Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Jeśli firma używa już CRM to koniecznie powinna mieć to zintegrowane z systemem FK!

Poniżej rozpoczynam listę z jakimi programami można zintegrować poszczególne systemy.

Proszę o dopisanie systemów które znacie.
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

ITCube CRM - http://www.icsolutions.com.pl

Możliwa integracja z:
- CDN Opt!ma
- SYMFONIA Premium/Forte
- WF-MAG
Tomasz Fiedoruk

Tomasz Fiedoruk Business Strategy
Development Expert

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

CRMVision - http://www.crmvision.pl/

Możliwa integracja z:
- SYMFONIA
Marcin Kowalski

Marcin Kowalski Sales Manager

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Jeżeli jesteśmy przy Symfoni:) to oczywiście ACT! w wersji polskiej autorstwa Sage Symfonia. Zintegrowany z FK i/lub z Handlem.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Jacku, nie zawsze jest taka potrzeba, a Twoje stwierdzenie jest stanowcze jak islamski fundamentalista.
Pojecie CRM jest tak rozlegle, ze rozne firmy uzywaja systemow CRM do roznych celow.
Obecnie mam do czynienia z wdrozeniem dla instytucji finansowej, ktora uzywa systemu CRM do... nie zgadniesz...
Customer Relationship Management - nie do "sprzedazy", ani marketingu tylko raczej do dbania o klienta, ktory juz jest pozyskany i obsluzony, do organizowania pracy agentow i sledzenia nakladow na utrzymanie klienta.

Microsoft Dynamics CRM http://www.microsoft.com/dynamics/crm
Mozliwa integracja:
* latwa, ze wszystkim
* superlatwa z MS Dynamics AX i MS Dynamics NAV
* bardzo latwa przy uzyciu Scribe

Siebel
http://www.oracle.com/siebel
Mozliwa integracja:
* elastyczna i ze wszystkim

Przypuszczam, ze praktycznie kazdy nowoczesny system CRM latwo sie integruje z innymi systemami...Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 22.08.08 o godzinie 18:53
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Maciej Artur Jankowski:
Jacku, nie zawsze jest taka potrzeba, a Twoje stwierdzenie jest stanowcze jak islamski fundamentalista.

Wydaje mi się, że teza nie konieczne jest "nadmiarowo ortodoksyjna". Systemy finansowe zawierają kluczowe dane o klientach: obroty z nimi. Nie wyrażam sobie systemu CRM bez dostępu do tych danych..... no chyba że godzimy się na pracę z dwoma różnymi systemami jednocześnie :)
Przemysław N.

Przemysław N. łączę świat IT z
jeszcze trudniejszym
światem zwykłych
lu...

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Jacek Synowiec:
Jeśli firma używa już CRM to koniecznie powinna mieć to zintegrowane z systemem FK!

Poniżej rozpoczynam listę z jakimi programami można zintegrować poszczególne systemy.

Proszę o dopisanie systemów które znacie.

Przykładowo SIMPLE.CRM można również zintegrować ze wszystkim - wystarczy napisać odpowiednie zapytania SQL na dane z dowolnej obcej bazy i dane te można prezentować w systemie tak, jak gdyby pochodziły z bazy systemu CRM, a nie innej obcej bazy. Na tym polega elastyczność systemu :)
Maciej Łazowski

Maciej Łazowski Senior CRM
Consultant

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Podobnie jak część przedmówców uważam, że nie zawsze system CRM musi byż zaintergrowany z innymi systemami funkcjonującymi w firmie. Zazwyczaj sprawa rozbija się o koszt takiej integracji. Mniejsze polskie firmy nie chcą takiego kosztu ponosić i wolą synchronizować informacje ręczne godząc się na potencjalne nieścisłości między nimi.

Wdrożyłem systemy CRM w wielu mniejszych i średniej wielkości firmach, gdzie nie były one zintergrowane z innymi systemami.

Chciałbym zwrócić uwagę, że integracja to bynajmniej nie tylko wyświetlanie danych z jednego systemu w drugim. Kiedy mówimy o integracji należy sprecyzować, czy mamy na myśli podgląd danych, integrację jednostronną czy dwustronną.
Przemysław N.

Przemysław N. łączę świat IT z
jeszcze trudniejszym
światem zwykłych
lu...

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Maciej Łazowski:
Chciałbym zwrócić uwagę, że integracja to bynajmniej nie tylko wyświetlanie danych z jednego systemu w drugim. Kiedy mówimy o integracji należy sprecyzować, czy mamy na myśli podgląd danych, integrację jednostronną czy dwustronną.

Oczywiście, że tak - w najprostszym ujęciu może to być po prostu sam wgląd np. w dok. sprzedaży czy zakupu z innego systemu, stan rozliczeń, itp. Jednak nawet takie wymagania często pociągają już istnienie chociażby jakiegoś powiązania klientów ze sobą (aby będąc w "oknie" klienta X w CRM widzieć tylko te zapisy systemu FK, które go dotyczą). Potem dochodzi chęć synchronizacji chociażby podstawowych danych klienta (adresy, nazwa, itp.), czasem wspólna baza produktów, a tu już dochodzą wszystkie podrzędne elementy - choćby tak banalne ale istotne słowniki jak jednostki miar, definicje rabatów, stawek VAT, itp... no i robi się spory projekt.

Swoją drogą - czy ktoś ma jakieś doświadczenie w zakresie "powiązania" bazy kontrahentów między CRM i bazą FK? Interesuje mnie jak bez ingerencji użytkownika można określić czy podczas dodawania nowego kontrahenta do bazy FK (ERP) jest on już w bazie CRM czy nie? :)
(to dość powszechny, myślę, problem, a nawet NIP nie daje jednoznacznej identyfikacji klienta - pomijając fakt, że potencjalny klient w bazie CRM zwykle NIPu nie ma wpisanego).
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Przemysław N.:
Swoją drogą - czy ktoś ma jakieś doświadczenie w zakresie "powiązania" bazy kontrahentów między CRM i bazą FK? Interesuje mnie jak bez ingerencji użytkownika można określić czy podczas dodawania nowego kontrahenta do bazy FK (ERP) jest on już w bazie CRM czy nie? :)
(to dość powszechny, myślę, problem, a nawet NIP nie daje jednoznacznej identyfikacji klienta - pomijając fakt, że potencjalny klient w bazie CRM zwykle NIPu nie ma wpisanego).

To sa problemy podobne do tych z jakimi mamy do czynienia w procesach ETL w hurtowniach danych, dają się rozwiązać. Po drugie jednak sam fakt, że problem taki istnieje świadczy o podstawowym braku w firmie: spójnego modelu danych. Z pozycji analityka powiem, że jest to kluczowa bolączka większości firm: uwierzyły informatykom, że tworzenie modelu danych nie ma sensu bo to każda aplikacja ma w sobie lub "to zrobimy na końcu, nie robi się tego podczas analizy wymagań". Owszem ma i owszem każda inna właśnie dzięki takiemu podejściu.

Można ten problem rozwiązać np. tak:
- każdy klient ma nadany numer ID
- nie używamy pojęcia bazy referencyjne a rekordów referencyjnych co uwalnia nas od decyzji gdzie najpierw rejestrować klienta
- ustalamy obszar wspólny w danych CRM i FK
- zanim wpiszemy nowego klienta przeszukujemy obie bazy pełnotekstowa np. po nazwisku, nazwy firmy itp. i porównujemy wynik np. z "wizytówką".
- jak znajdziemy to uznajemy że to "ten klient" jak nie znajdziemy to wpisujemy nowego.

Metod implementacji może być wiele, powyższa nie jest jakimś tam super lekarstwem ale moim zdaniem kluczem do rozwiązania jest stworzenie modelu procesów obsługi klientów, analiza dokumentów i danych jakimi w tych procesach operujemy i stworzenie spójnego modelu danych. Teraz jest miejsce na wytyczenie granicy pomiędzy systemami FK i CRM. Kolejny krok to integracja...
Robert Jaskuła

Robert Jaskuła Właściciel
www.dragonus.pl -
gry planszowe, sklep
i wypoż...

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Maciej Artur Jankowski:
Microsoft Dynamics CRM Mozliwa integracja:
* latwa, ze wszystkim

Z Symfonia rowniez? Czy istnieja na rynku jakies rozwiazania?
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Piszac o MS CRM, ze integracja jest latwa i ze wszystkim mialem na mysli, ze ten system nie robi problemow "ze swojej strony",
czyli jest bardzo "goscinny" i praktycznie wszystkie obszary tego systemu integruje sie na poziomie logiki biznesowej uzywajac webservices, ktore sa proste w uzyciu - kazdy dotnetowy developer moze sie dogadac z MS CRM juz po 3 kliknieciach mysza.
...pod warunkiem, ze nie obslugujesz setek tysiecy operacji, bo przy skomplikowanych operacjach przepustowosc bywa skandalicznie niska - nasze poprzednie minimum to 3-4 rekordy na sekunde, obecnie, dzieki czarnej magii i specjalnym zakleciom Microsoftu ok. 30 rekordow na sekunde w najgorszym wypadku.
Siebel, chociaz sie az tak dobrze nie znam, wygladal na znacznie lepiej pomyslany, jesli chodzi o mozliwosci integracji, po prostu oferowal wiecej opcji.

Nie znam rynku w Polsce, ale polecalbym zapytac producenta przedstawiajac sie jako klient, ktory ma juz MS CRM i jest bardzo zainteresowany kupnem Symfonii ;]

Poza tym, jesli jestes zainteresowany, moge pomoc.Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 25.08.08 o godzinie 17:45
Robert Jaskuła

Robert Jaskuła Właściciel
www.dragonus.pl -
gry planszowe, sklep
i wypoż...

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Mamy i CRMa i Symfonie (przygotowywana specjalnie pod firme).
Z tego co sie zorientowalem, to nie powinno byc problemow z integracja, przynajmniej od strony powiazania danych.

Za oferte pomocy dziekuje, skorzystam jesli bedzie potrzebna : )
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Jarek Żeliński:
Maciej Artur Jankowski:
Jacku, nie zawsze jest taka potrzeba, a Twoje stwierdzenie jest stanowcze jak islamski fundamentalista.

Wydaje mi się, że teza nie konieczne jest "nadmiarowo ortodoksyjna". Systemy finansowe zawierają kluczowe dane o klientach: obroty z nimi. Nie wyrażam sobie systemu CRM bez dostępu do tych danych..... no chyba że godzimy się na pracę z dwoma różnymi systemami jednocześnie :)

Pytanie czy potrzebujesz miec bezposredni dostep do danych czy wystarczy Ci analiza tych danych. Przeciez nie potrzebujesz dostepu do kont ksiegowych systemu F/K tylko np. do informacji zwiazanych z wartoscia klienta (no chyba ze mowimy o obsludze klienta firmy ktore prowadza ksiegowosc dla innych firm).

Natomiast w 95% dane finansowe w systemach typu CRM pokazwyane sa w zaagregowane formie analitycznej pochodzacej z hurtowni danych. Bezposrednia integracja z F/k jest w wiekszosci przypadkow niepotrzebna. Juz czesciej jest to integracja z systemami do zarzadzania logistyka i dostawami (np. potrzebuje miec mozliwosc zamowienia wyposazenia dla klienta i uzgodnienia od razu terminu dostawy).

Pozdrawiam
Remi
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Remigiusz Franek:
Pytanie czy potrzebujesz miec bezposredni dostep do danych czy wystarczy Ci analiza tych danych.
Natomiast w 95% dane finansowe w systemach typu CRM pokazwyane sa w zaagregowane formie analitycznej pochodzacej z hurtowni danych. Bezposrednia integracja z F/k jest w wiekszosci przypadkow niepotrzebna. Juz czesciej jest to integracja z systemami do zarzadzania logistyka i dostawami (np. potrzebuje miec mozliwosc zamowienia wyposazenia dla klienta i uzgodnienia od razu terminu dostawy).

Co mam zrobić jak zadzwoni lub napisze klient i nawiąże rozmowę o szczegółach ostatnich trzech zamówień a ja powinienem mu lekko zasugerować,że nie płaci od miesiąca...

Analizy owszem, ładnie się prezentują i są potrzebne ale od tego są hurtownie a nie CRM, dane z systemu transakcyjnego są jednak podstawą bieżącej pracy operacyjnej z klientami... tak to wygląda u moich klientów...
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Jarek Żeliński:

Co mam zrobić jak zadzwoni lub napisze klient i nawiąże rozmowę o szczegółach ostatnich trzech zamówień a ja powinienem mu lekko zasugerować,że nie płaci od miesiąca...

Analizy owszem, ładnie się prezentują i są potrzebne ale od tego są hurtownie a nie CRM, dane z systemu transakcyjnego są jednak podstawą bieżącej pracy operacyjnej z klientami... tak to wygląda u moich klientów...

Dane na temat zamowien, domena systemu CRM. Dane na temat platnika to juz co innego ale tak naprawde potrzebujesz inforamcji na temat tego co masz zrobic z klientem czyli jak go zweryfikowac i co moze zrobic biorac pod uwage jego saldo. Tutaj rozwiazan jest wiele zaleznych od procesu windykacyjnego i procesu zamowieniowego. Moge Ci podac konkrenty przyklad. Z procesu windykacyjnego wychodzi status klienta (aktualizowany raz dziennie - wiec wystarczy hurtowania), na podstawie statusu ustalone sa reguly biznesowe co mozesz zrobic. Osobiscie nie potrzebuje wtedy bezposredniego dostepu do systemu F/K :)

Ogolnie przyjmujesz troche zbyt generalne zalozenie ze hurtownie sa do duzych analiz a nie do dostarczania danych. Ja np. uwazam ze warto stosowac zewnetrzne datamarty wtedy kiedy aktualizacja danych wymagana przez reguly biznesowe moze byc 1 dniowa lub dluzsza (czyli nie potrzebuje danych online). Wtedy jest to korzystniejsze bo i tak dane transakcje laduje sie do hurtowni (i to nie z jednego systemu tylko z paru) wiec szkoda tego nie wykorzystac zamiast tworzyc dodatkowy interfejsc obciazajacy system.

Reasumujac, najpierw okreslimy jakie dane, po co, na ile aktualne i jaki ma byc efekt i konsekwencje biznesowe. Te parametry beda zalezaly od firmy, biznesu etc. Wtedy mozna okreslic jakie rozwiazanie IT bedzie najlepsze. Czy online'owy interfejs tak jak powiedziales czy tez wystarczy informacja z 1-dniowym opoznieniem.

Pozdrawiam
Remi
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Remigiusz Franek:
Dane na temat zamowien, domena systemu CRM. Dane na temat platnika to juz co innego

A dlaczego?
ale tak naprawde potrzebujesz inforamcji na temat tego co masz zrobic z klientem

to jakich informacji pracownik potrzebuje w danym momencie zależy chyba tylko do specyfiki pracy w danej firmie, czyż nie?

czyli jak go zweryfikowac i co moze zrobic biorac pod uwage jego saldo. Tutaj rozwiazan jest wiele zaleznych od procesu windykacyjnego i procesu zamowieniowego.

Ano, trza najpierw popatrzeć i opisać ten proces...

Moge Ci podac konkrenty przyklad. Z procesu windykacyjnego wychodzi status klienta (aktualizowany raz dziennie - wiec wystarczy hurtowania),

Znam firmy, gdzie status windykowanego może zmienić się w ciągu pięciu minut: np. wysyłasz faxem potwierdzenie wpłaty do telewizji kablowej i odblokują Ci TV w ciągu godziny a to jest zmiana statusu windykowanego, nie uogólniaj...

na podstawie statusu ustalone sa reguly biznesowe co mozesz zrobic. Osobiscie nie potrzebuje wtedy bezposredniego dostepu do systemu F/K :)

Ty nie, windykator tak....

Ogolnie przyjmujesz troche zbyt generalne zalozenie ze hurtownie sa do duzych analiz a nie do dostarczania danych.

Hurtownie są do innych danych niż systemy transakcyjne, ogólnie predestynowane są do analizy danych historycznych (a historia to czas przeszły i wczorajszy i ubiegłoroczny...), otóż hurtownie dostarczają danych systemem analitycznym, nie zapominaj, ze hurtownia to specyficzna baza danych a nie raporty i analizy. Analizy wykonują na danych z tej dziwnej bazy (wielowymiarowej a nie relacyjnej) ludzie z pomocą oprogramowania analitycznego...

Ja np. uwazam ze warto stosowac zewnetrzne datamarty wtedy kiedy aktualizacja danych wymagana przez reguly biznesowe moze byc 1 dniowa lub dluzsza (czyli nie potrzebuje danych online). Wtedy jest to korzystniejsze bo i tak dane transakcje laduje sie do hurtowni (i to nie z jednego systemu tylko z paru) wiec szkoda tego nie wykorzystac zamiast tworzyc dodatkowy interfejsc obciazajacy system.

Co to są datamarty?

Reasumujac, najpierw okreslimy jakie dane, po co, na ile aktualne i jaki ma byc efekt i konsekwencje biznesowe. Te parametry beda zalezaly od firmy, biznesu etc. Wtedy mozna okreslic jakie rozwiazanie IT bedzie najlepsze. Czy online'owy interfejs tak jak powiedziales czy tez wystarczy informacja z 1-dniowym opoznieniem.


Pokazałem ten tekst jednemu z moich klientów, to v-ce prezes, niczego nie zrozumiał... a podobno jest adresatem takich ofert....
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Jarek Żeliński:
Remigiusz Franek:
Dane na temat zamowien, domena systemu CRM. Dane na temat platnika to juz co innego

A dlaczego?

Ok, moje skrzywienie wynikajace z branzy telekomunikacyjnej :)
ale tak naprawde potrzebujesz inforamcji na temat tego co masz zrobic z klientem

to jakich informacji pracownik potrzebuje w danym momencie zależy chyba tylko do specyfiki pracy w danej firmie, czyż nie?

oczywiscie i wlasnie o to mi chodzilo
czyli jak go zweryfikowac i co moze zrobic biorac pod uwage jego saldo. Tutaj rozwiazan jest wiele zaleznych od procesu windykacyjnego i procesu zamowieniowego.

Ano, trza najpierw popatrzeć i opisać ten proces...

Dokladnie. Dlatego glownym moim tematatem dla tego watku bylo abysmy nie generalizowali (jesli sam tak zrobilem to zwracam honor :), ale to nie bylo celem :) ).

Znam firmy, gdzie status windykowanego może zmienić się w ciągu pięciu minut: np. wysyłasz faxem potwierdzenie wpłaty do telewizji kablowej i odblokują Ci TV w ciągu godziny a to jest zmiana statusu windykowanego, nie uogólniaj...

Kwestia procesu :). Ok, nie bede uogolnial :), przyznaje sie ze czasem rzeczywiscie tendencyjnie wchodze w swoja branze. Natomiast to jest dla mnie troche co innego co napisales powyzej

na podstawie statusu ustalone sa reguly biznesowe co mozesz zrobic. Osobiscie nie potrzebuje wtedy bezposredniego dostepu do systemu F/K :)

Ty nie, windykator tak....

Tak samo jak ksiegowa ... ale czy to oznacza ze musi miec te dane w systemie CRM'owym?
Hurtownie są do innych danych niż systemy transakcyjne, ogólnie predestynowane są do analizy danych historycznych (a historia to czas przeszły i wczorajszy i ubiegłoroczny...), otóż hurtownie dostarczają danych systemem analitycznym, nie zapominaj, ze hurtownia to specyficzna baza danych a nie raporty i analizy. Analizy wykonują na danych z tej dziwnej bazy (wielowymiarowej a nie relacyjnej) ludzie z pomocą oprogramowania analitycznego...

Nie zgadzam sie ... hurtownie to tez data mart'y ktore sa wykorzystywane operacyjnie nawet w trakcie rozmowy z klientem. I masz dwa zastosowania: pierwsze o ktorym wspomniales a drugie o ktorym ja pisze gdzie gotowe przeanalizowane dane sa uzywane w trakcie operacyjnej pracy i wcale nie musze ich przechowywac w systemie typu CRM bo po co? ... wole wyswietlic sobie gotowe, przeanalizowane dane dla danego klienta z hurtowni niz tworzyc odpowiedni model danych w CRM'ie i wydawac na to kase nie mowiac o tym ze jego elastycznosc szczegolnie w przypadku bardzo duzych firm bedzie ograniczona. Jak bedziesz chcial to moge podac konkretny przyklad z zycia (bo wlasnie cos takiego robimy). I uwierz mi ze w tym wypadku ladowanie danych do CRM kompletnie mija sie z celem pod katem efektywnosci biznesowej takiego projektu.

>
Co to są datamarty?
>

Tak w skrocie to gotowy klocek z danymi zaprojektowany wedlug modelu ktory chcesz a ktory jest dla Ciebie przydatny z punktu widzenia biznesowego. Ja np. uzywam ich do regul powtornych kontaktow i sposobu reakcji na nie podczas kontaktu z klientem.

Reasumujac, najpierw okreslimy jakie dane, po co, na ile aktualne i jaki ma byc efekt i konsekwencje biznesowe. Te parametry beda zalezaly od firmy, biznesu etc. Wtedy mozna okreslic jakie rozwiazanie IT bedzie najlepsze. Czy online'owy interfejs tak jak powiedziales czy tez wystarczy informacja z 1-dniowym opoznieniem.


Pokazałem ten tekst jednemu z moich klientów, to v-ce prezes, niczego nie zrozumiał... a podobno jest adresatem takich ofert....

Forma komunikacji jest uzalezniona od odbiorcy :) ... gorzej dla mnie jesli Ty nie zrozumiales o co chodzi bo to oznacza ze zle wytlumaczylem. Takich tesktow nie pokazuje sie takiemu gronu jak napisales ... tam przemawiaja argumenty koszty-czas wersus efekty. No chyba ze to byl v-ce prezes odpowiedzialny za narzedzia IT :)

Pozdrawiam serdecznie
RemiRemigiusz Franek edytował(a) ten post dnia 08.09.08 o godzinie 17:47
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Remigiusz Franek:
Co to są datamarty?
>

Tak w skrocie to gotowy klocek z danymi zaprojektowany wedlug modelu ktory chcesz a ktory jest dla Ciebie przydatny z punktu widzenia biznesowego. Ja np. uzywam ich do regul powtornych kontaktow i sposobu reakcji na nie podczas kontaktu z klientem.


Może popadam w dyskusje semantyczne ale:
- data warehouse to hurtownia danych, ta jest bazą danych o specjalnej, wielowymiarowej (nierelacyjnej) strukturze i organizacji.
- data mart - to tematyczna hurtownia danych
- to co użytkownik widzi na ekranie to raport powstały z pomocą oprogramowania analitycznego gdzie dane mogły pochodzić z hurtowni danych (lub takiej jak data mart), raporty można robić samemu ad-hoc lub korzystać z prekonfigurowanych przez analityka.

Pokazałem ten tekst jednemu z moich klientów, to v-ce prezes, niczego nie zrozumiał... a podobno jest adresatem takich ofert....

Forma komunikacji jest uzalezniona od odbiorcy :) ... gorzej dla mnie jesli Ty nie zrozumiales o co chodzi bo to oznacza ze zle wytlumaczylem. Takich tesktow nie pokazuje sie takiemu gronu jak napisales ... tam przemawiaja argumenty koszty-czas wersus efekty. No chyba ze to byl v-ce prezes odpowiedzialny za narzedzia IT :)

Ja zrozumiałem, ale kilka lat temu na uczelni szef katedry przytoczył mi powiedzenie prof. Władysława Kunickiego: "Jak piszecie pracę pamiętajcie, że nie piszecie dla idiotów ale nie zapominajcie że idioci także będą to czytać" :) od tamtej pory piszę nieco inaczej ;).

Napisałeś coś co być może mógłbym komuś zacytować, ale językiem jakiego użyłeś mocno ograniczyłeś mi liczbe osób którym mógłbym to zacytować ;)

Nie gniewaj się, ja się nie pogniewałem jak to usłyszałem.
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: CRM zintegrowany z sytemem FK - porównanie systemów

Jarek Żeliński:

Może popadam w dyskusje semantyczne ale:
- data warehouse to hurtownia danych, ta jest bazą danych o specjalnej, wielowymiarowej (nierelacyjnej) strukturze i organizacji.
- data mart - to tematyczna hurtownia danych
- to co użytkownik widzi na ekranie to raport powstały z pomocą oprogramowania analitycznego gdzie dane mogły pochodzić z hurtowni danych (lub takiej jak data mart), raporty można robić samemu ad-hoc lub korzystać z prekonfigurowanych przez analityka.
>

To sa dyskusje semantyczne :) ... co do narzędzi to wiele zależy od skali o jakiej mowimy i narzedzi raportowych oraz rodzaju pracy ... dla branzy telekomunikacyjnej, w Contact Center, przy bazie kilku milionow klientow, podczas rozmowy ktora trwa 5-6 minut nie masz za bardzo czasu na bawienie sie w generowanie raportow.
>

Ja zrozumiałem, ale kilka lat temu na uczelni szef katedry przytoczył mi powiedzenie prof. Władysława Kunickiego: "Jak piszecie pracę pamiętajcie, że nie piszecie dla idiotów ale nie zapominajcie że idioci także będą to czytać" :) od tamtej pory piszę nieco inaczej ;).

Napisałeś coś co być może mógłbym komuś zacytować, ale językiem jakiego użyłeś mocno ograniczyłeś mi liczbe osób którym mógłbym to zacytować ;)

Nie gniewaj się, ja się nie pogniewałem jak to usłyszałem.

Nie gniewam sie bo nie ma o co ... co do jezyka ... to po prostu z reguly jak to pisze to nie mam czasu juz na zastanawianie sie nad forma i skladnia (pora juz nie ta) i staram sie zrobic to tak aby glowna osoba do ktorej chcialem dotrzec to zrozumiala. Natomiast fakt, czasami pozwala to ograniczyc grono odbiorcow.

Pozdrawiam
Remi

Następna dyskusja:

Projekt badawczy na temat w...




Wyślij zaproszenie do