firma) używa google do obsługi firmy....
A te dane pochodzą z? I co to znaczy mało i co to znaczy prawie żadna?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Mateusz Kurleto:
A te dane pochodzą z? I co to znaczy mało i co to znaczy prawie żadna?

:))

w śród moich klientów od 12 lat żadna firma nie używa gmail służbowo, ale ja nie mam klientów mniejszych niż jakieś 15 osób.... ogólnie, (można mnie za to bić :)) zalecam klientom korzystanie z własnych serwerów poczty lub z usług krajowych firm (roszczenia w polskich sądach) i na własnej domenie.
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Jarek Żeliński:
Mateusz Kurleto:
A te dane pochodzą z? I co to znaczy mało i co to znaczy prawie żadna?

:))

w śród moich klientów od 12 lat żadna firma nie używa gmail służbowo, ale ja nie mam klientów mniejszych niż jakieś 15 osób.... ogólnie, (można mnie za to bić :)) zalecam klientom korzystanie z własnych serwerów poczty lub z usług krajowych firm (roszczenia w polskich sądach) i na własnej domenie.
No więc w zdefiniowanym przez Ciebie segmencie znam kilka firm używających Google Apps we własnej domenie. Google posiada reprezentację w PL więc możesz z nimi śmiało w polskich sądach.
Bardzo niewiele CRM jakie widziałem jest bardziej efektywne niż Google Apps przy zachowaniu poziomu kosztów tej usługi. Małe firmy (takie z budżetami na CRM <10k) zdecydowanie powinny się tym tematem zainteresować, bo możliwości pakietu są ogromne a ryzyka - do zaakceptowania.
Robert Borowiecki

Robert Borowiecki Konsultant, dotacje
dla informatyki.

Temat: jaki CRM dla małej firmy

w śród moich klientów od 12 lat żadna firma nie używa gmail służbowo, ale ja nie mam klientów mniejszych niż jakieś 15 osób.... ogólnie, (można mnie za to bić :)) zalecam klientom korzystanie z własnych serwerów poczty lub z usług krajowych firm (roszczenia w polskich sądach) i na własnej domenie.

Korzystanie z własnych serwerów pocztowych to jakiś XX-wieczny anachronizm przecież. Dziś już całe IT się outsourcuje do Chmury. Począwszy od systemów CRM, serwerach plików, mailach, centralkach telefonicznych, specach od IT, którzy się tym wszystkim zajmują w serwerowniach a skończywszy na systemach w chmurze wysyłających papierową korespondencję lub bezprzewodowych czytnikach ewidencjonujących czas pracy podłączonych przez sieć GSM i internet do serwerowni w Chmurze.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Mateusz Kurleto:
No więc w zdefiniowanym przez Ciebie segmencie znam kilka firm używających Google Apps we własnej domenie. Google posiada reprezentację w PL więc możesz z nimi śmiało w polskich sądach.

nie neguje tego, moją rolą jest słuchać klientów i podawać im co najmniej dwa możliwe rozwiązanie z opisem zalet i wad :), to nie ja decyduje o tym czy maja wybrać gmail czy włąsnego linux'a
Bardzo niewiele CRM jakie widziałem jest bardziej efektywne niż Google Apps przy zachowaniu poziomu kosztów tej usługi.


jeżeli CRM to tylko kontakt manager z kalendarzem to nie ma tematu... po drugie kolejnym miernikiem jest ludzka twarz firmy, ja nie jestem "administratorem programistą" dlatego dostawca usługi dla mnie musi byc człowiek, kory szybko odpisuje na maile i reaguje na moje problemy... jakie jest prawdopodobieństwo, że odpisze Ci pracownik google na relatywnie błahy problem i że nie będzie to "proszę sprawdzić na FAQ... google w moich oczach to narzędzie dla administratorea, powerusera itp. ale dla narzędzie pracy dla "endusera"

ale to tylko moje subiektywne odczucie :)
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Robert Borowiecki:
Korzystanie z własnych serwerów pocztowych to jakiś XX-wieczny anachronizm przecież. Dziś już całe IT się outsourcuje do Chmury.


buzzword..... wiele firm rezygnuje z wielu usług outsourcingu...Jarek Żeliński edytował(a) ten post dnia 29.12.12 o godzinie 10:29
Marcin Stańczak

Marcin Stańczak Co-founder @
Livespace - B2B
Sales CRM

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Łukasz K.:
My korzystamy z HighRise firmy 37signals... testowaliśmy kilka CRMów - wszystkie w wersji online i w końcu wybraliśmy właśnie ten.

Tutaj opisałem z jakich systemów wcześniej korzystaliśmy i jest filmik do HighRise od środka http://www.mozeinaczej.pl/tag/highrise/

Do nas przesiadają się firmy po tym, jak już korzystały kilka lat z HighRise i potrzebują zacząć bardziej świadomie zarządzać sprzedażą i pracą z klientem, dysponując też możliwością prognozowania i statystykami, tak więc gorąco polecam przetestowanie - http://livespace.pl. :)

W związku z tymi przesiadkami mamy już przygotowane gotowe mechanizmy do zaimportowania danych z HighRise do LiveSpace - jeśli będzie Pan zainteresowany przetestowaniem na własnych, realnych danych, to zapraszam do kontaktu.

Zaś co do głównego wątku - nie ma dobrego CRM'u dla małej firmy. Jeśli wielkość firmy byłaby jedynym kryterium doboru CRM'a wszystko byłoby proste. Na rynku mielibyśmy trzy typy CRM'ów - "Dla Małych", "Dla Średnich" i "Dla Dużych". Super - proste jak menu w McDonald's! Jednak w rzeczywistości wybór CRM'a zależy dużo bardziej od specyfiki firmy i modelu prowadzonego działania niż od jej wielkości. To tylko jeden z czynników i naprawdę nie kluczowy - znam bardzo duże firmy które w codziennej pracy bazują na excelach, outlooku i przyklejanych do monitora karteczkach, znam też niewielkie, które mają poukładane procesy, a wszystko znajduje się w CRM'ie.

Kilka słów podpowiedzi na temat tego, na co wato zwrócić uwagę szukając systemu CRM znajdziecie w moim artykule - http://www.livespace.pl/blog/nowosci/crm-dla-malej-sre...

Gdzieś go już linkowałem kiedyś w tej grupie, ale jak sam nie mogłem znaleźć, to się dość głęboko zakopał. Na pewno nie wyczerpuje tematu - powiedziałbym, że to wierzchołek przysłowiowej góry lodowej, niemniej mam nadzieję, że skutecznie pokazuje kilka aspektów o których warto pamiętać szukając właściwego dla własnej firmy rozwiązania. I na pewno kluczem nie jest to, czy firma jest mała, średnia, czy duża! Podstawowe pytanie jest zawsze takie samo - co ma się zmienić, gdy ten CRM już będzie w firmie, czyli jakie zadanie przed nim stawiamy.
Marcin Stańczak

Marcin Stańczak Co-founder @
Livespace - B2B
Sales CRM

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Ten wątek natchnął mnie do szerszej wypowiedzi na temat wszystkich poszukiwań CRM'a zaczynających się od pytania "jaki CRM dla małej firmy".

Zapraszam do wpisu: http://www.crmwpraktyce.pl/crm-dla-malej-firmy-nie-ist...
Mm Gr

Mm Gr Gracz FX

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Sprawdźcie sobie ofertę IT Cube Software. Tam właśnie posiadają całkiem dobry CRM. Korzystamy u nas w firmie z ich softu i nie narzekamy.

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Dla małej firmy szczególnie atrakcyjny może być CRM w modelu SaaS gdyż nie ponosi się wówczas - zazwyczaj wysokich- kosztów początkowych typu opłata wdrożeniowa, instalacyjna, itd. Dodatkowo nie trzeba instalować oprogramowania na poszczególnych stanowiskach - do pracy z systemem wystarczy przeglądarka internetowa. Ze swojej strony polecam sprawdzenie systemu CRM Vision - jest on skierowany do firm z sektora MSP. Wersja demonstracyjna dostępna na stronie http://crmvision.pl/demo-online.
Łukasz Łannik

Łukasz Łannik Student,
Politechnika
Krakowska im.
Tadeusza Kościuszki

Temat: jaki CRM dla małej firmy

SaaS to dobra opcja. Ale ważniejsze w małej firmie będzie to by produkt był intuicyjny w obsłudze. Praktycznie w każdej firmie korzysta się z pakietu office. By nie zrazić pracowników do skomplikowanego CRMa polecał bym coś z pakietu microsoft, Microsoft Dynamics CRM. Więcej info znajdziecie na http://www.navigator-it.com/produkty/

konto usunięte

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Polecam solidny crm dla małej firmy do zarządzania relacjami z klientami, umawiania spotkań on-line, fakturowania i płatności i wiele innych. Sam z niego korzystam! Więcej na ten temat: Solidny CRM dla małej firmy



Wyślij zaproszenie do