Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Dzień dobry,

Czy ktoś z Was używa może on-line'owego "Centrium CRM"?

Spodobała mi się jego prostota, czytelność i współpraca z Google Apps oraz przewidywany czas wdrożenia niemal niezauważalny.
Nie podoba mi się szybkość (a raczej "wolność") działania i brak dedykowanej aplikacji na smartfony.
Nie widzę także rozsądnych gwarancji, że jutro producent nie zniknie z rynku z moimi ewentualnymi danymi.

Zainteresował mnie z kilku powodów, a chciałbym poznać opinie użytkowników.

Andrzej

P.S. Jeżeli znacie podobnej klasy systemy on-line, to także będę wdzięczny za informację. Rozwiązanie dedykowane robione "na zamówienie" mnie raczej nie interesuje z uwagi na doświadczenie życiowe :-)
Michał Skurowski

Michał Skurowski LiveSpace - CRM dla
zespołów sprzedaży

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Panie Andrzeju,

zależy co Pan rozumie przez rozwiązania "podobnej klasy" - klonów Highrise'a jest sporo na rynku i oferują bardzo zbliżoną funkcjonalność. W tej kategorii Centrium przedstawia się całkiem nieźle, ale też nie wnosi nowej jakości, bo nie bardzo mu założenia pozwalają (prosty CRM dla małej firmy). Funkcjonalności i look&feel jest raczej podobny, ale jako wyróżnik można zaliczyć integrację z inFakt, jeśli akurat Pan z niego korzysta. Standardowo: kontakty, zadania, notatki, sprzedaże. Powinien się sprawdzać jako bardziej rozbudowana książka adresowa.

Czego Pan oczekuje po CRM i jakie najważniejsze cele ma realizować?
Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Michał Skurowski:
zależy co Pan rozumie przez rozwiązania "podobnej klasy" - klonów Highrise'a jest sporo na rynku i oferują bardzo zbliżoną funkcjonalność. W tej kategorii Centrium przedstawia się całkiem nieźle, ale też nie wnosi nowej jakości, bo nie bardzo mu założenia pozwalają (prosty CRM dla małej firmy). Funkcjonalności i look&feel jest raczej podobny, ale jako wyróżnik można zaliczyć integrację z inFakt, jeśli akurat Pan z niego korzysta. Standardowo: kontakty, zadania, notatki, sprzedaże. Powinien się sprawdzać jako bardziej rozbudowana książka adresowa.

Czego Pan oczekuje po CRM i jakie najważniejsze cele ma realizować?

Prócz bazy danych kontaktowych potrzebujemy:
- dobrze działająca wyszukiwarka klientów i dodawanie nowych klientów (niewyobrażalne, ale 90% testowanych przeze mnie CRMów-online robi to tak, jakby nikt tego nie używał - m. in. coś jak na stacji benzynowej "proszę podać NIP do faktury, 123-456-78-90,.... hm... nie ma pana w bazie, założę nowego klienta, proszę podać numer NIP jeszcze raz),
- etykietowanie kontaktów własnymi etykietami,
- możliwość tworzenia "projektów" podpiętych pod danego klienta (a w projekcie przynajmniej wykaz plików, jeśli nie same pliki),
- możliwość przeglądania "historii choroby" klienta,
- ustawianie follow-upów,
- baza sprzedanych urządzeń do klientów (jeśli nie ma takiej możliwości, to jesteśmy to w stanie zrobić samymi etykietami),
- chętnie współpraca z Google Apps (na tym działamy od jakiegoś czasu),
- byłoby rozkosznie, gdyby można było zobaczyć mapkę z siedzibą klientów (np. handlowiec jedzie do klienta "A" i patrzy, czy w pobliżu nie ma innego klienta "B", to jedną wizytą można dwie sprawy załatwić. Wyszukiwanie po województwach lub adresach odpada, gdyż dwie firmy mogą być od siebie 2km, a w dwóch różnych województwach. Nie musi system dawać wykazu klientów "kto jest w promieniu 20km od "A", wystarczy jak wyrzuci klientów na google maps
- wolałbym, aby system w ogóle nie myślał o rzeczach jak wystawianie faktur (od tego mamy niezależny system i chcę je mieć niezależnie),
- bardzo chętnie niezależna aplikacja mobilna (iOS),
- wolę gotowe rozwiązanie, bo nie mam już sił uczyć informatyków jak działają dochodowe firmy,
- nie jest potrzebne importowanie danych z innych systemów (to duże ułatwienie),
- liczba osób używających: 5, liczba kontaktów: 10 nowych dziennie,
- koszt użytkowania ma minimalne znaczenie (tzn. jeśli dwa systemy mają taką samą funkcjonalność, wybiorę tańszy, ale jestem w stanie zapłacić dużo więcej za lepsze rozwiązanie).

W pierwszej chwili chciałem także warunek, aby był polskojęzyczny interface, ale zrezygnowałem z tego warunku.

Powoli zaczynam być zmęczony logowaniem się do najróżniejszych CRMów dostępnych na rynku, których programiści za cel postawili sobie chyba utrudnianie życia klientom :-)

Mam w tej chwili otwarte m. in. Centrium, Insightly, Highrise, Solve360, Nimble.
Testowałem na krótko także: Egito, Livespace, Salesforce, Funnela.

Ponieważ szukam gotowego rozwiązania, to jestem otwarty na spore zmiany w firmie, aby się dostosować do procesu/procedur sugerowanych przez dane rozwiązanie.
Marcin K.

Marcin K. Centrium CRM

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Witam,

czuję się wywołany do odpowiedzi :)

Od razu odpowiem na chyba największy zarzut - powolne działanie. Fakt, z uwagi na wybraną infrastrukturę, zdarzają się wolniejsze zapytania - w momencie gdy uruchamiana jest dodatkowa instancja serwera w chmurze. Zdajemy sobie sprawę z tego problemu i wiemy, że jest to niedopuszczalne, dlatego przygotowujemy nową wersję, którą chcemy wypuścić w ciągu najbliższych miesięcy.
Jest to bardzo dobry moment, by to zrobić, od półtora roku aplikacja działa, zebraliśmy wiele opinii od klientów z całego świata i czas zacząć wprowadzać zmiany, które były niemożliwe do wykonania w aktualnej wersji.

Główne zmiany w nowej wersji:
- przejście na SPI (Single Page Interface - http://en.wikipedia.org/wiki/Single-page_application) - będzie to działać błyskawicznie,
- natywne aplikacje mobilne zarówno w wersji na tablety jak i telefony: Android i iOS,
- proste projekty (zadania, sekcje zadań, wiele kontaktów o zdefiniowanych rolach, pliki i dokumenty, notatki),
- follow upy,
- rozszerzenie integracji z Google Apps o Drive i Calendar,
- API,
- daty do kontaktów (z opcją ustawienia powtarzalności i przypomnień) - od urodzin po daty wygaśnięcia gwarancji czy umowy,
- proste raporty,
- wyświetlanie wyszukanych kontaktów na mapie.
Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Marcin K.:
i wiemy, że jest to niedopuszczalne, dlatego przygotowujemy nową wersję, którą chcemy wypuścić w ciągu najbliższych miesięcy.

Przez ostatnie dni "bawiłem się" ponad 30. różnymi tego typu systemami on-line.
Trafiały się bardzo ciekawe rozwiązania, jak i totalne knoty.

Przynajmniej 3 różne systemy wymieniane kilkanaście miesięcy temu w dyskusjach internetowych, już nie istnieją w ogóle (zamknięte, przejęte, itp.). To ewidentny przykład, że nie można wierzyć żadnej firmie. Żadnej. Firmy powstają i upadają - to normalne. I właśnie dlatego użytkownik musi mieć możliwość eksportu danych, aby przejść na inny system.

Centrium jest jednym z najlepszych (pod kątem moich potrzeb) systemów na jakie trafiłem w testach. Kilka moich pytań zostało błyskawicznie odpowiedzialnych przez support.
Niestety, oczekiwaną przeze mnie funkcjonalność system będzie miał dopiero w nowej wersji, a więc za kilka miesięcy. Nie mogę zaakceptować wolnego działania, które poprawi się w następnej wersji.

W tej chwili testujemy w firmie (już grupowo) Insight.ly, który wypadł najlepiej ze wszystkich.
Gdyby Centrium miał te kilka nowych rzeczy obiecanych w nowej wersji zapewne byśmy już na nim pracowali.
Jeżeli z jakiegoś powodu Isight.ly się nie sprawdzi, albo pojawi się nowy Centrium zanim baza na Insight.ly będzie przeogromna i nieprzenoszalna - jest szansa zmiany.
Systemy on-line są na tyle wspaniałe, że mając możliwość przenoszenia danych jesteśmy uwiązani do konkretnego dostawcy tylko i wyłącznie swoimi nawykami.

Przeszukującym ten wątek w przyszłości sugeruję także przyjrzeć się CapsuleCRM, Nutshell CRM oraz Highrise która wypadły całkiem ładnie w moich "badaniach".
Inne systemy to m. in. Nimble, Norada Solve360, Glasscubes, Infirma, Egito, LiveSpace, Funnela, Salesforce.
Marcin K.

Marcin K. Centrium CRM

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Dziękuję za miłą i szczerą opinię.

Ciężko pracujemy nad nową wersją, by móc ją udostępnić najszybciej jak to możliwe.

konto usunięte

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Witam, pytał Pan o "podobne" systemy,

Zapraszamy do przetestowania naszego rozwiązania CRM / Zarządzanie projektami / Współpraca grupowa / Finanse

Obecnie mamy też aplikację na Adnroida (przegląd danych), w fazie budowy aplikacje na IOS / Windows Phone

Witryna aplikacji:
http://www.purecollab.com
Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Paweł Świtała:
Zapraszamy do przetestowania naszego rozwiązania CRM / Zarządzanie projektami / Współpraca grupowa / Finanse

Dziękuję za zaproszenie, ale po ponad 20 próbach nie udało mi się przejść "Captcha". Zadanie mnie to przerosło.

konto usunięte

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Witam,

Generator kodów Captcha został poprawiony, aby nie był taki uciążliwy ...

Jeżeli to nie kłopot to zapraszam do rejestracji jeszcze raz.

Pozdrawiam
Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Paweł Świtała:
Generator kodów Captcha został poprawiony, aby nie był taki uciążliwy ...
Jeżeli to nie kłopot to zapraszam do rejestracji jeszcze raz.

Dziękuję za błyskawiczną reakcję, ale mimo wszystko - nie jestem w stanie.
Być może mam gorszy dzień, a może po prostu Captcha ma za zadanie odseparować osoby niekompetentne i właśnie się to udaje robić.


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek


A potem dostałem, abym wogóle coś wpisał mimo, że było wpisane.


Obrazek

konto usunięte

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Z działu technicznego mam informację o uproszczeniu algorytmu i zmniejszeniu wymagań do 5 znaków, mam nadzieję że nie będzie dalszych komplikacji z zabezpieczeniem Captcha.

Dziękuję za wyrozumiałość i pozdrawiam serdecznie.
Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Paweł Świtała:
Z działu technicznego mam informację o uproszczeniu algorytmu i zmniejszeniu wymagań do 5 znaków, mam nadzieję że nie będzie dalszych komplikacji z zabezpieczeniem Captcha.

Dziękuję za wyrozumiałość i pozdrawiam serdecznie.

Teraz to już traktuję wyłącznie jako zagadkę.
Ale gdyby Pan był tak uprzejmy i samodzielnie spróbować się zalogować:
Klikamy na stronie głównej Cennik, a następie "Wypróbuj za Darmo!" w module "Small".
I spróbował zarejestrować się jako nowy użytkownik / nowa firma.

Mi się nadal nie udało.

konto usunięte

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Własnie wykonałem aktywację 5 nowych kont testowych:

Z systemów:
1. System Linux Ubuntu 12.10 x64 + Google Chrome
2. System Linux Ubuntu 12.10 x64 + Firefox
3. System Windows 8 Pro x64 + Google Chrome
4. System Windows 8 Pro x64 + Firefox
5. System Windows 8 Pro x64 + IE10

Bez najmniejszego problemu, w każdej konfiguracji za pierwszym razem, więc ciężko stwierdzić dlaczego nie można wykonać rejestracji po Pana stronie.

Gdyby jednak Pan był chętny przetestować nasze rozwiązanie, proszę o przesłanie adresu email i nazwy firmy, wykonamy rejestrację w Pana imieniu.

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Paweł Świtała:
Bez najmniejszego problemu, w każdej konfiguracji za pierwszym razem, więc ciężko stwierdzić dlaczego nie można wykonać rejestracji po Pana stronie.

Akurat próbuję na OSX 10.8.2 na Safari i na FireFox, ale spróbowałem także na Win XP z IE 8.0.
Nie udało mi się, trudno.
Nie wiem - może kropka w e-mailu, może polska literka w nazwisku, może "krótka nazwa firmy" już istnieje, może wyskakujące okienka zablokowane, może jakiś cache włączony, może czytać nie potrafię...

Nie wiem i zmuszony jestem poddać się. Być może to u kogoś innego działa, ale szukam systemu, który by u mnie działał.

Uważam, że jaki by błąd nie był - system powinien napisać co jest źle. W tej chwili po prostu wraca do formularza z nowym Captcha. I nawet nie wiem, co było źle.
Gdyby jednak Pan był chętny przetestować nasze rozwiązanie, proszę o przesłanie adresu email i nazwy firmy, wykonamy rejestrację w Pana imieniu.

Skoro nie ogarniam zalogowania się, to użytkowanie systemu z całą pewnością mnie przerośnie.
Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Sukces. Udało mi się zarejestrować! Problem był - jak to z reguły bywa - pomiędzy monitorem, a oparciem fotela.

Nazwa firmy musi być małymi literami. Zupełnie nie wiem dlaczego i czemu programista nie użył czegoś w stylu lowercase(string), ale w każdym razie użytkownik nie postąpił zgodnie z wytycznymi :)

Na razie do testów muszę czekać na telefon.

Na obecną chwilę Purecollab jest jedynym z testowanych przeze mnie systemów, gdzie moja niekompetencja uniemożliwiła mi zarejestrowanie się przez dobrych kilkanaście prób i jedynym, gdzie test wymaga rozmowy telefonicznej.
Andrzej Baciński

Andrzej Baciński Instruktor
nurkowania TDI SDI i
PADI, Prezes
Zarządu, POM...

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Dostałem mailem aktywację i będę się bawił.

Pierwsze wrażenia - jest kilka ciekawych rozwiązań.
Jest sporo do zrobienia w zakresie przyjazności użytkowania.

Jak znajdę chwilkę to spróbuję opisać swoje testy tego systemu w innym wątku.

P.S. Zmiana waluty firmy na EUR nie wydaje się zmieniać walut projektów... cały czas są EUR. Jest to dziwne zwłaszcza przy zakładaniu nowych projektów już po zmianie waluty głównej.
Mariusz Goch

Mariusz Goch Menadżer projektów i
programista
PHP/Java/GWT

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

Witam,

Jeżeli nie znalazł Pan jeszcze rozwiązania idealnego dla siebie to zapraszam również do przetestowania naszego systemu.

LucidCRM - http://lucidcrm.pl/

Aplikacja może zostać dostosowana do indywidualnych potrzeb jak i zintegrowana z innymi systemami.

Pozdrawiam
Mariusz Goch
Adam Pawlicki

Adam Pawlicki Właściciel,
Samozatrudnienie

Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?

A to jeszcze istnieje?
Pracuję na tym samym CRM od lat. I taką podstawą dla CRMów jest przede wszystkim ich ciągłe aktualizowanie. Jeśli system nie jest rozwijany to tak naprawdę szkoda na niego czasu.
On nic wam nie da.



Wyślij zaproszenie do