Bartosz Wejcher

Bartosz Wejcher Sales Manager,
Aktywa Pasywa sp. j.

Temat: Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z programem crm firmy BS4?

Hej,

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z programem crm firmy BS4?

Pozdrawiam,

Bartosz

Temat: Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z programem crm firmy BS4?

od trzech lat pracuję na bs4 i co prawda system działa w firmie od 99' więc może dlatego tak często się wiesza,może też być powód dużej ilości informacji zapisywanych...
ogólnie ok ale trzeba się przyzwyczaić do przerw w pracy
Michał L.

Michał L. prezes zarządu, bs4
business solutions
sp. z o.o.

Temat: Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z programem crm firmy BS4?

Panie Bartoszu.

Wypuścił Pan na forum nieprzyjemny zapach. Postronni mogą pomyśleć, że smrodek jest z programu bs4.

Firma bs4 istnieje od 2002 roku więc nie mogła wdrożyć w Pańskiej firmie programu w roku 1999. Czyli już na początku mamy nieścisłość w Pańskiej wypowiedzi.
Z naszymi klientami w każdej umowie mamy klauzulę o poufności więc niewiele konkretnego mogę odpisać na Pańską krótką uwagę. Nie wiem co się u Pana wiesza, czy crm, czy sieć, czy windows, serwer czy komputer użytkownika. Z pewnością gdybyście mieli w firmie zakontraktowane wsparcie serwisowe firmy wdrażającej, to nie musiałby się Pan przyzwyczajać do przerw w pracy tylko problem zostałby szybko rozwiązany (z drugiej strony w czasie przerw może Pan posiedzieć na Golden line...)

Odpiszę ogólnie jak działamy:
- jeżeli wdrażamy oprogramowanie w jakiejkolwiek firmie na kilkadziesiąt stanowisk, to stawiamy sprawę jasno, że trudno będzie używać system przez lata, bez umowy serwisowej po wdrożeniu. Warunki takiej umowy są często negocjowane i podpisywane już w momencie decyzji o wyborze programu CRM przez klienta.
- umowa serwisowa zapewnia nie tylko wsparcie naszego działu helpdesk (który w reakcji na zgłoszenie ustala co się wiesza, czemu, interweniują nasi programiści jeśli problem jest po stronie programu) ale także nowe wersje programu.

Jeżeli program nie jest aktualizowany przez X lat i nikt nie zagląda na serwer (mam na myśli administratora), na którym on działa, to ma prawo z czasem działać wolniej lub wręcz przestać działać. Pojawiają się nowe wersje systemu operacyjnego, nowe przeglądarki internetowe, nowe zagrożenia z sieci... Jeżeli nasz program u jakiegoś klienta ma np. 8 lat w niezmiennej wersji, to jest to być może najstarszy program w jego firmie - z czasów gdy najszybsze komputery miały 1GHz i 1GB RAM. W międzyczasie pojawiły się 3 nowe Windowsy na komputerach użytkowników, IE przestał być dominującą przeglądarką, kraj zmienił się nie do poznania (jak mówił Smoleń w kabarecie). Gdyby Pan przez 8 lat tylko tankował samochód (czyli wprowadzał dane do programu) a nie zmienił oleju/filtra, opono (nie sprawdził/wyczyścił logów programu, nie zoptymalizował serwera, dostosował go do nowego środowiska użytkowników), itp. to by Pan do pracy nim dziś nie dojechał.

Zatem proszę niech Pan nie sieje defetyzmu. Wiesza się? Ja bym się cieszył, że działa, mimo że jest intensywnie użytkowany a serwis go nie dotykał przez lata.

Jeśli ktoś mi powie, że inne programy działają i 20 lat bez serwisu i oni właśnie takie programy sprzedają, proszę od razu sprawdzili wielkość Grupy Kapitałowej Clar (to nie jest firemka kilkuosobowa) i aby dopisali:
- jak duże wdrożenia mają na myśli (ile stanowisk, zakres wdrożenia)
- jak duże jest obciążenie systemu (ile przybywa danych w systemie)

Panie Bartoszu, nasza oferta serwisu i na nową wersję programu jest aktualna. Kontakt do nas ma Pan w stopce programu. Proszę przekonać Zarząd, że serwis oprogramowania to nie jest zbędny koszt stały lecz norma w branży IT /
Za darmo:
- proszę poprosić informatyka aby sprawdził na serwerze jego obciążenie - co w krytycznych momentach zabiera moc procesora lub procesorów i pamięć. Jeśli baza danych, trzeba się upewnić, że nie wyłączyły się (np. na skutek automatycznej aktualizacji Windows) usługi działające w tle porządkujące bazę danych. Można rozważyć polepszenie parametrów serwera (ram, procesor), jeśliby przez lata nie było to robione a baza wzrosła X krotnie. Można zmienić konfigurację bazy danych lub podnieść jej wersję.
- niech Pan sprawdzi ze swojego komputera tracert czy nie ma Pan problemów sieciowych - może komunikacja z serwerem czasami nawala (zdarza się przy WiFi)
- więcej rzeczy musielibyśmy już sprawdzić z dostępem do serwera, nie mogę podać publicznie

jeśli nic moje rady nie pomogły to życzę cierpliwości, może Pan coś napisze co dokładnie pozwala robić CRM z bs4 u Was, bo myślę, że jest to dosyć ciekawy case study...

Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za emocjonalne momenty w wypowiedzi

Temat: Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z programem crm firmy BS4?

Witam Panie Prezesie.

możliwe że w mojej wypowiedzi są nieścisłości.. w firmie pracuję od 2010r. a to że od 99' pracujemy na bs4 się dowiedziałem, możliwe że ktoś równie nie wdrożony dokładnie w temat "sprzedał" tą informację.

Jak Pan sam napisał, powodów może być wiele (Windows, serwery, przeglądarki,itp..), możliwe jest że serwery są mocno obciążone i dlatego CRM czasem wisi, bo nie tylko CRM mamy na serwerach..

Nie chodziło mi o to, aby nasmrodzić wokół Pana firmy, tylko wyrażałem swoją opinię, a Pana porównanie z samochodem było jak najbardziej trafione. Wybaczam emocje wokół wypowiedzi,sam bym się w..... zdenerwował jakby ktoś na temat oprogramowania wydawanego przez moją firmę wypowiadał się niepochlebnie.

Mam nadzieję że nie uraziłem.
Pozdrawiam :)

Następna dyskusja:

ITCube CRM - czy ktokolwiek...




Wyślij zaproszenie do