![Bartosz Tarnowski](https://static.goldenline.pl/user_photo/094/user_2148190_167113_basic.jpg)
Bartosz Tarnowski Władam techniką
Temat: Problem z VPNem
Nie wiem, czy zakładam wątek w dobrym miejscu, ale zapytam.Po zmianach w konfiguracji routera przestał działać tunel VPN od klienta do tego routera. Połączenie poprawnie się zestawia i klient dostaje właściwy adres z odpowiedniego local-pool, ale nie dostaje właściwego adresu bramy (zamiast tego bramą staje się pierwszy adres z podsieci) ani nie można pingować w bramę ani w sieć lokalną. W internecie sporo ludzi ma ten sam problem, ale nigdzie nie ma rozwiązania (może to jakaś tajemnica).
Konkretnie:
Klient zestawia połączenie z VPNem i dostaje adres 192.168.0.212.
Bramą powinien być adres 192.168.0.2, ale zamiast tego pojawia się 192.168.0.1.
Nie da się pingować do bramy 192.168.0.2 ani do żadnego adresu z sieci lokalnej za routerem.
Klient powinien się skonfigurować przez DHCP, co nie następuje, być może właśnie dlatego, że nie ma komunikacji.
W tablicy routingu routera nie pojawia się adres klienta. Powinno być tak, że pojawia się wpis do pojedynczego hosta: 192.168.0.212 via 1.2.3.4 (gdzie drugi adres to adres publiczny komputera klienta), ale nic takiego się nie dzieje.
Nie da się oczywiście także pingować adresu klienta z routera.
Jeżeli ktoś miał podobny problem, to proszę pisać. Interesuje mnie bardziej, żeby zrozumieć, co się naprawdę dzieje, niż żeby po prostu znaleźć rozwiązanie.