Temat: Czy ktoś używa Centrium CRM?
Michał Skurowski:
zależy co Pan rozumie przez rozwiązania "podobnej klasy" - klonów Highrise'a jest sporo na rynku i oferują bardzo zbliżoną funkcjonalność. W tej kategorii Centrium przedstawia się całkiem nieźle, ale też nie wnosi nowej jakości, bo nie bardzo mu założenia pozwalają (prosty CRM dla małej firmy). Funkcjonalności i look&feel jest raczej podobny, ale jako wyróżnik można zaliczyć integrację z inFakt, jeśli akurat Pan z niego korzysta. Standardowo: kontakty, zadania, notatki, sprzedaże. Powinien się sprawdzać jako bardziej rozbudowana książka adresowa.
Czego Pan oczekuje po CRM i jakie najważniejsze cele ma realizować?
Prócz bazy danych kontaktowych potrzebujemy:
- dobrze działająca wyszukiwarka klientów i dodawanie nowych klientów (niewyobrażalne, ale 90% testowanych przeze mnie CRMów-online robi to tak, jakby nikt tego nie używał - m. in. coś jak na stacji benzynowej "proszę podać NIP do faktury, 123-456-78-90,.... hm... nie ma pana w bazie, założę nowego klienta, proszę podać numer NIP jeszcze raz),
- etykietowanie kontaktów własnymi etykietami,
- możliwość tworzenia "projektów" podpiętych pod danego klienta (a w projekcie przynajmniej wykaz plików, jeśli nie same pliki),
- możliwość przeglądania "historii choroby" klienta,
- ustawianie follow-upów,
- baza sprzedanych urządzeń do klientów (jeśli nie ma takiej możliwości, to jesteśmy to w stanie zrobić samymi etykietami),
- chętnie współpraca z Google Apps (na tym działamy od jakiegoś czasu),
- byłoby rozkosznie, gdyby można było zobaczyć mapkę z siedzibą klientów (np. handlowiec jedzie do klienta "A" i patrzy, czy w pobliżu nie ma innego klienta "B", to jedną wizytą można dwie sprawy załatwić. Wyszukiwanie po województwach lub adresach odpada, gdyż dwie firmy mogą być od siebie 2km, a w dwóch różnych województwach. Nie musi system dawać wykazu klientów "kto jest w promieniu 20km od "A", wystarczy jak wyrzuci klientów na google maps
- wolałbym, aby system w ogóle nie myślał o rzeczach jak wystawianie faktur (od tego mamy niezależny system i chcę je mieć niezależnie),
- bardzo chętnie niezależna aplikacja mobilna (iOS),
- wolę gotowe rozwiązanie, bo nie mam już sił uczyć informatyków jak działają dochodowe firmy,
- nie jest potrzebne importowanie danych z innych systemów (to duże ułatwienie),
- liczba osób używających: 5, liczba kontaktów: 10 nowych dziennie,
- koszt użytkowania ma minimalne znaczenie (tzn. jeśli dwa systemy mają taką samą funkcjonalność, wybiorę tańszy, ale jestem w stanie zapłacić dużo więcej za lepsze rozwiązanie).
W pierwszej chwili chciałem także warunek, aby był polskojęzyczny interface, ale zrezygnowałem z tego warunku.
Powoli zaczynam być zmęczony logowaniem się do najróżniejszych CRMów dostępnych na rynku, których programiści za cel postawili sobie chyba utrudnianie życia klientom :-)
Mam w tej chwili otwarte m. in. Centrium, Insightly, Highrise, Solve360, Nimble.
Testowałem na krótko także: Egito, Livespace, Salesforce, Funnela.
Ponieważ szukam gotowego rozwiązania, to jestem otwarty na spore zmiany w firmie, aby się dostosować do procesu/procedur sugerowanych przez dane rozwiązanie.