Michał Woźniak

Michał Woźniak Kierownik Sprzedaży
w Polsce, SAUTHON
Industries SA

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Witam,

Zamierzam kupić dla firmy oprogramowanie CRM.
Priorytetem dla mnie jest dostęp do programu przez internet z racji częstego przebywania poza biurem.

Polecono mi CRM ITCube - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym programem, a jeśli tak to czy przeważają doświadczenia pozytywne czy negatywne?

A może oprogramowanie innej firmy?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, ponieważ temat jest dla mnie sporą zagadką.

Pozdrawiam,
Michał

konto usunięte

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Polecam blizsze przyjrzenie sie vTiger:

http://www.vtiger.com/

ma jedną niepodważalną zaletę -> jest to open source.

Z doświadczeń wdrożeniowych:
są problemy z ograniczeniem replikacji z Outlooka.

Poza tym wyśmienite proste narzędzie.

Gorąco polecam.

Piotr Malec
Michał Woźniak

Michał Woźniak Kierownik Sprzedaży
w Polsce, SAUTHON
Industries SA

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Bardzo dziękuję za wskazówkę.
Postaram sie porównac te dwa oprogramowania.

Pozdrawiam i dziękuję,

Michał
Wojciech Zieliński

Wojciech Zieliński IT
Project/Programme/Pe
ople Manager
(PRINCE2
Practicioner...

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Sam nie miałem kontaktu z ITCube (nie uzywałem produkcyjnie - niemniej jednak testowałem), niemniej jednak miał z nim kontakt mój klient - który po użytkowaniu go przez 1 rok zdecydował na się na wdrożenie innego narzędzia (firmy, której jestem właścicielem - COBA Solutions - http://www.cobasolutions.com )
Głównym zarzutem była mała możliwośc konfiguracji oprogramowania pod ich potrzeby oraz niecheć do jakiejkolwiek customizacji (dostosowania) systemu przez producenta.

Zapraszam do kontaktu na priv - możemy przeanalizować potrzeby o dobrać odpowiedni produkt i jego konfigurację...Wojciech Zieliński edytował(a) ten post dnia 19.02.08 o godzinie 12:33
Michał L.

Michał L. prezes zarządu, bs4
business solutions
sp. z o.o.

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

zobacz nasz program CRM "bs4 intranet". Najczęściej konkurujemy z Itcubem. Może nie cenowo ale konfigurowalność naszego programu jest o niebo większa. Wszystko zależy jak specyficzne masz potrzeby. Zrób dokładną analizę swojego zapotrzebowania samodzielnie lub zleć to komuś. Na początku często klient myśli, że on nic specjalnego nie potrzebuje. A dopiero w trakcie wdrożenia wychodzi na ilu specyficznych funkcjonalnościach tak naprawdę mu zależy. Lepiej mieć wtedy program, który da się przekonfigurować. Szczególnie w CRM-ach to ważne, bo inne programy (kadrowo-płacowe, do środków trwałych, ERP) są określone w jakimś zakresie przez obowiązujące przepisy prawa. A w CRM-ach im masz bardziej unikalny tym lepiej się odróżniasz od konkurencji i masz przewagę...
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Rozwiązania oparte o Lotus Notes/Domino dostępne są przez grubego klienta, przeglądarkę www i urządzenia mobilne.
W razie pytań zapraszam na priv.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Michał L.:
zobacz nasz program CRM "bs4 intranet". Najczęściej konkurujemy z Itcubem. Może nie cenowo ale konfigurowalność naszego programu jest o niebo większa. Wszystko zależy jak specyficzne masz potrzeby. Zrób dokładną analizę swojego zapotrzebowania samodzielnie lub zleć to komuś. Na początku często klient myśli, że on nic specjalnego nie potrzebuje. A dopiero w trakcie wdrożenia wychodzi na ilu specyficznych funkcjonalnościach tak naprawdę mu zależy. Lepiej mieć wtedy program, który da się przekonfigurować. Szczególnie w CRM-ach to ważne, bo inne programy (kadrowo-płacowe, do środków trwałych, ERP) są określone w jakimś zakresie przez obowiązujące przepisy prawa. A w CRM-ach im masz bardziej unikalny tym lepiej się odróżniasz od konkurencji i masz przewagę...

ZLOTE SLOWA!
Michale, nie zebym byl latwy, ale za taka wywazona wypowiedz chyba mianuje Cie moderatorem - nie ciagniesz do swojej firmy i podpowiadasz dobre praktyki. Udzielaj sie nam czesciej! :-)
Wojciech Zieliński

Wojciech Zieliński IT
Project/Programme/Pe
ople Manager
(PRINCE2
Practicioner...

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Maciej Artur Jankowski:
...
ZLOTE SLOWA!
Michale, nie zebym byl latwy, ale za taka wywazona wypowiedz chyba mianuje Cie moderatorem - nie ciagniesz do swojej firmy i podpowiadasz dobre praktyki. Udzielaj sie nam czesciej! :-)

Nie wspominając o fakcie, że Prezes Zarządu nie przedstawia się z nazwiska... Skądś to znam - TVN24 ? Tam też czasem podają tylko imię i pierwszą literkę nazwiska... Tylko nie za bardzo pamiętam w jakim kontekście i dlaczego - może ktoś może mi pomóc ? :)
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

LOL
Nie jestem na biezaco z TV. To az takie mamy teraz w Polsce ciekawe czasy? ;]
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Michał L.:
masz potrzeby. Zrób dokładną analizę swojego zapotrzebowania samodzielnie lub zleć to komuś. Na początku często klient myśli, że on nic specjalnego nie potrzebuje. A dopiero w trakcie wdrożenia wychodzi na ilu specyficznych funkcjonalnościach tak naprawdę mu zależy. Lepiej mieć wtedy program, który da się przekonfigurować. Szczególnie w CRM-ach to ważne, bo inne programy (kadrowo-płacowe, do środków trwałych, ERP) są określone w jakimś zakresie przez obowiązujące przepisy prawa. A w CRM-ach im masz bardziej unikalny tym lepiej się odróżniasz od konkurencji i masz przewagę...

można próbować postawić tezę o dwóch scenariuszach:
1. najpierw dobra analiza biznesowa potem specyfikacja wymagań i wdrożenie:
-- prawdopodobieństwo potrzeby wielu zmian i dostosowań w trakcie eksploatacji małe,
-- koszty zmian po zakończeniu pierwotnego wdrożenia małe
-- koszty analizy biznesowej relatywnie duże
-- ryzyko, że koszty dostosowań po wdrożeniu przekroczą koszty analizy bardzo małe (to wniosek ze statystyk).

2. najpierw prosta analiza bazująca na ankietach wśród przyszłych użytkowników, na jej podstawie specyfikacja wymagań i wdrożenie:
-- prawdopodobieństwo potrzeby wielu zmian i dostosowań w trakcie eksploatacji bardzo duże (kolejne prototypy),
-- koszty po zakończeniu pierwotnego wdrożenia duże (głownie modyfikacje i dodawanie nowych funkcjonalności, zmiany modelu danych, niejednokrotnie brak możliwości zmiany modelu danych i blokada na nowe funkcjonalności lub dodatkowe duże koszty zmian)
-- koszty analizy biznesowej - zaniechane
-- ryzyko, że koszty dostosowań po wdrożeniu szybko przekroczą koszty analizy wymagań bardzo duże (to wniosek ze statystyk).

Można założyć z grubsza, że koszt analizy biznesowej to ok. 20% (zależnie od metody analizy, rozbudowana analiza daje jednak także zręby architektury a więc zmniejsza koszt projektu) kosztów całego projektu gdy system jest dedykowany, w przypadku wdrożenia systemu na bazie gotowego szkieletu MVC cały projekt wychodzi taniej, moim zdaniem nawet o połowę....

z powyższymi danymi należy podjąć decyzję, moim zdaniem wiara w to, ze z okrojoną analizą uda się metodami kolejnego prototypownia osiągnąć sukces to start w loterii, może się udać ale ryzyko porażki ogromne.... statystyka wdrożeń CRM zdaje się potwierdzać.

konto usunięte

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

System ITCube jest wdrożony w firmie, w której pracuję (na 40 stanowiskach). Nie mogę go polecić głównie z powodu beznadziejnej polityki wsparcia technicznego producenta. Wymyślili sobie produkt o nazwie Asysta, który jest po prostu płatną gwarancją (i to płatną abonamentowo). Mówiąc krótko trzeba im płacić duże pieniądze (w 2009 r. rocznie to było ok. 15 tys.) za MOŻLIWOŚĆ pomocy technicznej. Nawet jak się system zepsuje nie z winy użytkownika to odmawiają pomocy, jeśli nie ma się Asysty. Na moje pytanie czy można ją wykupić od aktualnego miesiąca otrzymałem odpowiedź, że NIE i wyliczyli mi że muszę pokryć wszystkie abonamenty od dnia zakupu systemu.

W mojej opinii przy takiej postawie producenta wartość tego produktu jako narzędzia CRM jest już bez znaczenia.Jakub Morawski edytował(a) ten post dnia 11.05.11 o godzinie 09:35
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Wymyślili sobie produkt o nazwie Asysta, który jest po prostu płatną gwarancją (i to płatną abonamentowo). Mówiąc krótko trzeba im płacić duże pieniądze (w 2009 r. rocznie to było ok. 15 tys.) za MOŻLIWOŚĆ pomocy technicznej. Nawet jak się system zepsuje nie z winy użytkownika to odmawiają pomocy, jeśli nie ma się Asysty. Na moje pytanie czy można ją wykupić od aktualnego miesiąca otrzymałem odpowiedź, że NIE i wyliczyli mi że muszę pokryć wszystkie abonamenty od dnia zakupu systemu.

Te duże pieniądze to 1250,- miesięcznie (31,50 na usera miesięczne!). Zatrudnienie do dyspozycji własnego helpdeskowca to lekko licząc drugie tyle albo i lepiej.

Gwarantowana możliwość pomocy oznacza utrzymywanie ludzi w gotowości (to czy coś robią przestaje mieć tu znaczenie). 1250/m-c dla całej formy to nie za wiele.

Nie wiadomo tu co oznacza "zepsuje nie z winy użytkownika"... samo się wzięło i zepsuło???

Co do naliczenia asysty "od początku", to bez wiedzy o treści zawartej umowy nie da się skomentować...

W mojej opinii przy takiej postawie producenta wartość tego produktu jako narzędzia CRM jest już bez znaczenia.


Jak dla kogo, moim zdaniem (nie ma znaczenia tu producent) są to normalne i nie takie złe warunki, utrzymanie gotowości do reakcji to utrzymywanie zasobów, zawsze może sobie kolega zatrudnić swojego "asystenta". Nie znam niczego co by się "samo robiło".... po drugie na rynku mamy duży wybór systemów CRM i ich dostawców, warto więc rozesłać zapytania i porównać treść ofert zanim się napisze coś takiego...Jarek Żeliński edytował(a) ten post dnia 11.05.11 o godzinie 10:28

konto usunięte

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Panie Jarku,
sam prowadzę firmę programistyczną i oferuję na swoje produkty wieczystą gwarancję i błyskawiczną pomoc techniczną. Zatem da się. Wynika to z prostego rachunku, że każdy zgłoszony przez Użytkownika błąd w oprogramowaniu to ważna informacja dla producenta. Naprawa usterek oprogramowania nie działa tylko wstecz, ale przede wszystkim ma znaczenie dla dalszej sprzedażny produktu.

Mógłbym pójść na łatwiznę i umywać ręce po pewnym czasie wymaganej przez prawo gwarancji, ale nie rozumiem jak można zostawić na lodzie Użytkownika swojego produktu, który się zepsuł nie z jego winy lub przy jednej interwencji wymagać od niego zapłaty kwot wielokrotnie przekraczających cenę licencji, bo przecież przez te np. dwa lata, gdy się nie odzywał ja czekałem na jego telefon w - jak Pan pisze - "ciągłej gotowości do reakcji".

Firma podjęła już rozmowy w celu zmiany systemu CRM i nowy potencjalny dostawca podchodzi do tej sprawy zupełnie inaczej.Jakub Morawski edytował(a) ten post dnia 11.05.11 o godzinie 19:18
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Jakub Morawski:
Panie Jarku,
sam prowadzę firmę programistyczną i oferuję na swoje produkty wieczystą gwarancję i błyskawiczną pomoc techniczną. Zatem da się.

też tak robię...

Wynika to z prostego rachunku, że każdy zgłoszony przez Użytkownika błąd w oprogramowaniu to ważna informacja dla producenta. Naprawa usterek oprogramowania nie działa tylko wstecz, ale przede wszystkim ma znaczenie dla dalszej sprzedażny produktu.

Nie znam szczegółów, jak wspomniałem, jeśli (co podejrzewam ale mogę się mylić) system by "kastomizowany" staje się niczym innym jak dedykowanym systemem a ten już nie podlega "efektowi skali" (dotyczy to każdego "kastomizowanego" systemu co burzy nieco "mit gotowego, szybko i taniej wdrażanego systemu")

Co do gwarancji rzecz w tym jak złożony produkt dostarczono, jeżeli ktoś zawiera umowę i deklaruje w niej jakiś czas reakcji to sam fakt tej deklaracji wymaga pewnych zasobów... wiara, że się ma bezbłędny system jest godna uwagi ale każdy dostawca ma "swoja wiarę" i statystykę.
Firma podjęła już rozmowy w celu zmiany systemu CRM i nowy potencjalny dostawca podchodzi do tej sprawy zupełnie inaczej.

Dlatego uważam, że wolny rynek się piękny :)
Michał L.

Michał L. prezes zarządu, bs4
business solutions
sp. z o.o.

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Jakub Morawski:
Panie Jarku,
sam prowadzę firmę programistyczną i oferuję na swoje produkty wieczystą gwarancję i błyskawiczną pomoc techniczną. Zatem da się. Wynika to z prostego rachunku, że każdy zgłoszony przez Użytkownika błąd w oprogramowaniu to ważna informacja dla producenta. Naprawa usterek oprogramowania nie działa tylko wstecz, ale przede wszystkim ma znaczenie dla dalszej sprzedażny produktu.
Gratuluję. Wieczystą gwarancję? Tzn. jak długo ta gwarancja będzie obowiązywać? Aż zamknie Pan działalność? Do Pańskiej emerytury? Do końca życia? Bo niektórzy producenci chińskiej elektroniki piszą "Lifetime warranty" co oznacza, że gwarancja jest do końca produkcji danego produktu.

Firma podjęła już rozmowy w celu zmiany systemu CRM i nowy potencjalny dostawca podchodzi do tej sprawy zupełnie inaczej.

Ok, ale jak się zabezpieczycie, że jego podejście w przyszłości się nie zmieni?

Ogólnie to można wyróżnić kilka modeli biznesowych:

- open source. Mamy soft za friko ale płacimy za modyfikacje, utrzymanie/support (swojemu pracownikowi lub zewn. firmie)
- oprogramowanie za abonament (ASP, Cloud, SaaS...). Działa dopóki płacimy i w cenie jest wszystko.
- oprogramowanie dla którego kupujemy licencję stosunkowo tanio ale producent odbije to sobie na opłatach za serwis. Coś jak komórka za 100 zł warta 2000 zł. Być może taki model stosuje Itcube. Nie wiem.
- oprogramowanie dla którego koszt licencji odpowiada mniej więcej funkcjonalnościom, rzeczywistym kosztom wytworzenia i płacimy lub nie płacimy rozsądne koszty serwisu. Być może taki model stosuje Itcube.
- oprogramowanie dla którego koszt zakupu zawiera również koszty supportu i wieczystej gwarancji. Dosyć rzadko stosowany. Być może taki model stosuje p.Jakub. Jego wada to taka, że gdy rośnie ilość obecnych klientów i sumaryczne koszty ich obsługi stają się już nie do zniesienia, to producent musi albo:
a) obciążać nowych klientów tymi kosztami co jest niesprawiedliwe i utrudnia znalezienie kolejnych klientów i być może prowadzi do c)
b) zmienić model biznesowy na jeden z poprzednich
c) zamknąć działalność.

Podsumowując - nie chcę oceniać działania konkurencji. Każdy model biznesowy jest dobry o ile klient zostaje z góry zapoznany z wszystkimi warunkami współpracy. Czasami klienci też są sobie sami winni bo lekceważą ważny temat jakim jest zakup oprogramowania dla całej firmy - w takim przypadku trzeba być dociekliwym i rozważyć wszystkie plusy i minusy decyzji. Wszak nie ma darmowych lunchy.

p.s.reklama: bs4 też proponuje klientom serwis już na etapie rozmów o zakupie i wdrożeniu oprogramowania CRM. Nie jest on niezbędny ale daje różne korzyści np. zawiera on również koszt licencji na aktualizacje.

Michał Lipiecki
bs4
Janusz Natkaniec

Janusz Natkaniec Specjalista ds.
szalunków i
rusztowań

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Jakub Morawski:
System ITCube jest wdrożony w firmie, w której pracuję (na 40 stanowiskach). Nie mogę go polecić głównie z powodu beznadziejnej polityki wsparcia technicznego producenta. Wymyślili sobie produkt o nazwie Asysta, który jest po prostu płatną gwarancją (i to płatną abonamentowo). Mówiąc krótko trzeba im płacić duże pieniądze (w 2009 r. rocznie to było ok. 15 tys.) za MOŻLIWOŚĆ pomocy technicznej. Nawet jak się system zepsuje nie z winy użytkownika to odmawiają pomocy, jeśli nie ma się Asysty. Na moje pytanie czy można ją wykupić od aktualnego miesiąca otrzymałem odpowiedź, że NIE i wyliczyli mi że muszę pokryć wszystkie abonamenty od dnia zakupu systemu.

W mojej opinii przy takiej postawie producenta wartość tego produktu jako narzędzia CRM jest już bez znaczenia.


Jakub ma tutaj w pełni rację. Postawa producenta ITCube jest naganna. To ewidentny brak szacunku dla Klienta.
Ta asysta jest nic nie warta. W rzeczywistości wygląda jak telefoniczna porada. W tej firmie nie ma też możliwości na spotkanie z przedstawicielem.
Nie polecam.
Tadeusz Królczyk

Tadeusz Królczyk Partner
Zarządzający, 3alink
Tłumaczenia

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Witam,
Korzystam z ITCube'a od 2006 r. i przyznam, że jestem nieco zaskoczony niektórymi opiniami... Oceniam oprogramowanie bardzo pozytywnie, jest bardzo "elatyczne", funkcjonalne i jak się pozna jego filozofię (co nie jest trudne, choć nie jestem informatykiem), to na prawdę można robić w nim cuda... Ja mam ten CRM skonfigurowany pod 3 zupełnie różne działalności (tłumaczenia, firma ogrodowa w Anglii, firma odzieżowa w Polsce) i wszędzie się sprawdza... Od kilku lat obesrwuję rownież jak się ten CRM rozwija i jestm bardzo zadowolony... Jezeli istnieje potrzeba, mogę udzielić odp na szczegółowe pytania... Do 6.12 jest w Szkocji, więc kontakt e-mailem, późneij możliwa rozmowa telefoniczna. Pozdrawiam ;)
Krystian Porebski

Krystian Porebski Menadżer Działu
Serwisu, Yakudo Plus
Sp. z o.o.

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Witam,

Jesteśmy firmą, która korzysta z ITcube'a od 2007 roku. Obecnie posiadamy 54 stanowiska. Oprogramowanie działa bardzo stabilnie. Korzystamy z asysty, która daje nam gwarancję bezpłatnego usunięcia usterki z winy aplikacji oraz bezpłatne upgrade'y do nowszych wersji. Koszt asysty nie jest wygórowany w porównaniu do podobnych systemów, zwłaszcza, że drobne modyfikacje zamówionych raportów są robione za "free".

W ciągu tych czterech lat, system ani razu nie uległ awarii - dodam, że dbamy o jakość pracy serwerowni we własnym zakresie. Trudno oczekiwać od dostawcy oprogramowania wizyt u nas w firmie w celu serwisu hardware'u.

Biorąc pod uwagę bazawaryjną pracę systemu traktujemy asystę przede wszystkim zabezpieczenie naszej firmy przez unieruchomieniem firmy w przypadku awarii CRM'a oraz opłatę za aktualizację systemu. Na 100% nie zrezygnujemy z asysty.

Polecam oprogramowanie ITCube.

konto usunięte

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Witam wszystkich zainteresowanych,

nasza firma również współpracuje z ITCube od 2007 r.
Co roku wykupujemy asystę, która umożliwia nam bezpłatny dostęp do najnowszych wersji oraz umożliwia dalszy rozwój systemu. Systematycznie wdrażamy nowe, niestandardowe rozwiązania. Komunikacja między naszymi firmami jest bardzo sprawna i szybka. Z roku na rok nasz system rozwija się. Bez żadnych problemów uzyskuję pomoc w każdej sytuacji.

Polecam ITCube CRM jako oprogramowanie zarządzające projektami i kontaktami z klientami.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: ITCube CRM - czy ktokolwiek ma doświadczenia z tym...

Jakieś pospolite ruszenie PRu??? ;) czy reakcja zadowolonych klientów? Jak znam życie każdy produkt można wdrożyć bardzo dobrze lub bardzo źle, pytanie powinno chyba brzmieć nie "co macie" a "kto wdrażał"....



Wyślij zaproszenie do