Temat: CRM dla sklepow internetowych

Witam,
Od dluzszego czasu poszukuje odpowiedniego rozwiazania i w dalszym ciagu nie udalo mi sie znalezc idealnego systemu CRM. Prowadze kilka sklepow internetowych, w ktorych klienci skladaja zamowienia. Chcial bym zainstalowac CRM, ktory zbieral by dane klientow z wszystkich moich sklepow + zamowienia klientow telefonicznych + subskrypcje newslettera itp w jednym miejscu. Niestety, z tego co widze, wszystkie systemy crm skupiaja sie na organizacji, co wg mnie mija sie kompletnie z celem. Jak sama nazwa wskazuje, podstawowym elementem calego systemu powinien byc klient, a crm powinien umowliwic mi kontakt z klientami ktorzy zrezygnowali z zamowienia, dawno nie zamawiali, zamawiaja duzo wiecej niz srednia itp. Nie mam wysokich obrotow, poniewaz jest to jednoosobowa dzialalnosc, wiec nie do konca oplacalne dla mnie bylo by zlecenie przygotowania dedykowanego rozwiazania. Czy istnieje jakies gotowe rozwiazanie, dedykowane sklepom? Jesli tak, bardzo prosze o informacje.Marcin Radlak edytował(a) ten post dnia 03.06.11 o godzinie 13:03
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: CRM dla sklepow internetowych

Szanowny Panie,

CRM to zbiór wszystkich Pana działań związanych z zarządzaniem relacjami z Pana klientami. Jeżeli marka Pana sklepów budowana jest poprzez jakość Pana obsługi, to procesy, które związane są z relacją z klientem są zapewne w jakimś stopniu unikatowe.
A zatem każde gotowe rozwiązanie wymagało będzie dostosowania - co łącząc koszty licencji jest zwykle droższe od systemu dedykowanego.
Proponuję określić najpierw wymagania:
- opisać cel (BIZNESOWY) Pana wdrożenia - np. podniesienie wartości zamówień netto na klienta o 10% poprzez wprowadzenie kampanii cross-sellingowych
- opisać procesy biznesowe jakie zachodzą w Pana organizacji - najlepiej formalnie, polecam notację BPMN
- dokonać optymalizacji procesów - zmieniając, usuwając lub tworząc nowe
- wskazać te zadania w procesach, których digitalizacja, częściowa lub pełna automatyzacja prowadzi do osiągnięcia wyznaczonego celu
- zbudować w oparciu o powyższe wymagania funkcjonalne - polecam diagram przypadków użycia (UML)
- dla nietrywialnych przypadków użycia pokazać diagramy sekwencji (UML)
- zbudować model domeny - czyli pokazać jakimi danymi Pan operuje (polecam diagram klas UML)
- dla obiektów o nietrywialnych stanach pokazać diagram maszyny stanowej (UML)
- opisać wymagania poza funkcjonalne (np. dotyczące czasu odpowiedzi, działania w offline, bezpieczeństwa)

Tak przygotowaną dokumentację wysłać zarówno do dostawców "gotowych" CRM-ów jak firm tworzących dedykowane rozwiązania z obszaru CRM (tutaj polecam siebie:) ) wskazując wyraźnie, że nie interesuje Pana lista funkcjonalności ich rozwiązania ani ich cudowne wyliczenia i argumenty a proste wskazanie w jaki sposób proponowane rozwiązanie realizuje zadane wymagania, jaki jest NPV, ROI, okres zwrotu z inwestycji oraz jakimi ryzykami charakteryzuje się dana oferta.

Przeanalizować zebrane oferty - wybrać najlepszą, wdrożyć, osiągnąć założone cele, powtórzyć proces dla kolejnych celów - ew. przed wdrożeniem zidentyfikować takie rozwiązania dla więcej niż 1 celu, obrać strategię umożliwiającą najlepsze ROI, NPV, najkrótszy okres zwrotu (niepotrzebne skreślić) i priorytetyzować realizację zależnie od strategii.

konto usunięte

Temat: CRM dla sklepow internetowych

Witam,

jeżeli nadal Pan poszukuje mogę zaproponować rozwiązanie chyba trochę pośrednie. Czyli integrację sklepów z gotowym systemem typu CRM.
Na początek zapraszam do zapoznania się z naszym systemem: http://www.egito.pl znajdzie tam opis systemu, będzie Pan również mógł go szybko obejrzeć zakładając np konto próbne lub kontaktując się z nami.

Po obejrzeniu jeżeli będzie Pan nadal zainteresowany proszę o kontakt system udostępnia odpowiednie mechanizmy aby można było z nim integrować zewnętrzne rozwiązania na poziomie programistycznym. Tego typu integrację możemy dla Pana przeprowadzić, może ją również dokonać dla Pana dowolny inny wybrany dostawca.

Pozdrawiam,
Łukasz Kaczmarek

tel: (12)4466666 (pon - pt)
kom: 535804804


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Wyślij zaproszenie do